Opel Astra G 1.6 8v do 100km

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
papieju

Astro-maniak
Posty: 1547
Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
Ostrzeżenia: 1
Imię: Marcin
Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
Silnik: C16SE, T18SED
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Włoszczowaa

Re: Opel Astra G 1.6 8v do 100km

#11

Nieprzeczytany post autor: papieju »

No coś za coś. Tylko że może chce mieć koło i wygłuszenia, bo mu się te dodatkowe 15km po prostu w codziennej jeździe przyda z zachowaniem 100% użyteczności rodzinnej auta. Wtedy jakiś sens jest. Ile waży Astra G? Cięższa jest od F-ki (porównując te same wersje nadwoziowe)?
Hybryda X16ZSR i C16SE inside

masaman

Astro-maniak
Posty: 1182
Rejestracja: 11 lut 2012, 12:09
Ostrzeżenia: 2
Imię: Piotr
Auto: Vectra B
Silnik: X20DTH
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Rejowiec Fabryczny

#12

Nieprzeczytany post autor: masaman »

Ja nie wiem czy cięższa czy nie, ale wyglada na masywniejszą

Jarek wlkp

ex-Staff
Posty: 634
Rejestracja: 06 sie 2011, 7:46
Imię: Jarek
Auto: calibra
Silnik: c20let
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Plewiska

#13

Nieprzeczytany post autor: Jarek wlkp »

dokładnie panowie coś za coś albo gruba kasa w auto i moc albo jeździmy tym co mamy i marzymy dalej o mocnym aucie. Nie da się za parę złociszy zrobić czegoś sensownego z 1,6 na monowtrysku w szczegulności jak się nie ma czym gdzie i bladego pojęcia o tym co się chce zrobić. Montaż wielopunktu wiąże się s obróbką głowicy zmianą szpilek przerobieniem wody wymianą pompy paliwa ,owszem da nam to przyrost mocy ale nie sądzę że z 85 do 100KM dobijemy w ten sposób bez zestrojenia tego jak da nam to 95 KM to i tak będzie ładny wynik ,trza by det-a podłączyć podstroić czyli kolejne 500zł za części po strojeniu może ze 100-105 KM wyjdzie i co będzie to dupę rwać ?? :oops: jak stanie taka sama astra to z nią powalczysz a że z tym silnikiem wychodziły przez 2 lata tylko to masz marne szanse trafić na słabszego rywala . Za tą kasę można mieć c20xe (cały czas porównujemy cenę części nie robociznę ) i masz na start 150KM czyli jesteś w średniej mocy seryjnie produkowanych astr g i już zaczynasz czuć namiastkę zabawy bo w końcu przekroczysz magiczne 200km/h a i do setki w czasie poniżej 9 s się rozpędzisz. Wiem wiem OC ale panowie coś za coś lub mała luka w prawie czyli mamy 30dni na zgłoszenie zaistniałych zmian w aucie a jak sprawdzić kiedy ten silnik został założony ? nie namawiam do złego ja zawsze staram się ludzi po swapie kierować na stację po aktualizację stanu auta albo oddaje z takim zaświadczeniem ze stacji dla spokojnego sumienia mego ;) .Zobaczycie że za 10 lat też stwierdzicie że grzebanie w małych pojemnościach mijało się z celem szkoda że teraz uważacie me podpowiedzi za atak na wasze pomysły

masaman

Astro-maniak
Posty: 1182
Rejestracja: 11 lut 2012, 12:09
Ostrzeżenia: 2
Imię: Piotr
Auto: Vectra B
Silnik: X20DTH
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Rejowiec Fabryczny

#14

Nieprzeczytany post autor: masaman »

Jarek, ja sie w 90% z tobą zgadzam, nie opłaca sie grzebać w małych pojemnościach, ale wiesz, wg mnie dla studenta warto i 15KM wiecej miec za 500zl. W przyszłości, gdy będize full zniżek juz jest wieksze pole do popisu

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

tyle ze te 15 koni wiecej nie odczuje w takim wolnossaku a pomiar w wiekszosci jest nieco sfingowany. Sciagaja limitery obrotów i pozniej ci pisza ludziska ze zmienil wydech i dolot i mu pryzbylo 40 koni. Takimi zabiegami jak filtry, wydechy nie ugrasz mocy w wolnossaku. Teoretycznie w takiej dwulitrowce mocy niebrakuje. Tylko ta moc jest w gornym zakresie obrotowym. Mozesz zawsze jedzic po miescie na w miare niskich biegach np 1 i 2 z obrotami pod 5-6 tys. Moc bedziesz mial dosc dobra do dyspozycji.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Awatar użytkownika
zaki1989

Astro-maniak
Posty: 717
Rejestracja: 10 gru 2011, 14:21
Imię: Łukasz
Auto: Astra GTC
Silnik: 1.9 150KM IDS+
Województwo: mazowieckie

#16

Nieprzeczytany post autor: zaki1989 »

Jarek, ja sie w 90% z tobą zgadzam, nie opłaca sie grzebać w małych pojemnościach, ale wiesz, wg mnie dla studenta warto i 15KM wiecej miec za 500zl.
tyle że tego sie nie zrobi w 500zł... nie ma najmniejszych szans... części wyjdą zdecydowanie więcej.. bo pewnie koło 1000 lekka ręką razem z rozrządem, pompą, i wszystkimi bzdurami.. a gdzie tu robocizna? toż mechanik weźmie za to drugi tysiąc..

i co 10KM przyrostu? 200zł za KM.. policz sobie ile wyniesie koszt 1 KM przy swapie na 2.0 150KM i zrozumiesz czemu mówiłem że swap jest najtańszą opcją..
Astra GTC, 1.9 DTH, IDS+, DPF off, customowy kolektor dolotowy ~ 170KM :)

masaman

Astro-maniak
Posty: 1182
Rejestracja: 11 lut 2012, 12:09
Ostrzeżenia: 2
Imię: Piotr
Auto: Vectra B
Silnik: X20DTH
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Rejowiec Fabryczny

#17

Nieprzeczytany post autor: masaman »

Ciekawe, do przeróbki 1.4 na wielopunkt, za wszystkie czesci, rozrzad, olej, uszczelki wyszło mnie 530zł ... Dziwne co? Dlatego mowie ze za 500zł mozna to zrobić. A przyrost 22KM jest dość duzy za 500zl

Awatar użytkownika
szaikan

Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 21 cze 2013, 17:13
Imię: Paweł
Auto: Astra G 1.6 8v
Silnik: 1.6 8v
Województwo: śląskie

#18

Nieprzeczytany post autor: szaikan »

Dzięki za odpowiedzi ;) Długo mnie nie było ale teraz jak czytałem wszystkie komentarze to doszedłem do wniosku że jednak poczekam sobie ten rok i kupie se coś mocniejszego :) marzy mi się Bertone 2.0 turbo ;) albo Astra G OPC ;D ale to bym z rok musiał niestety poczekać ;/ Mam prawko 3 miesiące ;D ciężko było zdać xD więc na razie mocniejszym mógłbym się zabić xD
a co do OC to mój mój tata jest współwłaścicielem więc to nie jest duży wydatek ;)
A tak z innej beczki, mam troche w nim duże spalanie za 230zł pojeździ około 450km, wiec kolo 10l spali przy ekonomicznej jezdzie. Moze znacie jakis powód?

Awatar użytkownika
zaki1989

Astro-maniak
Posty: 717
Rejestracja: 10 gru 2011, 14:21
Imię: Łukasz
Auto: Astra GTC
Silnik: 1.9 150KM IDS+
Województwo: mazowieckie

#19

Nieprzeczytany post autor: zaki1989 »

a co do OC to mój mój tata jest współwłaścicielem więc to nie jest duży wydatek ;)
jesteś poniżej 25 roku życia? bo albo jesteś starszy, albo nigdy osobiście nie odwiedziłeś ubezpieczyciela :D ;)
A tak z innej beczki, mam troche w nim duże spalanie za 230zł pojeździ około 450km, wiec kolo 10l spali przy ekonomicznej jezdzie. Moze znacie jakis powód?
przy 1.6? wystarczy ciężka noga i 10 spali bez problemu.. jak mówisz prawko masz krótko, więc nauka ecodrivingu jeszcze przed tobą :P
Astra GTC, 1.9 DTH, IDS+, DPF off, customowy kolektor dolotowy ~ 170KM :)

papieju

Astro-maniak
Posty: 1547
Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
Ostrzeżenia: 1
Imię: Marcin
Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
Silnik: C16SE, T18SED
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Włoszczowaa

#20

Nieprzeczytany post autor: papieju »

Przerób na gaz, te 430km będziesz robił nie za 230, a za około 100zł
masaman pisze: Ciekawe, do przeróbki 1.4 na wielopunkt, za wszystkie czesci, rozrzad, olej, uszczelki wyszło mnie 530zł ... Dziwne co?
Dziwne. Kup głowicę do C16SE, powodzenia. Bo ta z mono nie podejdzie ot tak. Pomijam pompę paliwa, musi dawać 3 bary albo będzie kuleć - zamiennik to ponad 200zł.
Z innej bańki, jeśli to 85KM, to masz Z16SE - on jest na wielopunkcie, więc odpada pompa paliwa itd. Jego wykastrowali EGR-em i chyba ma już 2 sondy, więc tu można chyba coś pokombinować. Chyba że masz x16szr na mono wtrysku, wtedy masz 75KM - najlepiej, jakbyś podał kod silnika.
Hybryda X16ZSR i C16SE inside

ODPOWIEDZ