Kopia kolektora Mantzla do silnika X16XEL (Powerbox)
- Bear_
- Posty: 1561
- Rejestracja: 27 sty 2012, 18:47
- Imię: Arek
- Auto: Astra H Caravan
- Silnik: Z19DTH
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: SBL
Re: Kopia kolektora Mantzla do silnika X16XEL (Powerbox)
Kompletna odbudowa silnika na całkowicie nowych w 99% elementach ukladanki + mase wielu innych przeróbek towarzyszących temu około 5000-6000 zł...
Samo to co by osiągnąc tą moc najtaniej... Cieżko powiedziec... Ja robilem wiele rzeczy na raz w trakcie "budowy" auta...
Samo to co by osiągnąc tą moc najtaniej... Cieżko powiedziec... Ja robilem wiele rzeczy na raz w trakcie "budowy" auta...
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 10 mar 2012, 21:43
- Imię: Amadeusz
- Auto: Astra G Sportive
- Silnik: 1.6 16v
- Województwo: dolnośląskie
Mhm.. no to sporo wyszło, ja mam nadzieje ze za a jakieś 2-3tys dam rade wykrzesać z tego motoru jeszcze kilka koników
- Bear_
- Posty: 1561
- Rejestracja: 27 sty 2012, 18:47
- Imię: Arek
- Auto: Astra H Caravan
- Silnik: Z19DTH
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: SBL
Owszem... O ile cały motor jest w dobrej kondycji to dasz rade... to masz w tej kasie na upartego dolot i dobrze zrobiony wydech... plus no trzeba by to wystroic Ale to już może być cieżko się zmieścićAmadi pisze:Mhm.. no to sporo wyszło, ja mam nadzieje ze za a jakieś 2-3tys dam rade wykrzesać z tego motoru jeszcze kilka koników
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 10 mar 2012, 21:43
- Imię: Amadeusz
- Auto: Astra G Sportive
- Silnik: 1.6 16v
- Województwo: dolnośląskie
No właśnie wystrojenie też by sie przydało... a ile taka przyjemność kosztuje ;>
- Bear_
- Posty: 1561
- Rejestracja: 27 sty 2012, 18:47
- Imię: Arek
- Auto: Astra H Caravan
- Silnik: Z19DTH
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: SBL
A to zależy... Nie wiem po ile takie coś robia u Ciebie... W moich okolicach (śląsk, małopolska) strojenie na ECU Master'ku to są okolice od 1kzł w górę... Ale takie strojenie z prawdziwego zdarzenia...
Zawsze możesz poszukać używanego ECU np. det II lub nawet det III i zaoszczędzisz (nowy det III w okolicy 650-800 zł)
Wtedy pozostaje CI na glowie uiścić pieniążki za samo strojenie
Zawsze możesz poszukać używanego ECU np. det II lub nawet det III i zaoszczędzisz (nowy det III w okolicy 650-800 zł)
Wtedy pozostaje CI na glowie uiścić pieniążki za samo strojenie
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 06 sie 2011, 7:46
- Imię: Jarek
- Auto: calibra
- Silnik: c20let
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Plewiska
wiem ze temat jest dolotu ale z perspektywy czasu po sobie wiem że dłubanie w wolnossącym silniku nie daje banana na twarzy
6tyś to masz c20let !!
2-3tyś to masz na mody plus parę zł z pozbycia się silnika i skrzyni tej co masz w aucie i starczy na c20xe który z czasem z chęcią przytuli jakiś wiatraczek na wydechu
to takie moje rady
6tyś to masz c20let !!
2-3tyś to masz na mody plus parę zł z pozbycia się silnika i skrzyni tej co masz w aucie i starczy na c20xe który z czasem z chęcią przytuli jakiś wiatraczek na wydechu
to takie moje rady
- Bear_
- Posty: 1561
- Rejestracja: 27 sty 2012, 18:47
- Imię: Arek
- Auto: Astra H Caravan
- Silnik: Z19DTH
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: SBL
Oczywiste jest to, że efektowniej i w podobnej kasie lub troszkę wyższej należało by iść dalej... Czyli jak wspomniane C20XE czy 20LET...
Jednak bynajmniej w moim przypadku gdy poruszałem się Corsą B sprawa wyglądała tak... W zasadzie na chwilę obecną to co druga, trzecia corsa albo już lata z c20xe lub będzie latała... Robiło się to nudne... Owszem... Fajnie mieć 150 koni i kosić to i tamto towarzystwo... Jednak spalanie w mieście jest w granicy 11-13 L, trasa no 8-9 L... Druga strona to jak ktoś się bawi w grzebanie przy aucie dla osiągów to spalanie jest rzeczą drugorzędną...
Ja osobiście jednak nie lubię mieć tego co inni Stąd koncepcja mocnego wolnossącego smallblocku... No i się udalo Mialem osiągi Corsy z c20xe przy dużo lżejszym w tym przypadku przodzie, nie musiałem męczyć nowej skrzyni, piast, połosi (w przypadku corsy trzeba) i miałem spalanie wierzcie lub nie ale w trasie poniżej 7-6,5 L a w mieście przy normalnej jeździe nie wychodziłem powyżej 8 Różnica spora...
Auto kręciło mi się ponad 7500 rpm, miałem frajdę z jazdy, a oprócz tego miałem coś innego
Do tego chce zaznaczyć, że bynajmniej w moim przypadku było to autko, którym jeździłem wszędzie Do pracy, sklepu, na zloty, na wakacje z małym synkiem Dalo się bez problemu
To tak w ramach off topa Musisz się mistrzu zastanowić czego chcesz od tego auta - to podstawa
Jednak bynajmniej w moim przypadku gdy poruszałem się Corsą B sprawa wyglądała tak... W zasadzie na chwilę obecną to co druga, trzecia corsa albo już lata z c20xe lub będzie latała... Robiło się to nudne... Owszem... Fajnie mieć 150 koni i kosić to i tamto towarzystwo... Jednak spalanie w mieście jest w granicy 11-13 L, trasa no 8-9 L... Druga strona to jak ktoś się bawi w grzebanie przy aucie dla osiągów to spalanie jest rzeczą drugorzędną...
Ja osobiście jednak nie lubię mieć tego co inni Stąd koncepcja mocnego wolnossącego smallblocku... No i się udalo Mialem osiągi Corsy z c20xe przy dużo lżejszym w tym przypadku przodzie, nie musiałem męczyć nowej skrzyni, piast, połosi (w przypadku corsy trzeba) i miałem spalanie wierzcie lub nie ale w trasie poniżej 7-6,5 L a w mieście przy normalnej jeździe nie wychodziłem powyżej 8 Różnica spora...
Auto kręciło mi się ponad 7500 rpm, miałem frajdę z jazdy, a oprócz tego miałem coś innego
Do tego chce zaznaczyć, że bynajmniej w moim przypadku było to autko, którym jeździłem wszędzie Do pracy, sklepu, na zloty, na wakacje z małym synkiem Dalo się bez problemu
To tak w ramach off topa Musisz się mistrzu zastanowić czego chcesz od tego auta - to podstawa
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 10 mar 2012, 21:43
- Imię: Amadeusz
- Auto: Astra G Sportive
- Silnik: 1.6 16v
- Województwo: dolnośląskie
No własnie.. nie dlugo trzeba podjąć męską decyzje Na razie rozglądam się co i jak i zbierma-czekam na fundusze które mają niebawem nadejść z ubezpieczalni jeszcze dokładnie nie wiem ile dostane i to na pewno od tego w dużej mierze będzie zależne co będzie się dziać.. Ale bardziej ciądnie mnie wizja mocnego 1.6 kręcącego się + 7000 Rmp , przy stosunkowo nie wielikim spalaniu, ale spalanie to rzecz drugo rzędna, chociaż jest to auto raczej na co dzień. Narazie czekamy na fundusze, jak dostane Kaskę to dam znać i liczę że coś mi jeszcze doradzicie (Konkretnie, znając dokładny budżet)
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 06 sie 2011, 7:46
- Imię: Jarek
- Auto: calibra
- Silnik: c20let
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Plewiska
a kto powiedział że xe jest wolno obrotowe ?? prawie wszystkie xe w wlkp kręcą się do 7500
co do zmiany piast nie jest to konieczne starczy pomyśleć przy przegubach wewnętrznych
co do wagi no przyznam że z chęcią wsadził bym c20xe z osprzętem i x16xe z osprzętem na wagę (wraz z ecopompką żeliwnym kolektorem tym seryjnym ssącym
każdy robi co lubi tylko tam gdzie 1,6 się kończy zaczyna się 2l ja z 2 l wydłubałem 293 KM potwierdzone na hamowni teraz jest lepiej ale nie sprawdzone a gdybać nie będę
kolega poda ile na to chce poświęcić to będziemy podpowiadać
co do spalania znam ludzi którzy calibrami w trasie spalają 7-8 l w mieście 10 a auto jest 300KG cięższe więc te corsy albo mocno cały czas upalanae albo coś było z nimi nie tak
co do zmiany piast nie jest to konieczne starczy pomyśleć przy przegubach wewnętrznych
co do wagi no przyznam że z chęcią wsadził bym c20xe z osprzętem i x16xe z osprzętem na wagę (wraz z ecopompką żeliwnym kolektorem tym seryjnym ssącym
każdy robi co lubi tylko tam gdzie 1,6 się kończy zaczyna się 2l ja z 2 l wydłubałem 293 KM potwierdzone na hamowni teraz jest lepiej ale nie sprawdzone a gdybać nie będę
kolega poda ile na to chce poświęcić to będziemy podpowiadać
co do spalania znam ludzi którzy calibrami w trasie spalają 7-8 l w mieście 10 a auto jest 300KG cięższe więc te corsy albo mocno cały czas upalanae albo coś było z nimi nie tak
- Bear_
- Posty: 1561
- Rejestracja: 27 sty 2012, 18:47
- Imię: Arek
- Auto: Astra H Caravan
- Silnik: Z19DTH
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: SBL
Jak się buduje auto na bazie CB z silnikiem c20xe to raczej nie po to by stosować przy niej ecodriving... Mam rację ?
Auta może i nie upalane cały czas ale na pewno nie jeździły emerycko...
Co do porównywania dłubanego małego bloku a 20xe to temat rzeka... Będziesz miał tylu zwolenników i przeciwników co tych aut na drogach...
A skoro już c20xe to czemu nie od razu LET albo 20xeT... Kolejny temat rzeka...
Zgodzę się, że to kolega musi wiedzieć czego chce i ile chce na to wydać...
Co do różnicy wagi to zapytam, zapytam u mnie na forum Ale parę kilo było
Auta może i nie upalane cały czas ale na pewno nie jeździły emerycko...
Co do porównywania dłubanego małego bloku a 20xe to temat rzeka... Będziesz miał tylu zwolenników i przeciwników co tych aut na drogach...
A skoro już c20xe to czemu nie od razu LET albo 20xeT... Kolejny temat rzeka...
Zgodzę się, że to kolega musi wiedzieć czego chce i ile chce na to wydać...
Co do różnicy wagi to zapytam, zapytam u mnie na forum Ale parę kilo było