Astra GTC Z16LET - od czego zacząć ?

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Awatar użytkownika
miki822

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 12 mar 2012, 0:19
Imię: Mikołaj
Auto: Astra H GTC
Silnik: Z16LET
Województwo: wielkopolskie

Astra GTC Z16LET - od czego zacząć ?

#1

Nieprzeczytany post autor: miki822 »

Witam.
Od niedawna jestem posiadaczem astry h gtc turbo (Z16LET)
Chciałbym się od Was dowiedzieć od czego najlepiej zacząć, aby podnieść moc w tym aucie ?
Czekam na propozycje.

Usunięty użytkownik 3235

#2

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

To zależy ile mocy chcesz uzyskać i ile możesz pozwolić sobie włożyć w to. Dobrym posunięciem byłoby poprawienie dolotu (FMIC), wydech i na koniec remap. Jak chcesz iść dalej to potem wałki i rozbiórka silnika (kute tłoki, korby). Po takich zabiegach osiągalne będzie zapewne 230-240KM. Hamulce wystarczą bo masz 308mm - niewiele mniejsze niż OPC, tutaj dobrze zastosować lepsze klocki. Jak chcesz po tych zabiegach poprawić trakcję to tutaj dobre opony (np. Toyo R888/R1R), szpera np. Wavetrac lub Quaife oraz lepsze zawieszenie (np. Bilstein B8 + H&R, albo gwint np. KW).

Poczytaj sobie co w UK robi T8 oraz Courtenay, a w Niemczech EDS.

Jarek wlkp

ex-Staff
Posty: 634
Rejestracja: 06 sie 2011, 7:46
Imię: Jarek
Auto: calibra
Silnik: c20let
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Plewiska

#3

Nieprzeczytany post autor: Jarek wlkp »

nie znam się na tych nowych małych turbo benzynach ale fakt jest taki jak kolega napisał tyle że w kolejności pierw zegary (co by było wiadomo co się dzieje pod maską EGT i BOSST) wydech i zasysanie powietrza czyli od chwytu do głowicy .
Przed zabawą z mapami trza się wywiedzieć do ilu starczą wtryski pompa i ile korba i śruba na niej zniesie co by się nie okazało że korby wyskocza na spacer .Nie zalecam żadnych sportowych panewek na korby z jednego prostego powodu sportowe panewki służa do dokończenia OS lub innych zawodów bez względu na to co zostanie zniszczone w silniku a do normalnego użutkowania liczmy się z tym że panewka jest rzeczą wymienną a wał niech nam służy jak najdłużej (znam silniki które mają podniesioną moć 3krotnie 300% lub dla jasniści z 200 na ponad 600KM i działają na panewkach Glico)

Awatar użytkownika
miki822

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 12 mar 2012, 0:19
Imię: Mikołaj
Auto: Astra H GTC
Silnik: Z16LET
Województwo: wielkopolskie

#4

Nieprzeczytany post autor: miki822 »

Możesz przybliżyć mi szczegóły tego dolotu FMIC ?

Awatar użytkownika
miki822

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 12 mar 2012, 0:19
Imię: Mikołaj
Auto: Astra H GTC
Silnik: Z16LET
Województwo: wielkopolskie

#5

Nieprzeczytany post autor: miki822 »

Możesz rozwinąć myśl poprawienia dolotu ?

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Trzeba sobie zadac pytanie podstawowe czyli w jaka moc celujesz( ile chcesz pod maska uzyskac) i ile kasy na to masz. Dolotu bym nie ruszal bo jest wydajny na dwa razy taka moc co masz aktualnie. Najtaniej to program wykonac- okolo 1500 zl. Z tym ze wiarze sie to z laniem pozadnego paliwa min. 98 LO.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Jarek wlkp

ex-Staff
Posty: 634
Rejestracja: 06 sie 2011, 7:46
Imię: Jarek
Auto: calibra
Silnik: c20let
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Plewiska

#7

Nieprzeczytany post autor: Jarek wlkp »

poprawienie dolotu w mym przypadku polegało na dodatkowym nawiewie na filtr powietrza zimnego powietrza wymianie orurowania od turbiny do icka z icka do przepustnicy,rozwiercenie turbiny z 38na 43mm wymiana przepustnicy na 80mm oraz wymiana kolektora ssącego na costumowy .Strojenie zostawił bym na sam koniec po wszystkich zmianach mechanicznych . Nie zapomnijmy o EGT i przed strojeniem 0bosstu bo pamientajmy że przy tego typu zmianach nie tylko wysokość boostu się liczy ale też ile m3 przechodzi przez nasz układ.Podstawowe pytanie ile jest $$ na zabawę z autem i jaka moc ma z niego być ?? JA opisuje na starszym silniku swe zmiany c20let w którym moc została podniesiona o około 100KM i 200NM wiem że na seryjnym dolocie w tym silniku idzie uzyskać podobny przyrost mocy ale nie w tak długim zakresie obrotowym co ma duże znaczenie przy 7500tyś obr mam jeszcze pod nogą 280KM :D

Awatar użytkownika
Luki S

Astro-maniak
Posty: 1318
Rejestracja: 01 paź 2008, 19:34
Imię: Łukasz
Auto: GTC Turbo 283 KM Stage 3+
Silnik: Z20LER
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: Luki S »

Napisz ile kasy chcesz na to przeznaczyć... Samym programem możesz dojść do ok 210 KM, potemy wydech, itercooler, dolot turbo... Bez ingerencji w tłoki i korbowody powinieneś bez problemu dojść do ok 250 KM. Tylko wiedz, że takie modyfikacje to grube tysiące pln ;) Lepiej jak byś dorwał jakiegoś LETa, LEHa bo tam bez kucia do 300 możesz śmiało ciągnąć...
Astra GTC Turbo, Z20LER 200KMSTAGE 3+ 283 KM, 425 Nm, OPC/OPC Line 2, Astra J OPC Seats, COSMO, Panorama, Panacotta, IDS+, Eibach Sportline 50/30 mm, Bi-xenon AFL, HSA, CD70 Navi MP3 CID, GM OPC Ronal 18'' 225/40R18,
---> [External Link Removed for Guests] <---

ODPOWIEDZ