Chip 1.6T

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Awatar użytkownika
Misza

Astro-maniak
Posty: 1491
Rejestracja: 01 sty 2015, 19:32
Imię: Michał
Auto: ASTRA J COSMO AT; Forester SF 2.0
Silnik: A16LET
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Ełk
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 11 razy
Kontakt:

Chip 1.6T

#141

Nieprzeczytany post autor: Misza »

Nie ma problemu - nawet jest w instrukcji, że lać 95, dopuszcza się 98.
- Wydaje mi się, że nawet swoją Astrą bym przejechał tą drogę, bez większych problemów
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru

norbi333

Astro-maniak
Posty: 663
Rejestracja: 20 kwie 2015, 11:59
Imię: Norbert
Auto: Astra J,Insignia
Silnik: 1.6 T,2.8 T
Województwo: podlaskie
Pomocny: 1 raz

#142

Nieprzeczytany post autor: norbi333 »

Laz pisze:QR_BBPOST mogę pytanie z upy? przy wirusie w 1.6t pb98 jest wymagane, czy zalecane?
Jeśli był strojony na 98 to zalecane 98,aczkolwiek 95 w niczym nie przeszkadza

Umpero

Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 06 lut 2018, 9:36
Auto: Zafira B
Silnik: Z18XER
Województwo: mazowieckie

#143

Nieprzeczytany post autor: Umpero »

Podłącze się pod temat.

Czy opłaca się robić chip dla silnika wolnossącego 1.6 w Astrze J?

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4866
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 100 razy

#144

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Umpero pisze:QR_BBPOST Czy opłaca się robić chip dla silnika wolnossącego 1.6 w Astrze J?
Pytanie typu: Czy da sie jest zupe widelcem ? Da sie, tylko to bez sensu.

Brak chipu w niektorych kregach jest uwazane za wielka zniewage.... wiem o tym. Ale chipowanie silnika wolnossacego jest totalnie bensensu, nieoplacane, nie zyskowne, oczywioscie znajdzie sie jakis tuner ktory moe podniesc moc takiego silnika o cale 5KM i wziac za to niewiele ponad 1.5K, ale czy jest sens...

Umpero

Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 06 lut 2018, 9:36
Auto: Zafira B
Silnik: Z18XER
Województwo: mazowieckie

#145

Nieprzeczytany post autor: Umpero »

Tak się zastanawiam czy zaczipowanie silnika z 1.4T czy 1.6T nie wpłynie negatywnie na zużycie części? Np. na szybsze zużycie dwumasy?

melon

Astro-maniak
Posty: 2111
Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
Imię: Darek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 42 razy

#146

Nieprzeczytany post autor: melon »

Ty jako kierowca jesteś panem sprzęgła i gazu i to od Ciebie głownie zależy los dwumasy :)

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5377
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 132 razy
Kontakt:

#147

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Ja zawsze powtarzam, modyfikacje silnika są dla ludzi świadomych tego co robią.
Masz wątpliwości, obawy, boisz się o trwałość silnika, obawiasz się awarii - to odpuść.
Będziesz miał zdrowy sen, a jak kiedyś silnik się zepsuje, to przynajmniej nie będziesz się latami obwiniał, że to z Twojej winy, bo gdybyś tego chipa nie zrobił ....

Awatar użytkownika
prozor

Astro-maniak
Posty: 309
Rejestracja: 22 sie 2018, 22:51
Imię: Leszek
Auto: Astra J
Silnik: A16LET
Województwo: lubuskie
Wdzięczny: 49 razy
Pomocny: 11 razy

#148

Nieprzeczytany post autor: prozor »

Przeglądam wykresy z hamowni i się zastanawiam - producent podaje do A16LET moment 230Nm przy 2200 obr/min. Chyba we wszystkich wykresach okolice tych 230 Nm jest osiągane w okolicach 2,4 tys obr (2,2 obr/min raczej zdecydowanie poniżej wartości momentu maksymalnego), później moment jest podciągany do "wierzchołka" 260/280 Nm w okolicach 2,6 - 3 tys obr, a następnie (do 4 tys obr/min) spada do okolic nominalnej wartości czyli 220/230 Nm i utrzymuje w miarę płasko do ok. 5,5 (raczej 5,4) tys obr/min gdzie uzyskiwana jest maksymalna moc silnika (logiczne: moc = moment * obr).
Podawane przez producenta obr momentu max to... ściema. Z tego co widać na wykresach hamowni, to raczej obr gdzie turbo zaczyna w miarę pompować, a nie obr gdzie ten moment max jest osiągany. Podobnie z silnikiem A14NET - moment max jest osiągany w okolicach raczej 2,2 tys. obr/min, a nie 1850... No ale na wykresach tego silnika nie ma takiego wyraźnego skoku powyżej wartości nominalnej, jest raczej płasko w całym zakresie pracy turbosprężarki (przynajmniej na oprogramowaniu seryjnym).
No i teraz pytanko - w A16LET ta "górka" w okolicach 2,6 - 3 tys obr/min to może tzw. boost tylko producent się tym nie chwalił? Ale chyba "normalny" boost powinien działać w dowolnym zakresie obrotów w odpowiedzi na chwilowe zapotrzebowanie na zwiększony moment obrotowy...
Patrząc po ciśnieniu doładowania widzę chwilowy wzrost do jakiś 1,3 bara (coś koło tego, musiałbym to nagrać bo przyspieszać i patrzeć się na wskaźnik zamiast na drogę, to trochę niebezpiecznie), a następnie spadek ciśnienia. Jak jest to skorelowane z obrotami też musiałbym chyba nagrać/zarejestrować, żeby potwierdzić zależność. Być może ten typ tak ma, że przy obrotach w okolicach "górki" momentu występuje wyższe doładowanie, wyżej ciśnienie spada, (bezpieczeństwa pewno) ale moment obr spada do wartości nominalnej... A może się mylę i wyższe ciśnienie jest zawsze przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu? Musiałbym to też sprawdzić.

Patrząc dalej na wykresy: w A16LET po chipie wykres momentu na ogół się nie zmienia (może minimalnie), tylko jest przesunięty wyraźnie w górę. Przy większości innych silników z w miarę płaskimi fabrycznymi charakterystykami momentu, po chipie w jakiejś części podbija się gdzieś wyraźnie moment maksymalny, żeby później zaczynał spadać wraz z obrotami. No i tu konkluzja: może A16LET ma tak na prawdę zdecydowanie większe możliwości jeśli chodzi o wydajność, tylko nie wyrabia się układ doładowania? Za mało wydajne turbo/intercooler/wydech? Ciekawe jakie są granice tego silnika?
Patrząc [External Link Removed for Guests] można uzyskać ciekawe rezultaty:
Obrazek
Opel Astra J 1.6T A16LET με GTX2867R Gen2 on the Dyno!
27.02.2018
Stage 4+
GTX2867R Gen2 Turbo KIT
435 Hp / 320 KW & 42 Kgm!

Przy Stage 3.5 "nieco" mniej imponująco, ale...
282 Hp/210kW & 37 Kgm
Obrazek
patrząc na wykres momentu obrotowego, to zdecydowanie bardziej praktyczne dla "codziennego" użytkowania, choć bez kręcenia >3 tys obr to jeździć raczej ciężko.

Ale jak szaleć to na całego:
Obrazek
co prawda w Insigni, jednak silnik pozostaje ten sam, czyli A16LET:
Stage 4+
GTX3071R Turbo KIT
520 Hp / 388 KW & 54 Kgm!
Prawie 3x większa moc niż seria... Oczywiście nakład pracy i kosztów stawia pod ogromnym znakiem zapytania sensowność tego typu modyfikacji, ale na pytanie czy można odpowiedź jest jak widać dość oczywista. Można. Ale trzeba liczyć się ze znacznymi kosztami. Bez tego granica (różne źródła, między innymi mgi) dla tego silnika to ok. 210 koni mech.
Podając za [External Link Removed for Guests] zakres modyfikacji tego silnika (pozostałe też sobie można sprawdzić ;)) wygląda następująco:
Engine:
A16LET (1600cc Turbo)

MGI 1st Stage
210+ Hp
Technical Specifications
Custom ECU Reflash
Full Diagnostic Inspection
Emissions Measurement
Air / Fuel Ratio Measurement
Boost Pressure Measurement
Electronic Throttle Control Calibration for Instant Response


MGI 2nd Stage
225+ Hp
Technical Specifications
Custom ECU Reflash
Intercooler ΚΙΤ *
Full Diagnostic Inspection
Emissions Measurement
Air / Fuel Ratio Measurement
Electronic Throttle Control Calibration for Instant Response
Boost Pressure Measurement

* Intercooler KIT includes: Aluminum Piping & Silicon Hoses

MGI 3rd Stage
235+ Hp
Technical Specifications
Custom ECU Reflash
Intercooler ΚΙΤ *
Full Exhaust with Cat 100 cpsi **
Full Diagnostic Inspection
Emissions Measurement
Air / Fuel Ratio Measurement
Electronic Throttle Control Calibration for Instant Response
Boost Pressure Measurement

* Intercooler KIT includes: Aluminum Piping & Silicon Hoses
** Full Exhaust includes: Downpipe, Cat 100 cpi, Catback, Middle & Rear Muffler

Jak widać, wymiana intrcoolera może dodać te 15 kucy. Dodatkowa dycha wymaga wymiany kompletnego wydechu.
Czyli bez ingerencji w wymianę części silnika to granicą będzie ok. 235 Hp. Koszt? Patrząc w [External Link Removed for Guests] to podciągnięcie pod 235 kosztuje 2400€. Za dodatkowe 25 HP. Czyli 96€ za konika - choć trzeba przyznać, że obejmuje to również Stage 1. Czy warto bawić się w stage 2 - 3 dla dodatkowych 25 koników? Chyba nie bardzo...
A [External Link Removed for Guests]? Koszt 2200€.

A jak ktoś chce szybko, bez "zbędnej" wizyty u lokalnego tunera, to może zamówić sobie [External Link Removed for Guests] za jedyne 590€ (plus konieczność zaprogramowania immobilizera). Chyba mało sensowne, bo dobre zestrojenie z potwierdzeniem pomiaru na hamowni raczej nie jest opcją, a koniecznością...

Tak sobie dywaguję...
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2018, 11:01 przez prozor, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Vexator

Astro-maniak
Posty: 431
Rejestracja: 04 kwie 2018, 15:32
Imię: Marcin
Auto: Insignia B
Silnik: B20DHT
Rocznik: 2018
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 6 razy
Pomocny: 3 razy
Kontakt:

#149

Nieprzeczytany post autor: Vexator »

czy ten silnik to to samo co 1.6 200KM z Astry K
nie znam się, więc się wypowiem

Awatar użytkownika
prozor

Astro-maniak
Posty: 309
Rejestracja: 22 sie 2018, 22:51
Imię: Leszek
Auto: Astra J
Silnik: A16LET
Województwo: lubuskie
Wdzięczny: 49 razy
Pomocny: 11 razy

#150

Nieprzeczytany post autor: prozor »

Nie, tam jest silnik B16SHT z wtryskiem bezpośrednim. Fabrycznie całkiem dobrze zestrojone, ale jest możliwość podciągnięcia o 20 koni i 40 Nm.

ODPOWIEDZ