Kopia kolektora Mantzla do silnika X16XEL (Powerbox)

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Amadi

Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 10 mar 2012, 21:43
Imię: Amadeusz
Auto: Astra G Sportive
Silnik: 1.6 16v
Województwo: dolnośląskie

Kopia kolektora Mantzla do silnika X16XEL (Powerbox)

#1

Nieprzeczytany post autor: Amadi »

Tak jak w tytule, czy słyszał ktoś coś na temat Kolektora układu dolotowego Mantzla do X16Xel ? Znalazłem coś takiego na forum Vectry: [External Link Removed for Guests] Z tego co widzę ludzie sobie chwalą takie rozwiązanie przyrost podobno miało by to dawać rzędu do 20 km. Ma ktoś jakieś info na ten temat?:D może ma ktoś coś takiego już wsadzonego?:D
Obrazek

rafalg1

Astro-maniak
Posty: 799
Rejestracja: 02 mar 2011, 18:31
Imię: Ralph
Auto: Kia
Silnik: GDI
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#2

Nieprzeczytany post autor: rafalg1 »

Szczeze mówiąc nie wierze w taki przyrost mocy w benzynie. Jak miale Astre G tez zastanawiałem się nad tuningiem ale w X20XEV trzeba było wymienić walki i kilka rożnych elementów żeby dało efekt OPC (okolice 160 KM, moja miała niby 136), koszt ponad 3 koła. Przeczytałem cały temat na VKP i dla mnie to troszkę lipa.

Amadi

Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 10 mar 2012, 21:43
Imię: Amadeusz
Auto: Astra G Sportive
Silnik: 1.6 16v
Województwo: dolnośląskie

#3

Nieprzeczytany post autor: Amadi »

No właśnie też tak myślałem ale na wykresach z hamowni widać znaczny przyrost mocy, Tylko pipsko wygloda moment obrotowy.. ale W tamtej vectrze silnik mocno nie trzymał seri.. U mnie moze wygladalo by to lepiej, gadalem wczoraj z kolesiem który miał tego typu dolot w omedze i mowił że różnica była zauważalna ( może nie aż tak jak to niektórzy opisują ale jednak zauważalny) Przyrost mocy podobno 10-20 km ( najczęściej 20) a to już cos.. Chyba sie na to zdecyduje u siebie i zobaczymy jaki bedzie efekt..;d
Obrazek

rafalg1

Astro-maniak
Posty: 799
Rejestracja: 02 mar 2011, 18:31
Imię: Ralph
Auto: Kia
Silnik: GDI
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#4

Nieprzeczytany post autor: rafalg1 »

To najpierw odwiedź hamownie, tylko taka z dobrymi opiniami.

Usunięty użytkownik 3235

#5

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

X16XEL często mocy nie trzymają i po montaż repliki Mantzla jest niewiele ponad 100km. Tylko z tego co wiem to w AG są inne kanały dolotowe niż w VB jeśli chodzi o X16XEL.

Jarek wlkp

ex-Staff
Posty: 634
Rejestracja: 06 sie 2011, 7:46
Imię: Jarek
Auto: calibra
Silnik: c20let
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Plewiska

#6

Nieprzeczytany post autor: Jarek wlkp »

ciekaw jestem jaki AFR jest po takiej modyfikacji bo wtryski pewnie na za wiele nie pozwolą a autoadaptacja doskonała nie jest jeśli dodamy tylko powietrze do mieszanki to głowica przez tem spalin szybko powie nam pa pa
fakt że ja na wolnossących pb się jakoś specjalnie nie zanm ale turbinka tylko przyspiesza przelot a tu coś tam wiem

Amadi

Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 10 mar 2012, 21:43
Imię: Amadeusz
Auto: Astra G Sportive
Silnik: 1.6 16v
Województwo: dolnośląskie

#7

Nieprzeczytany post autor: Amadi »

analyzer64 pisze:X16XEL często mocy nie trzymają i po montaż repliki Mantzla jest niewiele ponad 100km. Tylko z tego co wiem to w AG są inne kanały dolotowe niż w VB jeśli chodzi o X16XEL
Wiem.. Ale moim łapałem 10,5 do setki i jechałem 205-210 max więc myślę że nieźle trzyma serię bo na 80 km raczej by tak nie latał.. a nawet jeśli to tak czy inaczej to 20 km do przodu;)

ciekaw jestem jaki AFR jest po takiej modyfikacji bo wtryski pewnie na za wiele nie pozwolą a autoadaptacja doskonała nie jest jeśli dodamy tylko powietrze do mieszanki to głowica przez tem spalin szybko powie nam pa pa
fakt że ja na wolnossących pb się jakoś specjalnie nie zanm ale turbinka tylko przyspiesza przelot a tu coś tam wiem

Szczerze mówiąc sam niebyłem zabardzo przekonany do takiej modyfikacji i że mogła by dać tyle mocy, ale z tego co czytałem to praktycznie wszyscy pisali że jest znaczna różnica, ostatnio nawet gadałem z gościem który miał tego typu dolot tylko że w omedze, i też mówił że efekt był.. Co to żywotności silika przy takiej modyfikacji to nie wiem.. ale raczej nikt nie narzekał.. :D
analyzer64 pisze:Tylko z tego co wiem to w AG są inne kanały dolotowe niż w VB jeśli chodzi o X16XEL.
To nie znaczy że jest to nie do zrobienia :d
rafalg1 pisze:To najpierw odwiedź hamownie, tylko taka z dobrymi opiniami.
Jak uzbieram fundusze to trzeba będzie tak zrobić ;)
Obrazek

Amadi

Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 10 mar 2012, 21:43
Imię: Amadeusz
Auto: Astra G Sportive
Silnik: 1.6 16v
Województwo: dolnośląskie

#8

Nieprzeczytany post autor: Amadi »

analyzer64 pisze:Tylko z tego co wiem to w AG są inne kanały dolotowe niż w VB jeśli chodzi o X16XEL.
To nie znaczy że jest to nie do zrobienia :d
Obrazek

Amadi

Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 10 mar 2012, 21:43
Imię: Amadeusz
Auto: Astra G Sportive
Silnik: 1.6 16v
Województwo: dolnośląskie

#9

Nieprzeczytany post autor: Amadi »

rafalg1 pisze:To najpierw odwiedź hamownie, tylko taka z dobrymi opiniami.
Jak uzbieram fundusze to trzeba będzie tak zrobić ;)
Obrazek

rafalg1

Astro-maniak
Posty: 799
Rejestracja: 02 mar 2011, 18:31
Imię: Ralph
Auto: Kia
Silnik: GDI
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#10

Nieprzeczytany post autor: rafalg1 »

jeśli chodzi o żywotność to bez przesady, ile kożysta się pełnych możliwości auta, przy naszych drogach :D . Ja u siebie zrobiłem chipa i fajnie się jedzie ale jak co chwilę fotoradary i Panowie w Vectrach :D (pozdrowienia dla tych co dziś za Kielcami chcieli mi zmierzyć prędkość "dojazdową"), jak normalnie z tego nie korzystasz? no chyba że na torze . Właśnie dziś bujnąłem swojego Asterixa do 230 ale to na chwilę jak był dobry kawałek drogi i dla testu :D , a tak poza tym to gdzie? W Warszawie napewno nie wykorzystam :twisted: .
Amadi hamownia to nie taki wielki koszt :D

ODPOWIEDZ