Chiptuning Astra H 1.7CDTI
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 04 sty 2009, 8:41
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Chiptuning Astra H 1.7CDTI
Witam.
mam asterkę 1.7CDTI 100KM.
Auto ma 127tys km przebiegu- oryginalnego.
Zastanawiam się na chiptuningiem.
Jako, że zajmuje się szeroko pojętą elektroniką w samochodach i jestem zarejestrowany na kilku forach internetowych obcojęzycznych to popytałem i znalazłem osobę która jest polecana i potrafi zrobić to profesjonalnie.
Po wstępnej rozmowie otrzymałem odpowiedź, że takich astr zrobił około 60 sztuk i osiąga się moc około 130KM- czyli już nieźle.
Oczywiste jest, że tuning zostanie wykonany bez hamowni ze względu na odległość ode mnie do wykonującego usługę.
Należy odczytać flash komputera wysłać on przerobi, odeśle, wgrywamy i cieszymy się konikami.
Teraz pewno pojawi się masa krytyki, że bez hamowni to nie da rady. Ale wiem z doświadczenia, że tuning samochodów cywilnych to wgrywanie gotowców bo auto z danym sterownikiem zawsze jest w takiej samej konfiguracji i wystarczy obcykać jedną sztukę i potem zapodawać gotowca pod sterownik.
Teraz konkretnie.
może ktoś chciałby się złożyć ze mną na takiego chipa?
Trzeba mieć ten sam sterownik i można myśleć.
Czekam na odpowiedzi i podpowiedzi.
mam asterkę 1.7CDTI 100KM.
Auto ma 127tys km przebiegu- oryginalnego.
Zastanawiam się na chiptuningiem.
Jako, że zajmuje się szeroko pojętą elektroniką w samochodach i jestem zarejestrowany na kilku forach internetowych obcojęzycznych to popytałem i znalazłem osobę która jest polecana i potrafi zrobić to profesjonalnie.
Po wstępnej rozmowie otrzymałem odpowiedź, że takich astr zrobił około 60 sztuk i osiąga się moc około 130KM- czyli już nieźle.
Oczywiste jest, że tuning zostanie wykonany bez hamowni ze względu na odległość ode mnie do wykonującego usługę.
Należy odczytać flash komputera wysłać on przerobi, odeśle, wgrywamy i cieszymy się konikami.
Teraz pewno pojawi się masa krytyki, że bez hamowni to nie da rady. Ale wiem z doświadczenia, że tuning samochodów cywilnych to wgrywanie gotowców bo auto z danym sterownikiem zawsze jest w takiej samej konfiguracji i wystarczy obcykać jedną sztukę i potem zapodawać gotowca pod sterownik.
Teraz konkretnie.
może ktoś chciałby się złożyć ze mną na takiego chipa?
Trzeba mieć ten sam sterownik i można myśleć.
Czekam na odpowiedzi i podpowiedzi.
...Meteor80...
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 24 lut 2009, 17:07
- Imię: Paweł
- Auto: Astra H
- Silnik: 1,7 DTH 101 KM
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Siemiatycze
- Wdzięczny: 1 raz
- Kontakt:
samobójców brak.
Jak już robić program to z hamownią i w pełni profesjonalnie a nie taka rzeźba. Z tej oszczędności wyjdą Ci później dodatkowe koszty w warsztacie naprawczym.
Ale mamy pełna wolność, więc Twoja fura, twoja kasa i twój problem co z nimi zrobisz.
Jak już robić program to z hamownią i w pełni profesjonalnie a nie taka rzeźba. Z tej oszczędności wyjdą Ci później dodatkowe koszty w warsztacie naprawczym.
Ale mamy pełna wolność, więc Twoja fura, twoja kasa i twój problem co z nimi zrobisz.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 04 sty 2009, 8:41
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Możesz napisać mi jaka jest różnica pomiędzy dwiema astrami z tym samym sterownikiem silnika i dlaczego jak zhamowana jest jedna to druga ma inaczej pracować.
Podzespoły te same mapa wyjściowa taka sama więc co może się stać?
Proszę o konkretne odpowiedzi bo coś mi się wydaję, że nie bardzo wiesz o czym mówisz.
Idąc twoim tokiem myślenia to nowe auto z taśmy powinno się zhamować i zestroić mapę pod model.
Osoba z którą mam kontakt pracuje tutaj i naprawdę dobrze ogarnia temat:
mbtuning.ro
Podzespoły te same mapa wyjściowa taka sama więc co może się stać?
Proszę o konkretne odpowiedzi bo coś mi się wydaję, że nie bardzo wiesz o czym mówisz.
Idąc twoim tokiem myślenia to nowe auto z taśmy powinno się zhamować i zestroić mapę pod model.
Osoba z którą mam kontakt pracuje tutaj i naprawdę dobrze ogarnia temat:
mbtuning.ro
...Meteor80...
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 24 lut 2009, 17:07
- Imię: Paweł
- Auto: Astra H
- Silnik: 1,7 DTH 101 KM
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Siemiatycze
- Wdzięczny: 1 raz
- Kontakt:
Nowe auto z taśmy ma zerowy życiorys i wszystkie podzespoły nowe. Ten sam model samochodu z takim samym motorem i takim samym przebiegiem ale użytkowany diametralnie inaczej i w diametralnie innych warunkach inaczej się "ułoży" i inaczej zużyje.
A dobra diagnostyka i hamownia przed nowym programem jest po to żeby właśnie nie zabić motoru i jego podzespołów. Zdarza się ze po hamowaniu tuner powie ci że nie podejmie się tzw/ chipowania bo masz zajechany silnik i na 100% po programie się wysypie i właściciel będzie później miał same pretensje że to z winy tunera.
Także wal śmiało z tym programem - to w końcu Twoja kasa i Twoje auto. Osobiście wolę dać nawet dwa razy więcej za nowy soft i mieć shamowany samochód co najmniej 2 razy (a dobry tuner hamuje auto nawet kilka razy jeśli w międzyczasie koryguje soft).
Pozdrawiam i działaj
a później napisz na forum jak wyszło
A dobra diagnostyka i hamownia przed nowym programem jest po to żeby właśnie nie zabić motoru i jego podzespołów. Zdarza się ze po hamowaniu tuner powie ci że nie podejmie się tzw/ chipowania bo masz zajechany silnik i na 100% po programie się wysypie i właściciel będzie później miał same pretensje że to z winy tunera.
Także wal śmiało z tym programem - to w końcu Twoja kasa i Twoje auto. Osobiście wolę dać nawet dwa razy więcej za nowy soft i mieć shamowany samochód co najmniej 2 razy (a dobry tuner hamuje auto nawet kilka razy jeśli w międzyczasie koryguje soft).
Pozdrawiam i działaj
a później napisz na forum jak wyszło
Ostatnio zmieniony 10 sty 2012, 9:32 przez nightingale79, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 04 sty 2009, 8:41
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Nie no zgadzam się, że auto z dużym przebiegiem nie trzyma fabrycznych norm.
Ale myślę, że zadbane auto do 150000km nie odbiega od nowego na tyle, aby trzeba było na hamowni sprawdzać jego stan.
Oczywiście to jest moja osobista opinia, a co do remapu to zobaczymy jak to będzie brykać.
Jakby kto chciał to prosze na priv.
Ale myślę, że zadbane auto do 150000km nie odbiega od nowego na tyle, aby trzeba było na hamowni sprawdzać jego stan.
Oczywiście to jest moja osobista opinia, a co do remapu to zobaczymy jak to będzie brykać.
Jakby kto chciał to prosze na priv.
...Meteor80...
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 04 sty 2009, 8:41
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Zrobiłem.
Auto chodzi pięknie.
Gładko wchodzi na obroty, spalanie bez zmian.
Zobaczymy jak to będzie.
Auto chodzi pięknie.
Gładko wchodzi na obroty, spalanie bez zmian.
Zobaczymy jak to będzie.
...Meteor80...
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 24 lut 2009, 17:07
- Imię: Paweł
- Auto: Astra H
- Silnik: 1,7 DTH 101 KM
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Siemiatycze
- Wdzięczny: 1 raz
- Kontakt:
To jak już przejedziesz parę tysięcy km daj znać jak Ci to śmiga i czy nie było jakichś problemów.
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 06 sie 2011, 7:46
- Imię: Jarek
- Auto: calibra
- Silnik: c20let
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Plewiska
szkoda że nie pojechałeś na rolki przed i po bo było by widać jak to wyszło co i w jakich momntach dało
widziałem softy które kopały mocno w auto bo turbina spinała się na max od dołu i wrazenie było super i żywotnośc takiej turbiny też była super krótka ma turbinka ma przelatane 250tyś i żyje a troszkę dmuchać musi już blisko 500NM ma do ogarniania
podjedz wydaj parę zł i pochwal się wykresem
widziałem softy które kopały mocno w auto bo turbina spinała się na max od dołu i wrazenie było super i żywotnośc takiej turbiny też była super krótka ma turbinka ma przelatane 250tyś i żyje a troszkę dmuchać musi już blisko 500NM ma do ogarniania
podjedz wydaj parę zł i pochwal się wykresem
To jest coś na tej samej zasadzie co BSR, który ma też dobre opinie osobiście uważam, że i taki "gotowiec" nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem, choć wygodnym.
-
- Posty: 198
- Rejestracja: 10 kwie 2009, 11:30
- Imię: Rafał
- Auto: Opel Astra H
- Silnik: Z20LER
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Wola k. Tychów
- Kontakt:
Ja tam w życiu bym nie poszedł na takie coś z moim autem...
Jak już robić coś z softem to tylko pod nadzorem hamowni, która prawdę Ci powie
Na razie 2 razy odwiedziłem tunera z własną dupohamownią za każdym razem, gdy coś było robione auto było hamowane po 4 razy, gdyby nie to, albo miałbym za słaby program albo taki, którym pojeżdżę pare tysięcy i wysra mi się albo turbo albo sprzęgło ...
A później płacz i zgrzytanie zębów jak się coś posypie
Jak już robić coś z softem to tylko pod nadzorem hamowni, która prawdę Ci powie
Na razie 2 razy odwiedziłem tunera z własną dupohamownią za każdym razem, gdy coś było robione auto było hamowane po 4 razy, gdyby nie to, albo miałbym za słaby program albo taki, którym pojeżdżę pare tysięcy i wysra mi się albo turbo albo sprzęgło ...
A później płacz i zgrzytanie zębów jak się coś posypie
Był : Seat Leon 1.9TDI 155PS/314Nm ASV Powered by ECUProject
Jest : Opel Astra H 2.0 turbo Z20LER OPC line
Jest : Opel Astra H 2.0 turbo Z20LER OPC line