Konsola w Astrze H - oklejenie lub zmiana na po FL

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
pixem

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 09 kwie 2015, 20:32
Auto: Astra G 2.0 DTI
Województwo: dolnośląskie

Konsola w Astrze H - oklejenie lub zmiana na po FL

#1

Nieprzeczytany post autor: pixem »

Czy próbował ktoś z was okleić konsolę w astrze H wraz z radiem i panelem od klimy ?
Niestety astra nie ma żadnej wersji kolorystycznie, która by mi się podobała... Cosmo ujdzie, a reszta to tragedia. Zastanawiam się więc, czy kupić cokolwiek i obkleić, czy obklejenie nie ma szans wyjść i muszę szukać Cosmo i zadowolić się tym co zrobił Opel. Widziałem raz na allegro Astrę z oklejonym panelem i na zdjęciu wyglądała dobrze, ale nie wiem jak na żywo, jakoś nie wyobrażam sobie jak miałbym wyciąć równe kółeczka wokół przycisków radia.

Drugie pytanie, czy poliftowa wersja będzie pasować do samochodu przed liftem ? Oczywiście musiałbym zmienić tez radio. Nie powiem żeby ten świecący czarny panel był super, ale lepszy niż przedliftowy szaro-brąz. Tu tez mam wątpliwości czy w wersji poliftowej zmieniło się coś jeszcze oprócz panela ? Jak już miałbym robić samochód na wersje FL to chciałbym żeby wyglądała w całości na oryginalną, a nie żeby od razu było widać, że jest kombinowana (wiem, że pewnie nikt nie zauważy bo mało kto się zna, ale ja będę się źle czul jak będę miał ta świadomość, że zrobiłem coś co nieudolnie udaje wyższą wersję)

Awatar użytkownika
astraTTastra

Astro-maniak
Posty: 310
Rejestracja: 04 mar 2015, 20:28
Imię: KAMIL
Auto: CASCADA
Silnik: 1.6 TURBO
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Wdzięczny: 1 raz

#2

Nieprzeczytany post autor: astraTTastra »

moim zdaniem odpuść sobie oklejanie bo na pewno nie wyjdzie idealnie, bez żadnych bąbli, wystająca folia, w poprzednim aucie oklejałem i jakoś z daleko uszło ale jak się przyjże z bliska to lipa i w końcu zdrapałem.

a można jakieś foty jak wygląda przed liftem a po licie konsola ?

pixem

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 09 kwie 2015, 20:32
Auto: Astra G 2.0 DTI
Województwo: dolnośląskie

#3

Nieprzeczytany post autor: pixem »

Bąbli to się raczej nie boję, bo widziałem sporo oklejonych prostych elementów i było ok, gorzej z tymi wycięciami pod przyciski, szczególnie od radia bo ich chyba nie da się wyciągnąć żeby mieć same otwory do oklejania.

Cosmo przed liftem wygląda tak:
Obrazek

Cosmo po lifcie było w wersji jak powyżej i takiej:
Obrazek

Jeszcze jest srebrna konsola w wersji sport, ale jej nie biorę pod uwagę:
Obrazek

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Ja ma konsolę MATT-CHROME, a listwy i kierę oklejone w srebry carbon. Razem ze skórzanym czarnym wnętrzem wygląda całkiem przyzwoicie :).

Obrazek

Piano Black strzasznie szybko łapie kurz i odciski. Ciągła polerka :lol: .
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
Thomas87

Przyjaciel forum
Posty: 1987
Rejestracja: 12 mar 2008, 23:15
Imię: Tomasz
Auto: Astra J
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Wdzięczny: 3 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: Thomas87 »

A może zamiast oklejać pomalujesz? Czarny połysk raczej nie będzie skomplikowanym kolorem do nałożenia.

pixem

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 09 kwie 2015, 20:32
Auto: Astra G 2.0 DTI
Województwo: dolnośląskie

#6

Nieprzeczytany post autor: pixem »

Kolor skomplikowany nie jest, ale problem ten sam co przy oklejaniu czyli jak równo pokryć radio omijając przyciski. Poza tym piano black miał być wyjściem awaryjnym jakby nie dało się okleić, a oklejać chciałem czarnym carbonem lub czarnym szczotkowanym matem.

marwisn jeśli chodzi o to piano black to chyba rzeczywiście zrezygnuje jak mówisz, ze to ciężko otrzymać w czystości bo raczej nie należę do tych co codziennie sprzątają. W sumie u Ciebie ten srebrny nawet jakoś wygląda ( coraz bardziej się do niego przekonuję, ale jak zaczynałem szukać astry to od razu go odrzucałem). Problem tylko w tym, że tego srebrnego w wersji Cosmo nie było, a ja muszę mieć pół skóry.

No cóż, chyba pozostaje mi ten szarobrąz z Cosmo, no chyba, że jeszcze znajdzie się ktoś kto to oklejał i mu wyszło, albo jakaś firma która robi takie rzeczy. Szkoda, że tej oklejonej astry na allegro już nie ma :/

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Nie bardzo kumam czy ty masz już auto i chcesz oklejać czy dopiero szukasz (mam mieć pól skóry i odpowiedni kolor kokpitu).

Ja miałem najtańszą tapicerkę (Elba czy jakoś tak). Skórę wrzucałem we własnym zakresie (przeszczep z anglika). Wyszła mnie coś koło 800 pln za kompletną tapicerkę (fotele, kanapa, boczki). Robota niezbyt skomplikowana.

Tak było na początku (foto pożyczone - wersja classic) :
Obrazek

A tak teraz (foto pożyczone, ale u mnie jest właściwe identycznie) :
Obrazek

Kolor listew miałem taki - wg opla to jest kolor węgiel ;) . Straszny shit.
Obrazek

Po oklejeniu folia jest tak. Wg mnie dużo lepiej.
Obrazek




Co do zmiany koloru polecam hydrografikę. Idealnie nadaje się do takich zastosowań. Wzorów są setki. Poniżej elementy kokpitu z mojej zafirki zrobione tą metodą :) .

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
astraTTastra

Astro-maniak
Posty: 310
Rejestracja: 04 mar 2015, 20:28
Imię: KAMIL
Auto: CASCADA
Silnik: 1.6 TURBO
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Wdzięczny: 1 raz

#8

Nieprzeczytany post autor: astraTTastra »

Ja mam lusterka w aucie zrobione i bardzo polecam, idealnie wychodzi na zalamaniach

pixem

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 09 kwie 2015, 20:32
Auto: Astra G 2.0 DTI
Województwo: dolnośląskie

#9

Nieprzeczytany post autor: pixem »

marwisn dopiero chce kupić i chce wiedzieć co muszę mieć oryginalne, a co mogę sobie zmienić niezbyt dużym kosztem.
Widzę, że Ty możesz być ekspertem bo zmieniłeś praktycznie cała ta astrę :D

Jeśli chodzi o fotele to nie chce skór tylko pół skóry, ale to chyba nie ma znaczenia bo boki chyba są i tak od Cosmo, tak ?
Boje się tylko, że po wymianie te boki mi będą trzeszczeć. Nie wiem tez czy Cosmo się rożni tylko tymi skórami i kolorem panela czy ma jeszcze coś więcej w wyposażeniu w porównaniu to najprostszej wersji.
Generalnie czytałem opinie, że jak astra to tylko GTC bo jest lepiej wykończona itd. (wydaje mi się, że były to opinie osób które jeździły GTC właśnie COSMO, a 5D w niższym wyposażeniu bo zazwyczaj one z takim wyposażeniem występują).

Przechodząc do oklejania. Widzę, że wszystko fajnie Ci wyszło, ale jedno pytanie czy te listwy po odczepieniu i ponownym przyczepieniu nie skrzeczą, a druga duża przeszkoda to to o czym mowie od początku czyli da się okleić wszystko co można ściągnąć i zostają nam otwory, ale co z radiem ? W nim nie ściągnę (CHYBA!) panela tak żeby go oklejać bez przycisków, które wypełniają dziurę.

Awatar użytkownika
jackmilawa

Astro-maniak
Posty: 164
Rejestracja: 22 paź 2011, 18:19
Imię: Jacek
Auto: Astra H Caravan
Silnik: Z16XER+LPG
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: jackmilawa »

Kup samochód taki aby nie sprawiał problemów w użytkowaniu a za zaoszczędzone pieniądze na ewentualne naprawy będziesz mógł zrobić w samochodzie cuda. Moim zdaniem nie znajdziesz wymarzonego samochodu tak czy inaczej. Co do oklejania to wystarczy troche cierpliwości i zdolności i można sobie poradzić samemu choć hydrografika jest najbardziej skuteczna i dokładna na takich elementach. Co do skrzypienia przy odczepieniu i ponownym złożeniu nie skrzypią bo sam już to robiłem i oklejałem.
,,Niech MOC będzie z Tobą,,

ODPOWIEDZ