Chiptuning Astra J 1.4 NET (1.4 turbo 140 km)
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:29
- Imię: Remek
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: mazowieckie
Chiptuning Astra J 1.4 NET (1.4 turbo 140 km)
Witam,
czy ktoś z was robił chiptuning tego silnika (benzyna 1.4 turbo, 140 KM). Mam astrę z 2013 r., już po gwarancji. Jest pokrewny temat dot. chiptuningu 1.4 NEL, ale zakładam nowy, ponieważ dotyczy silnika już na starcie bardziej wysilonego. Jak to wpłynie na żywotność nie tylko samego silnika, ale i innych części (skrzyni biegów, koła dwumasowego)?
Np. w Kreatorze Mocy w Warszawie według info na stronie www, zwiększają moc do 270 KM, a maksymalny moment obrototowy do 275 Nm. W innych serwisach (np. V-tech) podwyższają maksymalny moment obrotowy do 233 Nm. Nie zamierzam się ścigać, jeżdżę raczej spokojnie, aczkolwiek czasem czuję brak mocy gdy muszę dynamicznie ruszyć lub wyprzedzać i to chciałbym poprawić.
Czy warto? Gdzie jest bezpieczna granica dla tego silnika (moc, moment obrotowy)?
czy ktoś z was robił chiptuning tego silnika (benzyna 1.4 turbo, 140 KM). Mam astrę z 2013 r., już po gwarancji. Jest pokrewny temat dot. chiptuningu 1.4 NEL, ale zakładam nowy, ponieważ dotyczy silnika już na starcie bardziej wysilonego. Jak to wpłynie na żywotność nie tylko samego silnika, ale i innych części (skrzyni biegów, koła dwumasowego)?
Np. w Kreatorze Mocy w Warszawie według info na stronie www, zwiększają moc do 270 KM, a maksymalny moment obrototowy do 275 Nm. W innych serwisach (np. V-tech) podwyższają maksymalny moment obrotowy do 233 Nm. Nie zamierzam się ścigać, jeżdżę raczej spokojnie, aczkolwiek czasem czuję brak mocy gdy muszę dynamicznie ruszyć lub wyprzedzać i to chciałbym poprawić.
Czy warto? Gdzie jest bezpieczna granica dla tego silnika (moc, moment obrotowy)?
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 12 paź 2015, 15:56
- Imię: Adrian
- Auto: Astra H OPC
- Województwo: mazowieckie
chyba do 170KM a Nie do "270"
po drugie od 8-10 lat siedze w tuningu 4 auta o ponad 100% mocy seryjnej zrobiłem i pamietajcie Kreator Mocy to nie tuner !! oni wgrywaja gotowce ! czesto zanizaja moc obciazeniem Hamowni po to zeby jakąs niby Naprawe na miejscu zrobić Pobrać Kase i nagle zrobić soft ,wgrywając Gotowca ...
Napisz Do Pro chip Nałeczów koło Lublina
po drugie od 8-10 lat siedze w tuningu 4 auta o ponad 100% mocy seryjnej zrobiłem i pamietajcie Kreator Mocy to nie tuner !! oni wgrywaja gotowce ! czesto zanizaja moc obciazeniem Hamowni po to zeby jakąs niby Naprawe na miejscu zrobić Pobrać Kase i nagle zrobić soft ,wgrywając Gotowca ...
Napisz Do Pro chip Nałeczów koło Lublina
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:29
- Imię: Remek
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: mazowieckie
Oczywiście 170 KM
Dzięki za info. Sam siedzisz w tuningu, a polecasz innych? Masz jakieś doświadczenia z nimi? Zależy mi też na info od kogoś, kto zrobił już chiptuning tego silnika.
Dzięki za info. Sam siedzisz w tuningu, a polecasz innych? Masz jakieś doświadczenia z nimi? Zależy mi też na info od kogoś, kto zrobił już chiptuning tego silnika.
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 12 paź 2015, 15:56
- Imię: Adrian
- Auto: Astra H OPC
- Województwo: mazowieckie
siedze ale nie ze robie softy itd auta ktore mam modyfikuje ..
oj mało bo świerze auto a i OPLA tunerzy nie lubia w Posce... sam mam ASTRE H OPC i ciezki temat :/
oj mało bo świerze auto a i OPLA tunerzy nie lubia w Posce... sam mam ASTRE H OPC i ciezki temat :/
- KaMYk
- Posty: 5377
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 132 razy
- Kontakt:
To nie A14NET jest wysilony tylko A14NEL jest wykastrowany programowo. Zauważ, że oba mają taki sam moment czyli 200Nm.
W sumie bez znaczenia która to wersja softu, bo silnik taki sam, te 170KM i 275Nm to górne granice możliwości bez ingerencji sprzętowej.
To też dużo zależy od parametrów wyjściowych silnika.
Kolega @Muttley ma podobne parametry. Tak wiem, na A14NEL, ale jak już napisałem , na A14NET też to jest wszystko, co można uzyskać. W końcu sprzętowo to to samo.
V-tech to albo boxy, albo gotowce. Obserwując forum i opinie o nich, nie oddałbym im samochodu.
Ja swojego (diesla 2.0 )robiłem w Poznaniu w TuneForce. Wolałem dojechać i zrobić w pewnym serwisie, niż na miejscu i bez opinii.
Po wymianie wtrysków, turbiny, wydechu i filtra powietrza z intercoolerem pewnie można by się pokusić w tym silniku do 200KM i około 300Nm. Dalsze wzrosty mocy raczej wymagały by zmian śrub w korbowodach, może w głowicy, odprężenia.
Ale to już bardziej zaawansowana zabawa.
Do tych 170KM i 270Nm możesz robić, takie wartości już jeżdżą po naszych drogach i silników nie gubią
Tu masz Insignię z tym silnikiem:
[External Link Removed for Guests]
W sumie bez znaczenia która to wersja softu, bo silnik taki sam, te 170KM i 275Nm to górne granice możliwości bez ingerencji sprzętowej.
To też dużo zależy od parametrów wyjściowych silnika.
Kolega @Muttley ma podobne parametry. Tak wiem, na A14NEL, ale jak już napisałem , na A14NET też to jest wszystko, co można uzyskać. W końcu sprzętowo to to samo.
V-tech to albo boxy, albo gotowce. Obserwując forum i opinie o nich, nie oddałbym im samochodu.
Ja swojego (diesla 2.0 )robiłem w Poznaniu w TuneForce. Wolałem dojechać i zrobić w pewnym serwisie, niż na miejscu i bez opinii.
Po wymianie wtrysków, turbiny, wydechu i filtra powietrza z intercoolerem pewnie można by się pokusić w tym silniku do 200KM i około 300Nm. Dalsze wzrosty mocy raczej wymagały by zmian śrub w korbowodach, może w głowicy, odprężenia.
Ale to już bardziej zaawansowana zabawa.
Do tych 170KM i 270Nm możesz robić, takie wartości już jeżdżą po naszych drogach i silników nie gubią
Tu masz Insignię z tym silnikiem:
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 270
- Rejestracja: 14 lis 2015, 19:45
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 5 razy
Remek pisze:Witam,
Czy warto? Gdzie jest bezpieczna granica dla tego silnika (moc, moment obrotowy)?
Jak temat, zrobiłeś już ten chip , jeśli tak jaką firmę wybrałeś ?
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 08 lis 2015, 18:45
- Imię: Marek
- Auto: Astra J ST
- Silnik: A14NET LPG
- Województwo: śląskie
Ja polecam firmę Godula Moto Sport z siedzibą k.Krakowa. Co prawda ja jeszcze nigdy nic u nich nie robiłem bo nie miałem co tuningować ale kilku kolegom poleciłem i nawet tam zakładali gaz Landi (stroją instalację na swojej hamowni). Jestem fascynatem motoryzacji (samochody i motocykle) i znam tą firmę od wielu lat i śledzę opinię o niej. Jak dotąd nie znalazłem złe opinii o tej firmie. Jak coś się nie da zrobić lub jest niepolecane to po prostu tego nie robią i tyle a nie jak inni, że biorą wszystko jak leci.
Osobiście chciałem zrobić u nich tuning mojej przyszłej AJ ST 1,4 Turbo 140KM z fabrycznym gazem Landi, rozmawiałem osobiście z p.Andrzejem, który wysłał nawet zapytanie w tej sprawie do Centrali Landi Włochy i odpisali, że nie polecają modyfikacji. Także ja odpuściłem.
Osobiście chciałem zrobić u nich tuning mojej przyszłej AJ ST 1,4 Turbo 140KM z fabrycznym gazem Landi, rozmawiałem osobiście z p.Andrzejem, który wysłał nawet zapytanie w tej sprawie do Centrali Landi Włochy i odpisali, że nie polecają modyfikacji. Także ja odpuściłem.
- KaMYk
- Posty: 5377
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 132 razy
- Kontakt:
A która firma wyrazi aprobatę na modyfikację mocy silnika? Żadna, szkoda było czasu na pytanie.
Dobra firma wie sama, co może zrobić a czego nie może.
Dobra firma wie sama, co może zrobić a czego nie może.
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 08 lis 2015, 18:45
- Imię: Marek
- Auto: Astra J ST
- Silnik: A14NET LPG
- Województwo: śląskie
do kmy. Jakby się dało zrobić to u GODULI by się zrobiło. Ale sam stwierdził, że nie można ale dla pewności wysłał zapytanie do lANDI. Jak pisali wyżej inne firmy tuningowe nie robią problemu z chiptuningiem ale co potem z tego wyjdzie to już inna sprawa. Tak samo jak z firmami montującymi gaz. Silnik w ogóle się nie nadaje do gazu ale oczywiście jak się zgłosisz to zamontują, silnik i instalacja jakos wytrzyma te 2 lata gwarancji ale potem to tylko cyrki. U Goduli jak coś się nie da to nie robią a to naprawdę poważna firma. Jakbyś chciał zamontować gaz w silniku który tego absolutnie nie toleruje to od razu mówią, że nie zamontują i podają dlaczego. I jak lubisz problemy to idziesz do innej firmy gdzie z uśmiechem na ustach ci jednak montują bo w końcu sam płacisz za to.