Astra H GTC 2.0 Turbo Z20LER
- Siutek
- Posty: 1
- Rejestracja: 10 lip 2018, 0:38
- Imię: Dawid
- Auto: Astra H GTC 2.0 turbo
- Województwo: wielkopolskie
Astra H GTC 2.0 Turbo Z20LER
Witam. Od dwóch miesięcy jestem posiadaczem Opla astry H GTC 2.0 turbo benzyna bez LPG, Z20LER. Auta szukalem ponad pół roku i w koncu znalazlem w Monachium egzemplarz z 2005r od drugiego wlaściciela, przebieg 121 tys pełna dokumentacja od wyjscia z fabryki do marca 2018r. Astra w stanie bardzo dobrym, malowany przedni zderzak, przednia szyba wymieniana, reszta wszystko oryginał. Wynegocjowalem cene 18000 zl+ opłaty, sprowadzenie, opłaty, zarejestrowanie itp wynioslo mnie ok 20500 zl . Wiem, może i drogo w porównaniu do cen z allegro, ale nie jest to samochod z przebiegiem 250 tys, i tym glownie sie sugerowalem. Chciałbym zrobić projekt na 300 koni i moje pierwsze podstawowe pytanie. Czy ten silnik wytrzyma 300 KM bez zakucia? To jest głowna kwestia, ponieważ mój budżet na modyfikacje wynosi w granicach 10-11 tys, a wiemy ze za samo kompletne zakucie silnika trzeba dac dyche..,. Chyba ze pojdziemy na latwizne i wymienimy same korby i tloki, ale czy to by wystarczylo? Aktualnie astra po hamowaniu, wynik 206,3 km i 289,1 Nm, za sprawa wstawionego wydechu. Czekam na konkretne odpowiedzi. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 10 lip 2018, 1:33 przez Siutek, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 29 paź 2015, 15:16
- Imię: Michał
- Auto: Astra H OPC
- Silnik: Z20LEH
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Pomocny: 2 razy
Czy wnętrze wytrzyma, to raczej nie kwestia mocy, a jednak momentu. W LER korby i wał są chyba takie same jak w LEH. Co za tym idzie, te elementy powinny wytrzymać taką moc, zapewniając określony moment obrotowy. Nie wiem jak tłoki to zniosą. Te są w LEHu już kute.
Co do samych modyfikacji to przede wszystkim wdech i wydech. Skrócenie dolotu do turbo, a do tego przerobiona puszka z CDTI lub stożek AEM. nie wiem czy przepływka 70mm da radę więc zakładałbym wymianę na 80mm. Nie znam również możliwości turbo w LER, przypuszczam, że potrzebowałaby modyfikacji. Wstawienie FMICa porządnego. Co do wydechu, przy 300km z tego co się orientuję lepiej iść w pełne 3". Ilość tłumików i kat oczywiście względem własnych upodobań. Pewnie jeszcze z zasilaniem paliwem trzeba by coś pogrzebać.
Osobiście przy 266km@340nm (seria) poza drobną zmianą w dolocie, poszedłem w modyfikacje związane z prowadzeniem. Tam są największe braki Astry H. Podsterowność i torque steer przy tej mocy są w fabrycznym setupie masakryczne.
Co do samych modyfikacji to przede wszystkim wdech i wydech. Skrócenie dolotu do turbo, a do tego przerobiona puszka z CDTI lub stożek AEM. nie wiem czy przepływka 70mm da radę więc zakładałbym wymianę na 80mm. Nie znam również możliwości turbo w LER, przypuszczam, że potrzebowałaby modyfikacji. Wstawienie FMICa porządnego. Co do wydechu, przy 300km z tego co się orientuję lepiej iść w pełne 3". Ilość tłumików i kat oczywiście względem własnych upodobań. Pewnie jeszcze z zasilaniem paliwem trzeba by coś pogrzebać.
Osobiście przy 266km@340nm (seria) poza drobną zmianą w dolocie, poszedłem w modyfikacje związane z prowadzeniem. Tam są największe braki Astry H. Podsterowność i torque steer przy tej mocy są w fabrycznym setupie masakryczne.
Ostatnio zmieniony 10 lip 2018, 9:20 przez MikeL8, łącznie zmieniany 2 razy.