Astra classic 1 rocznik '00 sedan

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Destro

Astra classic 1 rocznik '00 sedan

#1

Nieprzeczytany post autor: Destro »

Samochód prawie nówka 30tys przejechane silnik 1.4 NZ 8v rocznik '00 z salonu polska .
Cel przeróbek: zwiększenie dynamiki samochodu tak aby dalo się "jeździć po ludzku"
Co zrobione: zmienione zawieszenie z orginalnego na bilstain ( zadne sportowe blistainy standardowy model olejowo - gazowy, żadna taczka ) zmienione tarcze hamulcowe przód na brembo ( jakies standardowe wentylowane z nacienciami tzw. pól sportowe ).
Założony stożek zamiast orginalnego filtru powietrza.

Porównując do tego co było przed tymi przeróbkami - niebo a ziemia wogóle inny samochód ale jeszcze to jest nie to co bym chciał...

Pytanie co można zrobić więcej aby osiągi poprawic bo auto juz poprawnie zachowuje się przy wiekszych prędkościach ( bujanie znikło ).

Niejestem jakimś znawcą samochodów, lubie swój samochód ale chciałbym go usprawnić dodać mu mocy, jeśli jest możliwość to zmniejszyć przy tym spalanie.
Szukam warsztatu samochodowego gdzie są ludzie którzy znają sie na tym poradzili by co zmienić w np. silniku aby go nie uszkodzić lub nie zmniejszyć jego żywota a dodać mu nieco mocy, co z ukladem wydechowym.
Samochód nie ma być na pokaz, ma być dynamiczny, niezauważalny ( żadnego ryczenia wydechu )

Czy ktoś zajmował się takim samochodem, może zna kogoś lub mógłby mi dać namiary na jakiś konkretny warsztat samochodowy we wrocławiu lub gdzies na terenie dolnegośląska lub tez sam mial by jakies konkretne porady ?

z góry dziekuję za pomoc koledzy

ac_schnitzer

Astro-maniak
Posty: 534
Rejestracja: 21 gru 2006, 22:45
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: ac_schnitzer »

przeczytaj moj opis tuningu tego silnika, jest [External Link Removed for Guests]


mialem taki sam silnik, wlozeylem w niego troszke pracy i silniki c16 71 i 75 kone odpadaja na starcie ;)

Destro

#3

Nieprzeczytany post autor: Destro »

Widze że się znasz na tym, ja niestety nie, a nieznam we wroclawiu kogoś kto by sie tym zajął moze są jacyś tunerzy sprawdzeni i godni polecania na dolnym sląsku ?

Awatar użytkownika
Jedras_GW

Astro-maniak
Posty: 821
Rejestracja: 08 kwie 2007, 1:05
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Województwo: lubuskie
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Jedras_GW »

Destro pisze:Samochód prawie nówka 30tys przejechane silnik 1.4 NZ 8v rocznik '00 z salonu polska .
Cel przeróbek: zwiększenie dynamiki samochodu tak aby dalo się "jeździć po ludzku"
Co zrobione: zmienione zawieszenie z orginalnego na bilstain ( zadne sportowe blistainy standardowy model olejowo - gazowy, żadna taczka ) zmienione tarcze hamulcowe przód na brembo ( jakies standardowe wentylowane z nacienciami tzw. pól sportowe ).
Założony stożek zamiast orginalnego filtru powietrza.

Porównując do tego co było przed tymi przeróbkami - niebo a ziemia wogóle inny samochód ale jeszcze to jest nie to co bym chciał...

Pytanie co można zrobić więcej aby osiągi poprawic bo auto juz poprawnie zachowuje się przy wiekszych prędkościach ( bujanie znikło ).

Samochód nie ma być na pokaz, ma być dynamiczny, niezauważalny ( żadnego ryczenia wydechu )
IMHO zamiast rzeźbić w 1,4 i je żyłować niepotrzebnie lepiej zrobić swap... najlepiej na C20XE... w okolicach 2000 zł można już taki silnik wyrwać... przekładasz i masz niepozorną 150 konną rakietę...
Serdecznie Pozdrawiam
Astra H Z16XEP '04 77kkm

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

mialem taki sam silnik, wlozeylem w niego troszke pracy i silniki c16 71 i 75 kone odpadaja na starcie ;)
i 82 konne też ;)

JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#6

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

przyjedź na zlot... przemas astrą.... :) bardzo chętnie zobacze jak to chodzi :)

Kostek

Astro-maniak
Posty: 1399
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Marcin
Auto: Vectra C
Silnik: Z18XE
Rocznik: 2004
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Kostek »

Destro ty nie masz zwyklej astry tylko masz classica to stawia cie 4 szczeble wyzej niz zwyklych posiadaczy asterixow :P tak gdzies na rowni z gsi :D

Co do przerobek sprobuj uniwersalnego tuningu: sportowy walek rozrzadu, strumiennica, storzek(ale to juz masz), CPU (koniecznie jak wymienisz walek) do tego dolot na sportowy wymien i kolektor. Powinno ci juz to dac baaaardzo dobry rezultat ;) Jedynie odrobine zacznie glosniej chodzic przez strumiennice, ale z seryjnym tlumikiem, nie powinno byc az tak zauwazalne.

Jednak wszystko zalerzy od gustu bo za ta sama cene mozesz kupic tak jak mowil Jedras_GW silnik C20XE, albo slabszy i raczej wyjdzie ci na to samo ;) Decyzja zalerzy do ciebie ;)

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

Kostek pisze:Co do przerobek sprobuj uniwersalnego tuningu: sportowy walek rozrzadu, strumiennica, storzek(ale to juz masz), CPU (koniecznie jak wymienisz walek) do tego dolot na sportowy wymien i kolektor. Powinno ci juz to dac baaaardzo dobry rezultat ;) Jedynie odrobine zacznie glosniej chodzic przez strumiennice, ale z seryjnym tlumikiem, nie powinno byc az tak zauwazalne.
nie ma to sensu bo nawet jak sięwziększy ta moc o max o te 20KM to ot i tak będzie dalej słaby silnik ale za to mocniej przeciążony a przyrost mocy będzie niezadowalający.

Swap? też się nie opłaca bo w tym autku nie będzie trzeba wymienić tylko silnika tylko też zawieszenie przednie, przerobić układ hamulcowy, zasilający itd a przy tym autko drastycznie straci na wartości.


Jak na moje to najlepszym rozwiązaniem było by przerobić je na wielopunkt co by podniosło moc o jakieś 22KM a koszt nie powinien być duży. Przemek wie najlepiej jak to wszystko wygląda ;) - po udanej przeróbce miałbyś 82KM zamiast 60

Kostek

Astro-maniak
Posty: 1399
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Marcin
Auto: Vectra C
Silnik: Z18XE
Rocznik: 2004
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: Kostek »

ta tylko ze Destro juz napisal ze wsadzil sobie zawieszenie sportowe i nacinane tarcze hamulcowe wiec spokojnie moze robic swap, a jak sprzeda stary silnik i skrzynie to wcale drogo mu nie wyjdzie. Tylko, ze syszalem cos o skrzyni 6 biegowej z opla calibry i to moze byc rewelacja to tego silnika :D Powinno miec naprawde niezle osiagi :D

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

wsadził zawieszenie sportowe - ok ale do small blocka czy big blocka który jest o wiele cięższy? bo jak do small to pod ciężarem silnika przód pójdzie jeszcze bardziej w dół.

w dodatku lepsze tarcze to nie wszystko. trzeba zacząć, że np gsi ma też tarcze wentylowane ale o większej średnicy niż wkładają do 1.4, do tego same tarcze na przód też dużo nie dadzą bo z tyłu przy większych silnikach są większe bębny tzn szersze i o większej średnicy - w dodatku przy silniku 20xe zazwyczaj są już z tyłu tarczo bębny bo zwykłe bębnowe są za słabe więc i tak będzie musiał zmodernizować hamulce i najprawdopodobniej zawiechę

ODPOWIEDZ