Chip 1.6T

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Looqash

Astro-maniak
Posty: 102
Rejestracja: 23 lip 2015, 7:44
Imię: Łukasz
Auto: Mondeo MK5 '15 2.0 TDCI 180KM/420Nm
Silnik: 2.0 TDCI
Województwo: mazowieckie

Chip 1.6T

#1

Nieprzeczytany post autor: Looqash »

Czy ktoś może z was chipował 1.6T (A16LET)?
Z tego co wiem jest możliwość podniesienia osiągów z 180KM/230Nm do 200KM/300Nm.
Przyrost mocy niewielki, ale wzrost momentu znaczny.
Niestety podobno 4 tłok/cylinder z uwagi na słabe chłodzenie lubi się przegrzewać i może dojść do zatarcia silnika. Ktoś coś słyszał?
Kolejnym aspektem jest stosunkowo słaba skrzynia M32. Niby projektowana na 320Nm, ale z tego co udało mi się wyszukać lubią w niej lecieć łożyska.
Czyli reasumując warto się w chip bawić czy nie?

norbi333

Astro-maniak
Posty: 663
Rejestracja: 20 kwie 2015, 11:59
Imię: Norbert
Auto: Astra J,Insignia
Silnik: 1.6 T,2.8 T
Województwo: podlaskie
Pomocny: 1 raz

#2

Nieprzeczytany post autor: norbi333 »

Zawsze warto

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5377
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 132 razy
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

kolega @Muttley robił, tylko, że 1,4:
[External Link Removed for Guests]

A czy warto, pewnie, że warto. Co do przegrzewania, to byś chyba musiał cały czas grzać po garach z pełna mocą.
Zwiększona moc i moment wykorzystujesz np. w czasie wyprzedzania, chwila moment i znów wracasz na niższe obciążenia.
Przecież cały czas nie jeździsz z gazem w podłodze.
Co do skrzyni, znam wielu w insigniach, co mają w dieslach 200KM i 450Nm na skrzyniach M32 i jeżdżą.
Trzeba zmieniać olej w skrzyni no i rozsądnie używać dodanej mocy. Chiptuning jest dla myślących. Za to daje dużo frajdy.
A jak ma się rozlecieć skrzynia to i tak się rozleci bez tuningu.

Looqash

Astro-maniak
Posty: 102
Rejestracja: 23 lip 2015, 7:44
Imię: Łukasz
Auto: Mondeo MK5 '15 2.0 TDCI 180KM/420Nm
Silnik: 2.0 TDCI
Województwo: mazowieckie

#4

Nieprzeczytany post autor: Looqash »

Dzięki, Panowie.
Takiej odpowiedzi potrzebowałem.
Za stary jestem, żeby pałować auto, a trochę więcej dynamiki nie zaszkodzi, jeśli tylko jest to bezpieczne dla auta.
Zresztą do zabawy mam 170KM w 2 kółkach, gdyby mnie mocno przycisnęło ;)

Awatar użytkownika
slapi

Użytkownik
Posty: 43
Rejestracja: 15 maja 2012, 0:10
Imię: Michał
Auto: Astra GTC
Silnik: 1.6 Turbo
Województwo: małopolskie

#5

Nieprzeczytany post autor: slapi »

Ja mam zchipowany ten silnik na 210KM i 335Nm. W skrzyni olej zmieniłem na Fuchsa, bo wytrzymuje większe przeciążenia. Nic sie nie dzieje:)

Looqash

Astro-maniak
Posty: 102
Rejestracja: 23 lip 2015, 7:44
Imię: Łukasz
Auto: Mondeo MK5 '15 2.0 TDCI 180KM/420Nm
Silnik: 2.0 TDCI
Województwo: mazowieckie

#6

Nieprzeczytany post autor: Looqash »

Ok, wielkie dzięki za tą informację
A czy masz u siebie coś takiego, że przy dodawaniu/odejmowaniu gazu czuć delikatnie jak przemieszcza się dźwignia zmiany biegów?

norbi333

Astro-maniak
Posty: 663
Rejestracja: 20 kwie 2015, 11:59
Imię: Norbert
Auto: Astra J,Insignia
Silnik: 1.6 T,2.8 T
Województwo: podlaskie
Pomocny: 1 raz

#7

Nieprzeczytany post autor: norbi333 »

U siebie nie zauważyłem, ale być może dlatego, że nie zwróciłem uwagi i rzadko jeżdżę Astrą.
Program do nie pewnie będę robił w sierpniu to zobaczymy co wypluje

Awatar użytkownika
slapi

Użytkownik
Posty: 43
Rejestracja: 15 maja 2012, 0:10
Imię: Michał
Auto: Astra GTC
Silnik: 1.6 Turbo
Województwo: małopolskie

#8

Nieprzeczytany post autor: slapi »

Na wrzuconym biegu nie zauwazylem zadnych ruchow. Sam mieszek generalnie ma lekki luz na kazdym biegu, ale sprawdzalem to w kilku fabrycznie nowych autach i kazde tak mialo.

Looqash

Astro-maniak
Posty: 102
Rejestracja: 23 lip 2015, 7:44
Imię: Łukasz
Auto: Mondeo MK5 '15 2.0 TDCI 180KM/420Nm
Silnik: 2.0 TDCI
Województwo: mazowieckie

#9

Nieprzeczytany post autor: Looqash »

Tutaj nie chodzi o luz tylko uczucie, że drążek ciągnie delikatnie przy dodawaniu i odejmowaniu gazu. Są to podobno objawy kończącego się jednego z łożysk w skrzyni.

Awatar użytkownika
Muttley

Astro-maniak
Posty: 364
Rejestracja: 31 sty 2014, 20:20
Auto: Astra J
Województwo: śląskie

#10

Nieprzeczytany post autor: Muttley »

Chipowałem drugą astrę J tylko właśnie z 1,6 180km i fabrynie 230nm, W fabryce wyszło 186km i 305Nm na hamowni , po chipie jest 208km i 330Nm, generalnie odpycha się zacnie ;)

[External Link Removed for Guests] Tutaj masz link do wykresu.

A co do mojego 1.4 turbo po chipie, odczucia wspaniałe, jeździ się lepiej, spala mniej, silnik pracuje równiej i tak dostojniej. Mapa napisana według mnie bezpieczniej niż ta fabryczna, każdy chip wiąże się nie tylko z podniesieniem mocy ale też z zwiększeniem kultury pracy silnika. Często po chipie działają lepiej i dłużej niż fabrycznie - nie zawsze ale znam kilka przypadków gdzie po chipie auta jeżdżą i jeżdżą i zero problemów, tylko trzeba korzystać z głową. Na zimnym nie gnoić, po gnojeniu poczekać chwile aż się ochłodzi zanim się zgasi silnik. Jak z głową się korzysta to podziała długo ;)

ODPOWIEDZ