Tuning 1.4 NEL

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Awatar użytkownika
Muttley

Astro-maniak
Posty: 364
Rejestracja: 31 sty 2014, 20:20
Auto: Astra J
Województwo: śląskie

Tuning 1.4 NEL

#1

Nieprzeczytany post autor: Muttley »

Witam, chciałbym zrobić chipa do mojego 1.4 turbo. Wiem, że istnieją dwa rodzaje albo nowa mapa albo power box, chciałbym power boxa bo można to zdemontować przed wizytą w serwisie i nawet po aktualizacji oprogramowania do oryginalnego zawsze mogę podpiąć go ponownie, a mape silnika strace. Czy są w ogóle power boxy do 1.4 turbo? Spotkałem się z tym najczęściej w przypadków diesli nie wiem jak jest z benzynami.

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Power boxa to bym sobie darował. Prosta droga do problemów z silnikiem. Jak coś nawali to serwis bardzo łatwo dojdzie, że parametry silnika były poza dopuszczalnymi przez ori program zakresami.

Zrób po bożemu. Hamownia i zmiana mapy. Pewnie wyjdzie cena boxa x 2, ale masz pewność że silnikowi to nie zaszkodzi.

Po co miałbyś potem wgrywać ori soft jak spec to zrobi lepiej. Dogra i poprawi mapy dokladnie pod Twój konkretny silnik.

Generalnie Twoje auto, tylko żeby potem lamentu nie było :).
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
Muttley

Astro-maniak
Posty: 364
Rejestracja: 31 sty 2014, 20:20
Auto: Astra J
Województwo: śląskie

#3

Nieprzeczytany post autor: Muttley »

Dlatego żebym potem nie płakał to wolę się poradzić :P napisałem do Vtecha do Krakowa jak sprawa wygląda, jak oni to widzą itp. Chciałbym żeby to było zrobione dobrze, też nie zamierzam oszczędzać i kupować boxa za 300zł na allegro bo auta ma mi służyć kilka lat, a sam mu mogę zaszkodzić. Widziałem, że boxy też robią jak z mapami, że mierzą je pod każde auto dlatego myślałem, że to może być dobre :P

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

W ostatnim "Auto świat" czy "Motor" był test Power boxów. Podpinali je do auta na hamowni i patrzyli co się dzieje.
Włosy dęba stają :). Polecam lekturę.

Szkoda, że wywaliłem bo bym wrzucił do poczytania. Generalnie te boxy się wpina gdzieś pomiędzy instalację, a sterownik (nie pamiętam dokladnie). Podają lewe parametry na sterownik. Wszystkie miały potencjometr do podnoszenia mocy. Im bardziej w prawo tym więcej kucy :).

Robili to w jakiejś firmie co się tym zajmuje. Facet ręce załamywał jak sprawdzał odczyty.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
Muttley

Astro-maniak
Posty: 364
Rejestracja: 31 sty 2014, 20:20
Auto: Astra J
Województwo: śląskie

#5

Nieprzeczytany post autor: Muttley »

Boxow w vtechu nie robia bo jotki po lifcie ponoc maja zabezpieczenia takie, ze z boxem nie ma za duzego przyrostu mocy i niutkow zatem zostaje wgranie mapy. Przy wgrywaniu mapy dowiedzialem sie ze nie ingeruja w ogole w sterownik mechanicznie tylko wgrywaja - kiedyś wylutowywali pamiec eprom teraz juz tego problemu nie ma. Cena 1600zl, ze 120 zwykle jest 25 303km wiecej i 30-50 niutkow zalezy od silnika itp. Tyle sie dowiedzialem :-)

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Szkoda, że do 16xer nie mogą te 30 kucy dorzucić. Chyba bym się zdecydował, bo te fabryczne 115 to blado wypada w praktyce :/.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
Dido

Moderator Forum
Posty: 2616
Rejestracja: 15 sty 2009, 21:45
Imię: Jarek
Auto: Opel Astra G
Silnik: Z16XE
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Pomocny: 8 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: Dido »

Do poczytania - [External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

To jest wstępniak do artykułu o którym wspominałem :).
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
Muttley

Astro-maniak
Posty: 364
Rejestracja: 31 sty 2014, 20:20
Auto: Astra J
Województwo: śląskie

#9

Nieprzeczytany post autor: Muttley »

Powerbox odbadl, ale dzieki dido link. Kiedys czytalem cos podobnego i zgadzam sie z tym ;-)


W temacie opisującym moje autko wrzuciłem wykres przez i po chipie.

Remek

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:29
Imię: Remek
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: mazowieckie

#10

Nieprzeczytany post autor: Remek »

Zastanawiam się nad chiptuningiem 1.4 NET (140 km) Astry z 2013 r. Jak się sprawuje silnik po tym czasie? Czy nie ma ograniczeń ze względu na wytrzymałość innych części (skrzyni, dwumasy)? Gdzie jest górna, bezpieczna granica zwiększania mocy (KM i moment obrotowy)?

ODPOWIEDZ