Ciptuning Astra 2.0 Turbo LER/LEL/LEH - opinie
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 30 mar 2012, 9:21
- Imię: Kuba
- Auto: Opel Astra GTC 2.0 Turbo @ 220 KM
- Silnik: Z20LER
- Województwo: śląskie
Ciptuning Astra 2.0 Turbo LER/LEL/LEH - opinie
Witam zamierzam, lekko podkręcić w profesjonalnym serwisie
mojego Opla Astrę GTC 2.0 Turbo 200 KM (benzyna)
Ma 75 tyś przebiegu (prawdziwy) rok produkcji 2006. Silnik Z20LER
Nie jestem mechanikiem ale poza wgraniem programu, wymienione będą części wydechu (na jakieś wydajniejsze) oraz pomiary na hamowni.
Przyrost mocy i momentu obrotowego są indywidualne dla każdego modelu tutaj podobno moc wzrośnie do około 230 KM a moment do 330 nM
Czy ma ktoś z was doświadczenie w sprawie chiptuningu jak autko się później sprawuje?
mojego Opla Astrę GTC 2.0 Turbo 200 KM (benzyna)
Ma 75 tyś przebiegu (prawdziwy) rok produkcji 2006. Silnik Z20LER
Nie jestem mechanikiem ale poza wgraniem programu, wymienione będą części wydechu (na jakieś wydajniejsze) oraz pomiary na hamowni.
Przyrost mocy i momentu obrotowego są indywidualne dla każdego modelu tutaj podobno moc wzrośnie do około 230 KM a moment do 330 nM
Czy ma ktoś z was doświadczenie w sprawie chiptuningu jak autko się później sprawuje?
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 06 sie 2011, 7:46
- Imię: Jarek
- Auto: calibra
- Silnik: c20let
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Plewiska
proponuje poszukać może mniej firmowego punktu a sprawdzonego bo przyznam że duża część mocno reklamujących się tunerów wali wysoką stawkę a robotę po prostu pierniczą .Sląskie czyli na przykład czechowice dziedzice digitum.pl poczytaj co chłopak GTO robi z autami myślę że bez kłopotu pomoże by te przyrosty były milsze i bardzo bezpieczne
Osobiście latam na programach modyfikowanych przez niego w c20let przyrost 90KM i 200NM czyli moc aktualna 294KM i 480NM silnik ma już 260tyś km ja zrobiłem nim przeszło 70tyś i raz robiłem turbine
Osobiście latam na programach modyfikowanych przez niego w c20let przyrost 90KM i 200NM czyli moc aktualna 294KM i 480NM silnik ma już 260tyś km ja zrobiłem nim przeszło 70tyś i raz robiłem turbine
- SpaceMan
- Posty: 1845
- Rejestracja: 13 maja 2012, 21:43
- Imię: Patryk
- Auto: Astra G Coupe Bertone
- Silnik: Z20LET
- Województwo: opolskie
Jaro przed wgraniem softa regenerowałeś turbo ?
[center][External Link Removed for Guests][/center]
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 30 mar 2012, 9:21
- Imię: Kuba
- Auto: Opel Astra GTC 2.0 Turbo @ 220 KM
- Silnik: Z20LER
- Województwo: śląskie
Wiecie chodzi mi o praktyczną stronę. Trochę już poczytałem o teorii.
Jeśli chiptuning jest o max 20% w stosunku do mocy początkowej to nie powinno się nic dział z autem. Dobrze, żeby zrobić również badania an hamowni przed i po. Znajomy zrobił właśnie chiptuning u jakiegoś gościa prywatnie i uszczelka mu poszła pod głowicą a wzrost mocy miał 110 -> 130 km w dieslu Passat 1.9 tyle , że z 2000 roku więc autko swoje lata już ma.
Zależy jaki styl jazdy również się ma czy mocno kręci silnik czy jeździ rozsądnie, do tego czy dba o turbinę.
Jarek z tego co piszesz Twoje autko przy robieniu chiptuningu mialo juz okolo 190 tys przebiegu wiec normalne ze pozniej musiales regenerowac turbine.
Jeśli chiptuning jest o max 20% w stosunku do mocy początkowej to nie powinno się nic dział z autem. Dobrze, żeby zrobić również badania an hamowni przed i po. Znajomy zrobił właśnie chiptuning u jakiegoś gościa prywatnie i uszczelka mu poszła pod głowicą a wzrost mocy miał 110 -> 130 km w dieslu Passat 1.9 tyle , że z 2000 roku więc autko swoje lata już ma.
Zależy jaki styl jazdy również się ma czy mocno kręci silnik czy jeździ rozsądnie, do tego czy dba o turbinę.
Jarek z tego co piszesz Twoje autko przy robieniu chiptuningu mialo juz okolo 190 tys przebiegu wiec normalne ze pozniej musiales regenerowac turbine.
Niekoniecznie normalne ale zobacz jaki ma przyrost i to nie jest 20%.kuba0506 pisze:Jarek z tego co piszesz Twoje autko przy robieniu chiptuningu mialo juz okolo 190 tys przebiegu wiec normalne ze pozniej musiales regenerowac turbine.
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 30 mar 2012, 9:21
- Imię: Kuba
- Auto: Opel Astra GTC 2.0 Turbo @ 220 KM
- Silnik: Z20LER
- Województwo: śląskie
Zgadza się czyli mam rozumieć, że przy dobrym stanie technicznym auta i dbaniu o niego chiptuning do 20% nie powinien odbić się negatywnie na skrzyni biegów i innych komponentach auta?
U mnie przy wzroście tych 70 NM powinna być różnica widoczna w trakcie rozpędzania się. Moc max to jak wiadomo rzadko się wykorzystuje.
U mnie przy wzroście tych 70 NM powinna być różnica widoczna w trakcie rozpędzania się. Moc max to jak wiadomo rzadko się wykorzystuje.
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 06 sie 2011, 7:46
- Imię: Jarek
- Auto: calibra
- Silnik: c20let
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Plewiska
turbina padła niedawno znaczy się padł pierścień uszczelniający stronę gorącą pompowała normalnie
me auto ma dość ciężki żywot czasem organizujemy wlkpnalegalu czyli wynajmujemy lotnisko i ganiamy na 1/4mili od rana do wieczora ,na co dzień jest użytkowane normalnie ale jak się ktoś tak zwanym szybkim autem postawi to zawsze spróbuję
u ciebie uszczelki nie powinno wydmuchać jest metalowa dość odporna
najważniejsze to dać się mu rozgrzać (przydał by się zegar temp oleju nie cieczy ) i częsta zmiana oleju co 5-10tyś km
Fakt że u mnie nie tylko program jest zrobiony ale przyrost jest prawie 50%jak chodzi o KM a NM około 80% silnik czuje się dobrze (miał rewizję wiosną ) gorzej bywa z napędem 4x4 bo jest dość kruchy ale ciebie to nie dotyczy na szczęście
Ja bym przygotował silnik pod strojenie (dolot wydech może wydajniejsza turbina wtryski i dopiero to ładnie wystroić bo 20% zadowoli cię na 2miesiące a najdalej do pierwszych słonecznych dni
wydajniejsza turbina = znaczy się możliwość pompowania więcej m3 przy tym samym ciśnieniu i o mniejszej temp .nie koniecznie chodzi o to że na seryjnych gratach seryjne turbo starczy ale można wydłużyć i zrobić przyjemniejszy wykres NM
me auto ma dość ciężki żywot czasem organizujemy wlkpnalegalu czyli wynajmujemy lotnisko i ganiamy na 1/4mili od rana do wieczora ,na co dzień jest użytkowane normalnie ale jak się ktoś tak zwanym szybkim autem postawi to zawsze spróbuję
u ciebie uszczelki nie powinno wydmuchać jest metalowa dość odporna
najważniejsze to dać się mu rozgrzać (przydał by się zegar temp oleju nie cieczy ) i częsta zmiana oleju co 5-10tyś km
Fakt że u mnie nie tylko program jest zrobiony ale przyrost jest prawie 50%jak chodzi o KM a NM około 80% silnik czuje się dobrze (miał rewizję wiosną ) gorzej bywa z napędem 4x4 bo jest dość kruchy ale ciebie to nie dotyczy na szczęście
Ja bym przygotował silnik pod strojenie (dolot wydech może wydajniejsza turbina wtryski i dopiero to ładnie wystroić bo 20% zadowoli cię na 2miesiące a najdalej do pierwszych słonecznych dni
wydajniejsza turbina = znaczy się możliwość pompowania więcej m3 przy tym samym ciśnieniu i o mniejszej temp .nie koniecznie chodzi o to że na seryjnych gratach seryjne turbo starczy ale można wydłużyć i zrobić przyjemniejszy wykres NM
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 30 mar 2012, 9:21
- Imię: Kuba
- Auto: Opel Astra GTC 2.0 Turbo @ 220 KM
- Silnik: Z20LER
- Województwo: śląskie
Cześć komponentów będzie wymieniania ale to tyczy się wydechu, turbo zostawię to samo. Na razie tyle mi starczy.
Nie wyrywa ci kierownicy z rąk jak mocniej dodasz gazu (z tego co piszesz masz 480 nM) ?
A właśnie jak ze spalaniem ? Mam na myśli normalną jazdę (miasto/trasa)
Nie wyrywa ci kierownicy z rąk jak mocniej dodasz gazu (z tego co piszesz masz 480 nM) ?
A właśnie jak ze spalaniem ? Mam na myśli normalną jazdę (miasto/trasa)
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 06 sie 2011, 7:46
- Imię: Jarek
- Auto: calibra
- Silnik: c20let
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Plewiska
na kołach 18" 245 na 45 jako fwd niestety rączki kiera chce pourywać ale mam magiczny przycisk i połowa tych NM idzie na tył i można jedną ręką prowadzić
Co do spalania ja robię około 30tyś rocznie wieć jest lpg na pokładzie miasto około 15l trasa do 170 w 11l się mieści autobana i ogień po 270 to 30 braknie oczywiście przy ostrej jeździe idzie na pb gaz jest do toczenia się max 4,5tyś obrotów na lpg powyżej idzie na pb czyli na 6 biegu 200 i się przełączy na paliwo
Zrób dolot i wydech wydajny IC i dopiero program szkoda kasy na małe kroczki
Co do spalania ja robię około 30tyś rocznie wieć jest lpg na pokładzie miasto około 15l trasa do 170 w 11l się mieści autobana i ogień po 270 to 30 braknie oczywiście przy ostrej jeździe idzie na pb gaz jest do toczenia się max 4,5tyś obrotów na lpg powyżej idzie na pb czyli na 6 biegu 200 i się przełączy na paliwo
Zrób dolot i wydech wydajny IC i dopiero program szkoda kasy na małe kroczki
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 30 mar 2012, 9:21
- Imię: Kuba
- Auto: Opel Astra GTC 2.0 Turbo @ 220 KM
- Silnik: Z20LER
- Województwo: śląskie
U mnie są opony 17" 245/45 a na zimę 16" 205/55
Również używam LPG
Obecnie spalanie po mieście mam podobne do ciebie bo około 14-15 litrów. W trasie też koło 11.
Mam nadzieję że podniesienie momentu wpłynie pozytywnie na spalanie przy zachowaniu tego samego stylu jazdy? (jak było u Ciebie ? )
Jeszcze jedno a jak w zimę da się jeździć czy trzeba bardzo uważać? (fakt Ty masz 4x4 a jak będzie przy napędzie na przód ? )
Często włącza ci się kontrola trakcji?
Również używam LPG
Obecnie spalanie po mieście mam podobne do ciebie bo około 14-15 litrów. W trasie też koło 11.
Mam nadzieję że podniesienie momentu wpłynie pozytywnie na spalanie przy zachowaniu tego samego stylu jazdy? (jak było u Ciebie ? )
Jeszcze jedno a jak w zimę da się jeździć czy trzeba bardzo uważać? (fakt Ty masz 4x4 a jak będzie przy napędzie na przód ? )
Często włącza ci się kontrola trakcji?