Zmiana podświetlenia na LED
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 04 sty 2015, 17:53
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Sosnowiec
Zmiana podświetlenia na LED
Witam,
Zakupiłem ledy na aukcji [External Link Removed for Guests] Wkręciłem je w miejsce starych.. i nic.Zauważyłem , że w starych standardowych żarówkach blaszki są skierowane w dół, w tych SMD są do góry i stąd brak styku(?) czy to może być przyczyna braku światła? Allegrowicz zarzeka się , że muszą działać. Sprawdzałem żarówki poza licznikami i świecą.
Zakupiłem ledy na aukcji [External Link Removed for Guests] Wkręciłem je w miejsce starych.. i nic.Zauważyłem , że w starych standardowych żarówkach blaszki są skierowane w dół, w tych SMD są do góry i stąd brak styku(?) czy to może być przyczyna braku światła? Allegrowicz zarzeka się , że muszą działać. Sprawdzałem żarówki poza licznikami i świecą.
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 04 sty 2015, 17:53
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Sosnowiec
No bez jaj, gość mówił , że nic nie trzeba zmieniać lutować.... echh... co za czasy.
- przemty
- Posty: 6093
- Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
- Imię: Przemek
- Auto: była AF, jest AH
- Silnik: był 17D, jest Z18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Sanok
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Obejrzyj dokładnie miejsca montażu ledów w zegarach a szczególnie która blaszka ma do czego dolegać i zobacz czy dolega. Jeżęli coś jest walnięte z ułożeniem tych blaszek w LEDach to odezwij się do sprzedawcy.
Ale podejrzewam, że dogięcie blaszek (tych na dole przy cokole) załatwi temat...
Ale podejrzewam, że dogięcie blaszek (tych na dole przy cokole) załatwi temat...
[External Link Removed for Guests]
- nismo
- Posty: 3672
- Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
- Imię: Michał
- Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
- Silnik: b14net & z18xe
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 141 razy
moje wchodziły dość ciasno i żadne doginanie nie pomagało, można popróbować ale uważaj aby nie uszkodzić taśmy bo jest dosyc delikatna. ja wolalem przelutowac
- Tobi
- Posty: 1457
- Rejestracja: 22 wrz 2011, 9:34
- Imię: Tobi
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
- Kontakt:
Znam tego sprzedawcę bo zamawiałem nie raz u niego i nigdy nie było problemu. Ale nie chodzi żeby go bronić. I jeżeli je sprawdzałeś i świecą a w liczniku nie to istnieje coś takiego jak biegunowość ( jak nie świeci to obracasz o 180 stopni i wkręcasz ).
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 04 sty 2015, 17:53
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Sosnowiec
Jutro mam wolne , więc wybieram się do garażu trochę się tym pobawić. Aczkolwiek włożyłem z 2 diody na przebieg i bodajże 3 na zegary nie chce mi się wierzyć , żebym aż tyle włożył źle... ale spróbuje wszystkich porad które tu dostałem
-
- Posty: 770
- Rejestracja: 20 mar 2008, 18:45
- Imię: Grzesiek
- Auto: Astra G Caravan/Volvo S60
- Silnik: Y20DTH
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Bartoszyce/Olsztyn/Szczytno/Ostrołęka
- Kontakt:
Ja akurat diody w cokołach użyłem tylko do TID-a, reszt jest na paskach led, i powiem Ci,że kilka razy źle włożyłem i też zdziwienie bo nie świeci. Poobracaj żarówkami o 180* jak było wyżej podane i przypuszczam,że nastąpi światłość
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 04 sty 2015, 17:53
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Sosnowiec
Tak jak ktoś pisał na początku - trzeba było dogiąć blaszki w dół.. dla mnie takie projektowanie SMD to tragedia.. lub mówienie mi , że taki led pasuje bez przerabiania do mojego auta.Jeżeli muszę ingerować w projekt produktu - dla mnie nie nadaje się on do danego samochodu. LEDy świecą , ale mają blaszki skierowane w górę, pod blaszkami znajduje się plastik który ma za zadanie by ta blaszka właśnie NIE mogła być skierowana w dół co powoduje , że zabawy (wypinania,wyginania blaszki, podpinania pod kostke) jest sporo. Teraz , gdy świecą (białe) tak naprawdę mam zielone i domyślam się , że gdzieś coś jest co nie jest przeźroczyste i zmienia kolor, czy ktoś wie jak się do tego zabrać?
Na dodatek nie świeci mi się prędkość górna , czyli jak mamy dwa duże zegary to patrzymy na ten po prawej co jest prędkość samochodu.Lewa strona świeci, prawa świeci a górna czarno. Czy za ten fragment odpowiadają dwie żarówki od np. migaczy i długich(nie wymieniałem) czy po prostu moje LEDy mają słabszą moc i dlatego mniej świecą?
Na dodatek nie świeci mi się prędkość górna , czyli jak mamy dwa duże zegary to patrzymy na ten po prawej co jest prędkość samochodu.Lewa strona świeci, prawa świeci a górna czarno. Czy za ten fragment odpowiadają dwie żarówki od np. migaczy i długich(nie wymieniałem) czy po prostu moje LEDy mają słabszą moc i dlatego mniej świecą?
- FalconTech
- Posty: 5505
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Zdjęcie dużo by zobrazowało
I tak jak się domyślasz, od spodu tarcze są lakierowane w kolor, trzeba delikatnie tą warstwę "ściągnąć" papierkiem ściernym.
I tak jak się domyślasz, od spodu tarcze są lakierowane w kolor, trzeba delikatnie tą warstwę "ściągnąć" papierkiem ściernym.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.