zmiana sprzęgła

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Amba

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 07 mar 2013, 18:20
Imię: Piotr
Województwo: pomorskie

Re: zmiana sprzęgła

#41

Nieprzeczytany post autor: Amba »

jak widzicie w zasadzie jeden gosc niezbyt dobrze wypowiada sie ogolnie na temat jednomasowek. W sumie troche to dziwne poniewaz sporo osob likwiduje dwumasy. Moze zalozyl sprzeglo bez "sprezynek". Tak czy siak nie sa tam tak optymistycznie nastawieni do tego pomyslu:)

daniel911

Astro-maniak
Posty: 118
Rejestracja: 21 lut 2013, 22:46
Imię: Daniel
Auto: Astra H kombi
Silnik: 1.9 DTH
Województwo: pomorskie

#42

Nieprzeczytany post autor: daniel911 »

Streem pisze:Po co tuningować Diesla :D
Przecież to ma być oszczędne, to nie wyścigówka...
Coś mi się wydaje że Kolega chce się zabawić "naszym" kosztem, mówiąc ogólnikowo "troluje"
Jeżeli się mylę poprzyj swoją wypowiedź jakimiś konkretami , dlaczego Twoim zdaniem nie można / nie warto tuningować diesli. Przedstaw swój punkt widzenia, a obiecuje że otrzymasz rzeczowe odpowiedzi i kontrargumenty.
Pozdrawiam


Amba, szukałem po różnych forach i opinie są podobne ... w skrócie tdi(VW)+ jednomas=cacy , cdti(Opel) + jednomas= ble
Konkretnych odpowiedzi, co, jak i dlaczego mało.

Amba

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 07 mar 2013, 18:20
Imię: Piotr
Województwo: pomorskie

#43

Nieprzeczytany post autor: Amba »

zobacze moze sie skusze i sam kupie i sprawdze na wlasnej skorze:). a jak tam Bear zalozyl juz swoj zestaw? w sumie to troche lipa bo jezeli tak jest jak mowisz. To dalszy tunning w zasadzie nie ma sensu. Kolo dwumasowe tego nie wytrzyma.

daniel911

Astro-maniak
Posty: 118
Rejestracja: 21 lut 2013, 22:46
Imię: Daniel
Auto: Astra H kombi
Silnik: 1.9 DTH
Województwo: pomorskie

#44

Nieprzeczytany post autor: daniel911 »

Amba pisze:zobacze moze sie skusze i sam kupie i sprawdze na wlasnej skorze:). a jak tam Bear zalozyl juz swoj zestaw? w sumie to troche lipa bo jezeli tak jest jak mowisz. To dalszy tunning w zasadzie nie ma sensu. Kolo dwumasowe tego nie wytrzyma.
Eee tam nie wytrzyma, kupisz mocniejsze sprzęgło od Sachsa ZRE( albo dasz zrobić) i tyle. Poczytaj fora , użytkownicy jeżdżą na setupach 240 KM+ na ori. sprzęgle i dwumasie . Ja myślałem nad jednomasem głównie ze względu na obniżenie kosztów eksploatacji, ten zestaw z aukcji na Ebayu jest IMO na granicy opłacalności, jeżeli miało by być jeszcze drożej (a pewnie tak będzie- żeby zestaw był porządny trzeba by kombinować i dorabiać/zamawiać) to ja odpadam. No i pozostaje jeszcze temat wysprzęglika :( ( tutaj ciekawostka dla Papy Bear -znalazłem wysprzęglik SACHS (ZRE) numer katalogowy 613182 600134 - seria ZRE czyli teoretycznie powinien być wzmocniony ;) )

Awatar użytkownika
Bear_

Astro-maniak
Posty: 1561
Rejestracja: 27 sty 2012, 18:47
Imię: Arek
Auto: Astra H Caravan
Silnik: Z19DTH
Województwo: śląskie
Lokalizacja: SBL

#45

Nieprzeczytany post autor: Bear_ »

Sprawdzilem, faktycznie ten ZRE powinien dac rade... Mnie wstrzymuje ta opinie vw - ja gut, opfel - szajse... A naszukalem sie konkretow i wychodzi jak z felgami DARE - gdzies dwie jakies fotki, opinie i cholera wie w jakich okolicznosciach...

Ja sie zastanawiam nad dwiema opcjami...

- zrobic na sztywno dwumase i na to sprzeglo na sprezynkach - jest w tym logika...
- dac zestaw jednomasu do odelzenie (ale to moje widzi mi sie dla szybszego wkrecania sie) i do tego, albo zwlaszcza - dac caly zestaw na ponowne sprawdzenie i wywazenie... Mimo ze jest to sparowany zestaw, ustawic go, zaznacztc jak byl skrecony i wywazyc najdokladniej jak sie da...

Ogol problemu polega na skrzyni M32 ktora jest licha no... I ze bicie z singla idzie na nia co powoduje stuki puki i przenosi sie na bude. Odelzony i wywazony zestaw powiniwn sprawe zalatwic...

Druga rzecz jest taka, ze gadam z gosciem, ktory dawal wazyc taki zestaw singla dodatkowo po kupnie i sa drgania tylko na jalowym - taka skrzynia jak stwierdzil...
Z kolei jeden gosc z DE i dwoch z UK maja skrzynie F23 - 5 biegow, single i nic sie nie dzieje, auta jezdza w dragach w klasie diesla...

A co do skrzyni F23 jestem w stanie w to uwierzyc bo przy grzebanym na 150+ ps z17dth mialem biede szwagrowi uciec do prawie 4 biegu. Skrzynia ma lepszy dol itp... Ale cierpi v-max i elastyka na trasie...

Jednak duzo grzebanych Z19 do dragow ma F23...

Jest ogolem lipa z tym tematem w silnikach 1.9 - nie ma przetartej, pewnej sciezki :/

A wywalac kilkykrotnie sanki i skrzynie mi sie nie usmiecha, mimo ze w moim przypadku to nie jest zbyt duzy problem w zwiazku z odpowiednim zapleczem...

Nawet jakichs filmikow na YT czy cokolwiek jak na lekarstwo...

Sorry za bledy ale esei drukowany na tel ;)

P.S. Ktorys raz z kolei spotykam sie z okresleniem Papa Bear - pogielo was :D :mrgreen:

daniel911

Astro-maniak
Posty: 118
Rejestracja: 21 lut 2013, 22:46
Imię: Daniel
Auto: Astra H kombi
Silnik: 1.9 DTH
Województwo: pomorskie

#46

Nieprzeczytany post autor: daniel911 »

Bear_ pisze:
P.S. Ktorys raz z kolei spotykam sie z okresleniem Papa Bear - pogielo was :D :mrgreen:
To chyba ja Ciebie tak "ochrzciłem" :roll:
Szczerze że to brak w tym większej logiki, może poza tym że w jakimś z tematów pisaliśmy na temat naszego wieku.
Można by też dorobić stwierdzenie, że jesteś Ojcem tuningu na forum :P
... już więcej nie będę i obiecuję poprawę :mrgreen:

Amba

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 07 mar 2013, 18:20
Imię: Piotr
Województwo: pomorskie

#47

Nieprzeczytany post autor: Amba »

Hmm odnosnie lichej skrzyni M32 tak sie zastanawialem, ale tylko czysto teoretycznie bo wydatek bylby juz chyba zbyt duzy. Czy daloby rade wstawic do astry skrzynie F40? mi sie wydaje ze moglaby pasowac. i z tego co sie orientuje to F-ki sa duzo tansze i duzo wytrzymalsze. Wiec ciagle mnie zastanwia czemu wstawili M32

Awatar użytkownika
Bear_

Astro-maniak
Posty: 1561
Rejestracja: 27 sty 2012, 18:47
Imię: Arek
Auto: Astra H Caravan
Silnik: Z19DTH
Województwo: śląskie
Lokalizacja: SBL

#48

Nieprzeczytany post autor: Bear_ »

M32 weszlo ze wzgledu na wielkosc i ciezar zestawu dual massa...

A skrzynie M32 lzej sie kreca. Nie wiem jak Ci to sprecyzowac...

Przejedz sie jakims 17DTH jak sie ta skrzynia kreci na obroty, jak auto reaguje... U szwagra mimo 150+ wydawalo sie to wszystko takie flegmatyczne pod wzgledem pracy... Przy M32 nawet 1.9 110 ps idzie tak, ze czuc te przyspieszenia...

Ogolem w skrzyni M32 nie ma filozofii. Skrzynie te rozbiera sie bez schematu bo tam nic nie ma...

Ale druga strona medalu jest taka ze znam goscia z DE, ktory na serii M32 i serii dualu wozi 230 PS i 490+ Nm i nic sie nie dzieje - ale mocno dba...

Ma tak nalatane w tym setupie juz ponad 50 000 i nic...

Ale sztuka, sztuce nierowna myslac prostoliniowo...

A co do mojego wieku, to az taki stary nie jestem, zalezy kto ocenia :P Cos podobno 26 lat hehe ;)

Amba

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 07 mar 2013, 18:20
Imię: Piotr
Województwo: pomorskie

#49

Nieprzeczytany post autor: Amba »

czyli rozumiem ze f40 tak w skrocie sa bardziej wytrzymale ale molowate?. hmm ale slyszalem ze jest opcja wzmocnienia M32 wsadzajac tam mocniejsze lozysko. Kurde im dalej czlowiek idzie w las tym wiecej drzew:). Ja jednak i tak coraz bardziej przymierzam sie do kupna tego zestawu i poprostu sprawdzenia. Ciekawosc robi swoje:).

daniel911

Astro-maniak
Posty: 118
Rejestracja: 21 lut 2013, 22:46
Imię: Daniel
Auto: Astra H kombi
Silnik: 1.9 DTH
Województwo: pomorskie

#50

Nieprzeczytany post autor: daniel911 »

[External Link Removed for Guests]

Na razie tylko 1.3 i 1.7 CDTI , ale może w przyszłości...

ODPOWIEDZ