wycięcie kata w bertone 1.8 i stożek??
- lukaszdeoniziak
- Posty: 6
- Rejestracja: 21 kwie 2012, 20:05
- Imię: Łukasz
- Auto: Opel Astra II Bertone
- Silnik: 1,8
- Województwo: mazowieckie
wycięcie kata w bertone 1.8 i stożek??
Witam,
chciałem dziś wyciąc kata i okazalo sie ze jest tuz przy kolektorze.... Może miał ktoś z Was podobny problem bo facet powiedzial że nie wytnie go bo sondy moga źle wskazywać..... Poradziliście sobie z tym jakoś>?? Jest sens wogole się w to bawić???
Z góry dzięki za rady
chciałem dziś wyciąc kata i okazalo sie ze jest tuz przy kolektorze.... Może miał ktoś z Was podobny problem bo facet powiedzial że nie wytnie go bo sondy moga źle wskazywać..... Poradziliście sobie z tym jakoś>?? Jest sens wogole się w to bawić???
Z góry dzięki za rady
- wesoł
- Posty: 4890
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
rozumiem ze chcesz auto zmulić a zarazem by wiecej paliło. Jedynie zyskasz rasowy dzwiek. Oto sie rozchodzi tak??
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
- lukaszdeoniziak
- Posty: 6
- Rejestracja: 21 kwie 2012, 20:05
- Imię: Łukasz
- Auto: Opel Astra II Bertone
- Silnik: 1,8
- Województwo: mazowieckie
dlaczego zmulic??
robiles takie cos ??
ad. by mastermungo:
Kolego, poczekaj aż ktoś odpowie na Twoje pytanie a nie zadawaj je kolejny raz co kilka godzin. Nie wszyscy siedzą na forum non stop, tym bardziej w niedzielę.
robiles takie cos ??
ad. by mastermungo:
Kolego, poczekaj aż ktoś odpowie na Twoje pytanie a nie zadawaj je kolejny raz co kilka godzin. Nie wszyscy siedzą na forum non stop, tym bardziej w niedzielę.
- lukaszdeoniziak
- Posty: 6
- Rejestracja: 21 kwie 2012, 20:05
- Imię: Łukasz
- Auto: Opel Astra II Bertone
- Silnik: 1,8
- Województwo: mazowieckie
Masz silnik serii Z, więc po wycięciu katalizatora będzie błąd składu mieszanki. Można kombinować z umiejscowieniem drugiej sondy, ewentualnie kupic emulator, jeszcze inni wspawują w obudowę katalizatora wirnik i dają zwężkę, też ponoć działa.
Z drugiej strony wycinać katalizator, o ile nie jest zapchany, dla własnego "widzi mi się" to trochę bez sensu, bo mało co to da, chyba że chcesz zmieniać kolektor wydechowy na 4-2-1, wtedy to co innego.
Z drugiej strony wycinać katalizator, o ile nie jest zapchany, dla własnego "widzi mi się" to trochę bez sensu, bo mało co to da, chyba że chcesz zmieniać kolektor wydechowy na 4-2-1, wtedy to co innego.
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 06 sie 2011, 7:46
- Imię: Jarek
- Auto: calibra
- Silnik: c20let
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Plewiska
niestety tuning w naszym kraju najczęściej polega na wycięciu kata założenia siatki na patyki zamiast filtra
Jeśli myślisz ,że w ten sposób podniesiesz moc silnika to usiądz i poczekaj aż ci przejdzie
Lepiej zajmij się resztą układu wydechowego (jakieś ciche przelotowe tłumiki ) poprawienie nadmuchy na ori filter powietrza może go jeszcze okleić jakąś termiczną izolacją to to co możesz sam zrobić i co nie powinno wpłynąć jakoś negatywnie na silnik a jeśli liczysz na duże przyrosty mocy to poproś szefa o podwyszkę uzbieraj parę sakiewek i zmień silnik na doładowany z modyfikacjami taka moja rada bo wyjdzie najtaniej i najmniej awaryjnie
Jeśli myślisz ,że w ten sposób podniesiesz moc silnika to usiądz i poczekaj aż ci przejdzie
Lepiej zajmij się resztą układu wydechowego (jakieś ciche przelotowe tłumiki ) poprawienie nadmuchy na ori filter powietrza może go jeszcze okleić jakąś termiczną izolacją to to co możesz sam zrobić i co nie powinno wpłynąć jakoś negatywnie na silnik a jeśli liczysz na duże przyrosty mocy to poproś szefa o podwyszkę uzbieraj parę sakiewek i zmień silnik na doładowany z modyfikacjami taka moja rada bo wyjdzie najtaniej i najmniej awaryjnie
- lukaszdeoniziak
- Posty: 6
- Rejestracja: 21 kwie 2012, 20:05
- Imię: Łukasz
- Auto: Opel Astra II Bertone
- Silnik: 1,8
- Województwo: mazowieckie
- FalconTech
- Posty: 5505
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Polecam poczytać sobie artykuły zamieszczone na tej stronie. W szczególności „układ wydechowy” i związany jest z tym tematem „katalizator”.
Kod: Zaznacz cały
http://www.chojnacki.com.pl/filozofia
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
To i ja dodam trzy grosze od siebie. Miałem dwa auta w których z ciekawości w serii sprawdzałem jak sprawuje się stożek i tak:
Toyota MR2 2.0 16V:
1. Oryginalny dolot, i auto ładnie przyśpieszało nic nie bujało obrotami nie przygasało
2. Stożek zamiast oryginału przy przepustnicy (nie mam przepływki jakby co) i auto skokowo przyśpieszało, falowały obroty, gasł na światłach, i jakoś czuć było jakby brakło mu mocy.
Nissan 200SX 1.8 T:
Nie było żadnej różnicy między oryginalnym dolotem a stożkiem, więc stożek do bagażnika i latałem w serii.
Był tez kiedyś ładny program ala pogromcy mitów gdzie testowali na hamowni Skyline 230HP w konfiguracjach:
oryginalny dolot, stożek, stożek odgrodzony by nie wiało ciepłe powietrze, stożek około 50cm przed autem i różnica była na poziomie 3-4HP czyli tolerancja błędu. (dam link jak znajdę)
Sunny za to z 115HP po założeniu stożka dziwnym trafem spadł do 98~
Toyota MR2 2.0 16V:
1. Oryginalny dolot, i auto ładnie przyśpieszało nic nie bujało obrotami nie przygasało
2. Stożek zamiast oryginału przy przepustnicy (nie mam przepływki jakby co) i auto skokowo przyśpieszało, falowały obroty, gasł na światłach, i jakoś czuć było jakby brakło mu mocy.
Nissan 200SX 1.8 T:
Nie było żadnej różnicy między oryginalnym dolotem a stożkiem, więc stożek do bagażnika i latałem w serii.
Był tez kiedyś ładny program ala pogromcy mitów gdzie testowali na hamowni Skyline 230HP w konfiguracjach:
oryginalny dolot, stożek, stożek odgrodzony by nie wiało ciepłe powietrze, stożek około 50cm przed autem i różnica była na poziomie 3-4HP czyli tolerancja błędu. (dam link jak znajdę)
Sunny za to z 115HP po założeniu stożka dziwnym trafem spadł do 98~