Astra classic 1 rocznik '00 sedan
Astra classic 1 rocznik '00 sedan
Samochód prawie nówka 30tys przejechane silnik 1.4 NZ 8v rocznik '00 z salonu polska .
Cel przeróbek: zwiększenie dynamiki samochodu tak aby dalo się "jeździć po ludzku"
Co zrobione: zmienione zawieszenie z orginalnego na bilstain ( zadne sportowe blistainy standardowy model olejowo - gazowy, żadna taczka ) zmienione tarcze hamulcowe przód na brembo ( jakies standardowe wentylowane z nacienciami tzw. pól sportowe ).
Założony stożek zamiast orginalnego filtru powietrza.
Porównując do tego co było przed tymi przeróbkami - niebo a ziemia wogóle inny samochód ale jeszcze to jest nie to co bym chciał...
Pytanie co można zrobić więcej aby osiągi poprawic bo auto juz poprawnie zachowuje się przy wiekszych prędkościach ( bujanie znikło ).
Niejestem jakimś znawcą samochodów, lubie swój samochód ale chciałbym go usprawnić dodać mu mocy, jeśli jest możliwość to zmniejszyć przy tym spalanie.
Szukam warsztatu samochodowego gdzie są ludzie którzy znają sie na tym poradzili by co zmienić w np. silniku aby go nie uszkodzić lub nie zmniejszyć jego żywota a dodać mu nieco mocy, co z ukladem wydechowym.
Samochód nie ma być na pokaz, ma być dynamiczny, niezauważalny ( żadnego ryczenia wydechu )
Czy ktoś zajmował się takim samochodem, może zna kogoś lub mógłby mi dać namiary na jakiś konkretny warsztat samochodowy we wrocławiu lub gdzies na terenie dolnegośląska lub tez sam mial by jakies konkretne porady ?
z góry dziekuję za pomoc koledzy
Cel przeróbek: zwiększenie dynamiki samochodu tak aby dalo się "jeździć po ludzku"
Co zrobione: zmienione zawieszenie z orginalnego na bilstain ( zadne sportowe blistainy standardowy model olejowo - gazowy, żadna taczka ) zmienione tarcze hamulcowe przód na brembo ( jakies standardowe wentylowane z nacienciami tzw. pól sportowe ).
Założony stożek zamiast orginalnego filtru powietrza.
Porównując do tego co było przed tymi przeróbkami - niebo a ziemia wogóle inny samochód ale jeszcze to jest nie to co bym chciał...
Pytanie co można zrobić więcej aby osiągi poprawic bo auto juz poprawnie zachowuje się przy wiekszych prędkościach ( bujanie znikło ).
Niejestem jakimś znawcą samochodów, lubie swój samochód ale chciałbym go usprawnić dodać mu mocy, jeśli jest możliwość to zmniejszyć przy tym spalanie.
Szukam warsztatu samochodowego gdzie są ludzie którzy znają sie na tym poradzili by co zmienić w np. silniku aby go nie uszkodzić lub nie zmniejszyć jego żywota a dodać mu nieco mocy, co z ukladem wydechowym.
Samochód nie ma być na pokaz, ma być dynamiczny, niezauważalny ( żadnego ryczenia wydechu )
Czy ktoś zajmował się takim samochodem, może zna kogoś lub mógłby mi dać namiary na jakiś konkretny warsztat samochodowy we wrocławiu lub gdzies na terenie dolnegośląska lub tez sam mial by jakies konkretne porady ?
z góry dziekuję za pomoc koledzy
-
- Posty: 534
- Rejestracja: 21 gru 2006, 22:45
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- Jedras_GW
- Posty: 821
- Rejestracja: 08 kwie 2007, 1:05
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: lubuskie
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
IMHO zamiast rzeźbić w 1,4 i je żyłować niepotrzebnie lepiej zrobić swap... najlepiej na C20XE... w okolicach 2000 zł można już taki silnik wyrwać... przekładasz i masz niepozorną 150 konną rakietę...Destro pisze:Samochód prawie nówka 30tys przejechane silnik 1.4 NZ 8v rocznik '00 z salonu polska .
Cel przeróbek: zwiększenie dynamiki samochodu tak aby dalo się "jeździć po ludzku"
Co zrobione: zmienione zawieszenie z orginalnego na bilstain ( zadne sportowe blistainy standardowy model olejowo - gazowy, żadna taczka ) zmienione tarcze hamulcowe przód na brembo ( jakies standardowe wentylowane z nacienciami tzw. pól sportowe ).
Założony stożek zamiast orginalnego filtru powietrza.
Porównując do tego co było przed tymi przeróbkami - niebo a ziemia wogóle inny samochód ale jeszcze to jest nie to co bym chciał...
Pytanie co można zrobić więcej aby osiągi poprawic bo auto juz poprawnie zachowuje się przy wiekszych prędkościach ( bujanie znikło ).
Samochód nie ma być na pokaz, ma być dynamiczny, niezauważalny ( żadnego ryczenia wydechu )
Serdecznie Pozdrawiam
Astra H Z16XEP '04 77kkm
Astra H Z16XEP '04 77kkm
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Posty: 1399
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Marcin
- Auto: Vectra C
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2004
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Destro ty nie masz zwyklej astry tylko masz classica to stawia cie 4 szczeble wyzej niz zwyklych posiadaczy asterixow tak gdzies na rowni z gsi
Co do przerobek sprobuj uniwersalnego tuningu: sportowy walek rozrzadu, strumiennica, storzek(ale to juz masz), CPU (koniecznie jak wymienisz walek) do tego dolot na sportowy wymien i kolektor. Powinno ci juz to dac baaaardzo dobry rezultat Jedynie odrobine zacznie glosniej chodzic przez strumiennice, ale z seryjnym tlumikiem, nie powinno byc az tak zauwazalne.
Jednak wszystko zalerzy od gustu bo za ta sama cene mozesz kupic tak jak mowil Jedras_GW silnik C20XE, albo slabszy i raczej wyjdzie ci na to samo Decyzja zalerzy do ciebie
Co do przerobek sprobuj uniwersalnego tuningu: sportowy walek rozrzadu, strumiennica, storzek(ale to juz masz), CPU (koniecznie jak wymienisz walek) do tego dolot na sportowy wymien i kolektor. Powinno ci juz to dac baaaardzo dobry rezultat Jedynie odrobine zacznie glosniej chodzic przez strumiennice, ale z seryjnym tlumikiem, nie powinno byc az tak zauwazalne.
Jednak wszystko zalerzy od gustu bo za ta sama cene mozesz kupic tak jak mowil Jedras_GW silnik C20XE, albo slabszy i raczej wyjdzie ci na to samo Decyzja zalerzy do ciebie
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
nie ma to sensu bo nawet jak sięwziększy ta moc o max o te 20KM to ot i tak będzie dalej słaby silnik ale za to mocniej przeciążony a przyrost mocy będzie niezadowalający.Kostek pisze:Co do przerobek sprobuj uniwersalnego tuningu: sportowy walek rozrzadu, strumiennica, storzek(ale to juz masz), CPU (koniecznie jak wymienisz walek) do tego dolot na sportowy wymien i kolektor. Powinno ci juz to dac baaaardzo dobry rezultat Jedynie odrobine zacznie glosniej chodzic przez strumiennice, ale z seryjnym tlumikiem, nie powinno byc az tak zauwazalne.
Swap? też się nie opłaca bo w tym autku nie będzie trzeba wymienić tylko silnika tylko też zawieszenie przednie, przerobić układ hamulcowy, zasilający itd a przy tym autko drastycznie straci na wartości.
Jak na moje to najlepszym rozwiązaniem było by przerobić je na wielopunkt co by podniosło moc o jakieś 22KM a koszt nie powinien być duży. Przemek wie najlepiej jak to wszystko wygląda - po udanej przeróbce miałbyś 82KM zamiast 60
-
- Posty: 1399
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Marcin
- Auto: Vectra C
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2004
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
ta tylko ze Destro juz napisal ze wsadzil sobie zawieszenie sportowe i nacinane tarcze hamulcowe wiec spokojnie moze robic swap, a jak sprzeda stary silnik i skrzynie to wcale drogo mu nie wyjdzie. Tylko, ze syszalem cos o skrzyni 6 biegowej z opla calibry i to moze byc rewelacja to tego silnika Powinno miec naprawde niezle osiagi
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
wsadził zawieszenie sportowe - ok ale do small blocka czy big blocka który jest o wiele cięższy? bo jak do small to pod ciężarem silnika przód pójdzie jeszcze bardziej w dół.
w dodatku lepsze tarcze to nie wszystko. trzeba zacząć, że np gsi ma też tarcze wentylowane ale o większej średnicy niż wkładają do 1.4, do tego same tarcze na przód też dużo nie dadzą bo z tyłu przy większych silnikach są większe bębny tzn szersze i o większej średnicy - w dodatku przy silniku 20xe zazwyczaj są już z tyłu tarczo bębny bo zwykłe bębnowe są za słabe więc i tak będzie musiał zmodernizować hamulce i najprawdopodobniej zawiechę
w dodatku lepsze tarcze to nie wszystko. trzeba zacząć, że np gsi ma też tarcze wentylowane ale o większej średnicy niż wkładają do 1.4, do tego same tarcze na przód też dużo nie dadzą bo z tyłu przy większych silnikach są większe bębny tzn szersze i o większej średnicy - w dodatku przy silniku 20xe zazwyczaj są już z tyłu tarczo bębny bo zwykłe bębnowe są za słabe więc i tak będzie musiał zmodernizować hamulce i najprawdopodobniej zawiechę