zmiana sprzęgła

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Awatar użytkownika
Luki S

Astro-maniak
Posty: 1318
Rejestracja: 01 paź 2008, 19:34
Imię: Łukasz
Auto: GTC Turbo 283 KM Stage 3+
Silnik: Z20LER
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: zmiana sprzęgła

#11

Nieprzeczytany post autor: Luki S »

No właśnie mam na myśli ludków co regenerują i dadzą lepsze okładziny i wzmocnią docisk.
Ja akurat kupowałem gotowe i sprawdzone do AH w Courtenay Sport, Klasen też ma te same ale droższe. No musiałem kupić cały komplet z wysprzęglikiem żeby podeszło. Tylko o jakich Ty mocach mówisz bo jak ma być poniżej 200 KM i 400Nm to styknie Ci nawet seryjne. Jak coś więcej toteż możesz wziąć gotowca, w UK jest tego sporo, np.

[External Link Removed for Guests]
Astra GTC Turbo, Z20LER 200KMSTAGE 3+ 283 KM, 425 Nm, OPC/OPC Line 2, Astra J OPC Seats, COSMO, Panorama, Panacotta, IDS+, Eibach Sportline 50/30 mm, Bi-xenon AFL, HSA, CD70 Navi MP3 CID, GM OPC Ronal 18'' 225/40R18,
---> [External Link Removed for Guests] <---

Jarek wlkp

ex-Staff
Posty: 634
Rejestracja: 06 sie 2011, 7:46
Imię: Jarek
Auto: calibra
Silnik: c20let
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Plewiska

#12

Nieprzeczytany post autor: Jarek wlkp »

[External Link Removed for Guests]
proszę oto kontakt do właściwego pana Otoczaka
co do spieków przyznam że miałem i już nie chcę wolę częściej organikę robić ale i tak po doświadczeniach ze sprzęgłem wielotarczowym metalowym uważam że spiek działa bardzo cywilne ale to z którym miałem do czynienia wyliczone jest na 1200NM więc nie nasza liga
M32 wkładają ludzie do starszych opli i jeszcze nie słyszałem żeby ktoś z nich na nią narzekał ale to są pionierzy i mega przebiegów jeszcze nie mają a moce pod 500KM i 550NM niosą tymi skrzyniami ;)
nie jestem przekonany do 2 masa z prostego powodu nikt mi nie powie że coś co waży prawie 20kg wiruje z prędkością między 4-8tyś obr (w zależności czy to ON czy PB )i potrafi łapać luzy bicia dobrze wpływa na wał i skrzynię łożyska ślizgowe jak i wałkowe ;) dobry lekki 1mas plus dopasowana tarcza ze sprężynkami drgań skrętnych sportowa organika plus ewentualnie 2 sprężyny w docisku i musi być spokój na lata.Ja co prawda mam w oryginale 1masa ale sprzęgło niesie ponad 300KM i pod 500Nm( powinno być 320-330KM)docisk od radzika na podwójnej sprężynie wszystko poczyszczone posmarowane i nawet żona o wadze 45kg nie ma kłopotu z obsługą sprzęgła tarcza sportowa organika a seryjnie miało do zniesienia 204KM i 280Nm dotego napęd na 4koła bez kontroli trakcji czyli roboty sprzęgło ma całkiem sporo

Amba

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 07 mar 2013, 18:20
Imię: Piotr
Województwo: pomorskie

#13

Nieprzeczytany post autor: Amba »

heh no to sie sporo dowiedzialem:) dzieki Panowie. generalnie tak jak wczesniej pisalem teraz mam 168KM i 380NM jednak mam w planie dalsze zmiany i dalszy wzrost mocy:). wstawic jakias hybrydowa turbinke wydajniejsze wtryski zobaczymy tez co mi doradza panowie z firmy w ktorej to robie. Jednak przed tym chcialbym nieco autko przygotowac. czyli:
Wymienic dwumas na jedno mas tego pana z allegro.
wzmocnic sprzeglo, tylko chyba wkladanie spiekow bedzie troche zbyt ekstramalne mysle nad albo kupnem wlasnie z UK albo dac do wzmocnienia w firmie sprzegla.com tylko mam tutaj jedno pytanie jak w astrach wyglada kwestia wciskania sprzegla? tzn jest to jakas hydraulika czy sama czysta mechanika? poniewaz pisali ze jezeli wzmocnia docisk nie wszystkie wspomagania hydrauliczne moga to wytrzymac. chodzi o pekajace wezyki itd itp.
no i jeszcze mocno zastanawiam sie nad zakuciem pewnych elementow korbowod tloki itd. tylko musialbym sie dowiedziec z jakiego najlepiej materialu to zrobic jestem ciekaw jak wyglada technologia czegos takiego.
acha no i chcialbym wstawic mocniejsze lozysko do skrzyni biegow:).
Co myslicie o tym planie?:)

Jarek wlkp

ex-Staff
Posty: 634
Rejestracja: 06 sie 2011, 7:46
Imię: Jarek
Auto: calibra
Silnik: c20let
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Plewiska

#14

Nieprzeczytany post autor: Jarek wlkp »

pomysł fajny z przygotowaniem auta pod mody ale jeszcze nie widziałem nigdy projektu w którym właściciel sam wyprodukował korby tłoki zachowując pasowania i zrobił to mocniejsze od fabrycznych jestem pewien że wszystkiego jeszcze w życiu nie widziałem to wiem ale pierw poczytał bym ile ten silnik w serii znosi i zastanowił bym się czy jestem wstanie to osiągnąć i czy jest mi aż tyle potrzebne .Czytałem o 1.9 zrobionych na 240-260 KM i 550Nm na silnikach nie otwieranych tłoki i korby to znosiły ale myślę że dobrze było by to sprawdzić czyli dotrzeć do właścicieli takich mocnych aut i pogadać z nimi co i jak
Wiem że np vw tdi 90 KM zrobiony na blisko 200 lata już 2 lata po modach nakręcił w tym czasie prawie 200tyś km (auto pracuje ) i czuje się całkiem fajnie silnik i właściciel

Amba

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 07 mar 2013, 18:20
Imię: Piotr
Województwo: pomorskie

#15

Nieprzeczytany post autor: Amba »

na razie napisalem info do Pana Otoczaka i czekam na odpowiedz:). potem zajme sie tym sprzeglem, ogladalem to w linku wyslanym przez Luki S tylko ze w sumie oprocz zdjecia i ceny niewiele o nim wiadomo chodzi tutaj o to jaka jest sprawnosc tego sprzegla. co do kwestii zakuwania wiem ze to nie takie hop siup. Chcialbym sie przedewszystkim dowiedziec jak wyglada sam proces technologiczny. jaki to ma byc material i wlasnie jakie tolerancje na wymiarach i jakie same wymiary? no generalnie mamy szlifierke ktora szlifuje z tolerancja mikronowa tzn jak bierze 5 mikronow na raz to juz dla niej jest bardzo duzo. ja na swoim cnc robie najczesciej w tolerancji H7 czyli np otwor fi 60 ma tolerancje max + 0,03 mm. Pewnie jakbym sie uparl to bym przynajmniej tloki zrobil...Tylko podejrzewam ze kosztowaloby mnie to wiecej pracy i wysilku niz firme ktora sie tym zajmuje zawodowo. Musialbym tylko znalezc wmiare sprawdzona firme. A jezeli chodzi o to ile wytrzyma oplowski a raczej fiatowski diesel nie wiem czy bym go porownywal do diesla vw. 1.9 VW to naprawde odporna i sprawdzona konstrukcja. O tych dieslach fiatoskich tak na prawde malo wiadomo.

Awatar użytkownika
Luki S

Astro-maniak
Posty: 1318
Rejestracja: 01 paź 2008, 19:34
Imię: Łukasz
Auto: GTC Turbo 283 KM Stage 3+
Silnik: Z20LER
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: Luki S »

Ja Ci wysłałem w formie poglądowej, że takie rzeczy są dostępne i nie mam zielonego pojecia czy ten konkretny zestaw jest dobry czy zły, tak jak Ci Jarek napisał musisz poświęcić trochę czasu i poczytać co Twój silnik może a co nie, co będzie dobre a co nie... Ja mogę z czystym sumieniem polecić firmę Courtenay i Klasen, bo tam wszystko kupowałem i wiem, że "działa" i potwierdziło to bardzo wiele osób... Ja zanim zacząłem kompletować zabawki też już wiedziałem na ile mogę sobie pozwolić, na co mogę liczyć i wiem, że np bez ingerencji w "dół" mój max to ok 300KM, będąc na strojeniu już przy 290 KM temp spalin była dla jednostki za wysoka i trzeba było ją skorygować. Może i dałoby radę więcej i na tym pojeździć ale dla mnie auto musi być niezawodne.
Co do jednomasy... ja sobie ją bardzo chwalę i poza tą irytującą troche pracą jest wszystko ok, no i świadomość, że jest tam jeszcze duży zapas... ;)
Astra GTC Turbo, Z20LER 200KMSTAGE 3+ 283 KM, 425 Nm, OPC/OPC Line 2, Astra J OPC Seats, COSMO, Panorama, Panacotta, IDS+, Eibach Sportline 50/30 mm, Bi-xenon AFL, HSA, CD70 Navi MP3 CID, GM OPC Ronal 18'' 225/40R18,
---> [External Link Removed for Guests] <---

daniel911

Astro-maniak
Posty: 118
Rejestracja: 21 lut 2013, 22:46
Imię: Daniel
Auto: Astra H kombi
Silnik: 1.9 DTH
Województwo: pomorskie

#17

Nieprzeczytany post autor: daniel911 »

Tylko jednomas w dieslu a w benzynie to dwa inne światy:)(wibracje jednostki), Amba "uderz" do Papy Bear (Bear_) On zdaje się ma jednomas w DTH.
Jeżeli u Ciebie się sprawdzi to ja jako następny do wywalam dwumas ;)

Amba

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 07 mar 2013, 18:20
Imię: Piotr
Województwo: pomorskie

#18

Nieprzeczytany post autor: Amba »

no wlasnie z dwumasa sprawa jest dosc zastanawiajaca. Ja coraz bardziej przychylam sie do teorii iz jest to kolejny sposob na wyciaganie kasy od kierowcow. Np moj znajomy ma corolle rocznik 2004 silnik chyba 2,0 diesel generalnie wiem ze ma najmocniejszego diesla jaki byl wtedy do tych corollek montowany, kola dwumasowego nie ma. Nastepna sprawa w peugeotach 307 dwumasa jest ktora mocno sie psuje w peugeotach 207 z dokladnie tymi samymi silnikami zamiast dwumasy jest kolo zamachowe na ktore kierowcy w ogole nie narzekaja. i kolejna sprawa chyba najsmieszniejsza dzisiaj rozmawiam z kolega ma polowke 1,9 diesel rozwalilo mu sie kolodwumasowe. wymontowal, troche tam zmienil sprzeglo i cos jeszcze ale generalnie odwalil prowizorke. Mowi ze biegi wchodza lepiej niz wchodzily i z autem nic sie nie dzieje. I jezdzi juz jakis czas. z tego co sie orientuje kolo zamachowe najbardziej potrzebne jest "najbardziej dziala" kiedy silnik jest na biegu jalowym tak? Pytam poniewaz mowie o silnikach diesla ktore maja normalna moc. Zastanawiam sie jak to jest w silnikach z duzo wieksza moca:). ale pytam i czytam dalej.

Awatar użytkownika
Bear_

Astro-maniak
Posty: 1561
Rejestracja: 27 sty 2012, 18:47
Imię: Arek
Auto: Astra H Caravan
Silnik: Z19DTH
Województwo: śląskie
Lokalizacja: SBL

#19

Nieprzeczytany post autor: Bear_ »

To może w koncu ja, skoro zostałem gdzies tam wywołany :)

Ja wam powiem jak to wygląda od mojej strony gdzie już temat finalnie mozna powiedzieć rozpracowuje...

Jak kolega zauważył wyżej... Jest kilka samochodów takich jak Avensis, Pugi, ktore w zaleznosci od modelu (bieda edyszyn, czy wypas limuzyna) maja te same silniki, z tymi samymi skrzyniami - a jedno ma dual mass a drugie single mass'a :)

Ja z kim bym nie rozmawial to mi gadają tak... W dieslu w przeciwienstwie do benzyny gdzie sie zamienia duala na singla moga wystapic chrobotania na biegu jalowym... Chu* wi czy dajac dwumasy nie przykladaja sie tak bardzo do wyważenia wału czy co... Ale można spróbować uniknąc tego tematu dając dodatkowo po zakupie zestawu do kogoś kumatego cały zestaw nowego zamachu i sprzegla do sprawdzenia wyważenia...

Druga rzecz jest taka, że singla mozna smialo zakladac, roznica w pracy takiego sprzegla polega na braku zauwazalnego poslizgu przy zabieraniu, ktory jest charaktersystyczny dla duala - sprzeglo zabiera ostrzej (choby jak w starszych autach) i ewentualnie drganiu przy gaszeniu auta... Wielkie mi halo...

Następna rzecz to w/w już wspomagacz hydrauliczny wysprzeglnika... Ja umarlem z tematem z tego wlasnie powodu... Kombinuje jak wysprzeglnik wzmocnic... Ewentualnie zastapic go mocniejszym bo chce dac twardszy docisk i organike... Ale z drugiej strony Luki jezdzi na seryjnym wysprzeglniku, jedynie przystawka z lozyskiem zmieniona i ma to przeniesc 400 i 500 - takze sporo...

Jest w cholere filmikow na YT np, gdzie ludzia grzechocza na neutralu single... Ale poczytajcie komentarze w dol, w dol, w dol... Nagle autor filmu pisze ze po 3000 km wszystko sie uspokoilo...

Ja w kazdym badz razie bede robil singla na 100% i mam zamiar go zaatakowac 250 koniami i 500 Nm :mrgreen:

Amba

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 07 mar 2013, 18:20
Imię: Piotr
Województwo: pomorskie

#20

Nieprzeczytany post autor: Amba »

rozumiem ze chodzi o to ze weze od hydrauliki wysprzeglika moga peczniec lub nawet popekac? tego sie boisz? Gneralnie gdybym wiedzial jakie to weze dlugosc srednica jakies parametry mozna po prostu kupic cos mocniejszego. Ja pracuje w zakladzie hydrauliki silowej i mysle ze napewno cos bym znalazl:). no tak ja juz w sumie podjalem decyzje. bede robil jednomas tylko ze wtedy sprzeglo ktore mam pewnie nie ma sensu zregenerowac. Poniewaz zapewne tarcza sprzeglowa nie ma tych sprezyn ktore musza byc kiedy nie ma dwumasy. mysle ze poszukac na stronach ktore podal Luki i znajde cos mocniejszego.

ODPOWIEDZ