Chip 1.6T
- Misza
- Posty: 1491
- Rejestracja: 01 sty 2015, 19:32
- Imię: Michał
- Auto: ASTRA J COSMO AT; Forester SF 2.0
- Silnik: A16LET
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Ełk
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 11 razy
- Kontakt:
Chip 1.6T
Nie ma problemu - nawet jest w instrukcji, że lać 95, dopuszcza się 98.
- Wydaje mi się, że nawet swoją Astrą bym przejechał tą drogę, bez większych problemów
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru
-
- Posty: 4866
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 100 razy
Pytanie typu: Czy da sie jest zupe widelcem ? Da sie, tylko to bez sensu.Umpero pisze:QR_BBPOST Czy opłaca się robić chip dla silnika wolnossącego 1.6 w Astrze J?
Brak chipu w niektorych kregach jest uwazane za wielka zniewage.... wiem o tym. Ale chipowanie silnika wolnossacego jest totalnie bensensu, nieoplacane, nie zyskowne, oczywioscie znajdzie sie jakis tuner ktory moe podniesc moc takiego silnika o cale 5KM i wziac za to niewiele ponad 1.5K, ale czy jest sens...
- KaMYk
- Posty: 5377
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 132 razy
- Kontakt:
Ja zawsze powtarzam, modyfikacje silnika są dla ludzi świadomych tego co robią.
Masz wątpliwości, obawy, boisz się o trwałość silnika, obawiasz się awarii - to odpuść.
Będziesz miał zdrowy sen, a jak kiedyś silnik się zepsuje, to przynajmniej nie będziesz się latami obwiniał, że to z Twojej winy, bo gdybyś tego chipa nie zrobił ....
Masz wątpliwości, obawy, boisz się o trwałość silnika, obawiasz się awarii - to odpuść.
Będziesz miał zdrowy sen, a jak kiedyś silnik się zepsuje, to przynajmniej nie będziesz się latami obwiniał, że to z Twojej winy, bo gdybyś tego chipa nie zrobił ....
- prozor
- Posty: 309
- Rejestracja: 22 sie 2018, 22:51
- Imię: Leszek
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Województwo: lubuskie
- Wdzięczny: 49 razy
- Pomocny: 11 razy
Przeglądam wykresy z hamowni i się zastanawiam - producent podaje do A16LET moment 230Nm przy 2200 obr/min. Chyba we wszystkich wykresach okolice tych 230 Nm jest osiągane w okolicach 2,4 tys obr (2,2 obr/min raczej zdecydowanie poniżej wartości momentu maksymalnego), później moment jest podciągany do "wierzchołka" 260/280 Nm w okolicach 2,6 - 3 tys obr, a następnie (do 4 tys obr/min) spada do okolic nominalnej wartości czyli 220/230 Nm i utrzymuje w miarę płasko do ok. 5,5 (raczej 5,4) tys obr/min gdzie uzyskiwana jest maksymalna moc silnika (logiczne: moc = moment * obr).
Podawane przez producenta obr momentu max to... ściema. Z tego co widać na wykresach hamowni, to raczej obr gdzie turbo zaczyna w miarę pompować, a nie obr gdzie ten moment max jest osiągany. Podobnie z silnikiem A14NET - moment max jest osiągany w okolicach raczej 2,2 tys. obr/min, a nie 1850... No ale na wykresach tego silnika nie ma takiego wyraźnego skoku powyżej wartości nominalnej, jest raczej płasko w całym zakresie pracy turbosprężarki (przynajmniej na oprogramowaniu seryjnym).
No i teraz pytanko - w A16LET ta "górka" w okolicach 2,6 - 3 tys obr/min to może tzw. boost tylko producent się tym nie chwalił? Ale chyba "normalny" boost powinien działać w dowolnym zakresie obrotów w odpowiedzi na chwilowe zapotrzebowanie na zwiększony moment obrotowy...
Patrząc po ciśnieniu doładowania widzę chwilowy wzrost do jakiś 1,3 bara (coś koło tego, musiałbym to nagrać bo przyspieszać i patrzeć się na wskaźnik zamiast na drogę, to trochę niebezpiecznie), a następnie spadek ciśnienia. Jak jest to skorelowane z obrotami też musiałbym chyba nagrać/zarejestrować, żeby potwierdzić zależność. Być może ten typ tak ma, że przy obrotach w okolicach "górki" momentu występuje wyższe doładowanie, wyżej ciśnienie spada, (bezpieczeństwa pewno) ale moment obr spada do wartości nominalnej... A może się mylę i wyższe ciśnienie jest zawsze przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu? Musiałbym to też sprawdzić.
Patrząc dalej na wykresy: w A16LET po chipie wykres momentu na ogół się nie zmienia (może minimalnie), tylko jest przesunięty wyraźnie w górę. Przy większości innych silników z w miarę płaskimi fabrycznymi charakterystykami momentu, po chipie w jakiejś części podbija się gdzieś wyraźnie moment maksymalny, żeby później zaczynał spadać wraz z obrotami. No i tu konkluzja: może A16LET ma tak na prawdę zdecydowanie większe możliwości jeśli chodzi o wydajność, tylko nie wyrabia się układ doładowania? Za mało wydajne turbo/intercooler/wydech? Ciekawe jakie są granice tego silnika?
Patrząc [External Link Removed for Guests] można uzyskać ciekawe rezultaty:
Opel Astra J 1.6T A16LET με GTX2867R Gen2 on the Dyno!
27.02.2018
Stage 4+
GTX2867R Gen2 Turbo KIT
435 Hp / 320 KW & 42 Kgm!
Przy Stage 3.5 "nieco" mniej imponująco, ale...
282 Hp/210kW & 37 Kgm
patrząc na wykres momentu obrotowego, to zdecydowanie bardziej praktyczne dla "codziennego" użytkowania, choć bez kręcenia >3 tys obr to jeździć raczej ciężko.
Ale jak szaleć to na całego:
co prawda w Insigni, jednak silnik pozostaje ten sam, czyli A16LET:
Stage 4+
GTX3071R Turbo KIT
520 Hp / 388 KW & 54 Kgm!
Prawie 3x większa moc niż seria... Oczywiście nakład pracy i kosztów stawia pod ogromnym znakiem zapytania sensowność tego typu modyfikacji, ale na pytanie czy można odpowiedź jest jak widać dość oczywista. Można. Ale trzeba liczyć się ze znacznymi kosztami. Bez tego granica (różne źródła, między innymi mgi) dla tego silnika to ok. 210 koni mech.
Podając za [External Link Removed for Guests] zakres modyfikacji tego silnika (pozostałe też sobie można sprawdzić ) wygląda następująco:
Engine:
A16LET (1600cc Turbo)
MGI 1st Stage
210+ Hp
Technical Specifications
Custom ECU Reflash
Full Diagnostic Inspection
Emissions Measurement
Air / Fuel Ratio Measurement
Boost Pressure Measurement
Electronic Throttle Control Calibration for Instant Response
MGI 2nd Stage
225+ Hp
Technical Specifications
Custom ECU Reflash
Intercooler ΚΙΤ *
Full Diagnostic Inspection
Emissions Measurement
Air / Fuel Ratio Measurement
Electronic Throttle Control Calibration for Instant Response
Boost Pressure Measurement
* Intercooler KIT includes: Aluminum Piping & Silicon Hoses
MGI 3rd Stage
235+ Hp
Technical Specifications
Custom ECU Reflash
Intercooler ΚΙΤ *
Full Exhaust with Cat 100 cpsi **
Full Diagnostic Inspection
Emissions Measurement
Air / Fuel Ratio Measurement
Electronic Throttle Control Calibration for Instant Response
Boost Pressure Measurement
* Intercooler KIT includes: Aluminum Piping & Silicon Hoses
** Full Exhaust includes: Downpipe, Cat 100 cpi, Catback, Middle & Rear Muffler
Jak widać, wymiana intrcoolera może dodać te 15 kucy. Dodatkowa dycha wymaga wymiany kompletnego wydechu.
Czyli bez ingerencji w wymianę części silnika to granicą będzie ok. 235 Hp. Koszt? Patrząc w [External Link Removed for Guests] to podciągnięcie pod 235 kosztuje 2400€. Za dodatkowe 25 HP. Czyli 96€ za konika - choć trzeba przyznać, że obejmuje to również Stage 1. Czy warto bawić się w stage 2 - 3 dla dodatkowych 25 koników? Chyba nie bardzo...
A [External Link Removed for Guests]? Koszt 2200€.
A jak ktoś chce szybko, bez "zbędnej" wizyty u lokalnego tunera, to może zamówić sobie [External Link Removed for Guests] za jedyne 590€ (plus konieczność zaprogramowania immobilizera). Chyba mało sensowne, bo dobre zestrojenie z potwierdzeniem pomiaru na hamowni raczej nie jest opcją, a koniecznością...
Tak sobie dywaguję...
Podawane przez producenta obr momentu max to... ściema. Z tego co widać na wykresach hamowni, to raczej obr gdzie turbo zaczyna w miarę pompować, a nie obr gdzie ten moment max jest osiągany. Podobnie z silnikiem A14NET - moment max jest osiągany w okolicach raczej 2,2 tys. obr/min, a nie 1850... No ale na wykresach tego silnika nie ma takiego wyraźnego skoku powyżej wartości nominalnej, jest raczej płasko w całym zakresie pracy turbosprężarki (przynajmniej na oprogramowaniu seryjnym).
No i teraz pytanko - w A16LET ta "górka" w okolicach 2,6 - 3 tys obr/min to może tzw. boost tylko producent się tym nie chwalił? Ale chyba "normalny" boost powinien działać w dowolnym zakresie obrotów w odpowiedzi na chwilowe zapotrzebowanie na zwiększony moment obrotowy...
Patrząc po ciśnieniu doładowania widzę chwilowy wzrost do jakiś 1,3 bara (coś koło tego, musiałbym to nagrać bo przyspieszać i patrzeć się na wskaźnik zamiast na drogę, to trochę niebezpiecznie), a następnie spadek ciśnienia. Jak jest to skorelowane z obrotami też musiałbym chyba nagrać/zarejestrować, żeby potwierdzić zależność. Być może ten typ tak ma, że przy obrotach w okolicach "górki" momentu występuje wyższe doładowanie, wyżej ciśnienie spada, (bezpieczeństwa pewno) ale moment obr spada do wartości nominalnej... A może się mylę i wyższe ciśnienie jest zawsze przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu? Musiałbym to też sprawdzić.
Patrząc dalej na wykresy: w A16LET po chipie wykres momentu na ogół się nie zmienia (może minimalnie), tylko jest przesunięty wyraźnie w górę. Przy większości innych silników z w miarę płaskimi fabrycznymi charakterystykami momentu, po chipie w jakiejś części podbija się gdzieś wyraźnie moment maksymalny, żeby później zaczynał spadać wraz z obrotami. No i tu konkluzja: może A16LET ma tak na prawdę zdecydowanie większe możliwości jeśli chodzi o wydajność, tylko nie wyrabia się układ doładowania? Za mało wydajne turbo/intercooler/wydech? Ciekawe jakie są granice tego silnika?
Patrząc [External Link Removed for Guests] można uzyskać ciekawe rezultaty:
Opel Astra J 1.6T A16LET με GTX2867R Gen2 on the Dyno!
27.02.2018
Stage 4+
GTX2867R Gen2 Turbo KIT
435 Hp / 320 KW & 42 Kgm!
Przy Stage 3.5 "nieco" mniej imponująco, ale...
282 Hp/210kW & 37 Kgm
patrząc na wykres momentu obrotowego, to zdecydowanie bardziej praktyczne dla "codziennego" użytkowania, choć bez kręcenia >3 tys obr to jeździć raczej ciężko.
Ale jak szaleć to na całego:
co prawda w Insigni, jednak silnik pozostaje ten sam, czyli A16LET:
Stage 4+
GTX3071R Turbo KIT
520 Hp / 388 KW & 54 Kgm!
Prawie 3x większa moc niż seria... Oczywiście nakład pracy i kosztów stawia pod ogromnym znakiem zapytania sensowność tego typu modyfikacji, ale na pytanie czy można odpowiedź jest jak widać dość oczywista. Można. Ale trzeba liczyć się ze znacznymi kosztami. Bez tego granica (różne źródła, między innymi mgi) dla tego silnika to ok. 210 koni mech.
Podając za [External Link Removed for Guests] zakres modyfikacji tego silnika (pozostałe też sobie można sprawdzić ) wygląda następująco:
Engine:
A16LET (1600cc Turbo)
MGI 1st Stage
210+ Hp
Technical Specifications
Custom ECU Reflash
Full Diagnostic Inspection
Emissions Measurement
Air / Fuel Ratio Measurement
Boost Pressure Measurement
Electronic Throttle Control Calibration for Instant Response
MGI 2nd Stage
225+ Hp
Technical Specifications
Custom ECU Reflash
Intercooler ΚΙΤ *
Full Diagnostic Inspection
Emissions Measurement
Air / Fuel Ratio Measurement
Electronic Throttle Control Calibration for Instant Response
Boost Pressure Measurement
* Intercooler KIT includes: Aluminum Piping & Silicon Hoses
MGI 3rd Stage
235+ Hp
Technical Specifications
Custom ECU Reflash
Intercooler ΚΙΤ *
Full Exhaust with Cat 100 cpsi **
Full Diagnostic Inspection
Emissions Measurement
Air / Fuel Ratio Measurement
Electronic Throttle Control Calibration for Instant Response
Boost Pressure Measurement
* Intercooler KIT includes: Aluminum Piping & Silicon Hoses
** Full Exhaust includes: Downpipe, Cat 100 cpi, Catback, Middle & Rear Muffler
Jak widać, wymiana intrcoolera może dodać te 15 kucy. Dodatkowa dycha wymaga wymiany kompletnego wydechu.
Czyli bez ingerencji w wymianę części silnika to granicą będzie ok. 235 Hp. Koszt? Patrząc w [External Link Removed for Guests] to podciągnięcie pod 235 kosztuje 2400€. Za dodatkowe 25 HP. Czyli 96€ za konika - choć trzeba przyznać, że obejmuje to również Stage 1. Czy warto bawić się w stage 2 - 3 dla dodatkowych 25 koników? Chyba nie bardzo...
A [External Link Removed for Guests]? Koszt 2200€.
A jak ktoś chce szybko, bez "zbędnej" wizyty u lokalnego tunera, to może zamówić sobie [External Link Removed for Guests] za jedyne 590€ (plus konieczność zaprogramowania immobilizera). Chyba mało sensowne, bo dobre zestrojenie z potwierdzeniem pomiaru na hamowni raczej nie jest opcją, a koniecznością...
Tak sobie dywaguję...
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2018, 11:01 przez prozor, łącznie zmieniany 1 raz.