swap na 1.9
- wojtas1528
- Posty: 3
- Rejestracja: 28 maja 2012, 21:42
- Imię: Wojtek
- Auto: Astra F
- Silnik: 1.7D
- Województwo: wielkopolskie
swap na 1.9
Witam wie może ktos czy da rade włożyć silnik od seata toledo 1.9d 91r? do astry f 1.7d?
-
- Posty: 351
- Rejestracja: 25 gru 2006, 16:48
- Imię: Adam
- Silnik: c20ne
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk Bobrowice
- Kontakt:
a po co ??? , byłeś trzeźwy wpadając na tego posta czy po prostu chciałeś aby Cię zauważono.
[External Link Removed for Guests]
- wojtas1528
- Posty: 3
- Rejestracja: 28 maja 2012, 21:42
- Imię: Wojtek
- Auto: Astra F
- Silnik: 1.7D
- Województwo: wielkopolskie
Po pierwsze 60km a 90 to spora różnica a po drugie mam taki silnik więc czemu by nie zapytać?
- wacek
- Posty: 1024
- Rejestracja: 13 sty 2011, 15:38
- Imię: Sebastian
- Auto: OMEGA B FL
- Silnik: Y32SE
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Zrobić się da, ale raczej będzie to duża rzeźba i masa kombinowania.
Kiedyś samochody były projektowane przez inżynierów, a dziś... przez księgowych
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień
-
- Posty: 351
- Rejestracja: 25 gru 2006, 16:48
- Imię: Adam
- Silnik: c20ne
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk Bobrowice
- Kontakt:
no właśnie ani silnik wybitny ani samochod zakładam że skoro latasz astra f to nie masz złotej karty master card , a skoro pytasz czy sie da to znaczy że sam tego nie włożysz czyli ktoś bedzie musiał dosać hajs za wsadzenie i odpalenie dorobinie półosi systemu zmiany biegów itede itede ........WYSTARCZY ????????
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 267
- Rejestracja: 03 cze 2009, 23:30
- Imię: Adam
- Auto: Opel Frontera A Long
- Silnik: 2.4 c24ne
- Lokalizacja: Wyszków
- Kontakt:
Jeśli to jest Seat z 1991r. to tam nie ma 90KM tylko albo 65/68 jeśli to wolnossący diesel, albo 75KM jeśli to TD. Z tego co wiem to TDI w tym czasie nie było w Toledo chyba, że ktoś sobie SWAPa zrobił.
Co do samego przełożenia to zapewne się da, zauważ jednak, że mocowania silnika są zupełnie inne. W Seacie jest jedna poduszka na łączeniu skrzyni z silnikiem i opiera się o belkę poprzeczną pomiędzy podłużnicami, druga poduszka jest pod pompą hamulcową, ale na skrzyni jest łapa którą dałoby się przerobić i mieć mocowanie gdzie indziej, trzecia poducha jest za silnikiem. Tak więc w zasadzie ani jedno mocowanie nie jest w podobnym miejscu co w astrze. Toledo ma wybierak na linkach, astra z dieslem z tego co pamiętam spod maski ma sztywne połączenie przy skrzyni. Kolejna sprawa to półosie które w żadem sposób nie pasują. VW ma na stałe flansze w skrzyni i do nich przykręcane przeguby wewnętrzne jak w maluchu, a astra ma kielich na wieloklinie i w środku przegub trójpalczasty (z tego co pamiętam).
Kolejna sprawa to prędkościomierz który trzeba by jakoś zgrać, aby pokazywał faktyczną prędkość. Reszta elektryki to nie problem bo w obu silnikach jest ledwie kilka kabelków.
Jedyne co przemawia za wymianą to tylko to, że diesel VW jest solidniejszy niż diesel Opla, ale wg. mnie koszt i czas operacji jest zbyt duży, aby warto było to robić.
Co do samego przełożenia to zapewne się da, zauważ jednak, że mocowania silnika są zupełnie inne. W Seacie jest jedna poduszka na łączeniu skrzyni z silnikiem i opiera się o belkę poprzeczną pomiędzy podłużnicami, druga poduszka jest pod pompą hamulcową, ale na skrzyni jest łapa którą dałoby się przerobić i mieć mocowanie gdzie indziej, trzecia poducha jest za silnikiem. Tak więc w zasadzie ani jedno mocowanie nie jest w podobnym miejscu co w astrze. Toledo ma wybierak na linkach, astra z dieslem z tego co pamiętam spod maski ma sztywne połączenie przy skrzyni. Kolejna sprawa to półosie które w żadem sposób nie pasują. VW ma na stałe flansze w skrzyni i do nich przykręcane przeguby wewnętrzne jak w maluchu, a astra ma kielich na wieloklinie i w środku przegub trójpalczasty (z tego co pamiętam).
Kolejna sprawa to prędkościomierz który trzeba by jakoś zgrać, aby pokazywał faktyczną prędkość. Reszta elektryki to nie problem bo w obu silnikach jest ledwie kilka kabelków.
Jedyne co przemawia za wymianą to tylko to, że diesel VW jest solidniejszy niż diesel Opla, ale wg. mnie koszt i czas operacji jest zbyt duży, aby warto było to robić.
- wacek
- Posty: 1024
- Rejestracja: 13 sty 2011, 15:38
- Imię: Sebastian
- Auto: OMEGA B FL
- Silnik: Y32SE
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Lepiej dorwać diesla ISUZU(TC4EE1lub oznaczenie od IX 1995-X17DT.), który był montowany w Astrach. Jest to najmocniejszy ropniak montowany fabrycznie w Astrach 82KM, 168 Nm.
Kiedyś samochody były projektowane przez inżynierów, a dziś... przez księgowych
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień
Temat to jest chyba do działu "Tuning"...
Lepiej rozważyć swap na 2.0 DTL/DTI.
Poza tym wsadzić to można i silnik od odrzutowca, kwestia pieniędzy jest tutaj najważniejsza.
Lepiej rozważyć swap na 2.0 DTL/DTI.
Poza tym wsadzić to można i silnik od odrzutowca, kwestia pieniędzy jest tutaj najważniejsza.
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 06 sie 2011, 7:46
- Imię: Jarek
- Auto: calibra
- Silnik: c20let
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Plewiska
skoro do calibry można wsadzić 2,7bit z napędem Qatro to co za kłopot wsadzić 1,9td do astry ??
ze skrzynią to nie przesadzajmy po co to tykać zostaną nam ori 2 mocowania i nie będzie trz pułosi tykać wystarczy flansz łącząca silnik ze skrzynią tylko jedno pytanie skoro i tak roboty sporo to może odrazu ASZ lub ARL wsadzić pompki 230 i te 190KM po programie osiągnąć i mieć frajdę z jazdy bo o ekonomice i $$$ tu chyba nie gadamy
ze skrzynią to nie przesadzajmy po co to tykać zostaną nam ori 2 mocowania i nie będzie trz pułosi tykać wystarczy flansz łącząca silnik ze skrzynią tylko jedno pytanie skoro i tak roboty sporo to może odrazu ASZ lub ARL wsadzić pompki 230 i te 190KM po programie osiągnąć i mieć frajdę z jazdy bo o ekonomice i $$$ tu chyba nie gadamy