zmiana sprzęgła

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Amba

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 07 mar 2013, 18:20
Imię: Piotr
Województwo: pomorskie

zmiana sprzęgła

#1

Nieprzeczytany post autor: Amba »

Witam mam pytanie posiadam astre H 1,9 120 KM.
Niebawem bede zwiekszal moc w autku i chce tez wymienic sprzeglo poniewaz jest slabe po zwiekszeniu mocy bedzie jeszcze gorzej. I teraz pytanie poniewaz jest jedna opcja aby dac do regeneracji i wzmocnienia sprzegla za jakies 1200zl w firmie sprzegla.com. Ale zastanawialem sie czy daloby rade kupic sprzeglo z mocniejszej wersji silnikowej, czy ktos wie ja z tym sytuacja wyglada? Czy np przy kupnie sprzegla z wersji 200 konnej czy nawet OPC duzo w aucie trzeba zmieniac?

Pozdrawiam

Findziu

Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 08 sie 2012, 10:40
Imię: Marcin
Auto: Astra H
Silnik: Z20LER
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław/Zawiercie

#2

Nieprzeczytany post autor: Findziu »

Ja myślałem nad takim rozwiązaniem:
Tarcza dociskowa - SACHS (ZRE) 883082 999789 (znalazłem gdzieś za ok 230euro)
Tarcza sprzęgła organiczna - SACHS (ZRE) 881864 999508 (znalazłem za 250euro, wytrzymuje do 410Nm)
Tarcza sprzęgła ceramiczna - SACHS (ZRE) 881864 999509 (wytrzymuje do 490Nm)

Za ok 2000zł masz 410Nm ;)
Motor: Z20LER 200KM
Mods: Ronal OPC 17"; H&R -30mm
Audio: [External Link Removed for Guests]

daniel911

Astro-maniak
Posty: 118
Rejestracja: 21 lut 2013, 22:46
Imię: Daniel
Auto: Astra H kombi
Silnik: 1.9 DTH
Województwo: pomorskie

#3

Nieprzeczytany post autor: daniel911 »

Ponoć "ostrzejsze" sprzęgła nie sprawdzają się z dwumasem, druga sprawa że wąskim gardłem jest raczej skrzynia M32 nie sprzęgło(320NM :( )

Jarek wlkp

ex-Staff
Posty: 634
Rejestracja: 06 sie 2011, 7:46
Imię: Jarek
Auto: calibra
Silnik: c20let
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Plewiska

#4

Nieprzeczytany post autor: Jarek wlkp »

widziałem te skrzynie w turbo benzynach po 500nm i działały pięknie bez problemowo więc skrzyni bym się nie czepiał sam mam f28 i od 3 lat w okolicach 500NM i jakoś nic złego się nie dzieje więc zapas skrzynie mają ba widziałem f16 która niosła na zaspawanym różnicowym 460NM i po roku pałowania wysypał się 4 bieg
za to dwu mas dla mnie porażka chodź ja bym go do otoczaka(allegro) wysłał niech zrobi na jednomasę lekką i wyważy dynamicznie tarczę dopasować z tłumikiem drgań po ilości zębów organikę dobra wsadzić i latać

daniel911

Astro-maniak
Posty: 118
Rejestracja: 21 lut 2013, 22:46
Imię: Daniel
Auto: Astra H kombi
Silnik: 1.9 DTH
Województwo: pomorskie

#5

Nieprzeczytany post autor: daniel911 »

Jarek wlkp pisze:widziałem te skrzynie w turbo benzynach po 500nm i działały pięknie bez problemowo więc skrzyni bym się nie czepiał sam mam f28 i od 3 lat w okolicach 500NM i jakoś nic złego się nie dzieje więc zapas skrzynie mają ba widziałem f16 która niosła na zaspawanym różnicowym 460NM i po roku pałowania wysypał się 4 bieg
za to dwu mas dla mnie porażka chodź ja bym go do otoczaka(allegro) wysłał niech zrobi na jednomasę lekką i wyważy dynamicznie tarczę dopasować z tłumikiem drgań po ilości zębów organikę dobra wsadzić i latać
Zgadzam się "Fki"-dają radę, M-ki to już inna historia ;)

Amba

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 07 mar 2013, 18:20
Imię: Piotr
Województwo: pomorskie

#6

Nieprzeczytany post autor: Amba »

Witam no ja podnioslem moc z 120 podniesli mi do 168 i 380 NM :) jezdzi calkiem fajnie. hmm no wlasnie z ta dwumasa to jedyne rozwiazanie? slyszalem ze jednomasa tez nie jest zbyt zdrowa dla silnika. No i drgania sa mocniej odczuwalne. Ktos stosowal juz taki wynalazek? Co do skrzyni biegow wiem ze mozna dac mocniejsze lozysko. Ale nie wiem o ile wzrosnie wytrzymalosc skrzyni biegow. aaa wlasnie panowie (i panie jezeli takowe tu sa:P) czy ktos sie orientuje jakie firmy zajmuja sie zakowanie elementow silnika? szukalem i trudno znalesc cos konkretnego.

Awatar użytkownika
SpaceMan

Astro-maniak
Posty: 1845
Rejestracja: 13 maja 2012, 21:43
Imię: Patryk
Auto: Astra G Coupe Bertone
Silnik: Z20LET
Województwo: opolskie

#7

Nieprzeczytany post autor: SpaceMan »

Poszukaj firm w swoim regionie, jak nie znajdziesz to ja mogę Ci zakuć jednostkę :twisted:
[center][External Link Removed for Guests][/center]

Amba

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 07 mar 2013, 18:20
Imię: Piotr
Województwo: pomorskie

#8

Nieprzeczytany post autor: Amba »

zakuc jednostke?:) tzn masz taki sprzet? bo tak zapytam jak to wyglada? jestem po prostu ciekaw. generalnie tak zastanawiam sie bo niektore rzeczy mysle sam moglbym zrobic. tzn ja pracuje na CNC frezarskim ale u mnie w firmie sa i tokarki sa szlifierki jest hartowania itd itp. Tylko zastanawiam sie jak wyglada sam proces technologiczny obrobki. Domyslam sie ze najpierw trzeba to wytoczyc , wyfrezowac, potem zakuc i na koniec szlif? czy sie myle?:)

-- 1 kwi 2013, o 09:47 --

Jarek swoja droga konto otoczaka na allegro jest tyle ze zawieszone

Awatar użytkownika
Luki S

Astro-maniak
Posty: 1318
Rejestracja: 01 paź 2008, 19:34
Imię: Łukasz
Auto: GTC Turbo 283 KM Stage 3+
Silnik: Z20LER
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: Luki S »

Amba pisze:hmm no wlasnie z ta dwumasa to jedyne rozwiazanie? slyszalem ze jednomasa tez nie jest zbyt zdrowa dla silnika. No i drgania sa mocniej odczuwalne. Ktos stosowal juz taki wynalazek?
Ja ;)
Mam lekki jednomas, wzmocnioną tarczę helixa i dociska sachsa, żadne drgania nie są odczuwalne, pojawiło się za to świergolenie, które słychać na zewnątrz ale nic złego to nie jest ;)
Obecny zestaw się sprawdza do 400KM i 500Nm, jak chce się wyżej trzeba już się męczyć ze spiekiem
U Ciebie to bym widział oddanie swojej w jakieś dobre ręce albo zakup czegoś nowego, bo z używką łatwo można wpaść na minę i z niby oszczedności zrobią Ci się masakryczne koszty ;)
Astra GTC Turbo, Z20LER 200KMSTAGE 3+ 283 KM, 425 Nm, OPC/OPC Line 2, Astra J OPC Seats, COSMO, Panorama, Panacotta, IDS+, Eibach Sportline 50/30 mm, Bi-xenon AFL, HSA, CD70 Navi MP3 CID, GM OPC Ronal 18'' 225/40R18,
---> [External Link Removed for Guests] <---

Amba

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 07 mar 2013, 18:20
Imię: Piotr
Województwo: pomorskie

#10

Nieprzeczytany post autor: Amba »

oddanie swojej w jakies dobre rece? ale o czym teraz mowisz? sprzegle? kole dwumasowym? czy calej astrze?:P. generalnie rozmawialem z ludzmi z firmy sprzegla.com i powiedzieli ze moga bez wproblemu zregenerowac sprzeglo i od razu wzmocnic. i w sumie koszt podobny jak kupowanie nowego sprzegla. a ten lekki jednomas to gdzie robiles? czy jakos gotowy kupowales?

ODPOWIEDZ