Chiptunning astra g 2.0 82hp

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Awatar użytkownika
Rafalisko

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 23 wrz 2016, 15:17
Imię: Rafał
Auto: Astra 5D 2.0 82hp hatchback
Silnik: X20DTL
Województwo: śląskie

Chiptunning astra g 2.0 82hp

#1

Nieprzeczytany post autor: Rafalisko »

Hej

W astrze g map nie da sie zczytac ze sterownika, ale da sie wgrac nowe - przez obd2.

Firmy tunerskie biora sterownik z nadkola na stol, wylutowywuja chip z softem, daja taki ktory da sie odczytac i zapisac.

Moim zdaniem jest to naciaganie kosztow i zbedne.

Wystarczy miec oryginalny soft do tego silnika, dac tunerowi do zrobienia bezpiecznych 105-107 hp i wgrac.
Lub kupic gotowca od e-tunera, ale tego nie polecam, kasa w bloto, ale tez mozna.

Dzisiaj testowo wgralem sobie mape bez zmian urzadzeniem o nazwie KES, balem sie uzywac czegos tanszego
ale to nie znaczy ze sie nie da, po prostu nie chcialem wracac pieszo z warsztatu do domu.

Wgrywanie trwalo okolo 5 minut.

Moj brat, ktory jest specem od elektroniki, w tym samochodowej , tuningu, fap/dpf klap wirowych i bog wie czego
zmodyfikowal mi mape wg moich wlasnych upodoban, czyli 105 koni, wszystko wyliczone po inzyniersku, nie z palca.

Jutro wgrywam mape i bedzie smigac :)

Nie potrzeba wcale intercolera, zeby miec 105 hp. Pozatym brat stwierdzil ze sam intercoler niczego nie zmieni
jesli mapy nie beda zmodyfikowane.

Takze mocniejsza wersja astry g 2.0 100 pare koni ma oprocz intercolera takze zmieniony soft, i mapy.

Najtaniej, jest byc w posiadaniu softu na okolo 105-107 hp - bezpieczna wartosc dla podzespolow.
Mapy MUSZA byc zgodne z wersja softu w sterowniku - to wazne, jesli wgrywamy soft ktory
nie zostal wczesniej zczytany z tego sterownika, tylko pochodzi z internetu.

Soft - to jak windows, a mapy to jak cos co dziala faktycznie, tak ja to rozumiem.

Jesli masz w sterowniku soft dajmy na to 1.0, a mape z internetu ktora jest pod soft 2.0
moze sie okazac ze mapy sa fizycznie umieszczone pod innymi adresami, i sterownik "nie wstanie"
Potem trzeba "na stole" wgrac od nowa oryginalny soft, a to wiaze sie z podniesieniem auta i wyciagnieciem sterownika
ktory w astrze g jest w okolicach nadkola.

Jak to dobrze miec znajomych mechanikow i tunerow :)

Nie polecam montazu IC do astry g 82hp.........moim zdaniem bez sensu, rakiety z tego i tak sie nie da zrobic.
Ale cos co ma sens i jest relatywnie tanie, to wgranie mapy na okolice 105hp.

Podzespoly nie dostana po dupie, spalanie spadnie, przyspieszenie wzrosnie juz od dolnych zakresow obrotow.

Jutro opisze wrazenia z jazdy :)

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Nie widzialme tego wczesniej ale dosc ciekawe to co podajesz. Sam IC to ja juz chyab ze 8 lat temu pisalem ze mocy nie daje. Poprostu w lato gdy troszke poupalasz auto nie bedzie sie gotowal silnik czyli nie spuchnie tak ze poprostu mocy ubedzie. Temperatura w dolocie jak jest w okolicy 60 stopni to jest okej ale jak zaczyna rosnac 100 i wiecej to juz kibel bo ubytem mocy bedzie wyczuwalny. Temperatura rosnie nie jak pedal gazu jest wcisniety jest na maxa i przyspieszamy tylko po tej akcji jak zdejmniemy noge z pedalu. Wtedy temperatura rosnie gwaltownie i kolejne wcisniecie sandala i juz gorace powietrze trafia do komory. Gorace to mniej tlenu i tak wkolo macieju.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Awatar użytkownika
Rafalisko

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 23 wrz 2016, 15:17
Imię: Rafał
Auto: Astra 5D 2.0 82hp hatchback
Silnik: X20DTL
Województwo: śląskie

#3

Nieprzeczytany post autor: Rafalisko »

Jutro wgrywam mape z wylaczonym EGR moglem wgrac wczesniej ale lenia mialem, zaslepiac EGR nie trzeba, po prostu sie nie bedzie otwierac w tym przypadku. Mape EGR płaską w 3D sie chyba robi o ile dobrze spamietalem co brat mowil.

Po takim zabiegu bedzie czyste powietrze dochodzic do silnika, i tym samym konikow wiecej, zwlaszcza w dolnym zakresie obrotowym.

A ze Nox sie beda wydzielac, to mam w powazaniu :)
Ostatnio zmieniony 16 lis 2016, 14:59 przez Rafalisko, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Tak to tez mam pousuwane w swoich autach.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

ODPOWIEDZ