Jaki silnik i do ilu można?

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Awatar użytkownika
zarzyk

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 29 paź 2011, 14:06
Imię: Mariusz
Auto: Opel Calibra 2.0 16V
Silnik: C20XE
Województwo: łódzkie

Jaki silnik i do ilu można?

#1

Nieprzeczytany post autor: zarzyk »

Mam takie pytanko.
W planach mam kupno astry G kombi lub Hatchback.
Chyba, ze uda sie kupic bertone ale to tylko to 2L turbo.

Astra podoba mi sie pod wieloma względami. Obecnie mam opelka calibre 2L 16V i jak na wiek i ilosc posiadanych JESZCZE koni 147 po 22latach to zbiera się ładnie tylko wiadomo blacha...

Astre bardziej planuje kupic pod nażeczoną ale...

Wiadomo, że nie obejdzie sie bez modernizacji.
Wiem, że nie ma astry G z napędem na 4 koła i pytanie czy taka operacja jest mozliwa?

Bardziej zalezy mi na informacji jaki silnik kupić (benzyna) by był to dynamiczny silniczek ale też by wytrzymał mały wtrysk nos lub nx ale mokra instalacja będzie lepsza. Wiem, że silnik ma swoje granice ale czy np taka 1.6, 1.8 lub 2.0 wszystko 16 zaworór, to do ilu można taki silnik uturbić lub dać wtrysk nie duży powiedzmy 35 koni więcej i momentu około 70 wiadomo strzał trwa około 12 sekund i to sporadycznie ale szkoda coś popsuc. Jakie sa granice, może ktoś już sie takimi modernizacjami zajmował i może mi cos powiedzieć, czy lepiej uturbic silnik tylko który będzie lepszy lub dołozyc dodadkowy wtrysk.

pomysł może z kosmosu bo astra raczej nie jest do dragow itp ale nie oczekuje, że będę miał nagle 5 sek do 100. :) tak od czasu do czasu się pobawic, troche przyjemności i zabawy.

Jarek wlkp

ex-Staff
Posty: 634
Rejestracja: 06 sie 2011, 7:46
Imię: Jarek
Auto: calibra
Silnik: c20let
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Plewiska

#2

Nieprzeczytany post autor: Jarek wlkp »

astra g lub bertona brak napędu czy jest możliwy do założenia to tylko kwestia $$$$ można wszystko
nie spodziewaj się że nowsze silniki opla są tak samo pancerne jak c20xe
może pomyśl o zdrowym c20let w cali

Awatar użytkownika
zarzyk

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 29 paź 2011, 14:06
Imię: Mariusz
Auto: Opel Calibra 2.0 16V
Silnik: C20XE
Województwo: łódzkie

#3

Nieprzeczytany post autor: zarzyk »

w cali to troche blacha z tyłu zaczyna rdzewiec i wiem ze nawet jak zrobie to i tak za rok mi wyjdzie. dla tego mysle jednak o astrze g taka bertone 2,0 turbo ale z racji tyego ze lubie dlubac to pewnie wsadze mokra instalacje tak max 30 kucy i 70 momentu wystarczy zeby nic nie popsuc.

zidan

Astro-maniak
Posty: 351
Rejestracja: 25 gru 2006, 16:48
Imię: Adam
Silnik: c20ne
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk Bobrowice
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: zidan »

$$$ tylko i wyłącznie kup porządne szybkie auto jak masz siano a nie bajki o zaturbianiu itd przecież to koszt kolejnej astry 2 a skoro na to masz kasę to po co takie auto
[External Link Removed for Guests]

Jarek wlkp

ex-Staff
Posty: 634
Rejestracja: 06 sie 2011, 7:46
Imię: Jarek
Auto: calibra
Silnik: c20let
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Plewiska

#5

Nieprzeczytany post autor: Jarek wlkp »

po co bo frajda jest z budowania takich zabaw ek
bo frajda jest jak oblecisz taka niby szybką a na pewno drogą furę
ja za nitro nie przepadam lubie mieć moc cały czas a nie czasem
a jak rudą dobrze z auta wygonisz to szybko nie wróci

zidan

Astro-maniak
Posty: 351
Rejestracja: 25 gru 2006, 16:48
Imię: Adam
Silnik: c20ne
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk Bobrowice
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: zidan »

ok niech to kupi zbuduje pokaże i wówczas będę bił pokłony jak nie wypierdzi tłoka lub korby po pierwszych strzałach a jak na razie to temat o fantazjach
[External Link Removed for Guests]

Jarek wlkp

ex-Staff
Posty: 634
Rejestracja: 06 sie 2011, 7:46
Imię: Jarek
Auto: calibra
Silnik: c20let
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Plewiska

#7

Nieprzeczytany post autor: Jarek wlkp »

podpowiadam sprawdzone metody nie fantazje nie jeden silnik taki żyje i czuje się dobrze
dla potwierdzenia jest temat w auta zaprzyjaźnione calibra taka tam

zidan

Astro-maniak
Posty: 351
Rejestracja: 25 gru 2006, 16:48
Imię: Adam
Silnik: c20ne
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk Bobrowice
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: zidan »

nie mam nic przeciwko, jedynie czekam na konkrety w tym przypadku, a nie puste słowa nic od razu ale będę śledził...wiem ile kosztuje sensowne zaturbienie, podniesienie mocy oraz że jest to proces długotrwały wiec czekam..
[External Link Removed for Guests]

Marcel89

Astro-maniak
Posty: 92
Rejestracja: 19 paź 2011, 15:43
Imię: Marcin
Auto: Astra H
Silnik: 1.9 CDTI 150
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Brzozów

#9

Nieprzeczytany post autor: Marcel89 »

wsadz 2.0xe do astry i to zaturbuj czy nie? ze standardowym silnikiem nie ma co modzic - nos? chyba nie bardzo. kombinacja przy wtrysku? tez.
Marcin
+48 533 584 583

Jeśli myślisz, że motor diesla powinien łykać olej to jesteś w błędzie

Jarek wlkp

ex-Staff
Posty: 634
Rejestracja: 06 sie 2011, 7:46
Imię: Jarek
Auto: calibra
Silnik: c20let
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Plewiska

#10

Nieprzeczytany post autor: Jarek wlkp »

co przy wtrysku można modzić większe sonda czas obetnie, wyższe ciśnienie paliwa sonda obetnie czas więc co tu zrobić??
zaturbienie xe na papierze proste jak chodzi o zrobienie to już nie tak wesoło czasem taniej kupić c20let na swap
nos fajny do oddychania nie lubie niczego co trwa sekundy
wiem daje sporo NM i parę KM ale czy 10-15 sekund cię uszczęśliwi jak tak to nie mam pytań :roll:

ODPOWIEDZ