Sprężyny obniżające do Astry H

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
bazar

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 17 sty 2011, 19:37
Imię: Damian
Auto: Astra H
Silnik: 1.6 115 ps
Lokalizacja: Wadowice

Sprężyny obniżające do Astry H

#1

Nieprzeczytany post autor: bazar »

Witam. Przymierzam sie do kupna sprężyn do astry H 1.6 . Wybrałem między "Eibachem pro kit" -30 i "Vogtland progresywne -35". Czy któryś z kolegów ma takie założone?? jakie wrażenia z jazdy itp??-pozdrawiam

wozny83

Astro-maniak
Posty: 734
Rejestracja: 29 cze 2011, 7:16
Imię: Bartek
Auto: PASSAT B6 KOMBI
Silnik: 1,9 TDI
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Czeladź

#2

Nieprzeczytany post autor: wozny83 »

bazar pisze:Witam. Przymierzam sie do kupna sprężyn do astry H 1.6 . Wybrałem między "Eibachem pro kit" -30 i "Vogtland progresywne -35". Czy któryś z kolegów ma takie założone?? jakie wrażenia z jazdy itp??-pozdrawiam

Ja mam wsadzonego Eibacha pro kit i polecam je. Co Vogtland-a się nie wypowiem bo nic o nich nie wiem, nie testowałem itp.
Eibach nie jest bardzo twardy ale mimo to fajnie usztywnia auto no i praktycznie obniża o tyle ile podaje producent

bazar

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 17 sty 2011, 19:37
Imię: Damian
Auto: Astra H
Silnik: 1.6 115 ps
Lokalizacja: Wadowice

#3

Nieprzeczytany post autor: bazar »

Dzięki :) jak wygląda wchodzenie w zakręty?? Można troche szybciej:P pozdro

wozny83

Astro-maniak
Posty: 734
Rejestracja: 29 cze 2011, 7:16
Imię: Bartek
Auto: PASSAT B6 KOMBI
Silnik: 1,9 TDI
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Czeladź

#4

Nieprzeczytany post autor: wozny83 »

bazar pisze:Dzięki :) jak wygląda wchodzenie w zakręty?? Można troche szybciej:P pozdro
Wiesz teraz ślisko jest ale różnica na bank jest i będzie zwłaszcza jak wsadzę alu fele 18" :D ale co ci mogę powiedzieć buda się tak nie przechyla

astra tt

Astro-maniak
Posty: 85
Rejestracja: 09 sty 2012, 22:07
Imię: xxx
Auto: opel?
Silnik: srebrny
Województwo: wielkopolskie

#5

Nieprzeczytany post autor: astra tt »

Przy wlaczonym IDS tez sie buda nie przechyla i cale auto sie utwardza :mrgreen:

bazar

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 17 sty 2011, 19:37
Imię: Damian
Auto: Astra H
Silnik: 1.6 115 ps
Lokalizacja: Wadowice

#6

Nieprzeczytany post autor: bazar »

"ale co ci mogę powiedzieć buda się tak nie przechyla" -- no i oto mi chodziło:)

wozny83

Astro-maniak
Posty: 734
Rejestracja: 29 cze 2011, 7:16
Imię: Bartek
Auto: PASSAT B6 KOMBI
Silnik: 1,9 TDI
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Czeladź

#7

Nieprzeczytany post autor: wozny83 »

astra tt pisze:Przy wlaczonym IDS tez sie buda nie przechyla i cale auto sie utwardza :mrgreen:
Kolego wiem jak działa IDS+ w astrze ale jak nie miałeś sprężynek obniżających i zarazem utwardzających auto to bez sensu są twoje wypowiedzi na ten temat :) utwardzenie na IDS-ie w porównaniu z springami jest małe i auto bardziej się przechyla podczas ostrego wpadania w zakręt niż na niższych sprężynach.

bazar pisze:"ale co ci mogę powiedzieć buda się tak nie przechyla" -- no i oto mi chodziło:)
bazar jak masz okazje i chcesz to kup sobie tego eibacha pro kit jak polecam i to bardzo. Jak chcesz w fajniejszej cenie to mogę podać ci namiary na sprawdzonego człowkieka

astra tt

Astro-maniak
Posty: 85
Rejestracja: 09 sty 2012, 22:07
Imię: xxx
Auto: opel?
Silnik: srebrny
Województwo: wielkopolskie

#8

Nieprzeczytany post autor: astra tt »

wozny83 pisze:Kolego wiem jak działa IDS+ w astrze ale jak nie miałeś sprężynek obniżających i zarazem utwardzających auto to bez sensu są twoje wypowiedzi na ten temat :) utwardzenie na IDS-ie w porównaniu z springami jest małe i auto bardziej się przechyla podczas ostrego wpadania w zakręt niż na niższych sprężynach.
"KOLEGO" wiem że jestem tu nowy, wiem że masz natrzepane ponad 700postów, ale to nie znaczy żebyś oceniał kogoś po stażu na danym forum.
Wcześniej 3lata funkcjonowałem na forum Celica-Club, jeździłem Toyota w której miałem założone amortyzatory Bilsteina B4, do tego sprężyny Eibacha, więc Twoj tekst typu:
wozny83 pisze: nie miałeś sprężynek obniżających i zarazem utwardzających auto to bez sensu są twoje wypowiedzi na ten temat
jest w tym przypadku conajmniej niestosowny...jak możesz oceniać kogoś i od razu sugerować rzeczy o których nie masz pojęcia?
Celice każdy traktuje jak swoje dziecko i dopieszcza ją co do cala, nie traktuje tego samochodu jako zwykły "dupowóz" do przewożenia worków z ziemniakami, więc co jak co ale Ty akurat masz nikłe pojęcie odnośnie tego typu spraw bo nigdy nie kupiłbyś takiego samochodu, wolisz jeździć wagonem ot co....

Co do IDS+ to do spiringow oczywiscie nie ma co porownywac, ale przynajmniej jest to jakis kompromis miedzy komfortem a pseudo sportowa jazda, bo co jak co ale Astra samochodem sportowym nie jest, więc według mnie zakładanie spiringów do tego typu auta mija się z celem, bo komfort się pogarsza a jak wiadomo autem tym nikt na tor sie nie wybierze.

Poza tym nie wiem czy zdajesz sobie sprawę z tego, że zmieniając same spiringi zostawiając seryjny amor, raz dwa będziesz musiał się z nim pożegnać.
Zasada jest taka, sportowe spiringi, nowy amor, najlepiej coś lepszego niż seria, ponieważ amortyzator tłumi drgania w danym zakresie na seryjnej sprężynce, a zakładając krótsze sprężyny skracamy zakres pracy amortyzatora a co za tym idzie skracamy drastycznie jego żywotność, dlatego zaleca się od razu wymieniać spiring+amor.

Tyle mam do powiedzenia,
Pozdrawiam,

bazar

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 17 sty 2011, 19:37
Imię: Damian
Auto: Astra H
Silnik: 1.6 115 ps
Lokalizacja: Wadowice

#9

Nieprzeczytany post autor: bazar »

Luz koledzy ;) . Niema sie co wspierać . Pytałem właśnie też o eibacha gdyż słyszałem opinie że sa miekkie i nie widać różnicy ale pewnie te opinie były typu -- mam kumpla który ma brata który ma kuzyna który mówił że są niebardzo---. Wiem jak wygląda sprawa z amorami itp . Wcześniej jeździłem tigrą i też robiłem z zawieszeniem , nowe zakładałem i jak sie przesiadłęm do Astry to różnica jest ;/ ale okazja była wiec żal niekupić :D Tylko właśnie ciekawi mnie że np: astra GTC w seri ma tylko obniżane sprężyny?? a amorki seria jak w pozostałych astrach??

A co do celiki to też chciałęm kupić VII generacje ale dałęm sobie spokój. Fajne autko ale niestety kupić dobrą sztuke graniczy z cudem:P - pozdrawiam

wozny83

Astro-maniak
Posty: 734
Rejestracja: 29 cze 2011, 7:16
Imię: Bartek
Auto: PASSAT B6 KOMBI
Silnik: 1,9 TDI
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Czeladź

#10

Nieprzeczytany post autor: wozny83 »

astra tt pisze:
wozny83 pisze:"KOLEGO" wiem że jestem tu nowy, wiem że masz natrzepane ponad 700postów, ale to nie znaczy żebyś oceniał kogoś po stażu na danym forum.
Wcześniej 3lata funkcjonowałem na forum Celica-Club, jeździłem Toyota w której miałem założone amortyzatory Bilsteina B4, do tego sprężyny Eibacha, więc Twoj tekst typu: jest w tym przypadku conajmniej niestosowny...jak możesz oceniać kogoś i od razu sugerować rzeczy o których nie masz pojęcia?
Celice każdy traktuje jak swoje dziecko i dopieszcza ją co do cala, nie traktuje tego samochodu jako zwykły "dupowóz" do przewożenia worków z ziemniakami, więc co jak co ale Ty akurat masz nikłe pojęcie odnośnie tego typu spraw bo nigdy nie kupiłbyś takiego samochodu, wolisz jeździć wagonem ot co....

Co do IDS+ to do spiringow oczywiscie nie ma co porownywac, ale przynajmniej jest to jakis kompromis miedzy komfortem a pseudo sportowa jazda, bo co jak co ale Astra samochodem sportowym nie jest, więc według mnie zakładanie spiringów do tego typu auta mija się z celem, bo komfort się pogarsza a jak wiadomo autem tym nikt na tor sie nie wybierze.

Poza tym nie wiem czy zdajesz sobie sprawę z tego, że zmieniając same spiringi zostawiając seryjny amor, raz dwa będziesz musiał się z nim pożegnać.
Zasada jest taka, sportowe spiringi, nowy amor, najlepiej coś lepszego niż seria, ponieważ amortyzator tłumi drgania w danym zakresie na seryjnej sprężynce, a zakładając krótsze sprężyny skracamy zakres pracy amortyzatora a co za tym idzie skracamy drastycznie jego żywotność, dlatego zaleca się od razu wymieniać spiring+amor.

Tyle mam do powiedzenia,
Pozdrawiam,
Słuchaj dla wyjaśnienia sprawy :
1. nie oceniam nikogo na forum zwłaszcza czy ktoś nowy czy stary jest już:)
2. nie masz o co się czepiać i złościć
3. to czy śmigam kombi czy cabrio czy hatchbackiem to moja sprawa, w moim przypadku tylko taki typ nadwozia się sprawdza i dlatego taki mam,
4. nie rozumiem dlaczego zakładanie sprężyn do astry mija się z celem, sam powiedziałeś że na amorkach z ids+ jest twardo więc jaka różnica jak tak czy siak astra skacze jak nie wiem na dziurach
5. co do padania amorków i wymiany od razu po wsadzeniu sprężyn obniżających nie zgadzam się, jest tu parę osób co mają o wiele bardziej obniżone auto i jakoś nic się nie dzieje.
6. jesli tak kochałeś swoje auto to dlaczego kupiłeś astre a nie śmigasz dalej swoją celicą
7. racja takiego auta bym nie kupił bo po prostu nie podobają mi się

A tak po za tym sądzę, że nie ma sensu się sprzeczać tylko sobie wzajemnie pomagać i doradzać :)

jak jesteś nowy pokaż swoją astre w zakładce nasze auta :)

pozdro

bazar pisze:Luz koledzy ;) . Niema sie co wspierać . Pytałem właśnie też o eibacha gdyż słyszałem opinie że sa miekkie i nie widać różnicy ale pewnie te opinie były typu -- mam kumpla który ma brata który ma kuzyna który mówił że są niebardzo---. Wiem jak wygląda sprawa z amorami itp . Wcześniej jeździłem tigrą i też robiłem z zawieszeniem , nowe zakładałem i jak sie przesiadłęm do Astry to różnica jest ;/ ale okazja była wiec żal niekupić :D Tylko właśnie ciekawi mnie że np: astra GTC w seri ma tylko obniżane sprężyny?? a amorki seria jak w pozostałych astrach??

A co do celiki to też chciałęm kupić VII generacje ale dałęm sobie spokój. Fajne autko ale niestety kupić dobrą sztuke graniczy z cudem:P - pozdrawiam

Jestem też tego zdania, że nie ma co się szarpać :) wiesz co wg producenta eibachy dają do 10% usztywnienia ale jak wsadzisz dodatkowo felgi 18" to na bank będzie o wiele twardziej. Mi to jednak nie przeszkadza.

Z tymi GTC to dziwnie jest niby mają niższe zawieszenie a i tak stoją jak terenówki ;) wiem bo paru kolegów z forum ma :) dopiero różnica jest przy astrze OPC bo tam jak dobrze pamiętam jest niższe zawieszenie o 20mm ale amorki czy są inne to już ci nie powiem bo nie wiem.

ODPOWIEDZ