Astra J 2011 1.7CDTI dodanie mocy

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
slawekg

Astro-maniak
Posty: 146
Rejestracja: 11 sty 2015, 19:53
Imię: Sławomir
Auto: Astra J Cosmo
Silnik: A17DTJ
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Częstochowa
Pomocny: 1 raz

Astra J 2011 1.7CDTI dodanie mocy

#1

Nieprzeczytany post autor: slawekg »

Przy okazaji wyprogramowania zaworu EGR, zaproponowano mi zwiększenie mocy mojej Astry J.
Zgodziłem się ponieważ przy zwiększeniu mocy, wyprogramowanie zaworu było gratis, więc w sumie nie wyszła duża kwota.
Oczywiście w każdej chwili mogę wrócić do porzedniej mocy, także warsztat super.
Ale do rzeczy.

Astra ma silnik 1.7CDTI, myślałem, że jest to wersja 110KM (tak wychodzi z dowodu rejestracyjnego), ale na hamowni wyszły parametry jak dla wersji 125KM.
Poniżej jest wykres z przed i po tuningu:

[External Link Removed for Guests]

Czy koledzy mogą rzucić okiem i wyrazić swoją opinie na temat uzyskanych osiągów, czy jakąś część wykresu należałoby poprawić, czy któryś parametr wygląda źle.
Jedym słowem proszę o pomoc w analizie wykonanego tuningu.

Samochód zachowuje się poprawnie, nie zauważyłem jakiejkolwiek innej pracy, większego/lub mniejszego spalania, itd, oczywiście zwiększenie osiągów czuć i jest to bardzo pozytywne odczucie :)
Ostatnio zmieniony 02 lut 2016, 16:07 przez slawekg, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Dobrze jest, fajna jest ta górka momentu obrotowego w zakresie 2500 - 2800, przez co dłużej masz dostępny wyższy moment,

Tu masz moje wykresy dla porównania:
[External Link Removed for Guests]

Ja mam bardziej spłaszczony i wydłużony wykres momentu, ale to też i inny silnik.

pitekantrop

Użytkownik
Posty: 50
Rejestracja: 24 sie 2013, 15:43
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.7 CDTI 110 KM
Województwo: pomorskie

#3

Nieprzeczytany post autor: pitekantrop »

Witam,

Lada dzień kończy mi się gwarancja mojej Astry 1.7 CDTI 110 KM i chciałbym mu zrobić remap, bo niestety trochę brakuje mocy na trasie przy tak otyłej budzie. Dostałem ofertę od vtech pomorze:

[External Link Removed for Guests]

Zadzwoniłem do nich i mówili, że mogą mi podkręcić go do ok. 140-150 KM i do 320-350 Nm. Poniżej wykres z wykonanej przez nich modyfikacji na tym silniku, gdzie z fabrycznych zmierzonych 115 KM i 290 Nm podkręcili do 150/350:

[External Link Removed for Guests]

Wnioskuję, że tak zmodyfikowany silnik będzie zwijał się może minimalnie słabiej niż 2.0 CDTI 160 KM 350 Nm, czyli myślę niecałe 10s do 100 km/h.

Podobno tak to robią, że nie tak łatwo się zorientować (wpisują dane identyfikacyjne programu takie jak fabryczne dla zmyłki), a w razie W i tak za darmo można podjechać po fabryczny program, bo go sobie zgrywają przed remapem.

Zarzekają się, że mają dobry i sprawdzony program i 150KM/350Nm to górne widełki bezpiecznego zakresu dla tego silnika z uwagi na trwałość elementów. 1.7 CDTI był dostępny w wersji 130 KM, prawdopodobnie też tylko program jest inny, więc +20 KM poruty chyba nie zrobi?

Chciałbym się zapytać o Wasze opinie i doświadczenia w tym temacie, zarówno ogólnie co do chiptuningu tego silnika, jak i opinie o vtech.
!
Temat przeniesiony do właściwego działu i istniejącego tematu.
// Dido2@

slawekg

Astro-maniak
Posty: 146
Rejestracja: 11 sty 2015, 19:53
Imię: Sławomir
Auto: Astra J Cosmo
Silnik: A17DTJ
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Częstochowa
Pomocny: 1 raz

#4

Nieprzeczytany post autor: slawekg »

Robiłem chipa u siebie i mam tylko pozytywne wrażenia.
Też mam silnik 1.7CDTI A17DTJ, więc teoretycznie 110KM, ale na hamowni seria wyszła 125KM/303NM, więc jak dla silnika A17DTR, ostatecznie zostało u mnie 153KM/350NM, choć za pierwszym razem wyszło trochę więcej.
Mój wykres opublikowałem w wątku [External Link Removed for Guests]
Chipa robiłem w Częstochowie [External Link Removed for Guests].

Zobacz jak wykresy wychodzą u innych, aby sobie wyrobić jakiś pogląd na temat chipowania, generalnie unikaj dużego zwiększania momentu poniżej 2000 obrotów, dobrze żebyś wiedział jaki przebieg chcesz osiągnąć.
U mnie za pierwszym razem wyszło za dużo, powiedziałem, że w/g mnie w tych miejscach trzeba poprawić i spec poprawiał, tak abym był zadowolony.
Oczywiście oryginalny program dostałem w razie jakbym chciał wrócić do oryginału.

Co do trwałości elementów, specyfikacja skrzyni mówi o 400NM, jest używana w samochodach mających 350NM,
sprzęgło wytrzyma o ile nie ma dużego momentu z dołu.

Chipowania nie ma się co obawiać, tej mocy na codzień nie wykorzystasz, a większy moment oznacza trochę mniejsze spalanie przy spokojnej jeżdzie, a w razie sytuacji awaryjnej (wyprzedzania itp) będziesz miał czym pocisnać.

pitekantrop

Użytkownik
Posty: 50
Rejestracja: 24 sie 2013, 15:43
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.7 CDTI 110 KM
Województwo: pomorskie

#5

Nieprzeczytany post autor: pitekantrop »

Dzięki Sławek za opinię. Facet mówił, że jak się boję 150/350 to może mi zrobić delikatniej 140/320, ale skoro mówisz, że elementy są robione pod 400 Nm, to spokojnie wybiorę mocniejszą opcję. Wolałbym jednak w miarę możliwości wzmocnić mu dół, bo trochę mnie to zbieranie się dopiero od 2000 RPM irytuje (TDIki zbierają się od 1500). Rozumiem, że jak mu wzmocnię dół to mogę narazić sprzęgło przy ruszaniu?

slawekg

Astro-maniak
Posty: 146
Rejestracja: 11 sty 2015, 19:53
Imię: Sławomir
Auto: Astra J Cosmo
Silnik: A17DTJ
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Częstochowa
Pomocny: 1 raz

#6

Nieprzeczytany post autor: slawekg »

Mnie tak tłumaczył tuner który zajmował się moim autem, że przy niższych obrotach bardziej cierpi sprzęgło i dwumasa.
Ja generalnie jeżdzę na trochę wyższych obrotach tzn, lubię przedział od 2000 obrotów co codziennej jazdy, poniżej nie jest już tak dynamicznie.
Nie wiem jak inne elementy, mam specyfikację skrzyni więc napisałem.

Lezz

Astro-maniak
Posty: 289
Rejestracja: 09 sie 2012, 18:40
Imię: Leszek
Auto: Astra IV Sport
Silnik: DTJ
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Śląsk

#7

Nieprzeczytany post autor: Lezz »

To nie jest tak do końca że 150 KM/350 Nm jest całkowicie bezpieczne na każdym tego typu silniku.
Ja podczas testów też miałem podniesione na 150KM i ok 350 Nm i po analizie wyników dla całkowitego bezpieczeństwa dla mojego silnika zeszliśmy do 143 KM/339 Nm.
Jak nie przetestujesz to się nie dowiesz.

pitekantrop

Użytkownik
Posty: 50
Rejestracja: 24 sie 2013, 15:43
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.7 CDTI 110 KM
Województwo: pomorskie

#8

Nieprzeczytany post autor: pitekantrop »

I już po chipie.

Astra zamiast katalogowych 260 Nm wypluła, uwaga, 313 Nm!!! Mocy wypluła 118 KM zamiast 110. Więc motor nie dość, że zdrowy, to jeszcze z niezłym bonusem od GM ;)

Udało się podkręcić parametry na 144 KM i 365 Nm. Astra naprawdę idzie teraz jak przecinak. Chałupniczą metodą, używając wideorejestratora z GPS zmierzyłem przyspieszenie 0-100 ok. 9 s., więc mam osiągi 2.0 CDTI za kilkakrotnie mniejszą dopłatą (modyfikacja kosztowała mnie 1350 zł w vtech w Kosakowie k/Gdyni - polecam warsztat!). Prędkość maksymalna z licznikowych ok. 200 km/h wzrosła do ok. 215 km/h. Z górki zapiąłem 220 km/h i na wyświetlaczu ujrzałem SHIFT 7 :lol: Więc dzięki chipowi odkryłem nową funkcję, bo wcześniej 220 bym nie zapiął ;)

Jestem niesamowicie zadowolony z tej decyzji!

Wg mnie wykresy całkiem zgrabne, sami oceńcie:

[External Link Removed for Guests]
Ostatnio zmieniony 07 maja 2015, 17:41 przez pitekantrop, łącznie zmieniany 1 raz.

slawekg

Astro-maniak
Posty: 146
Rejestracja: 11 sty 2015, 19:53
Imię: Sławomir
Auto: Astra J Cosmo
Silnik: A17DTJ
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Częstochowa
Pomocny: 1 raz

#9

Nieprzeczytany post autor: slawekg »

No to super, bardzo ładnie wyszło no i najważniejsze że jesteś zadowolony z jazdy :)

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

pitekantrop pisze:Wg mnie wykresy całkiem zgrabne, sami oceńcie:
Takie średnie, jak mam być szczery.

Robiąc program to jednym z celów jest spłaszczenie na jak najdłuższym odcinku wykresu momentu.
U Ciebie tunerzy się nie postarali, podnieśli tylko moment, ale charakterystyka jest praktycznie taka sama.

Już lepiej wygląda wykres kolegi @slawekg, gdzie maksymalny moment zrobili na 2615 obr/min przesuwając go z 2100.
Dzięki temu auto dłużej ciągnie z dużym momentem, bo aż do 3000 obr, a spadek nie jest dalej tak stromy.
Przy 3500 obr/min ma jeszcze 300Nm.

U ciebie maks. moment zrobili jeszcze niżej niż był (na 2085 z 2152 obr./min) i spadek zaczyna się od 2600.
Czyli tu, gdzie @slawekg ma dopiero maksa. Efekt jest taki, że przy 3500 obr/min masz już tylko 286Nm.
Chociaż maksymalny masz wyższy niż @slawekg.

Niestety, nie chciało się tunerom wysilić i pobawić w parametrach, aby spłaszczyć Ci tę charakterystykę.

Ja mam także rozciągniętą charakterystykę, ale że to 2.0, to porównanie zrobiłem do @slawekg a nie do swojego.
Parę postów wyżej masz link do moich wykresów. Moment mam praktycznie płaski do 3600 obr/min, gdzie w serii spadek zaczynał się już od 2600.

Oczywiście, nie zmienia to faktu, że autko na pewno lepiej się odpycha :), ale skoro chciałeś oceny ...
Bezawaryjności.

ODPOWIEDZ