Problem z zawieszeniem MTS gwint po montażu.

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Skender

Astro-maniak
Posty: 60
Rejestracja: 19 kwie 2012, 21:11
Imię: Kuba
Auto: Astra G
Silnik: Z16SE
Województwo: śląskie

Problem z zawieszeniem MTS gwint po montażu.

#1

Nieprzeczytany post autor: Skender »

Witam.
Zakupilem gwint MTS, dziś udało się go zamontować.
Niestety moja radość nie trwała długo, bo tylko 30km. Coś zaczęło ewidentnie stukać/tłuc się w lewym kole tylnym.
Bujając stojącym autem w 2 osoby nie dało sie wywołac żadnego trzasku, uderzenia.
Było już co prawda ciemno, ale wtoczyłem się tyłem lekko na kanał i zobaczyłem to:
[External Link Removed for Guests]

Prawa niby lekko lepiej, ale i tak myślę, że tak byc nie powinno:
[External Link Removed for Guests]

Auto ewidentnie opada na lewą stronę. Po uniesieniu na lewarku spręzyna sie rozciągneła, auto staneło równo, ale po przejechaniu kilku km to samo:/

Wadliwa/e sprężyna/y, błąd w montażu, czy ktoś ma jakiś pomysł?

Podaję jeszcze zdjęcie amorka przód. tam pracuje wszystko normalnie i wydaję mi się, że wyglada też normalnie, bo z tego co widziałem zdjęcia innych posiadaczy tego gwintu to ta dolna sprężynka powinna być tak oklapnięta jak u mnie.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
venturek

Astro-maniak
Posty: 1011
Rejestracja: 12 lut 2011, 8:45
Imię: Marcel
Auto: Astra F Kombi
Silnik: x16sz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: venturek »

Nie jesteś pierwszy i ostatni, który się naciął na MTS to badziew z wadami trzeba dobrze trafić by na tym jeździć a coraz częściej widuje taki efekt po montażu tego druta.
[External Link Removed for Guests] <- FB FunPage ;)

Jarek wlkp

ex-Staff
Posty: 634
Rejestracja: 06 sie 2011, 7:46
Imię: Jarek
Auto: calibra
Silnik: c20let
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Plewiska

#3

Nieprzeczytany post autor: Jarek wlkp »

badziew mało powiedziane nie proponuje na tym zawieszeniu jeździć dynamicznie zawias do lansu tylko

fucker

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 19 wrz 2014, 15:05
Auto: corsa a
Silnik: C12NZ
Województwo: opolskie

#4

Nieprzeczytany post autor: fucker »

MTS ma na celu tylko obniżenie auta. Właściwości jezdne nie istnieją.

Nie jest gdzieś pęknięta ? Poskładała się jak plastelina.

Skender

Astro-maniak
Posty: 60
Rejestracja: 19 kwie 2012, 21:11
Imię: Kuba
Auto: Astra G
Silnik: Z16SE
Województwo: śląskie

#5

Nieprzeczytany post autor: Skender »

Co do lewej sprężyny - tam sie odboj posypał, bo ich nie wymieniłem odrazu. Po wymianie jest ok.
Z tego co poczytałem to, że się tak klapują to poprostu cecha zawieszenia progresywnego, aczkolwiek dalej uważam, ze chyba nie powinny się na sobie położyć do tego stopnia.

Pozatym, że te zwoje na sobie, wszystko jest wporządku, zawieszenie pracuje i wcale nie ma aż tak twardo. Wbrew temu co piszecie jeździ mi sie na tym zawieszeniu świetnie (napewno weitec, AP i inne by się znacznie lepiej sprawowały, ale na to mnie nie stać), oczywiście w porównaniu do seryjnego zawieszenia, autem nie buja na nierównościach (na serii to można było dostać choroby morskiej, a napewno kur***y), w zakrętach się mocno trzyma drogi.

Postał mi tylko jeszcze jakiś defekt z przodu coś postukuje na lekkich nierównościach. Jak już naprawde wjade w coś co wymaga ugięcia się zawieszenia to cisza. Ide za godzine to pooglądać na kanał to się dowiem o co tam chodzi.
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
venturek

Astro-maniak
Posty: 1011
Rejestracja: 12 lut 2011, 8:45
Imię: Marcel
Auto: Astra F Kombi
Silnik: x16sz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: venturek »

Nie wiem co ma odbój do krzywego ułożenia sprężyny -raczej sam talerz sprężyny jest kopnięty. Sprężyna nie powinna w spoczynku auta opierać się zwój o zwój. (czasem dopuszczalne są dwa pierwsze zwoje ale są one przeważnie otulone guma) u ciebie stykają (leża na sobie) 5 zwojów a to nie dopuszczalne... z resztą sam zobaczysz bo będą się wycierać aż w końcu pordzewieją i pękną.
Swoja droga progresji to ty właśnie nie masz, jak sprężyny mają pracować skoro zwoje się na sobie opierają? Równie dobrze mógłbyś je zespawać ze sobą. Tylko czekać aż zacznie Ci się rozsypywać buda.
[External Link Removed for Guests] <- FB FunPage ;)

Skender

Astro-maniak
Posty: 60
Rejestracja: 19 kwie 2012, 21:11
Imię: Kuba
Auto: Astra G
Silnik: Z16SE
Województwo: śląskie

#7

Nieprzeczytany post autor: Skender »

No to ma że spręzynka sie jakby przez niego przebiła w jednym miejscu to i krzywo poszła.
Ale venturek przez twoją stanowczość nie dało mi to spokoju i grzebałem, i grzebałem, no i wygrzebałem.
NA stronie MTSu wyszukałem, że prawdopodobnie te sprężyny nie są do tego auta. Oznaczenie pasuje do sprężyn z corsy A - 40mm dla silników diesla. Corsa ta waży 855kg, czyli prawie 400kg mniej od mojej asterki. Jutro będę się kontaktował bezpośrednio z producentem, bo sprzedawca mnie zapewnił "ze to tak ma być", jeśli producent potwierdzi niezgodność towaru to wszystko będzie jasne, pytanie kto mi za ten cyrk wtedy zwróci:/
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
venturek

Astro-maniak
Posty: 1011
Rejestracja: 12 lut 2011, 8:45
Imię: Marcel
Auto: Astra F Kombi
Silnik: x16sz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: venturek »

Stanowczość jest ze względu na to, że bardzo patrzę na sferę bezpieczeństwa... a taka konfiguracja bezpieczna nie jest.

Sprzedawca jest odpowiedzialny za wprowadzenie w błąd. Jednakże czasami producent posuwa się do naprawienia błędu ale to zależy od firmy.
[External Link Removed for Guests] <- FB FunPage ;)

Jarek wlkp

ex-Staff
Posty: 634
Rejestracja: 06 sie 2011, 7:46
Imię: Jarek
Auto: calibra
Silnik: c20let
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Plewiska

#9

Nieprzeczytany post autor: Jarek wlkp »

brak ugięcia sprężyny brak możliwości pracy amora i ty mówisz że teraz to jedzie na polskich drogach ? proponuje w jakimś bezpiecznym miejscu sprawdzić jak to podskakuje na dziurach i koleinach jak trudno przy max dozwolonych prędkościach albo 2x tyle co wolno i spróbuj zapanować nad tym autem w którym zawieszenie przekazuje uderzenie na kastę a nic nie tłumi :D nigdy prze nigdy nie założę do mego auta tego typu zawieszenia auta które mają tylko 150KM są nie do uprowadzenia bezpieczni przy wykorzystaniu ich mocy a nie wyobrażam sobie poprowadzić mego auta które jest troszkę mocniejsze . Zawieszenie do lansu nie do dynamicznego poruszania się po Polskich drogach zdania nie zmienię . Jakie progresywne zachowanie tych sprężyn gdzie są te progresywne delikatne zwoje ???

Mateusz98

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:07
Imię: Mateusz
Auto: ASTRA F
Województwo: lubelskie

#10

Nieprzeczytany post autor: Mateusz98 »

Polecił by ktoś jakieś sprężyny obniżające do AF kombi

ODPOWIEDZ