FILTR STOŻKOWY
- Adriax
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 lut 2019, 22:13
- Imię: Adrian
- Auto: Astra G
- Silnik: X2.2DTI
- Województwo: łódzkie
FILTR STOŻKOWY
Witam mam od niedawna Astre G 2.2 DTI i chcę trochę przy niej pogrzebać
Pytanie brzmi czy sie opłaca założyć Filtr stożkowy do mojego Diesel
A może jakieś propozycje zwiększenia mocy
Z góry dzięki
Pytanie brzmi czy sie opłaca założyć Filtr stożkowy do mojego Diesel
A może jakieś propozycje zwiększenia mocy
Z góry dzięki
- Misza
- Posty: 1491
- Rejestracja: 01 sty 2015, 19:32
- Imię: Michał
- Auto: ASTRA J COSMO AT; Forester SF 2.0
- Silnik: A16LET
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Ełk
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 11 razy
- Kontakt:
Zacznę od drugiego pytania - propozycji może być multum - pytanie ile zniesie Twój budżet.
Co do stożka - żeby to miało jakikolwiek sens, to trzeba to zamontować z głową, to po pierwsze. Poza tym nie wiem czego spodziewasz się?
Co do stożka - żeby to miało jakikolwiek sens, to trzeba to zamontować z głową, to po pierwsze. Poza tym nie wiem czego spodziewasz się?
- Wydaje mi się, że nawet swoją Astrą bym przejechał tą drogę, bez większych problemów
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru
- Adriax
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 lut 2019, 22:13
- Imię: Adrian
- Auto: Astra G
- Silnik: X2.2DTI
- Województwo: łódzkie
Czytałem że coś tam daje ale szału nie ma ale od czegoś chciałem zacząć bo nie mam wielkiego doświadczenia
A chciałbym robić nie wszystko na raz tylko małymi kroczkami
A chciałbym robić nie wszystko na raz tylko małymi kroczkami
- KaMYk
- Posty: 5377
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 132 razy
- Kontakt:
z 2.2 DTI dużo nie podziałasz, ponieważ bardzo wrażliwe są pompy paliwowe. Aby uzyskać większą moc, trzeba zwiększyć dawkę paliwa, czyli pompa musi pracować na wyższym ciśnieniu. Tego własnie te pompy nie lubią i odwdzięczają się w krótkim czasie awarią, kosztowną w naprawie awarią.
To nie jest silnik na modyfikacje, bez potencjału.
Brakuje Ci mocy, chcesz pogrzebać to zmień auto na coś, co jest podatne i przynosi jakieś wymierne wzrosty mocy.
Jak nie masz kasy na dołożenie, to nie marnuj jej w to auto, bez sensu. Lepiej odłóż każdą monetę, którą chcesz włożyć w to auto na modyfikacje i za rok, dwa zmień auto. Taniej Cie to wyjdzie.
Przez 2 lata utopisz każda wolną złotówkę, nic nie zyskasz, lub nie wiele, a wartość auta tylko spadnie.
To nie jest silnik na modyfikacje, bez potencjału.
Brakuje Ci mocy, chcesz pogrzebać to zmień auto na coś, co jest podatne i przynosi jakieś wymierne wzrosty mocy.
Jak nie masz kasy na dołożenie, to nie marnuj jej w to auto, bez sensu. Lepiej odłóż każdą monetę, którą chcesz włożyć w to auto na modyfikacje i za rok, dwa zmień auto. Taniej Cie to wyjdzie.
Przez 2 lata utopisz każda wolną złotówkę, nic nie zyskasz, lub nie wiele, a wartość auta tylko spadnie.
- prozor
- Posty: 309
- Rejestracja: 22 sie 2018, 22:51
- Imię: Leszek
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Województwo: lubuskie
- Wdzięczny: 49 razy
- Pomocny: 11 razy
Zresztą jeśli chodzi o stożek, to czasami (często nawet) montowany on jest zupełnie bez sensu. Demontuje się puszkę z filtrem powietrza, na rurę zakłada stożek, ale o konsekwencjach w ogóle już się nie myśli, bo i po co. Stożek ma zapewnić mniejsze opory przepływu powietrza. Niby tak, ale to powietrze musi być pobierane - zamocowanie na końcu rury zamiast puszki filtra spowoduje, że pobiera on powietrze z komory silnika. Do puszki filtra powietrze dostaje się bezpośrednio przewodem z przodu samochodu, jest filtrowane z zanieczyszczeń i zasysane do silnika. Bez puszki praktycznie jest zasysane bezpośrednio z komory silnika. Czyli cieplejsze no i fabryczne zoptymalizowanie przepływu też szlag trafi. Bo to też jest starannie zaprojektowane, a nie poprowadzone byle jak. Rzadko kto bawi się w wymianę dolotu na dedykowany i zaprojektowany specjalnie pod dany samochód z takim, a nie innym silnikiem. Zresztą taki dolot kosztuje i to nie małe pieniądze. Wsadzenie zamiast puszki filtra (na ogół byle tańszego) stożka może nawet pogorszyć pracę silnika.
Optymalnym rozwiązaniem jest zastosowanie filtrów niskooporowych np. K&N, ale nawet wtedy (i to przy mocniejszych silnikach) zyska się zaledwie kilka KM/Nm (może nieco powyżej błędu pomiarowego). Do tego silnika to pewno efekt placebo. Na pewno zaoszczędzi się na wymianie wkładek, oczywiście po kilku latach eksploatacji...
Optymalnym rozwiązaniem jest zastosowanie filtrów niskooporowych np. K&N, ale nawet wtedy (i to przy mocniejszych silnikach) zyska się zaledwie kilka KM/Nm (może nieco powyżej błędu pomiarowego). Do tego silnika to pewno efekt placebo. Na pewno zaoszczędzi się na wymianie wkładek, oczywiście po kilku latach eksploatacji...
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 02 wrz 2020, 10:24
- Imię: Tomek
- Auto: Astra J
- Silnik: B14NET 140KM
- Rocznik: 2016
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 2 razy
Ktoś to stosował ? Jak czesto te filtry się czyści ?prozor pisze: ↑19 lut 2019, 13:29Optymalnym rozwiązaniem jest zastosowanie filtrów niskooporowych np. K&N, ale nawet wtedy (i to przy mocniejszych silnikach) zyska się zaledwie kilka KM/Nm (może nieco powyżej błędu pomiarowego). Do tego silnika to pewno efekt placebo. Na pewno zaoszczędzi się na wymianie wkładek, oczywiście po kilku latach eksploatacji...
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 07 lip 2023, 14:46
- Imię: Jan
- Auto: Astra G
- Województwo: opolskie
Co jakiś czas trzeba umyć i nasączyć olejem filtr, zaleca się jakoś co 150 kilometrów