Opel Astra Rally Car

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Awatar użytkownika
Artur932

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 19 kwie 2014, 17:40
Auto: Astra f
Silnik: C20xe
Województwo: wielkopolskie

Opel Astra Rally Car

#1

Nieprzeczytany post autor: Artur932 »

Witam serdecznie.
Nie wiem czy w dobrym miejscu umieściłem swój wątek,w razie W proszę moderatora o poprawę.
Wziąłem się za gruntowną odbudowę swojej "rajdówki".Jest to GSI z 1992 roku.
Mam zamiar zamieszczać tu efekty swej pracy,wrzucać fotki,opisywać problemy i zadawać pytania.
Nie jestem mechanikiem,pasjonatem samoukiem.
Auto będzie budowane w miarę profesjonalnie (czyt.finanse).
Samochód będzie wykorzystywane w amatorskich rajdach(głównie szutry) stąd taka specyfikacja.

Na obecną chwilę wykonane prace:
Auto rozebrane do golasa(dosłownie)
Podwozie,dokładnie wyczyszczone,wyspawane wszystkie ubytki i usunięta korozja.
wymienione i wzmocnione gniazdo tylnej sprężyny(wpadło w podłużnice)
Obspawana w newralgicznych punktach(podłużnice,kielichy)
Zakonserwowane podwozie masą uszczelniającą.

Kolejny etap to oczyszczenie wnętrza i polakierowanie.
Ktoś ma jakieś sugestie jak to zrobić najlepiej?
Może jest tu jakiś lakiernik?
Podkład,potem lakier czy może sama baza wystarczy?a może baza i bezbarwny?
Auto jest białe w akrylu i też takie chcę wnetrze.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
scoTT

Astro-maniak
Posty: 403
Rejestracja: 01 mar 2011, 11:40
Imię: Tadzik
Auto: Astra F hb 3D, F kombi, GSI c20ne
Silnik: x16xel, x16szr+gaz
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Białystok i 20 km akalic
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: scoTT »

Hej wydaje mi się że temat powinien być przeniesiony do działu Pokaż swoją Astrę.
Co do malowania wnętrza to sądzę że lepiej jest dać podkład (nawet antykorozyjną) przed bazą niż nie dawać w ogóle... I dopiero wtedy dajesz bezbarwny. A nawet może bez niego da się żyć ;)
Ja u siebie pomalowałem antykorozyjną Coriny i na to czarna nitro do metalu i jest fajnie.
PS: Masz fotki z prac? Wklejaj, szczególnie interesuje mnie temat gniazda tylnej sprężyny. Coś czuję że za parę lat bd musiał też to u siebie zrobić... :cry:
"Opinia jest jak dupa, Watson"-powiedział Holmes. "Każdy ma własną..."
+ dodatkowo mój drugi grat Jedencztery w trakcie rozbierania, szpachlowania, malowania, składania viewtopic.php?f=100&t=830608

Grzana_Pl

Przedstawiciel Regionu
Posty: 770
Rejestracja: 20 mar 2008, 18:45
Imię: Grzesiek
Auto: Astra G Caravan/Volvo S60
Silnik: Y20DTH
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Bartoszyce/Olsztyn/Szczytno/Ostrołęka
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: Grzana_Pl »

Art 2. p. 4 regulaminu forum
"4. Osoby nie posiadające przynajmniej 15 postów na forum mają status "Nowo zarejestrowany użytkownik".
Osoby takie, ze względów bezpieczeństwa mają na forum ograniczone możliwości. W skład tego wchodzi:
- ograniczenie dostępu do niektórych działów na forum m.in. giełda, prezentacje samochodów, czat."

tak więc na razie kolega tematu tam nie założy a tutaj nie jest na to miejsce więc jak przypuszczam temat zostanie zamknięty .

Awatar użytkownika
Artur932

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 19 kwie 2014, 17:40
Auto: Astra f
Silnik: C20xe
Województwo: wielkopolskie

#4

Nieprzeczytany post autor: Artur932 »

Szkoda....chciałem na bieżąco zamieszczać informacje z placu budowy,z nadzieją że komuś się to przyda w podobnej sytuacji.

Awatar użytkownika
Artur932

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 19 kwie 2014, 17:40
Auto: Astra f
Silnik: C20xe
Województwo: wielkopolskie

#5

Nieprzeczytany post autor: Artur932 »

Wrzucam fotki dotyczące obecnych prac.
Nasuwa mi się pytanie,co sądzicie o ekranach pod wydech?
Montować je czy wywalić?Wiem,że cieplej będzie wewnątrz,aczkolwiek liczy się każdy gram,poza tym
po przejechanym rajdzie szutrowym miałem tam pełno syfu i błota,które było ciężko wyczyścić.
Sprawa gniazda sprężyny:
Jest to zrobione amatorsko,według własnych umiejętności,aczkolwiek jeden warunek jest spełniony,
ma być solidnie,nie do końca ładnie.
A więc tak,wyciąłem kwadrat z blachy 4 mm,na środku wspawałem kawałek rurki,zamknąłem ją blaszką 1 mm,
po obcinałem rogi i oszlifowałem na kształt "koła".Oczyściłem miejsce po starym gnieździe z rdzy,wyciąłem kawałem skorodowanej podłużnicy i wstawiłem na to blachę 2 mm.Wymierzyłem i przyspawałem swoje nowe "gniazdo".
Oto foty:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
Darian

V.I.P.
Posty: 3156
Rejestracja: 28 wrz 2008, 18:37
Imię: Darek
Auto: Astra J ST OPC Line`11
Silnik: A20DTH
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: GWE - Rumia
Pomocny: 4 razy
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: Darian »

Zawsze możesz gromadzić te informacje i po uzyskaniu dostępu do stosownego działu sukcesywnie umieszczać je w swoim temacie... ;) Możesz zacząć pomagać innym podsuwając rozwiązania ich problemów opisanych w dziale technicznym. Nadzieja wcale nie musi umierać... ;)

Tymczasem zgodnie z regulaminem forum temat zamykam.
Moje autko => Szara Eminencja

Zablokowany