Opel Astra F 1.7 TDS chip
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 27 sie 2012, 12:27
- Imię: Mariusz
- Auto: Mazda Premacy
- Silnik: 2.0 DiTD
- Województwo: pomorskie
Opel Astra F 1.7 TDS chip
Witajcie,
A więc mam opelka z tym silnikiem, wszystko fajnie hula, problem pojawia się przy załadowanym aucie
Silnik przeszedł kapitalny remont we wrześniu także nie boję się o to, że silnik jest zajeżdżony czy coś.
Zastanawiam się nad chipem. Dowiedziałem się że moc wzrośnie do 98 KM a moment obrotowy do 202 NM a więc chyba powinno być przyzwoicie.
tutaj rodzi się pytanie. Czy na takim wynalazku tej jednostce nic nie zaszkodzi? A może macie jakiś inny pomysł na podniesienie mocy?
A więc mam opelka z tym silnikiem, wszystko fajnie hula, problem pojawia się przy załadowanym aucie
Silnik przeszedł kapitalny remont we wrześniu także nie boję się o to, że silnik jest zajeżdżony czy coś.
Zastanawiam się nad chipem. Dowiedziałem się że moc wzrośnie do 98 KM a moment obrotowy do 202 NM a więc chyba powinno być przyzwoicie.
tutaj rodzi się pytanie. Czy na takim wynalazku tej jednostce nic nie zaszkodzi? A może macie jakiś inny pomysł na podniesienie mocy?
- rafix6814
- Posty: 331
- Rejestracja: 25 lip 2011, 18:13
- Imię: Rafał
- Auto: astra F
- Silnik: 1.7 TDS ISUZU
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: 20 km od Torunia
z tego co czytałem w internecie, ten silnik nie posiada komputera czysta mechanika chip to raczej nie podejdzie
max co możesz zrobić podnieść ciśnienie doładowania na turbinie i dawkę paliwa na pompie
poszukaj w internecie
tu cytat ""Panowie ten silnik to stary isuzu bez zadnych komputerow! Tu podkreca sie srubekretem i kluczem 13 ""
max co możesz zrobić podnieść ciśnienie doładowania na turbinie i dawkę paliwa na pompie
poszukaj w internecie
tu cytat ""Panowie ten silnik to stary isuzu bez zadnych komputerow! Tu podkreca sie srubekretem i kluczem 13 ""
moja astra [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 27 sie 2012, 12:27
- Imię: Mariusz
- Auto: Mazda Premacy
- Silnik: 2.0 DiTD
- Województwo: pomorskie
A takie podkręcenie da cokolwiek? Czy to tylko bezsensowne żyłowanie silnika?
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
da i to dużo. Sam mam i jest fajnie. Bez jakiś wielkich zmian można wyciagnąć okolice 95koni
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 27 sie 2012, 12:27
- Imię: Mariusz
- Auto: Mazda Premacy
- Silnik: 2.0 DiTD
- Województwo: pomorskie
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 04 maja 2009, 23:23
- Imię: Paweł
- Auto: Astra G SRI, Vectra B
- Silnik: 2.0 16V, 2.2 16V
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Rydułtowy
- Kontakt:
Tak jak piszą- proponuje Ci podnieść cisnienie turbiny, oraz zwiekszyć dawke paliwa. Gdyby jeszcze wiecej Cie interesowało to większy intercooler można zalożyć. Ja to mam w planach na wiosne u siebie Obecnie mamauto troche skrecone ale wczesniej gdy było bardziej pokrecone to wydruk z vtechu pokazał 102KM i 220 NM
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 04 maja 2009, 23:23
- Imię: Paweł
- Auto: Astra G SRI, Vectra B
- Silnik: 2.0 16V, 2.2 16V
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Rydułtowy
- Kontakt:
Tak jak piszą- proponuje Ci podnieść cisnienie turbiny, oraz zwiekszyć dawke paliwa. Gdyby jeszcze wiecej Cie interesowało to większy intercooler można zalożyć. Ja to mam w planach na wiosne u siebie Obecnie mam auto troche skrecone ale wczesniej gdy było bardziej pokrecone to wydruk z vtechu pokazał 102KM i 220 NM. Dodatkowo mam manual boost controller zamontowany i nie musze mieć sruboketa zeby podkrecic turbinkę No i gdy sie takim czyms bawisz to proponuje wskaźnik doładowania zamontować bo jednak warto wiedziec ile te turbo ciśnie zeby nie przedobrzyć
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
zależy jak bardzo chcesz się babrać
1. podniesienie maksymalnej dawki na pompie za pomocą płaskiego śrubokręta i klucza 13
2. w silniku przedliftowym wykręcenie mieszczącego się pod filtrem powietrza i zaślepienie otworu korkiem (w dziale hydraulicznym kupisz taki (kilkazłotych)
3. wpięcie się w przewód pomiędzy dekielkiem pompy wtryskowej a kolektora dolotowego z miernikiem doładowania (od 30-100 paru złotych - zależy jaki manometr kupisz)
4. Wpięcie w wężyk znajdujący się pomiędzy turbiną a WG turbiny MBC do regulacji ciśnienia
Po tym przy delikatnej dawce i ciśnieniu ok 1,1 powinno wypluć ok 90KM (ok100zł)
Można iść dalej... (w przedlifcie trzeba zdjąć kolektor dolotowy (20zł uszczelka))
5. należy zdjąć dekielek w pompie wtryskowej i sklepać wzgórek mieszczący się na jej środku na płasko
6. jak masz zdjęty dekielek to we wnętrzu pompy widać membranę. Należy ją wyciągnąć wraz z boost pinem który do niej jest przykręcony. Z boost pinu ściągasz biały plastikowy pierścień i chowasz do szuflady.
7. mając wyjęty boost pin zauważ że jest on szlifowany mimośrodowo. Zaglądasz do pompy i szukasz w którym miejscu wysuwa się bolczyk który pracuje po boost pinie. Wkładasz boost pin tak żeby bolec pracował po jego najagresywniejszym skosie. Po tym składasz wszystko do kupy.
8. polecam odetkać wydech wywalając katalizator i wymianę tylnego tłumika na przelotowy (to robiłem sam a tłumik miałem więc kosztu nie podam)
9. oczywiście po ustawiasz większą dawkę i ciśnienie ok 1,6 bara (sprawdzamy je najlepiej pod obciążeniem na 4 biegu)
(po tym powinieneś zbliżyć się do 100 koni lub przekroczyć te wartość niestety ja musiałem wymienić sprzęgło na nowe bo stare zaczęło się ślizgać 270tyś km)
do tego punktu nie powinieneś wydać mniej więcej 150-250zł + wydech
Ja dotarłem do 9 punktu
Można iść jeszcze dalej ale to nieopłacalne
10. wymiana intercoolera na większy ( to się przyda bo seryjny przy 9 punkcie puchnie)
11. grubsza modyfikacja pompy (większa głowiczka) zmieniony limiter obrotów itp
12. wymiana całego wydechu na większą średnicę (seria chyba 45mm)
to powinno dać ok 120-130KM
Oczywiście do punktu 4 a nawet 9 (pomijając punkt 8) drutując można dojść bez wydawania pieniędzy np nie zakładać manometru i ustawiać doładowanie na oko ale to się nie opłaca bo zwykły manometr kupisz za 20zł, do tego trójnik, kawałek wężyka złączka na wężyk do trójnika i będzie ze 30zł. Można też zaoszczędzić na MBC robiąc po prostu w tym wężyku odpowiedniej wielkości dziurkę tylko że w tym wypadku jak przesadzisz z wielkością to zmiana doładowania na mniejsze wiąże się z jej wymianą na nową
1. podniesienie maksymalnej dawki na pompie za pomocą płaskiego śrubokręta i klucza 13
2. w silniku przedliftowym wykręcenie mieszczącego się pod filtrem powietrza i zaślepienie otworu korkiem (w dziale hydraulicznym kupisz taki (kilkazłotych)
3. wpięcie się w przewód pomiędzy dekielkiem pompy wtryskowej a kolektora dolotowego z miernikiem doładowania (od 30-100 paru złotych - zależy jaki manometr kupisz)
4. Wpięcie w wężyk znajdujący się pomiędzy turbiną a WG turbiny MBC do regulacji ciśnienia
Po tym przy delikatnej dawce i ciśnieniu ok 1,1 powinno wypluć ok 90KM (ok100zł)
Można iść dalej... (w przedlifcie trzeba zdjąć kolektor dolotowy (20zł uszczelka))
5. należy zdjąć dekielek w pompie wtryskowej i sklepać wzgórek mieszczący się na jej środku na płasko
6. jak masz zdjęty dekielek to we wnętrzu pompy widać membranę. Należy ją wyciągnąć wraz z boost pinem który do niej jest przykręcony. Z boost pinu ściągasz biały plastikowy pierścień i chowasz do szuflady.
7. mając wyjęty boost pin zauważ że jest on szlifowany mimośrodowo. Zaglądasz do pompy i szukasz w którym miejscu wysuwa się bolczyk który pracuje po boost pinie. Wkładasz boost pin tak żeby bolec pracował po jego najagresywniejszym skosie. Po tym składasz wszystko do kupy.
8. polecam odetkać wydech wywalając katalizator i wymianę tylnego tłumika na przelotowy (to robiłem sam a tłumik miałem więc kosztu nie podam)
9. oczywiście po ustawiasz większą dawkę i ciśnienie ok 1,6 bara (sprawdzamy je najlepiej pod obciążeniem na 4 biegu)
(po tym powinieneś zbliżyć się do 100 koni lub przekroczyć te wartość niestety ja musiałem wymienić sprzęgło na nowe bo stare zaczęło się ślizgać 270tyś km)
do tego punktu nie powinieneś wydać mniej więcej 150-250zł + wydech
Ja dotarłem do 9 punktu
Można iść jeszcze dalej ale to nieopłacalne
10. wymiana intercoolera na większy ( to się przyda bo seryjny przy 9 punkcie puchnie)
11. grubsza modyfikacja pompy (większa głowiczka) zmieniony limiter obrotów itp
12. wymiana całego wydechu na większą średnicę (seria chyba 45mm)
to powinno dać ok 120-130KM
Oczywiście do punktu 4 a nawet 9 (pomijając punkt 8) drutując można dojść bez wydawania pieniędzy np nie zakładać manometru i ustawiać doładowanie na oko ale to się nie opłaca bo zwykły manometr kupisz za 20zł, do tego trójnik, kawałek wężyka złączka na wężyk do trójnika i będzie ze 30zł. Można też zaoszczędzić na MBC robiąc po prostu w tym wężyku odpowiedniej wielkości dziurkę tylko że w tym wypadku jak przesadzisz z wielkością to zmiana doładowania na mniejsze wiąże się z jej wymianą na nową
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 06 mar 2012, 17:23
- Imię: Adrian
- Auto: Opel Astra F
- Silnik: 1.7 TD Isuzu
- Województwo: dolnośląskie
Tez mam ten silnik i przydalo by sie podkrecic spalanie sie zwiekszy ? bo duzo jezdze , a i co potrzeba miec naprostszy sposob zeby zrobic i jak bo troche sie nie znam ale szwagier mechanik to by pomogl