Astra h gtc turbo wzrost mocy

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Awatar użytkownika
takise

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 23 lip 2015, 21:54
Imię: Filip
Auto: Astra H GTC turbo
Silnik: z2.0lel
Województwo: kujawsko-pomorskie

Re: Astra h gtc turbo wzrost mocy

#11

Nieprzeczytany post autor: takise »

muszę poczytać o tych turbinach w oplach, ale jak zawsze jak się coś szuka to lipa;/ albo znaleźć jakiegoś magika co mi to ogarnie ;d coś czuje ze moja przygoda skończy się na samym ecu wiec pluje sobie w brodę ze nie szukałem z20leh do tego poszło by ecu i myślę ze ok 280 koni by było a powiem latałem vectra c 2.8 v6 280 koni to szał ^^

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5372
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 130 razy
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Z20LEL – silnik 16-zaworowy, turbodoładowany, DOHC o poj. 1998 cm3. Powstał na bazie Z20LET stosowanego w Astrze G. Zastosowano w nim turbosprężarkę zintegrowaną z kolektorem wydechowym i sterowaną elektropneumatycznie zaworem obejściowym (wastegate). Sprężone powietrze zanim trafi do silnika jest ochładzane o intercoolerze. W celu zmniejszenia drgań zastosowano dwa wałki wyrównoważające siły bezwładności drugiego rzędu w układzie Taylora-Lanchestera.
Za oczyszczanie spalin odpowiadają dwa katalizatory nadzorowane przez dwie sondy lambda.
Przepustnica jest sterowana elektronicznie. Silnik spełnia normy emisji spalin Euro 4. Całością zarządza hybrydowy sterownik Motronic ME 7.6.1.
Silnik skojarzono z wprowadzoną równocześnie z nim 6-stopniową skrzynią biegów M32WR.
Moc maks. 125 kW (170 KM)/5200 obr./min.
Moment maks. 250 Nm/1950-4000 obr./min.

W 2005 r wprowadzono silnik Z20LER – zmodyfikowaną wersję Z20LEL.
Zmiany w oprogramowaniu sterownika skutkowały zwiększeniem osiągów silnika.
Moc maks. 147 kW (200KM)/5400 obr./min.
Moment maks. 262 Nm/4200 obr./min.

Z20LEH - jednostka 4-cylindrowa, turbodoładowana wprowadzona pod koniec 2005 r. wraz z usportowioną odmianą Astry - OPC. W celu podniesienia osiągów, przeprowadzono w tym silniku kilka zmian. Najważniejsze z nich to powiększenie intercoolera i wymiana turbosprężarki, oraz podwyższenie ciśnienia doładowania.
Wzrost mocy pociąga za sobą zwiększenie obciążenia cieplnego tłoków. A zatem tłoki wymieniono na bardziej wytrzymałe i dodano dysze natryskujące olej na ich denka w celu poprawy chłodzenia. Zrezygnowano z wałków wyrównoważających co pozwoliło na zwiększenie pojemności miski olejowej.
W związku z demontażem dodatkowej, elektrycznej pompy cieczy chłodzącej, zmieniono również nieznacznie obieg chłodziwa.
Zmianie uległo też sprzęgło, nadal jednak - jak w przypadku słabszych odmian tego silnika - współpracuje ono z jednej strony z dwumasowym kołem zamachowym, z drugiej zaś z mechaniczną 6-stopniową skrzynią biegów.
Całości zmian dopełniła modyfikacja programu sterującego silnikiem.
Moc maks. 177 kW (241 KM)/5600 obr./min.
Moment maks. 320 Nm/2400-5000 obr./min.

źródło:
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
takise

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 23 lip 2015, 21:54
Imię: Filip
Auto: Astra H GTC turbo
Silnik: z2.0lel
Województwo: kujawsko-pomorskie

#13

Nieprzeczytany post autor: takise »

kolega potwierdził co mówiłem wiec czemu nie da sie zrobić lel od razu na 240 koni samym chipem

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5372
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 130 razy
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Zadzwoń do firmy TuneForce w Poznaniu (znajdziesz w necie) i z nimi pogadaj. Wiedzą co robią, jak będzie można to Ci zrobią.
Silnika diesla 2.0 też są w wydaniach 130 i 160KM i robią obydwa na 190-200KM. Przy czym ten 130 ma wykastrowaną moc programowo w wersji na Belgię i Holandię ze względu na podatki.

maniuu

Astro-maniak
Posty: 81
Rejestracja: 19 paź 2014, 22:28
Auto: Astra H
Województwo: wielkopolskie

#15

Nieprzeczytany post autor: maniuu »

Witam,
czy jest możliwe by silnik 1.7CDTi 110 KM miał rzeczywistych 91,5KM? Byłem dziś u tych czarodziejów z TuneForce na hamulcowni i tyle wyszło...
Turbina i EGR niby ok, więc:
1. czy jest jakaś część (lub kilka części) które by sprawiły niewidoczne gołym okiem i dobrym uchem takie spadki? Auto chodzi równo, bez jakiś dławień, dymu, syczeń, buczeń, itp...
2. jest jeszcze możliwość że czarodziej który kiedyś mi przeprogramował sterownik po wycince dpf, to mógł coś nieświadomie namieszać?

Spotkał się ktoś z czymś takim?

albanOs

Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 27 lis 2014, 10:57
Imię: Albert
Auto: Opel Astra H
Silnik: z20ler
Województwo: mazowieckie

#16

Nieprzeczytany post autor: albanOs »

Maniuu:), podstawową różnica pomiędzy lel a leh czyli 170/240 jest inne wtryski wydajniejsze i inna turbina wydajniejsza w lel k03s w leh k04, tyle odnoście turbo i wtrysków sa jeszcze inne różnice jak inny doł w leh( ma natrysk na denka tłoków) inne wałki rozrządu w leh, inna przepływka, większe sprzęgło.
Ostatnio zmieniony 03 lis 2015, 11:10 przez albanOs, łącznie zmieniany 1 raz.

Maxiu

Astro-maniak
Posty: 2406
Rejestracja: 02 wrz 2008, 16:35
Auto: Astra
Województwo: Zagranica - Azja

#17

Nieprzeczytany post autor: Maxiu »

Newbie to nowicjusz ..nick jest powyzej...

ODPOWIEDZ