Tuning 1.4 NEL

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Awatar użytkownika
Muttley

Astro-maniak
Posty: 364
Rejestracja: 31 sty 2014, 20:20
Auto: Astra J
Województwo: śląskie

Re: Tuning 1.4 NEL

#11

Nieprzeczytany post autor: Muttley »

Polecam zrobić. U Ciebie pewnie zamiast 140km będzie około 155km, po mapie pewnie będziesz miał w granicach 170km i jakiś 280Nm. Przyjemność z jazdy gwarantowana, wytrzymałość silnika hm, wydaję mi się że na tym programie autko lepiej pracuje. Silnik chodzi równiej i płynniej. Jeśli chodzi o wytrzymałość ciężko powiedzieć, mam przejechane teraz ponad 50tyś, i wszystko działa, na chipie zrobiłem jakieś 20-30tyś. bez problemów.

Winni

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 24 lis 2015, 14:03
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: pomorskie

#12

Nieprzeczytany post autor: Winni »

W aucie Żony będzie wgrana mapa od EDS Motorsport :

[External Link Removed for Guests]

Bardzo dużo pozytywnych opinii, super obsługa klienta i możliwość dostrojenia auta według potrzeb.

Stage 1 ma 165km/265NM, myślę że dla Żony wystarczy ;)

Awatar użytkownika
Muttley

Astro-maniak
Posty: 364
Rejestracja: 31 sty 2014, 20:20
Auto: Astra J
Województwo: śląskie

#13

Nieprzeczytany post autor: Muttley »

Jak to działa? Bez hamowni itp? I jaka jest gwarancja że wszystko pójdzie dobrze?

Winni

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 24 lis 2015, 14:03
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: pomorskie

#14

Nieprzeczytany post autor: Winni »

Wgrywane jest albo u nich albo samemu, flashera można wypożyczyć albo kupić na stałe. Jak masz flashera na stałe masz dostęp do bazy danych map i możesz zmieniać na inne lub ściągać najnowsze updejty.

Mapa jest w miarę uniwersalna, działa na każdym silniku A14NET, jak jest potrzeba można oczywiście dostroić na ich hamowni do własnych potrzeb. W nowoczesnych silnikach nie ma niewiadomo jakich wielkich różnic żeby koniecznie stroić pod każde auto, sterownik jest samoadaptacyjny i dużo dzieje się przez samą "naukę" sterownika.

Stroić wcale nie trzeba na hamowni, w swoim innym samochodzie też stroiłem na WOT ( wide open trottle) i spokojną jazdę na ulicy (nie ma do tego auta gotowych map). Na hamowni można dostroić jak chce się wykrzesać dodatkowe 2-3 konie i wyciągnąć co się da z silnika.

Po flashowaniu są sprawdzanie wszystkie odczyty silnika porównując do wytycznych mapy, jeśli są duże odstępstwa mapa jest modyfikowana przez EDS.

EDS jest na niemieckim rynku bardzo znany i ma dobrą opinie, do samego A14NET jest już ponad 1000 map sprzedanych. Specjalizują się tylko w silnikach grupy GM.

Czytałem też o tworzeniu tej mapy do A14NET, nie jest to sprawa zrobiona przez 1-2 dni ale przez prawie pół roku testowane i polepszane na ich własnej hamowni.

Jak wiosną właduje ją do naszego A14NET zdam dokładniejsze sprawozdanie :)

Awatar użytkownika
Muttley

Astro-maniak
Posty: 364
Rejestracja: 31 sty 2014, 20:20
Auto: Astra J
Województwo: śląskie

#15

Nieprzeczytany post autor: Muttley »

No dobra mniej więcej rozumiem, ale bałbym się że nie jest pisane pod dany egzemplarz, bo mówią że silnik silnikowi nie równy. Jakbyś miał jakiś ciekawy artykuł w tym temacie to wrzuć, chętnie poczytałbym o tym z samej ciekawości jak, dlaczego, czemu itp :D

Winni

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 24 lis 2015, 14:03
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: pomorskie

#16

Nieprzeczytany post autor: Winni »

Uff, niestety nie mam nic ogólnego, jak umiesz po niemiecku można poczytać o tworzeniu map EDS i opiniach użytkowników.

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5377
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 132 razy
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Polscy tunerzy zrobią to za 250Euro. Z hamownią i masz dopasowany program na miarę do Twojego silnika.

Awatar użytkownika
Muttley

Astro-maniak
Posty: 364
Rejestracja: 31 sty 2014, 20:20
Auto: Astra J
Województwo: śląskie

#18

Nieprzeczytany post autor: Muttley »

Niemieckiego nie ogarniam zbytnio, a czytać z tłumaczej googla to czasem wychodzą różne rzeczy.

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5377
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 132 razy
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

jest też angielska wersja strony:
[External Link Removed for Guests]

Zgrubsza to kupujesz tzw. programator sterownika za 500Euro i możesz zmienić program w jednym aucie z silnikiem 1,4 NET, ale za to dowolna ilość razy pobierając programy z ich bazy danych.
Za dodatkowe 330Euro możesz kupić licencję
[External Link Removed for Guests]
dzięki której możesz programować dodatkowo kolejne 2 auta. Także za 830 euro można zrobić w sumie 3 auta.
Ale jak w przyszłości pojawi się jakaś nowsza mapa, to możesz sobie już ją zmienić bez opłat.

Ja jestem zwolennikiem strojenia na hamowni pod konkretny silnik. Zrobić raz a dobrze i spokój. Wiadomo, że więcej nie uzyskam bez zmian sprzętowych.

Awatar użytkownika
Muttley

Astro-maniak
Posty: 364
Rejestracja: 31 sty 2014, 20:20
Auto: Astra J
Województwo: śląskie

#20

Nieprzeczytany post autor: Muttley »

No ale to wychodzi, że i tak kupuje się gotowca i się go wgrywa, bez testów auta itp. To podobne coś do powerboxów jest z tego co rozumiem. Ja doświadczenie z chiptuningiem mam od niedawna, ale zanim się za to zabrałem, zebrałem dość dużo opinii i informacji, które w 90% były za tym że mapa pod dany egzemplarz+hamownia jest najlepszym rozwiązaniem.

ODPOWIEDZ