Strona 2 z 2

Re: Tuning 1,6 8v

: 20 sie 2015, 17:35
autor: wesoł
nie przesadzaj. Nikt tu nie mowi o wykrecaniu z tego motoru 180 koni. Poza tym wypalenie tloka to jakis nowy termin chyba ze mowa o splynieciu tloka to inna sprawa ale tak jak wspmnialem na seryjnych wtryskach, popie paliwowej i doladowaniu na poziomie do 0.4 bara to chocby chcial to sie nei stanie. A wierz mi z eprzy 0,4 bara juz pare ladnych koni zyska.

Re: Tuning 1,6 8v

: 20 sie 2015, 18:24
autor: nikostratus
Przy wtloczeniu większej ilości powietrza nie trzeba dolać paliwa ? Mysle ze pod obciążeniem moze byc za ubogo.

Re: Tuning 1,6 8v

: 21 sie 2015, 17:17
autor: wesoł
No chyba nie myslisz ze wtryski chodza przy wcisnietym pedale gazu na 100% swojego wydatku.

Re: Tuning 1,6 8v

: 21 sie 2015, 20:11
autor: Elektronit
A dawke paliwa oblicza na podstawie sygnału z lamdy czy ma jakąś swoją mapę, którą trzeba przeprogramować aby lał więcej paliwa?

Re: Tuning 1,6 8v

: 21 sie 2015, 21:05
autor: wesoł
/a co sie dzieje jak jest np awaria lambdy akurat taka ktora podaje ze meiszanka jest uboga?? Auto kopci co nie?? Czemu? bo podlewa zdrowo paliwem. To ze w benzynowcach musi byc mieszanka stechiometryczna to chyab wiekszosc wie. A ajk to weryfikowac?? Ano wlasnei po to jest lambda. ECM ma jakas tam ampe usredniona zapisana ale lambda koryguje a to na plus a to na minus ewentualne niedociagniecia. Z teog co wie pare osob kombinowalo w wolnossakach i dokladalo jakas tam suszarke. Dmuchal jeden 0.3 drugu 0,4 bara a jeszcze inni dmuchaja nawet wiecej bez przerobek wielkich w ukladzie napedowym. Czasami to jezdzi dluzej czasami krócej.

Re: Tuning 1,6 8v

: 21 sie 2015, 22:46
autor: nikostratus
No dobra ale sonda pracuje tylko przy pętli zamkniętej tzn w czasie stałej jazdy. A co sie dzieje gdy wciskasz gaz na max ? Robi się za ubogo bo niby z kąd sterownik wie że AFR nie wynosi np 11,5 a faktycznie jest np 13,5 ? W ten sposób EGT leci mocno do góry a potem każdy wie co się dzieje. Ludzie dmuchają bez strojenia a potem się dziwią że coś się stało albo nie przyniosło to oczekiwanych efektów.

Re: Tuning 1,6 8v

: 21 sie 2015, 23:30
autor: Elektronit
Od tego chyba MAP powinien dokładnie powiedzieć ile powietrza dostaje się do silnika. Dla tego się gubię w zasadach programowania sterownika. Czy ilośc paliwa dobiera się do składu spalin - juz po spaleniu czyli jakby wstecz - po fakcie.

Czy to działa "przed faktem" do mniej lub bardziej dokładnego zmierzenia ilości powietrza dostającego się do silnia, czyli MAP x temperatua.

Re: Tuning 1,6 8v

: 22 sie 2015, 8:45
autor: wesoł
wszszystko naraz. Jeszcze jak jest przeplywomierz to tez bierze udzial.

Zeby cos odlecialo to owszem jest tak mozliwosc ale nie jak pislame rpzy dmuchneiciu rosadnym. Jelsi dmuchniesz ponad 1 bara to odleciec moze i ze strojeniem. Bywa roznie. Raczej mowie o delikatnym wzmocnieniu. Nie ma co wymagac tez od takiejjednostki z astr F ze bedzie w stanie idealnym nawet jelsi przelot nei jest za duzy. Toz to auto ma juz pod 20 lat.