Kopia kolektora Mantzla do silnika X16XEL (Powerbox)

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Amadi

Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 10 mar 2012, 21:43
Imię: Amadeusz
Auto: Astra G Sportive
Silnik: 1.6 16v
Województwo: dolnośląskie

Re: Kopia kolektora Mantzla do silnika X16XEL (Powerbox)

#11

Nieprzeczytany post autor: Amadi »

Hehe.. no niestety, trzeba się pilnować.. Fakt 100% mocy wykorzystuje się raz na jakiś czas, więc nie powinno to jakoś znacznie wpływać na żywotność tego silnika.. Ale czasami wyprzedzanie, itd.. Przydał by się lepszy but;d Albo jak się z koleżkami na lotnisku spotkam, albo pogonić jakiegoś cwaniaka w Bmw :twisted: Noo 230 to juz sporawo, moja więcej niż 210 z przepaści nie wydoi ;d Ja wiem że hamowania to nie jakis straszny koszt, ale u mnie na "mieście" nie ma hamowni i musiał bym jechać do Wrocka.. Chodziło mi że jak już zamówię ten kolektor to wybiorę się przed i po założeniu żeby porównać wykresy:D
Obrazek

Jarek wlkp

ex-Staff
Posty: 634
Rejestracja: 06 sie 2011, 7:46
Imię: Jarek
Auto: calibra
Silnik: c20let
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Plewiska

#12

Nieprzeczytany post autor: Jarek wlkp »

sam kolektor nie da wielkich przyrostów ale z wydechem i strojeniem coś sie na pewno ugra tylko trza przemyśleć czy warte jest to tej kasy bo moze taniej bedzie wiekszy silnik wsadzić.
To nie turbo on że programem samym idzie sporo poprawic.
Ja swą bestyjkę czasem poganiam do 270-280ciu ale to tylko czasem za to ganianie od dołu bywa bardzo częste a upalenie tłoków to kwestia paru sekund jak będzie bardzo źle z AFR rem

Usunięty użytkownik 3235

#13

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Można kombinować z przepustnicą z X20XEV/X20SED, o ile pamiętam rozstaw szpilek jest taki sam, dać dobre doprowadzenie powietrza do filtra, jakąś wkładkę np. K&N, kolektor wydechowy 4-2-1 i na koniec to wystroić. Jak ktoś chce iść dalej to głowica z X16XE i wałki do tego, tylko tutaj sądzę, że wtryski wtedy też pójdą do wymiany.

rafalg1

Astro-maniak
Posty: 799
Rejestracja: 02 mar 2011, 18:31
Imię: Ralph
Auto: Kia
Silnik: GDI
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#14

Nieprzeczytany post autor: rafalg1 »

Ale to o czym piszesz bedzie kosztowało worek pieniędzy :D . A Autor tematu raczej celuje tylko w kolektor :)
To oczym piszesz to ja w X20XEV chciałem zrobić ale koszta przerosly by pewnie wartość auta, a to aż tak długo terminowo nie wchodziło w grę :D

Usunięty użytkownik 3235

#15

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

rafalg1 pisze:Ale to o czym piszesz bedzie kosztowało worek pieniędzy :D . A Autor tematu raczej celuje tylko w kolektor :)
To oczym piszesz to ja w X20XEV chciałem zrobić ale koszta przerosly by pewnie wartość auta, a to aż tak długo terminowo nie wchodziło w grę :D
Nikt nie powiedział że będzie tanio :) nie ma czegoś takiego jak "tani tuning", chyba że mówimy teraz o magnetyzerach i "turbinach" na dolocie :)

Z X20XEV zbudowano X20XER, można iść tą drogą, choć wiem że części od OPC do najtańszych nie należą. Można usunąć "ekofasolki" z głowicy, wyrzucić wałki wyrównoważające i dać kolektor dolotowy z Omegi.

Amadi

Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 10 mar 2012, 21:43
Imię: Amadeusz
Auto: Astra G Sportive
Silnik: 1.6 16v
Województwo: dolnośląskie

#16

Nieprzeczytany post autor: Amadi »

Jarek wlkp pisze:sam kolektor nie da wielkich przyrostów ale z wydechem i strojeniem coś sie na pewno ugra tylko trza przemyśleć czy warte jest to tej kasy bo moze taniej bedzie wiekszy silnik wsadzić.
No parę koni powinno wpaść na samym dolocie, ale w planie na pewno był by wydech + strojenie tego i powinien być już jakiś konkretny efekt.. Tylko tez zastanawiałem sie czy nie lepiej by bylo wsadzic 2.0(136km) albo 2.2(146km) myślałem o tych silnikach, bo spalanie powinno być znośne w porównaniu np z 2,5 -3.0 V6. wiadomo charakterystyka silnika tez na pewno byla by inna ale cos za cos...
analyzer64 pisze:Można kombinować z przepustnicą z X20XEV/X20SED, o ile pamiętam rozstaw szpilek jest taki sam, dać dobre doprowadzenie powietrza do filtra, jakąś wkładkę np. K&N, kolektor wydechowy 4-2-1 i na koniec to wystroić. Jak ktoś chce iść dalej to głowica z X16XE i wałki do tego, tylko tutaj sądzę, że wtryski wtedy też pójdą do wymiany.
Pewnie ze można ale to już by chyba przekraczało mój budżet.. :| Ale myslę ze dolot mantzla, wydech + strojenie to temat do przemyślenia ;)
Obrazek

Jarek wlkp

ex-Staff
Posty: 634
Rejestracja: 06 sie 2011, 7:46
Imię: Jarek
Auto: calibra
Silnik: c20let
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Plewiska

#17

Nieprzeczytany post autor: Jarek wlkp »

osobiście jak bym miał zmieniać silnik to na c20xe plus jego rewizja lub vka 3l lub 3,2
ecoklekota bym nie wstawiał
a jeśli ma być to zabawa do powiedzmy 500zł to fakt można coś dłubnąć z dolotem ale jeśli jest tak że w tym roku 500zł na przyszły rok znowu coś i tak dalej to odkładaj kasę myj auto z nudów i po 2 latach przekałdaj na c20xe

Awatar użytkownika
KIT GTO

ex-Staff
Posty: 2287
Rejestracja: 20 mar 2007, 21:01
Imię: astra
Silnik: DESTRUKCJA
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: KIT GTO »

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
Bear_

Astro-maniak
Posty: 1561
Rejestracja: 27 sty 2012, 18:47
Imię: Arek
Auto: Astra H Caravan
Silnik: Z19DTH
Województwo: śląskie
Lokalizacja: SBL

#19

Nieprzeczytany post autor: Bear_ »

Ja przepraszam... Ale zapytam jaki jest cel założenia tego tematu ? To co może taki kolektor dać ?

A więc dać może i to bardzo dużo... Zależne jest to oczywiście też od samych innych zmian które zaszły w silniku a odstępują od serii w strone performance'u...

Ja u siebie osobiście jeździłem w corsie z silnikiem C16XE na najwierniejszej jaką kiedykolwiek spotkalem kopii kolektora MANTZEL'a i sam ten kolektor mi rzucił około 20 km+

Ale tak ja już zostało poruszone... ekofasolki out, dobry wydech, silnik w dobrej kondycji i da się ugrać z c16xe, x16xe/l spokojnie ponad 130 koni... Do tego przesunięcie limitera... Zdrowy silnik bez najmniejszego problemu wytrzyma 7000-7200 rpm (mój kręcił 7600) i dobre strojenie i już się robi fajnie...

W silnikach typu C16,X16 są garnkowe sprzęgla... Wystarczy skrzynie out, zamach i sprzęgło z np. x14sz (1.4 8V) i już się silnik lżej kręci, bez toczenia zamachu, wyważania itp...

Ja u siebie bez strojenia wykręciłem 140 koni... W tej chwili mój silnik jeździ w Tigrze i po pierwszym strojeniu ma 160+, czeka na wałki sportowe itp. i gość celuje pod 190...

Także jest o co walczyć...

Amadi

Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 10 mar 2012, 21:43
Imię: Amadeusz
Auto: Astra G Sportive
Silnik: 1.6 16v
Województwo: dolnośląskie

#20

Nieprzeczytany post autor: Amadi »

No to 140 km to już ładnie, nie mówiąc już po strojeniu...:D Jest moc.. :twisted: Bear to ile ogolnie wyszła Cię przeróbka tego silnika na 140 km? :) Teraz na dniach muszę ubezpieczyć furę i zrobić jej przegląd i można brać się za modzenie :D
Obrazek

ODPOWIEDZ