Obniżenie auta

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Oscarro

Obniżenie auta

#1

Nieprzeczytany post autor: Oscarro »

Witam, chciał bym obniżyć swoją Astrę F. Czy opłaca obcinać sprężyny np. o 1 zwój czy lepiej kupić cały gotowy zestaw? Moje sprężyny są w miarę dobre, więc nie wymagają wymiany. ;)

Awatar użytkownika
venturek

Astro-maniak
Posty: 1011
Rejestracja: 12 lut 2011, 8:45
Imię: Marcel
Auto: Astra F Kombi
Silnik: x16sz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: venturek »

Twoje pytanie brzmi: Czy warto ryzykować życiem swoim i innych ludzi dla hmmm 150-300zł. Sam sobie odpowiedź czy ciąć czy kupić nowe.

Podpowiem Ci tylko, że przycinając sprężyny (czego powiem szczerze nie wyobrażam sobie w efce) zmieniasz charakterystykę pracy sprężyn.

Poza tym przypatrz sie jak wyglądają sprężyny w Twoim aucie i jak chcesz to przyciąć skoro ostatnie zwoje są mniejsze.

Wyjściem jest jeszcze oddać sprężyny do zakładu, który je przerobi. Kiedyś się tym interesowałem tylko, że w druga stronę czyli rozciągnięcie i zahartowanie miało kosztować 50zł za sztukę ale to i tak głupota bo np. osobiście kupiłem komplet nowych sprężyn H&R za bodajże 147zł.

Jak dla mnie temat kosz.
[External Link Removed for Guests] <- FB FunPage ;)

Oscarro

#3

Nieprzeczytany post autor: Oscarro »

Dzięki za słuszną poradę. A jak będę kupował komplet sprężyn, to jakie obniżenie byś polecał? Ja myślałem nad -60 ;)

Awatar użytkownika
venturek

Astro-maniak
Posty: 1011
Rejestracja: 12 lut 2011, 8:45
Imię: Marcel
Auto: Astra F Kombi
Silnik: x16sz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: venturek »

To zależy jak jeździsz, gdzie jeździsz i ile jeździsz.
Do codziennej jazdy nie polecam raczej -60 bo to skutecznie obniża prędkość podróżowania po mieście i skutecznie zwiększa ryzyko rozwalenia miski
-40 to wg. mnie optymalne jeśli auto to transport na co dzień a nie "widokówka" do oglądania.

Wczoraj na myjni podjechał golf, zastanawiałem się czemu on stoi przed wjazdem i się modli a był na tyle zglebiony, że zahaczył dokładką zderzaka. Nic dziwnego prawda? tylko, że tam było prawie, że równo.
Tu widać tą myjnie:
[External Link Removed for Guests]

Kilka aut miałem zglebionych i zawsze wiąże się to z wyrzeczeniami np. nie na każdy kanał wiedziesz, często nie dojedziesz do miejsc w które byś chciał - po prostu zawiśniesz albo coś rozwalisz ale są tez plusy... kiedyś prowadziłem konwój i jako jedyny byłem na sportowym zawieszeniu, kolegów wszystkich gubiłem na zakrętach - z seryjnymi zawieszeniami nie byli w stanie szybko wejść w zakręt ale asfalt umożliwiał szybką jazdę - było równo.
[External Link Removed for Guests] <- FB FunPage ;)

Oscarro

#5

Nieprzeczytany post autor: Oscarro »

A firma Ta-Technix godna polecenia?

Awatar użytkownika
venturek

Astro-maniak
Posty: 1011
Rejestracja: 12 lut 2011, 8:45
Imię: Marcel
Auto: Astra F Kombi
Silnik: x16sz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: venturek »

Każda firma ma inną twardość a wraz z tym komfort jazdy. Poczytaj sobie na temat tej firmy i czy Ci to odpowiada. To tanie zawieszenie, jedni chwalą inni narzekają jeśli to Twoje pierwsze zawieszenie sportowe to może byc bo na H&R możesz mieć problem bo to będzie już prawie jak taczka - twardo.
[External Link Removed for Guests] <- FB FunPage ;)

Oscarro

#7

Nieprzeczytany post autor: Oscarro »

OK Dzięki bardzo ;)

Awatar użytkownika
PELMICH

Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 29 mar 2014, 1:22
Imię: Michał
Auto: Opel Astra F Caravan 1.8 16V 125km
Silnik: c18xe
Województwo: mazowieckie

#8

Nieprzeczytany post autor: PELMICH »

ja mam w swojej Astrze - 60 przód -40 tył i jest spoko firma MTS czasami jak sie zagapie to dobije. przypominam ze amortyzator seria. auto kombi koła 195/50 15r nic nie przyciera

bulledor

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 17 mar 2014, 23:56
Auto: Astra F
Silnik: C16NZ
Województwo: łódzkie

#9

Nieprzeczytany post autor: bulledor »

Panowie,
Dołącze się do tematu
Mam mozliwość zakupu kompletu sprężyn - brak oznaczeń, kolor filecik więc najprawdopodobniej są to Vogtlandy.
Siadziały one w GSI. Wg właściciela -60/-40.
Mam astre z c16nz. Wiadomo że 1,6 nie usiądzie tak jak 2.0.
Czy podejdą pod móje macphersony, czy trzeba cos zmienić? np zmiana górnych talerzyków itp?

Oscarro

#10

Nieprzeczytany post autor: Oscarro »

A jak mam np. amortyzatory olejowe to muszę zmienić na gazowe jak obniżam np. o -60 i -40?

ODPOWIEDZ