Astra H GTC 2.0 Turbo Z20LER

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Awatar użytkownika
Siutek

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 10 lip 2018, 0:38
Imię: Dawid
Auto: Astra H GTC 2.0 turbo
Województwo: wielkopolskie

Astra H GTC 2.0 Turbo Z20LER

#1

Nieprzeczytany post autor: Siutek »

Witam. Od dwóch miesięcy jestem posiadaczem Opla astry H GTC 2.0 turbo benzyna bez LPG, Z20LER. Auta szukalem ponad pół roku i w koncu znalazlem w Monachium egzemplarz z 2005r od drugiego wlaściciela, przebieg 121 tys pełna dokumentacja od wyjscia z fabryki do marca 2018r. Astra w stanie bardzo dobrym, malowany przedni zderzak, przednia szyba wymieniana, reszta wszystko oryginał. Wynegocjowalem cene 18000 zl+ opłaty, sprowadzenie, opłaty, zarejestrowanie itp wynioslo mnie ok 20500 zl . Wiem, może i drogo w porównaniu do cen z allegro, ale nie jest to samochod z przebiegiem 250 tys, i tym glownie sie sugerowalem. Chciałbym zrobić projekt na 300 koni i moje pierwsze podstawowe pytanie. Czy ten silnik wytrzyma 300 KM bez zakucia? To jest głowna kwestia, ponieważ mój budżet na modyfikacje wynosi w granicach 10-11 tys, a wiemy ze za samo kompletne zakucie silnika trzeba dac dyche..,. Chyba ze pojdziemy na latwizne i wymienimy same korby i tloki, ale czy to by wystarczylo? Aktualnie astra po hamowaniu, wynik 206,3 km i 289,1 Nm, za sprawa wstawionego wydechu. Czekam na konkretne odpowiedzi. Pozdrawiam :)
Ostatnio zmieniony 10 lip 2018, 1:33 przez Siutek, łącznie zmieniany 2 razy.

MikeL8

Astro-maniak
Posty: 82
Rejestracja: 29 paź 2015, 15:16
Imię: Michał
Auto: Astra H OPC
Silnik: Z20LEH
Województwo: kujawsko-pomorskie
Pomocny: 2 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: MikeL8 »

Czy wnętrze wytrzyma, to raczej nie kwestia mocy, a jednak momentu. W LER korby i wał są chyba takie same jak w LEH. Co za tym idzie, te elementy powinny wytrzymać taką moc, zapewniając określony moment obrotowy. Nie wiem jak tłoki to zniosą. Te są w LEHu już kute.

Co do samych modyfikacji to przede wszystkim wdech i wydech. Skrócenie dolotu do turbo, a do tego przerobiona puszka z CDTI lub stożek AEM. nie wiem czy przepływka 70mm da radę więc zakładałbym wymianę na 80mm. Nie znam również możliwości turbo w LER, przypuszczam, że potrzebowałaby modyfikacji. Wstawienie FMICa porządnego. Co do wydechu, przy 300km z tego co się orientuję lepiej iść w pełne 3". Ilość tłumików i kat oczywiście względem własnych upodobań. Pewnie jeszcze z zasilaniem paliwem trzeba by coś pogrzebać.

Osobiście przy 266km@340nm (seria) poza drobną zmianą w dolocie, poszedłem w modyfikacje związane z prowadzeniem. Tam są największe braki Astry H. Podsterowność i torque steer przy tej mocy są w fabrycznym setupie masakryczne.
Ostatnio zmieniony 10 lip 2018, 9:20 przez MikeL8, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ