Astra GTC Z16LET - od czego zacząć ?
- miki822
- Posty: 8
- Rejestracja: 12 mar 2012, 0:19
- Imię: Mikołaj
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: Z16LET
- Województwo: wielkopolskie
Astra GTC Z16LET - od czego zacząć ?
Witam.
Od niedawna jestem posiadaczem astry h gtc turbo (Z16LET)
Chciałbym się od Was dowiedzieć od czego najlepiej zacząć, aby podnieść moc w tym aucie ?
Czekam na propozycje.
Od niedawna jestem posiadaczem astry h gtc turbo (Z16LET)
Chciałbym się od Was dowiedzieć od czego najlepiej zacząć, aby podnieść moc w tym aucie ?
Czekam na propozycje.
To zależy ile mocy chcesz uzyskać i ile możesz pozwolić sobie włożyć w to. Dobrym posunięciem byłoby poprawienie dolotu (FMIC), wydech i na koniec remap. Jak chcesz iść dalej to potem wałki i rozbiórka silnika (kute tłoki, korby). Po takich zabiegach osiągalne będzie zapewne 230-240KM. Hamulce wystarczą bo masz 308mm - niewiele mniejsze niż OPC, tutaj dobrze zastosować lepsze klocki. Jak chcesz po tych zabiegach poprawić trakcję to tutaj dobre opony (np. Toyo R888/R1R), szpera np. Wavetrac lub Quaife oraz lepsze zawieszenie (np. Bilstein B8 + H&R, albo gwint np. KW).
Poczytaj sobie co w UK robi T8 oraz Courtenay, a w Niemczech EDS.
Poczytaj sobie co w UK robi T8 oraz Courtenay, a w Niemczech EDS.
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 06 sie 2011, 7:46
- Imię: Jarek
- Auto: calibra
- Silnik: c20let
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Plewiska
nie znam się na tych nowych małych turbo benzynach ale fakt jest taki jak kolega napisał tyle że w kolejności pierw zegary (co by było wiadomo co się dzieje pod maską EGT i BOSST) wydech i zasysanie powietrza czyli od chwytu do głowicy .
Przed zabawą z mapami trza się wywiedzieć do ilu starczą wtryski pompa i ile korba i śruba na niej zniesie co by się nie okazało że korby wyskocza na spacer .Nie zalecam żadnych sportowych panewek na korby z jednego prostego powodu sportowe panewki służa do dokończenia OS lub innych zawodów bez względu na to co zostanie zniszczone w silniku a do normalnego użutkowania liczmy się z tym że panewka jest rzeczą wymienną a wał niech nam służy jak najdłużej (znam silniki które mają podniesioną moć 3krotnie 300% lub dla jasniści z 200 na ponad 600KM i działają na panewkach Glico)
Przed zabawą z mapami trza się wywiedzieć do ilu starczą wtryski pompa i ile korba i śruba na niej zniesie co by się nie okazało że korby wyskocza na spacer .Nie zalecam żadnych sportowych panewek na korby z jednego prostego powodu sportowe panewki służa do dokończenia OS lub innych zawodów bez względu na to co zostanie zniszczone w silniku a do normalnego użutkowania liczmy się z tym że panewka jest rzeczą wymienną a wał niech nam służy jak najdłużej (znam silniki które mają podniesioną moć 3krotnie 300% lub dla jasniści z 200 na ponad 600KM i działają na panewkach Glico)
- miki822
- Posty: 8
- Rejestracja: 12 mar 2012, 0:19
- Imię: Mikołaj
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: Z16LET
- Województwo: wielkopolskie
- miki822
- Posty: 8
- Rejestracja: 12 mar 2012, 0:19
- Imię: Mikołaj
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: Z16LET
- Województwo: wielkopolskie
- wesoł
- Posty: 4890
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Trzeba sobie zadac pytanie podstawowe czyli w jaka moc celujesz( ile chcesz pod maska uzyskac) i ile kasy na to masz. Dolotu bym nie ruszal bo jest wydajny na dwa razy taka moc co masz aktualnie. Najtaniej to program wykonac- okolo 1500 zl. Z tym ze wiarze sie to z laniem pozadnego paliwa min. 98 LO.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 06 sie 2011, 7:46
- Imię: Jarek
- Auto: calibra
- Silnik: c20let
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Plewiska
poprawienie dolotu w mym przypadku polegało na dodatkowym nawiewie na filtr powietrza zimnego powietrza wymianie orurowania od turbiny do icka z icka do przepustnicy,rozwiercenie turbiny z 38na 43mm wymiana przepustnicy na 80mm oraz wymiana kolektora ssącego na costumowy .Strojenie zostawił bym na sam koniec po wszystkich zmianach mechanicznych . Nie zapomnijmy o EGT i przed strojeniem 0bosstu bo pamientajmy że przy tego typu zmianach nie tylko wysokość boostu się liczy ale też ile m3 przechodzi przez nasz układ.Podstawowe pytanie ile jest $$ na zabawę z autem i jaka moc ma z niego być ?? JA opisuje na starszym silniku swe zmiany c20let w którym moc została podniesiona o około 100KM i 200NM wiem że na seryjnym dolocie w tym silniku idzie uzyskać podobny przyrost mocy ale nie w tak długim zakresie obrotowym co ma duże znaczenie przy 7500tyś obr mam jeszcze pod nogą 280KM
- Luki S
- Posty: 1318
- Rejestracja: 01 paź 2008, 19:34
- Imię: Łukasz
- Auto: GTC Turbo 283 KM Stage 3+
- Silnik: Z20LER
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Napisz ile kasy chcesz na to przeznaczyć... Samym programem możesz dojść do ok 210 KM, potemy wydech, itercooler, dolot turbo... Bez ingerencji w tłoki i korbowody powinieneś bez problemu dojść do ok 250 KM. Tylko wiedz, że takie modyfikacje to grube tysiące pln Lepiej jak byś dorwał jakiegoś LETa, LEHa bo tam bez kucia do 300 możesz śmiało ciągnąć...
Astra GTC Turbo, Z20LER 200KMSTAGE 3+ 283 KM, 425 Nm, OPC/OPC Line 2, Astra J OPC Seats, COSMO, Panorama, Panacotta, IDS+, Eibach Sportline 50/30 mm, Bi-xenon AFL, HSA, CD70 Navi MP3 CID, GM OPC Ronal 18'' 225/40R18,
---> [External Link Removed for Guests] <---
---> [External Link Removed for Guests] <---