wycięcie kata w bertone 1.8 i stożek??

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Awatar użytkownika
lukaszdeoniziak

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 21 kwie 2012, 20:05
Imię: Łukasz
Auto: Opel Astra II Bertone
Silnik: 1,8
Województwo: mazowieckie

wycięcie kata w bertone 1.8 i stożek??

#1

Nieprzeczytany post autor: lukaszdeoniziak »

Witam,

chciałem dziś wyciąc kata i okazalo sie ze jest tuz przy kolektorze.... Może miał ktoś z Was podobny problem bo facet powiedzial że nie wytnie go bo sondy moga źle wskazywać..... Poradziliście sobie z tym jakoś>?? Jest sens wogole się w to bawić???

Z góry dzięki za rady :)

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

rozumiem ze chcesz auto zmulić a zarazem by wiecej paliło. Jedynie zyskasz rasowy dzwiek. Oto sie rozchodzi tak??
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Awatar użytkownika
lukaszdeoniziak

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 21 kwie 2012, 20:05
Imię: Łukasz
Auto: Opel Astra II Bertone
Silnik: 1,8
Województwo: mazowieckie

#3

Nieprzeczytany post autor: lukaszdeoniziak »

dlaczego zmulic??

robiles takie cos ??
ad. by mastermungo:

Kolego, poczekaj aż ktoś odpowie na Twoje pytanie a nie zadawaj je kolejny raz co kilka godzin. Nie wszyscy siedzą na forum non stop, tym bardziej w niedzielę.

Awatar użytkownika
lukaszdeoniziak

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 21 kwie 2012, 20:05
Imię: Łukasz
Auto: Opel Astra II Bertone
Silnik: 1,8
Województwo: mazowieckie

#4

Nieprzeczytany post autor: lukaszdeoniziak »

czemu zamulic???
robiles to u siebie??

Usunięty użytkownik 3235

#5

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Masz silnik serii Z, więc po wycięciu katalizatora będzie błąd składu mieszanki. Można kombinować z umiejscowieniem drugiej sondy, ewentualnie kupic emulator, jeszcze inni wspawują w obudowę katalizatora wirnik i dają zwężkę, też ponoć działa.

Z drugiej strony wycinać katalizator, o ile nie jest zapchany, dla własnego "widzi mi się" to trochę bez sensu, bo mało co to da, chyba że chcesz zmieniać kolektor wydechowy na 4-2-1, wtedy to co innego.

Jarek wlkp

ex-Staff
Posty: 634
Rejestracja: 06 sie 2011, 7:46
Imię: Jarek
Auto: calibra
Silnik: c20let
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Plewiska

#6

Nieprzeczytany post autor: Jarek wlkp »

niestety tuning w naszym kraju najczęściej polega na wycięciu kata założenia siatki na patyki zamiast filtra
Jeśli myślisz ,że w ten sposób podniesiesz moc silnika to usiądz i poczekaj aż ci przejdzie
Lepiej zajmij się resztą układu wydechowego (jakieś ciche przelotowe tłumiki ) poprawienie nadmuchy na ori filter powietrza może go jeszcze okleić jakąś termiczną izolacją to to co możesz sam zrobić i co nie powinno wpłynąć jakoś negatywnie na silnik a jeśli liczysz na duże przyrosty mocy to poproś szefa o podwyszkę uzbieraj parę sakiewek i zmień silnik na doładowany z modyfikacjami taka moja rada bo wyjdzie najtaniej i najmniej awaryjnie

Awatar użytkownika
lukaszdeoniziak

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 21 kwie 2012, 20:05
Imię: Łukasz
Auto: Opel Astra II Bertone
Silnik: 1,8
Województwo: mazowieckie

#7

Nieprzeczytany post autor: lukaszdeoniziak »

dzieki za ciekawe info:)

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5505
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Polecam poczytać sobie artykuły zamieszczone na tej stronie. W szczególności „układ wydechowy” i związany jest z tym tematem „katalizator”.

Kod: Zaznacz cały

http://www.chojnacki.com.pl/filozofia

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

BUllseye

#9

Nieprzeczytany post autor: BUllseye »

To i ja dodam trzy grosze od siebie. Miałem dwa auta w których z ciekawości w serii sprawdzałem jak sprawuje się stożek i tak:
Toyota MR2 2.0 16V:
1. Oryginalny dolot, i auto ładnie przyśpieszało nic nie bujało obrotami nie przygasało
2. Stożek zamiast oryginału przy przepustnicy (nie mam przepływki jakby co) i auto skokowo przyśpieszało, falowały obroty, gasł na światłach, i jakoś czuć było jakby brakło mu mocy.

Nissan 200SX 1.8 T:
Nie było żadnej różnicy między oryginalnym dolotem a stożkiem, więc stożek do bagażnika i latałem w serii.

Był tez kiedyś ładny program ala pogromcy mitów gdzie testowali na hamowni Skyline 230HP w konfiguracjach:
oryginalny dolot, stożek, stożek odgrodzony by nie wiało ciepłe powietrze, stożek około 50cm przed autem i różnica była na poziomie 3-4HP czyli tolerancja błędu. (dam link jak znajdę)

Sunny za to z 115HP po założeniu stożka dziwnym trafem spadł do 98~

ODPOWIEDZ