pytanie o swap z c20ne na x25xe

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
lukapoznan

Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 26 sty 2011, 22:02
Imię: Łukasz
Auto: astra f bertone
Silnik: c20ne
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Swarzedz

pytanie o swap z c20ne na x25xe

#1

Nieprzeczytany post autor: lukapoznan »

moze ktos mi pomoze co potrzebuje do swapu astra f c20ne na x25xe z omegi b
wiem napweno ze kolektory wydechowe
niewiem jak ze sprzeglem mam f16 skrzynie i w omedze jest manual czyli mam male sprzeglo to wiem
jaka musi byc lapa silnika czy bedzie pasowac od ne czy musi byc jakac inna?

Jarek wlkp

ex-Staff
Posty: 634
Rejestracja: 06 sie 2011, 7:46
Imię: Jarek
Auto: calibra
Silnik: c20let
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Plewiska

#2

Nieprzeczytany post autor: Jarek wlkp »

omega to zły wybór będziesz musiał sporo dokupić mała lektóra [External Link Removed for Guests] lepiej z vici lub cali by było a skrzynia f16 może zagrać tyle że zamach z xe

lukapoznan

Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 26 sty 2011, 22:02
Imię: Łukasz
Auto: astra f bertone
Silnik: c20ne
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Swarzedz

#3

Nieprzeczytany post autor: lukapoznan »

wiem ze o wiele lepiej bylo by z auta gdzie silnik juz jest w poprzek ale ten silnik jest w bardzo okazjonalnej cenie 8-)
czyli napewno potrzebuje zamach i sprzeglo z c20xe
a lapa silnika?

bertone123

#4

Nieprzeczytany post autor: bertone123 »

mam astre cabrio f siedzi silnik 2.0l 8v chce wsadzic 2.5 od calibry czy moze ktos podpowiedziec co bede potrzebował i czy wogole da rade go wcisna

Jarek wlkp

ex-Staff
Posty: 634
Rejestracja: 06 sie 2011, 7:46
Imię: Jarek
Auto: calibra
Silnik: c20let
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Plewiska

#5

Nieprzeczytany post autor: Jarek wlkp »

wcisnąć się da i to bez kłopotu ale nie wymagajcie żeby podać całą listę potrzebnych żeczy jak kupujesz silnik zabieraj razem z łapami osprzętem skrzynie zawsze idzie w oplu spiąć jest mnóstwo patentów na to
w przypadku omegi jeszcze oprócz góry będzie trza miskę oleju zmienić jak pamiętam więc nawet to że jest w dobrej cenie mocno nadszarpnie kasę zakup silnika to jest z 30% ceny takiej zabawy
co do łap jak masz swe plus od dawcy zawsze można pomysleć albo pospawać własne na wzór połączonych łap
przecierz v-ki do cors a kładą więc co za kłopot do astry wsadzić

Wawi

Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 07 mar 2013, 22:26
Imię: Michał
Auto: Astra F
Silnik: C16NZ
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wałbrzych

#6

Nieprzeczytany post autor: Wawi »

Koledzy, odświeże kotleta :)

Pojawił się plan zmiany silnika u kolegi z C16NZ na X25XE - rozumiem że zmiany obejmują McPhersony, półosie, przeguby (Big Block), wszystko opierało by się na zakupie VB 2.5 V6, jeżdzącej, przekładka wszystkiego do AF, teraz kilka pytań... Czy piasty z Phersonów 1.6 podejdą pod te z 2.5 (Chęć zachowania rozstawu 4x100)? Oraz jak to się ma do łap silnika, czy łapy silnika z 2.5 wchodzą p&p do Aśki razem z całą motorownią czy trzeba motać?

To kilka pytań, które obecnie przychodzą mi do głowy ;)

Jutro pozbywamy się 1.6 z budy.

gigi1981

Astro-maniak
Posty: 60
Rejestracja: 17 lut 2008, 22:30
Imię: bartek
Auto: astra G
Silnik: x18xe po remoncie
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: kobylnica k/poznania

#7

Nieprzeczytany post autor: gigi1981 »

poszukaj na ATT watku astrix'a, bobimarka i tomekx9
oni maja fałki na pokladzie

mysle ze powinienes poszukac piast od cali V6, ewentualnie mozesz zmienic polosie przebijajac je, zostawiajac czopy przegubow a polosie od f23 lub innej skrzyni na big blok.
skrzynia od viki nie pasuje


zakladaj kolektor dolotowy od omegi
jakby cius mam jakies walki od x30xe na zbyciu wiec z 170KM z VB mozesz sobie podciagnac do 190KM :D
Używaj CB-Radio i nie daj sie złapać !!!

Wawi

Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 07 mar 2013, 22:26
Imię: Michał
Auto: Astra F
Silnik: C16NZ
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wałbrzych

#8

Nieprzeczytany post autor: Wawi »

Okej, chłopaki w Kadettach też Vłki już mają aczkolwiek wolę się upewnić czy podobna ilość przeróbek ma się tak samo do Astr ;)

Skrzynia i tak by wpadła F16, a że mamy ogólny plan kupić całe auto na swap, to może Phersony podpasowały by z Viki? 8-) Trzeba się pozagłębiać w temat, napiszę do chłopaków najwyżej.

Dzięki.

Jarek wlkp

ex-Staff
Posty: 634
Rejestracja: 06 sie 2011, 7:46
Imię: Jarek
Auto: calibra
Silnik: c20let
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Plewiska

#9

Nieprzeczytany post autor: Jarek wlkp »

jak skrzynia f16 to po co zmieniać piasty ??
hebel z corsy d czy jak kto woli z fiata 4x100 286 mm tarcza zacisk z vki i myślę że przy lekkiej budzie wzupełności to starczy by zwolnić
wałki nawet w 3kach warto zmienić i można te 230km sięgać z dobrym dolotem a jak silnik na stole to jeszcze eco fasolki wysłać zw zaświaty to będzie milej a jak 2,5 to dobre wałki eco i dolot i myślę ze 200pęknie
dobrze by było wynieść chłodnicę oleju na zewnątrz a tą co uczy się pływać zaślepić bo ani ona wydajna ani nie poprawia chłodzenia przy właściwym użyciu takiego auta :D
co do łap skrzynia siedzi na swych ale do silnika trza będzie dorobić i nie można pomijać tej do kielicha bo Nm będzie wyłamywał skrzynię jak olejecie podporę

Wawi

Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 07 mar 2013, 22:26
Imię: Michał
Auto: Astra F
Silnik: C16NZ
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wałbrzych

#10

Nieprzeczytany post autor: Wawi »

Jarku, ale tu chodzi o to że obecne piasty są z 1.6 czyli Small Block, stąd pomysł zmiany piast a właściwie całych Phersonów.

Będziemy myślę coś pisać jak będziemy już w trakcie swapu, ale z tego co widziałem po fotkach Bigiego na KTK który robił swap na X30XE to chyba wiem o co chodzi...

[External Link Removed for Guests]

Takie coś?

ODPOWIEDZ