astra j swap a14net 140km na A16XHT SIDI lub A20NFT

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Awatar użytkownika
piotrek23065

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 08 lip 2017, 18:51
Imię: Piotr
Auto: astra j
Silnik: a14net
Województwo: podlaskie

astra j swap a14net 140km na A16XHT SIDI lub A20NFT

#1

Nieprzeczytany post autor: piotrek23065 »

Witam

Zastanawiam w przyszłości czy jest możliwe zamiana silnika w astrze j a14net 1.4 turbo 140km na A16XHT sidi lub A20NFT ? Czy będą pasowały do miejsca a14net ? Czy oprócz silnika wymaga wymiany skrzyni biegów lub innych podzespołów ? Jaki koszt przybliżony takiej wymiany ?

Bo jeśli by była taka możliwość swapu bez rzeźbienia tzn. plug play bez kosmicznych cen to dla mnie marzenie w przyszłości :lol:

Proszę o odp.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 17 sie 2017, 13:14 przez piotrek23065, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

wszystko się da, widziałem J z silnikiem 2,8V6 z insigni z napędem 4x4.

Do 1,6XHT to skrzynia powinna podpasować, do 2.0NFT na pewno nie, musi być F40 z OPC lub insigni
Mechanicznie do włożenia bez większych problemów.

Kwestia oprogramowania, tu to wielka nie wiadoma.

Awatar użytkownika
piotrek23065

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 08 lip 2017, 18:51
Imię: Piotr
Auto: astra j
Silnik: a14net
Województwo: podlaskie

#3

Nieprzeczytany post autor: piotrek23065 »

Dzięki za podpowiedzi. :)

Awatar użytkownika
Mufu

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 29 lip 2021, 21:39
Auto: Astra J
Silnik: A14net
Rocznik: 2011
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz

#4

Nieprzeczytany post autor: Mufu »

W pl nikt swapa nie robił w Astrze J mam 1.4 i nie wiem ile pożyje i myślę albo a20nft lub z20leh który silnik wejdzie łatwiej :)

Czorny02

Astro-maniak
Posty: 80
Rejestracja: 25 wrz 2021, 14:00
Imię: Piotrek
Auto: Astra G & J
Silnik: Z14XE & A16LET
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 2 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: Czorny02 »

To nie czasy I II i III gen gdzie wymiana silnika była skomplikowana tak bardzo że wystarczyło łapy zmienić i w zależności od małego/dużego bloku z 1,4 można było zrobić 2,0 i z 1,6 przeskoczyć na 1,8.
Tutaj to ja jedyne na co bym się zamienił to A20NFT, ale skrzynia m32 do wymiany no i nie wiem czy wydech tak samo nie poszedłby na wymianę. Tyle że ja mam 1,6T stąd to gadanie :D
Seryjne 1,6T bez znaczenia czy pośredni wtrysk czy SIDI kończy się na 220km na seryjnych podzespołach. Po włożeniu K04 i zmianie pewnie połowy silnika 300km jest osiągalne :)

Awatar użytkownika
Mufu

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 29 lip 2021, 21:39
Auto: Astra J
Silnik: A14net
Rocznik: 2011
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz

#6

Nieprzeczytany post autor: Mufu »

Do m32 można włożyć z20leh kwesta tylko łapy od rozrządu bo reszta zostaje i ewentualnie kwestia strojenia albo na kompie z 1.4 albo na 2.0
A20nft to już zabawa z napędem skrzynia silnik łapy ale raczej powinno to wejść bez problemu bo w "j" były takie silniki :) a do a20nft jeszcze kompa i teraz kwestia komunikacji z zegarami itp

Czorny02

Astro-maniak
Posty: 80
Rejestracja: 25 wrz 2021, 14:00
Imię: Piotrek
Auto: Astra G & J
Silnik: Z14XE & A16LET
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 2 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: Czorny02 »

To co czekamy na pierwszego odważnego, chociaż jak ktoś już miałby 1,6T to jedyne na co się opłaca wymieniać to ta odmiana 2,0T z Insigni polifta lub J OPC.
Bo brać tą odmianę 220km która i tak swoje pali + robić chipa + gazować to już cenowo wyjdzie myślę że drożej niż od razu zakup 2,0T 250/280 tyle że wtedy już bez gazu.

ODPOWIEDZ