FILTR STOŻKOWY

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Awatar użytkownika
Adriax

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 18 lut 2019, 22:13
Imię: Adrian
Auto: Astra G
Silnik: X2.2DTI
Województwo: łódzkie

FILTR STOŻKOWY

#1

Nieprzeczytany post autor: Adriax »

Witam mam od niedawna Astre G 2.2 DTI i chcę trochę przy niej pogrzebać 😀
Pytanie brzmi czy sie opłaca założyć Filtr stożkowy do mojego Diesel 😈😈😈
A może jakieś propozycje zwiększenia mocy 😈
Z góry dzięki

Awatar użytkownika
Misza

Astro-maniak
Posty: 1491
Rejestracja: 01 sty 2015, 19:32
Imię: Michał
Auto: ASTRA J COSMO AT; Forester SF 2.0
Silnik: A16LET
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Ełk
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 11 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Misza »

Zacznę od drugiego pytania - propozycji może być multum - pytanie ile zniesie Twój budżet.

Co do stożka - żeby to miało jakikolwiek sens, to trzeba to zamontować z głową, to po pierwsze. Poza tym nie wiem czego spodziewasz się?
- Wydaje mi się, że nawet swoją Astrą bym przejechał tą drogę, bez większych problemów
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru

Awatar użytkownika
Adriax

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 18 lut 2019, 22:13
Imię: Adrian
Auto: Astra G
Silnik: X2.2DTI
Województwo: łódzkie

#3

Nieprzeczytany post autor: Adriax »

Czytałem że coś tam daje ale szału nie ma ale od czegoś chciałem zacząć bo nie mam wielkiego doświadczenia

A chciałbym robić nie wszystko na raz tylko małymi kroczkami

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5377
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 132 razy
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

z 2.2 DTI dużo nie podziałasz, ponieważ bardzo wrażliwe są pompy paliwowe. Aby uzyskać większą moc, trzeba zwiększyć dawkę paliwa, czyli pompa musi pracować na wyższym ciśnieniu. Tego własnie te pompy nie lubią i odwdzięczają się w krótkim czasie awarią, kosztowną w naprawie awarią.
To nie jest silnik na modyfikacje, bez potencjału.
Brakuje Ci mocy, chcesz pogrzebać to zmień auto na coś, co jest podatne i przynosi jakieś wymierne wzrosty mocy.
Jak nie masz kasy na dołożenie, to nie marnuj jej w to auto, bez sensu. Lepiej odłóż każdą monetę, którą chcesz włożyć w to auto na modyfikacje i za rok, dwa zmień auto. Taniej Cie to wyjdzie.
Przez 2 lata utopisz każda wolną złotówkę, nic nie zyskasz, lub nie wiele, a wartość auta tylko spadnie.

Awatar użytkownika
prozor

Astro-maniak
Posty: 309
Rejestracja: 22 sie 2018, 22:51
Imię: Leszek
Auto: Astra J
Silnik: A16LET
Województwo: lubuskie
Wdzięczny: 49 razy
Pomocny: 11 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: prozor »

Zresztą jeśli chodzi o stożek, to czasami (często nawet) montowany on jest zupełnie bez sensu. Demontuje się puszkę z filtrem powietrza, na rurę zakłada stożek, ale o konsekwencjach w ogóle już się nie myśli, bo i po co. Stożek ma zapewnić mniejsze opory przepływu powietrza. Niby tak, ale to powietrze musi być pobierane - zamocowanie na końcu rury zamiast puszki filtra spowoduje, że pobiera on powietrze z komory silnika. Do puszki filtra powietrze dostaje się bezpośrednio przewodem z przodu samochodu, jest filtrowane z zanieczyszczeń i zasysane do silnika. Bez puszki praktycznie jest zasysane bezpośrednio z komory silnika. Czyli cieplejsze no i fabryczne zoptymalizowanie przepływu też szlag trafi. Bo to też jest starannie zaprojektowane, a nie poprowadzone byle jak. Rzadko kto bawi się w wymianę dolotu na dedykowany i zaprojektowany specjalnie pod dany samochód z takim, a nie innym silnikiem. Zresztą taki dolot kosztuje i to nie małe pieniądze. Wsadzenie zamiast puszki filtra (na ogół byle tańszego) stożka może nawet pogorszyć pracę silnika.
Optymalnym rozwiązaniem jest zastosowanie filtrów niskooporowych np. K&N, ale nawet wtedy (i to przy mocniejszych silnikach) zyska się zaledwie kilka KM/Nm (może nieco powyżej błędu pomiarowego). Do tego silnika to pewno efekt placebo. Na pewno zaoszczędzi się na wymianie wkładek, oczywiście po kilku latach eksploatacji...

NOTO

Astro-maniak
Posty: 58
Rejestracja: 02 wrz 2020, 10:24
Imię: Tomek
Auto: Astra J
Silnik: B14NET 140KM
Rocznik: 2016
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 2 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: NOTO »

prozor pisze:
19 lut 2019, 13:29
Optymalnym rozwiązaniem jest zastosowanie filtrów niskooporowych np. K&N, ale nawet wtedy (i to przy mocniejszych silnikach) zyska się zaledwie kilka KM/Nm (może nieco powyżej błędu pomiarowego). Do tego silnika to pewno efekt placebo. Na pewno zaoszczędzi się na wymianie wkładek, oczywiście po kilku latach eksploatacji...
Ktoś to stosował ? Jak czesto te filtry się czyści ?

opelek89

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 07 lip 2023, 14:46
Imię: Jan
Auto: Astra G
Województwo: opolskie

#7

Nieprzeczytany post autor: opelek89 »

Co jakiś czas trzeba umyć i nasączyć olejem filtr, zaleca się jakoś co 150 kilometrów

ODPOWIEDZ