Tuning 1,6 8v

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

Re: Tuning 1,6 8v

#11

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

nie przesadzaj. Nikt tu nie mowi o wykrecaniu z tego motoru 180 koni. Poza tym wypalenie tloka to jakis nowy termin chyba ze mowa o splynieciu tloka to inna sprawa ale tak jak wspmnialem na seryjnych wtryskach, popie paliwowej i doladowaniu na poziomie do 0.4 bara to chocby chcial to sie nei stanie. A wierz mi z eprzy 0,4 bara juz pare ladnych koni zyska.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

nikostratus

Astro-maniak
Posty: 168
Rejestracja: 29 wrz 2012, 22:13
Imię: Piotr
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.7biturbo
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#12

Nieprzeczytany post autor: nikostratus »

Przy wtloczeniu większej ilości powietrza nie trzeba dolać paliwa ? Mysle ze pod obciążeniem moze byc za ubogo.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

No chyba nie myslisz ze wtryski chodza przy wcisnietym pedale gazu na 100% swojego wydatku.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Elektronit

Astro-maniak
Posty: 515
Rejestracja: 30 mar 2014, 4:02
Auto: Astra F
Silnik: x16szr
Województwo: pomorskie

#14

Nieprzeczytany post autor: Elektronit »

A dawke paliwa oblicza na podstawie sygnału z lamdy czy ma jakąś swoją mapę, którą trzeba przeprogramować aby lał więcej paliwa?
Ludzie dzielą się na dwie grupy. Na tych co mają Z19DT i tych co maja 1.9CDTI EcoTec.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

/a co sie dzieje jak jest np awaria lambdy akurat taka ktora podaje ze meiszanka jest uboga?? Auto kopci co nie?? Czemu? bo podlewa zdrowo paliwem. To ze w benzynowcach musi byc mieszanka stechiometryczna to chyab wiekszosc wie. A ajk to weryfikowac?? Ano wlasnei po to jest lambda. ECM ma jakas tam ampe usredniona zapisana ale lambda koryguje a to na plus a to na minus ewentualne niedociagniecia. Z teog co wie pare osob kombinowalo w wolnossakach i dokladalo jakas tam suszarke. Dmuchal jeden 0.3 drugu 0,4 bara a jeszcze inni dmuchaja nawet wiecej bez przerobek wielkich w ukladzie napedowym. Czasami to jezdzi dluzej czasami krócej.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

nikostratus

Astro-maniak
Posty: 168
Rejestracja: 29 wrz 2012, 22:13
Imię: Piotr
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.7biturbo
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#16

Nieprzeczytany post autor: nikostratus »

No dobra ale sonda pracuje tylko przy pętli zamkniętej tzn w czasie stałej jazdy. A co sie dzieje gdy wciskasz gaz na max ? Robi się za ubogo bo niby z kąd sterownik wie że AFR nie wynosi np 11,5 a faktycznie jest np 13,5 ? W ten sposób EGT leci mocno do góry a potem każdy wie co się dzieje. Ludzie dmuchają bez strojenia a potem się dziwią że coś się stało albo nie przyniosło to oczekiwanych efektów.

Elektronit

Astro-maniak
Posty: 515
Rejestracja: 30 mar 2014, 4:02
Auto: Astra F
Silnik: x16szr
Województwo: pomorskie

#17

Nieprzeczytany post autor: Elektronit »

Od tego chyba MAP powinien dokładnie powiedzieć ile powietrza dostaje się do silnika. Dla tego się gubię w zasadach programowania sterownika. Czy ilośc paliwa dobiera się do składu spalin - juz po spaleniu czyli jakby wstecz - po fakcie.

Czy to działa "przed faktem" do mniej lub bardziej dokładnego zmierzenia ilości powietrza dostającego się do silnia, czyli MAP x temperatua.
Ludzie dzielą się na dwie grupy. Na tych co mają Z19DT i tych co maja 1.9CDTI EcoTec.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

wszszystko naraz. Jeszcze jak jest przeplywomierz to tez bierze udzial.

Zeby cos odlecialo to owszem jest tak mozliwosc ale nie jak pislame rpzy dmuchneiciu rosadnym. Jelsi dmuchniesz ponad 1 bara to odleciec moze i ze strojeniem. Bywa roznie. Raczej mowie o delikatnym wzmocnieniu. Nie ma co wymagac tez od takiejjednostki z astr F ze bedzie w stanie idealnym nawet jelsi przelot nei jest za duzy. Toz to auto ma juz pod 20 lat.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

ODPOWIEDZ