Chiptuning Astra H 1.7CDTI
-
- Posty: 340
- Rejestracja: 12 maja 2011, 13:53
- Imię: Maciej
- Auto: Astra-H Kombi/Cosmo & Corsa-C Golas
- Silnik: Z19DTH 200 & Z12XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Pomocny: 1 raz
Re: Chiptuning Astra H 1.7CDTI
wesoł, to co napisałeś jest oczywiście prawdą. Dawka jest punktem wyjścia do chip tuningu. Można dodatkowo zrobić klika zbiegów które albo poprawią albo pogorszą NM na wyjściu. To co opisujesz to jest dostosowywanie SOI. Do tego właśnie tunerzy powinni używać hamowni - aby znaleźć odpowiedni moment zapołonu.
Ja jednak nie chcę tutaj omawiać całego tuningu z9dth. Tylko wskazuję koledze że nie ma podstaw by sądzić że wtryski z 2.4JTD mają większą wydajność. Na OEMowej konfiguracji zarówno 1.9 16v jak i 2.4 20v mają maksymalną dawkę 60-62mm3 na suw i są to albo identyczne wtryskiwacze albo są baardzo podobne (i można je podobnie kręcić).
Bardziej bym zmierzał w kierunku zbadania wtryskiwaczy z silnika z19dtr (TTID z Saaba). Konstrukcja motoru bardzo podobna do z19dth więc może i wtryski by podeszły.
Ja jednak nie chcę tutaj omawiać całego tuningu z9dth. Tylko wskazuję koledze że nie ma podstaw by sądzić że wtryski z 2.4JTD mają większą wydajność. Na OEMowej konfiguracji zarówno 1.9 16v jak i 2.4 20v mają maksymalną dawkę 60-62mm3 na suw i są to albo identyczne wtryskiwacze albo są baardzo podobne (i można je podobnie kręcić).
Bardziej bym zmierzał w kierunku zbadania wtryskiwaczy z silnika z19dtr (TTID z Saaba). Konstrukcja motoru bardzo podobna do z19dth więc może i wtryski by podeszły.
Astra Caravan Cosmo Z19DTH + hybrydowe turbo + własny program 200HP+
- wesoł
- Posty: 4890
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Ale po co z saaba. Saab ma silniki te same co opel czy fiat Tez jednostki 150 konne z teog co wiem. Jzu nie pamietma co tam dokladnie robil Robert ale chyba cos modizl z wtryskami tez. Nie wiem czy sama regeneracje ale cos mi swita ze chyba cos modzil z wtryskami od insigni 2.0. To ti tak nie ma znaczenia w tym przypadku. Z teog co uzyskalem kiedys info od niego. Poczatkowo mowil ze te wtryski chyba seryjne z 1.9 drh powinny wydolic na okolice 250 koni. Co z tego ze turbo dasz wieksze i wtryski tez jak reszta nie jest wstanie temu podloac. To nie tdi zeby wykrecac bez wielkich problemow pod 300 koni. Przykro mi. Poza tym nie wiem jak sprawa sie ma z przeneisieniem napedu- sprzeglo i dwumas. Cos mi swita ze sam dwumas jest dosc pancerny a sprzeglo nie ogarnia.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
- Blacha2
- Posty: 1
- Rejestracja: 11 sty 2015, 17:32
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.6 DTL
- Województwo: dolnośląskie
Witam wszystkich.
Panowie szukam porady co do mojej Astry. Nowy silnik 1.6 CDTI 110KM 300Nm - przynajmniej tyle mówi katalog.
Przesiadłem się z podłubanego 1.9 dci i brakuje mi mocy. Czy ktoś miał już do czynienia z tym silnikiem?
Co można tu osiągnąć samym chipem? Idąc dalej, co możemy tu podmienić aby lepiej się zbierał?
Czy mógłbym prosić kolegę z firmy VTR o wycenę samego chipu?
Również o propozycję trochę większego tuningu niż sam program?
Pozdrawiam, Łukasz
Panowie szukam porady co do mojej Astry. Nowy silnik 1.6 CDTI 110KM 300Nm - przynajmniej tyle mówi katalog.
Przesiadłem się z podłubanego 1.9 dci i brakuje mi mocy. Czy ktoś miał już do czynienia z tym silnikiem?
Co można tu osiągnąć samym chipem? Idąc dalej, co możemy tu podmienić aby lepiej się zbierał?
Czy mógłbym prosić kolegę z firmy VTR o wycenę samego chipu?
Również o propozycję trochę większego tuningu niż sam program?
Pozdrawiam, Łukasz
- bigprzemo
- Posty: 5
- Rejestracja: 03 mar 2009, 0:08
- Imię: Przemek
- Auto: Astra H 1,7 CDTI
- Silnik: A17DTJ
- Województwo: śląskie
Witam zakupiłem Astrę H z silnikiem 1.7 CDTI 110Km. Przed zakupem postanowiłem sprawdzić sprawność jednostki napędowej więc udałem się na hamownie i tu duże zaskoczenie, pomimo przejechanych 216 tys. na hamowni wyszedł imponujący wynik 126KM/292Nm z 110/260 jakie powinny tam drzemać.
Szanowni pytanie do Was:
1. wiem że były jeszcze astry h 1.7 125KM czy ta jednostka różniła się czymś od 110KM Denso,
2. do ilu można podnieść moment by nie uszkodzić silnika
3. czy według Was wykres z hamowni przebiega prawidłowo
[External Link Removed for Guests]
Pozdrawiam
Szanowni pytanie do Was:
1. wiem że były jeszcze astry h 1.7 125KM czy ta jednostka różniła się czymś od 110KM Denso,
2. do ilu można podnieść moment by nie uszkodzić silnika
3. czy według Was wykres z hamowni przebiega prawidłowo
[External Link Removed for Guests]
Pozdrawiam
-
- Posty: 146
- Rejestracja: 11 sty 2015, 19:53
- Imię: Sławomir
- Auto: Astra J Cosmo
- Silnik: A17DTJ
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
- Pomocny: 1 raz
Normalne, bo to jest rzeczywiste ciśnienie, we wszelakich prognozach pogody zawsze podają ciśnienie zredukowane do poziomu morza.
Co do wykresu, jak na fabryczny to ma dość wysoko moment maksymalny, poza tym przebieg wygląda dobrze.
W J-kach silniki 125km (oraz 130km) mają większy intercooler oraz turbinę. Większośc tych silników jest robiona na około 150km/350Nm.
Co do wykresu, jak na fabryczny to ma dość wysoko moment maksymalny, poza tym przebieg wygląda dobrze.
W J-kach silniki 125km (oraz 130km) mają większy intercooler oraz turbinę. Większośc tych silników jest robiona na około 150km/350Nm.
- radekt51
- Posty: 7
- Rejestracja: 04 kwie 2016, 22:14
- Imię: Radek
- Auto: Astra H
- Silnik: 17DTH
- Województwo: mazowieckie
Przepraszam że tak odgrzewam "kotleta" ale czy jest ktoś w stanie podesłać mi gotowca opisywanego wcześniej do astry 1.7 CDTI 101 koni?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- matpl
- Posty: 52
- Rejestracja: 29 mar 2016, 23:22
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: 17DTH
- Województwo: małopolskie
Mam asterke 1.7 cdti 100km i chce zrobić chip tunining (podkarpackie), jaki koszt ,gdzie, no i oczywiście hamownia ile by to wszyszystko wyniosło?