Chip 1.6T
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 23 lip 2015, 7:44
- Imię: Łukasz
- Auto: Mondeo MK5 '15 2.0 TDCI 180KM/420Nm
- Silnik: 2.0 TDCI
- Województwo: mazowieckie
Chip 1.6T
Czy ktoś może z was chipował 1.6T (A16LET)?
Z tego co wiem jest możliwość podniesienia osiągów z 180KM/230Nm do 200KM/300Nm.
Przyrost mocy niewielki, ale wzrost momentu znaczny.
Niestety podobno 4 tłok/cylinder z uwagi na słabe chłodzenie lubi się przegrzewać i może dojść do zatarcia silnika. Ktoś coś słyszał?
Kolejnym aspektem jest stosunkowo słaba skrzynia M32. Niby projektowana na 320Nm, ale z tego co udało mi się wyszukać lubią w niej lecieć łożyska.
Czyli reasumując warto się w chip bawić czy nie?
Z tego co wiem jest możliwość podniesienia osiągów z 180KM/230Nm do 200KM/300Nm.
Przyrost mocy niewielki, ale wzrost momentu znaczny.
Niestety podobno 4 tłok/cylinder z uwagi na słabe chłodzenie lubi się przegrzewać i może dojść do zatarcia silnika. Ktoś coś słyszał?
Kolejnym aspektem jest stosunkowo słaba skrzynia M32. Niby projektowana na 320Nm, ale z tego co udało mi się wyszukać lubią w niej lecieć łożyska.
Czyli reasumując warto się w chip bawić czy nie?
- KaMYk
- Posty: 5377
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 132 razy
- Kontakt:
kolega @Muttley robił, tylko, że 1,4:
[External Link Removed for Guests]
A czy warto, pewnie, że warto. Co do przegrzewania, to byś chyba musiał cały czas grzać po garach z pełna mocą.
Zwiększona moc i moment wykorzystujesz np. w czasie wyprzedzania, chwila moment i znów wracasz na niższe obciążenia.
Przecież cały czas nie jeździsz z gazem w podłodze.
Co do skrzyni, znam wielu w insigniach, co mają w dieslach 200KM i 450Nm na skrzyniach M32 i jeżdżą.
Trzeba zmieniać olej w skrzyni no i rozsądnie używać dodanej mocy. Chiptuning jest dla myślących. Za to daje dużo frajdy.
A jak ma się rozlecieć skrzynia to i tak się rozleci bez tuningu.
[External Link Removed for Guests]
A czy warto, pewnie, że warto. Co do przegrzewania, to byś chyba musiał cały czas grzać po garach z pełna mocą.
Zwiększona moc i moment wykorzystujesz np. w czasie wyprzedzania, chwila moment i znów wracasz na niższe obciążenia.
Przecież cały czas nie jeździsz z gazem w podłodze.
Co do skrzyni, znam wielu w insigniach, co mają w dieslach 200KM i 450Nm na skrzyniach M32 i jeżdżą.
Trzeba zmieniać olej w skrzyni no i rozsądnie używać dodanej mocy. Chiptuning jest dla myślących. Za to daje dużo frajdy.
A jak ma się rozlecieć skrzynia to i tak się rozleci bez tuningu.
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 23 lip 2015, 7:44
- Imię: Łukasz
- Auto: Mondeo MK5 '15 2.0 TDCI 180KM/420Nm
- Silnik: 2.0 TDCI
- Województwo: mazowieckie
Dzięki, Panowie.
Takiej odpowiedzi potrzebowałem.
Za stary jestem, żeby pałować auto, a trochę więcej dynamiki nie zaszkodzi, jeśli tylko jest to bezpieczne dla auta.
Zresztą do zabawy mam 170KM w 2 kółkach, gdyby mnie mocno przycisnęło
Takiej odpowiedzi potrzebowałem.
Za stary jestem, żeby pałować auto, a trochę więcej dynamiki nie zaszkodzi, jeśli tylko jest to bezpieczne dla auta.
Zresztą do zabawy mam 170KM w 2 kółkach, gdyby mnie mocno przycisnęło
- slapi
- Posty: 43
- Rejestracja: 15 maja 2012, 0:10
- Imię: Michał
- Auto: Astra GTC
- Silnik: 1.6 Turbo
- Województwo: małopolskie
Ja mam zchipowany ten silnik na 210KM i 335Nm. W skrzyni olej zmieniłem na Fuchsa, bo wytrzymuje większe przeciążenia. Nic sie nie dzieje:)
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 23 lip 2015, 7:44
- Imię: Łukasz
- Auto: Mondeo MK5 '15 2.0 TDCI 180KM/420Nm
- Silnik: 2.0 TDCI
- Województwo: mazowieckie
Ok, wielkie dzięki za tą informację
A czy masz u siebie coś takiego, że przy dodawaniu/odejmowaniu gazu czuć delikatnie jak przemieszcza się dźwignia zmiany biegów?
A czy masz u siebie coś takiego, że przy dodawaniu/odejmowaniu gazu czuć delikatnie jak przemieszcza się dźwignia zmiany biegów?
-
- Posty: 663
- Rejestracja: 20 kwie 2015, 11:59
- Imię: Norbert
- Auto: Astra J,Insignia
- Silnik: 1.6 T,2.8 T
- Województwo: podlaskie
- Pomocny: 1 raz
U siebie nie zauważyłem, ale być może dlatego, że nie zwróciłem uwagi i rzadko jeżdżę Astrą.
Program do nie pewnie będę robił w sierpniu to zobaczymy co wypluje
Program do nie pewnie będę robił w sierpniu to zobaczymy co wypluje
- slapi
- Posty: 43
- Rejestracja: 15 maja 2012, 0:10
- Imię: Michał
- Auto: Astra GTC
- Silnik: 1.6 Turbo
- Województwo: małopolskie
Na wrzuconym biegu nie zauwazylem zadnych ruchow. Sam mieszek generalnie ma lekki luz na kazdym biegu, ale sprawdzalem to w kilku fabrycznie nowych autach i kazde tak mialo.
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 23 lip 2015, 7:44
- Imię: Łukasz
- Auto: Mondeo MK5 '15 2.0 TDCI 180KM/420Nm
- Silnik: 2.0 TDCI
- Województwo: mazowieckie
Tutaj nie chodzi o luz tylko uczucie, że drążek ciągnie delikatnie przy dodawaniu i odejmowaniu gazu. Są to podobno objawy kończącego się jednego z łożysk w skrzyni.
- Muttley
- Posty: 364
- Rejestracja: 31 sty 2014, 20:20
- Auto: Astra J
- Województwo: śląskie
Chipowałem drugą astrę J tylko właśnie z 1,6 180km i fabrynie 230nm, W fabryce wyszło 186km i 305Nm na hamowni , po chipie jest 208km i 330Nm, generalnie odpycha się zacnie
[External Link Removed for Guests] Tutaj masz link do wykresu.
A co do mojego 1.4 turbo po chipie, odczucia wspaniałe, jeździ się lepiej, spala mniej, silnik pracuje równiej i tak dostojniej. Mapa napisana według mnie bezpieczniej niż ta fabryczna, każdy chip wiąże się nie tylko z podniesieniem mocy ale też z zwiększeniem kultury pracy silnika. Często po chipie działają lepiej i dłużej niż fabrycznie - nie zawsze ale znam kilka przypadków gdzie po chipie auta jeżdżą i jeżdżą i zero problemów, tylko trzeba korzystać z głową. Na zimnym nie gnoić, po gnojeniu poczekać chwile aż się ochłodzi zanim się zgasi silnik. Jak z głową się korzysta to podziała długo
[External Link Removed for Guests] Tutaj masz link do wykresu.
A co do mojego 1.4 turbo po chipie, odczucia wspaniałe, jeździ się lepiej, spala mniej, silnik pracuje równiej i tak dostojniej. Mapa napisana według mnie bezpieczniej niż ta fabryczna, każdy chip wiąże się nie tylko z podniesieniem mocy ale też z zwiększeniem kultury pracy silnika. Często po chipie działają lepiej i dłużej niż fabrycznie - nie zawsze ale znam kilka przypadków gdzie po chipie auta jeżdżą i jeżdżą i zero problemów, tylko trzeba korzystać z głową. Na zimnym nie gnoić, po gnojeniu poczekać chwile aż się ochłodzi zanim się zgasi silnik. Jak z głową się korzysta to podziała długo