Kopia kolektora Mantzla do silnika X16XEL (Powerbox)

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Awatar użytkownika
Bear_

Astro-maniak
Posty: 1561
Rejestracja: 27 sty 2012, 18:47
Imię: Arek
Auto: Astra H Caravan
Silnik: Z19DTH
Województwo: śląskie
Lokalizacja: SBL

Re: Kopia kolektora Mantzla do silnika X16XEL (Powerbox)

#21

Nieprzeczytany post autor: Bear_ »

Kompletna odbudowa silnika na całkowicie nowych w 99% elementach ukladanki + mase wielu innych przeróbek towarzyszących temu około 5000-6000 zł...

Samo to co by osiągnąc tą moc najtaniej... Cieżko powiedziec... Ja robilem wiele rzeczy na raz w trakcie "budowy" auta...

Amadi

Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 10 mar 2012, 21:43
Imię: Amadeusz
Auto: Astra G Sportive
Silnik: 1.6 16v
Województwo: dolnośląskie

#22

Nieprzeczytany post autor: Amadi »

Mhm.. no to sporo wyszło, ja mam nadzieje ze za a jakieś 2-3tys dam rade wykrzesać z tego motoru jeszcze kilka koników :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Bear_

Astro-maniak
Posty: 1561
Rejestracja: 27 sty 2012, 18:47
Imię: Arek
Auto: Astra H Caravan
Silnik: Z19DTH
Województwo: śląskie
Lokalizacja: SBL

#23

Nieprzeczytany post autor: Bear_ »

Amadi pisze:Mhm.. no to sporo wyszło, ja mam nadzieje ze za a jakieś 2-3tys dam rade wykrzesać z tego motoru jeszcze kilka koników :D
Owszem... O ile cały motor jest w dobrej kondycji to dasz rade... to masz w tej kasie na upartego dolot i dobrze zrobiony wydech... plus no trzeba by to wystroic ;) Ale to już może być cieżko się zmieścić :)

Amadi

Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 10 mar 2012, 21:43
Imię: Amadeusz
Auto: Astra G Sportive
Silnik: 1.6 16v
Województwo: dolnośląskie

#24

Nieprzeczytany post autor: Amadi »

No właśnie wystrojenie też by sie przydało... a ile taka przyjemność kosztuje ;>
Obrazek

Awatar użytkownika
Bear_

Astro-maniak
Posty: 1561
Rejestracja: 27 sty 2012, 18:47
Imię: Arek
Auto: Astra H Caravan
Silnik: Z19DTH
Województwo: śląskie
Lokalizacja: SBL

#25

Nieprzeczytany post autor: Bear_ »

A to zależy... Nie wiem po ile takie coś robia u Ciebie... W moich okolicach (śląsk, małopolska) strojenie na ECU Master'ku to są okolice od 1kzł w górę... Ale takie strojenie z prawdziwego zdarzenia...

Zawsze możesz poszukać używanego ECU np. det II lub nawet det III i zaoszczędzisz (nowy det III w okolicy 650-800 zł)

Wtedy pozostaje CI na glowie uiścić pieniążki za samo strojenie :)

Jarek wlkp

ex-Staff
Posty: 634
Rejestracja: 06 sie 2011, 7:46
Imię: Jarek
Auto: calibra
Silnik: c20let
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Plewiska

#26

Nieprzeczytany post autor: Jarek wlkp »

wiem ze temat jest dolotu ale z perspektywy czasu po sobie wiem że dłubanie w wolnossącym silniku nie daje banana na twarzy
6tyś to masz c20let !!
2-3tyś to masz na mody plus parę zł z pozbycia się silnika i skrzyni tej co masz w aucie i starczy na c20xe który z czasem z chęcią przytuli jakiś wiatraczek na wydechu
to takie moje rady

Awatar użytkownika
Bear_

Astro-maniak
Posty: 1561
Rejestracja: 27 sty 2012, 18:47
Imię: Arek
Auto: Astra H Caravan
Silnik: Z19DTH
Województwo: śląskie
Lokalizacja: SBL

#27

Nieprzeczytany post autor: Bear_ »

Oczywiste jest to, że efektowniej i w podobnej kasie lub troszkę wyższej należało by iść dalej... Czyli jak wspomniane C20XE czy 20LET...

Jednak bynajmniej w moim przypadku gdy poruszałem się Corsą B sprawa wyglądała tak... W zasadzie na chwilę obecną to co druga, trzecia corsa albo już lata z c20xe lub będzie latała... Robiło się to nudne... Owszem... Fajnie mieć 150 koni i kosić to i tamto towarzystwo... Jednak spalanie w mieście jest w granicy 11-13 L, trasa no 8-9 L... Druga strona to jak ktoś się bawi w grzebanie przy aucie dla osiągów to spalanie jest rzeczą drugorzędną...

Ja osobiście jednak nie lubię mieć tego co inni :) Stąd koncepcja mocnego wolnossącego smallblocku... No i się udalo :) Mialem osiągi Corsy z c20xe przy dużo lżejszym w tym przypadku przodzie, nie musiałem męczyć nowej skrzyni, piast, połosi (w przypadku corsy trzeba) i miałem spalanie wierzcie lub nie ale w trasie poniżej 7-6,5 L a w mieście przy normalnej jeździe nie wychodziłem powyżej 8 :) Różnica spora...

Auto kręciło mi się ponad 7500 rpm, miałem frajdę z jazdy, a oprócz tego miałem coś innego :)

Do tego chce zaznaczyć, że bynajmniej w moim przypadku było to autko, którym jeździłem wszędzie :) Do pracy, sklepu, na zloty, na wakacje z małym synkiem :) Dalo się bez problemu :)

To tak w ramach off topa ;) Musisz się mistrzu zastanowić czego chcesz od tego auta - to podstawa :)

Amadi

Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 10 mar 2012, 21:43
Imię: Amadeusz
Auto: Astra G Sportive
Silnik: 1.6 16v
Województwo: dolnośląskie

#28

Nieprzeczytany post autor: Amadi »

No własnie.. nie dlugo trzeba podjąć męską decyzje 8-) Na razie rozglądam się co i jak i zbierma-czekam na fundusze które mają niebawem nadejść z ubezpieczalni jeszcze dokładnie nie wiem ile dostane i to na pewno od tego w dużej mierze będzie zależne co będzie się dziać.. Ale bardziej ciądnie mnie wizja mocnego 1.6 kręcącego się + 7000 Rmp :twisted: , przy stosunkowo nie wielikim spalaniu, ale spalanie to rzecz drugo rzędna, chociaż jest to auto raczej na co dzień. Narazie czekamy na fundusze, jak dostane Kaskę to dam znać i liczę że coś mi jeszcze doradzicie (Konkretnie, znając dokładny budżet) :D
Obrazek

Jarek wlkp

ex-Staff
Posty: 634
Rejestracja: 06 sie 2011, 7:46
Imię: Jarek
Auto: calibra
Silnik: c20let
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Plewiska

#29

Nieprzeczytany post autor: Jarek wlkp »

a kto powiedział że xe jest wolno obrotowe ?? prawie wszystkie xe w wlkp kręcą się do 7500 :D
co do zmiany piast nie jest to konieczne starczy pomyśleć przy przegubach wewnętrznych
co do wagi no przyznam że z chęcią wsadził bym c20xe z osprzętem i x16xe z osprzętem na wagę (wraz z ecopompką żeliwnym kolektorem tym seryjnym ssącym ;)
każdy robi co lubi tylko tam gdzie 1,6 się kończy zaczyna się 2l ;) ja z 2 l wydłubałem 293 KM potwierdzone na hamowni teraz jest lepiej ale nie sprawdzone a gdybać nie będę
kolega poda ile na to chce poświęcić to będziemy podpowiadać
co do spalania znam ludzi którzy calibrami w trasie spalają 7-8 l w mieście 10 a auto jest 300KG cięższe więc te corsy albo mocno cały czas upalanae albo coś było z nimi nie tak

Awatar użytkownika
Bear_

Astro-maniak
Posty: 1561
Rejestracja: 27 sty 2012, 18:47
Imię: Arek
Auto: Astra H Caravan
Silnik: Z19DTH
Województwo: śląskie
Lokalizacja: SBL

#30

Nieprzeczytany post autor: Bear_ »

Jak się buduje auto na bazie CB z silnikiem c20xe to raczej nie po to by stosować przy niej ecodriving... Mam rację ?

Auta może i nie upalane cały czas ale na pewno nie jeździły emerycko...

Co do porównywania dłubanego małego bloku a 20xe to temat rzeka... Będziesz miał tylu zwolenników i przeciwników co tych aut na drogach...

A skoro już c20xe to czemu nie od razu LET albo 20xeT... Kolejny temat rzeka...

Zgodzę się, że to kolega musi wiedzieć czego chce i ile chce na to wydać...

Co do różnicy wagi to zapytam, zapytam u mnie na forum :) Ale parę kilo było :)

ODPOWIEDZ