swap 1.7 na 1.9

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4902
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

Re: swap 1.7 na 1.9

#11

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

1.7 jak wiemy były i 80 konne i 101 konne i 110 i 125. Owszem te ostatnie to na denso. To czy startujesz z tyłu czy tyły koni nie ma znaczenia. Co do korb to poprostu zasada jest taka by nie dowakac mega niuton przy 1800-2200 obr. Czy myślicie że w vagach 1.9 to ktoś korby wymienia bo robi 250 koni bo tam niuton będzie wynosił 500Nm? To czy skrzynia 5 czy 6 biegowa to nie ma znaczenia bo liczy się przełożenie, wytrzymałość skrzyni oraz wielkość sprzęgła.

Z tym tańszym kosztem więcej mocy to się raczej niezgodne. Za ile taki 1.9 cdti dostaniesz? Ile sprzęgło ile skrzynia? Myślisz że wtryski będą tam sprawne dobre? Co tam turbiny jakiejś dużej nie będzie trzeba dawać? Nie będzie trzeba dospawac kolektor do turbo jakiegoś gtb lub podobnego? Pkt mojemu to taki swap na 1.9 cdti to będzie za same części jakieś 10 tys jak nic. Plus turbo to myślę że 2.5-3 tys. Ciekawi mnie czy wtryski na tyle podleją z tego 1.9 jak będą używane? Teraz przekładka swoje musi kosztować. Czy ktoś to zrobi za 1000 zł? Teraz strojenie na raka mic to też nie koszt standardowy tylko powiększony. Myślę że 1500 zł. Całość zamknie się w 15 czy 18 tys zł?

Co do portingu głowicy to w dieslu za bardzo się tam nie robi bo to nie benzyna. Tak samo zawory. W dieslu głowica jest płaska i na większe zawory nie ma miejsca.

Moje zdanie na ten temat. Ja bym modzil 1.7 Trzeba poprostu wybadać wydajność wtrysków I czy się da wymienić końcówki na wydajniejsze. Układ paliwowy powinien paliwa dać na 200 koni jak nic bo cr mają układ wydajny dość znacznie bo to nie stary silnik z pompa paliwa rozdzielaczowa. Wtryski bym dał do sprawdzenia i czy da się zwiększyć ich wydajność. Duże turbo np gtb2056 lub 2060 itp i do tunera na strojenie.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

jac0bsen

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 06 paź 2022, 1:35
Imię: kuba
Auto: astra h 3
Silnik: z17dth
Rocznik: 2009
Województwo: pomorskie
Wdzięczny: 7 razy
Pomocny: 1 raz

#12

Nieprzeczytany post autor: jac0bsen »

No jezeli chodzi o koszt to swap + czesci (tak mam kogos) wychodzi jakies 6k ALE.
PRZY ZALOZENIU ze sprawdzone :) jak beda np wtryski do robienia bo juz swoje przezyly, albo jakies tematy typu wlasnie glowica, bo nie da sie tego za bardzo sprawdzic nie wyciagajac motoru, to koszty wiadomo rosną. Tyle, że wtedy już bede mial tak jakby docelową jednostkę wiec mysle, ze warto inwestowac. No chyba, ze cos pomijam?

A Twoim zdaniem jak mialoby wygladac te bezpieczne 200koni w 1.7?
Zeby była jasnosc, nie czepiam sie w zadnym wypadku ani nie szukam na sile swapa. Po prostu robilem już kilka rzeczy i zawsze slyszalem to samo, wiec moze po prostu im sie "nie chcialo" i tak jest prosciej ale nie taniej?

No bo np turbo od p(i)erunów mam i jak chcialwm hybryde dostalem info ze sie nie oplaca bo ta i tak wydmucha nadmiar tego co moze ten silnik. Od stroiciela, ze kanaly za male i ze wtryski nie uciagna. Od mechanika, ze ogolem srednio widzi jak mialby ten motor bez powaznej ingerencji ( wstylu jakichs rozwiercan ) uciagnac/dac taka moc.
Skrzynia robiona pod 400nm max, wg forumowiczow tez, a i z 1.7 gosc wyciagal gora 150+ tutaj.
Samw wtryski raczej nie pomoga, a i tu koszt juz powaznie sie przedstawia.

Myle się?

Foton

Astro-maniak
Posty: 1175
Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
Imię: Marcin
Auto: Różne takie
Silnik: Petrol i Diesel
Rocznik: 1998
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 61 razy

#13

Nieprzeczytany post autor: Foton »

Źle to rozgrywasz.

Jesteś niewolnikiem auta.

Chcesz mocnego Diesla ?

To Peugeot 206
Tak 206, ten mały srak miał 2.0 HDI który po cipie szedł do 120 koni i 270 niuta.

No przy tej masie to była torpeda.

Ale...

Było też sobie takie AUDI A4 B7 z 3.0 TDI
Fabrycznie takie było.

Kody silnika
BKN i ASB

Wuj z końmi.

Ale to miało 450 Nm w serii...

Tylko w Quatrro napęd.

Och Ja piorę.
W manulau 6b to miało 450 Nm już od 1400 obr.

Skurwysyn miał fabrycznie 7.2 do 100 km/h
[External Link Removed for Guests]

Matko bosko !

jac0bsen

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 06 paź 2022, 1:35
Imię: kuba
Auto: astra h 3
Silnik: z17dth
Rocznik: 2009
Województwo: pomorskie
Wdzięczny: 7 razy
Pomocny: 1 raz

#14

Nieprzeczytany post autor: jac0bsen »

Kiedy właśnie to jest tak jakby podstawa. Przyznam się, że chce moją budę :D nie zależy mi na super osiągach a na tej karoserii, wnetrzu i wygladzie. Lubie je, dbałem o nie i mi sie podoba.
Możesz uważać, że jestem "niewolnikiem", bo to zrozumiałe po tym co piszę, ale trzeźwo myślę o nim od początku. Naprawdę wszystko mi tu pasuje (może po za uber strefami komfortu).
Wiec chcialbym sobie tu zrobić moj azyl i miec to co chce, a myslezl, ze to naprawde nie jest jakis uberwymysl i niewiadomo jak nieoplacalna inwestycja...

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4902
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Za 6 tys nie zrobisz swapach na 1.9. Kolego zerknij ile kosztuje skrzynia do 1.9 i pamiętaj że były dwa rodzaje- awaryjna i nieawaryjna. Idąc w moc pod w30-250 koni to ty wtryski musisz zrobić. Te motory już nie są pierwszej młodości to raz a dwa hak ci suknie nitka raki wtryskiwacz to będziesz zaraz szukał drugi slupek. Opamiętaj że auto z mocą 250 koni musi mieć wtryski jak żyleta. Parę tych 1.9 cdti 150 konnych wymieniałem już w swojej historii. Tłoki rozsmarowane po cylindrach a w misce ladowal aluminiowy deszcz bo ktoś pocisnął autem nieco szybciej i uwaga na seryjnym motorze. Wymieniając motor byś nie zmienił uszczelki pod głowica jak silnik masz na wierzchu a celujesz w taka moc? Niepoważny jesteś.
Jeszcze raz napisze nie robi się takich mocy na turbinach hybrydach. To nie przejdzie. Musi być turbo od marca od bmw od audi 3.0 tdi itp. Powiadam jeszcze raz musi być BIG turbo a nie hybryda. Musi być męska czesc gorąca tak by spaliny miały jak wychodzić.

Daj turbo gtb 2056 z volvo do tego 1.7 i wtedy pewnie najszybciej skończy się wydajność wtrysków. Tu może zaradzi np Jacek z Łowicza by takie wtryski zrobić na większych szprycach. Poda ci nawet jaka wydajność mają. Ja miałem.kuedys sharana 1.9 też z pompowtryskami z wydajnością 83 mg co teoretycznie starcza na hakiem 280 koni nawet. Turbo miałem samemu zrobione z kolektorem od 1.9 z turbina gtb2056vl od volvo 2.4 r5. Wydajność turbo do 240 koni. IC miałem zapobiegawczo założony od iveco i temperatury masłem na poziomie 60 stopni vo big turbo ma zawsze niższe temperatury. Po strojeniu niestety wyszło 205 koni I 444Nm bo miałem problem z regulacja turbiny. Jak już to zrobiłem to nie chciało mi się jechać na korektę vo troszkę daleko tak 340 km jeździć. Ale frajda była spora w tej budzie. To kamienica na kołach a przyspieszał na odcinku 3 kilometrów do 230 km/h. Dalej już brakowało przełożenia na skrzyni bo obrotu to 4400 były na 6 biegu.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

ja37

V.I.P.
Posty: 6107
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 130 razy

#16

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Nie wypowiadam się, bo jestem benzyniak.
Nie chcesz wiedzieć,ile mnie wyniosła zamiana 2,0T na 2,0T.
Kupił bym czwartą astrę sobie.
Też 2,0T :)


To już nie te czasy, że wkładało się C20XE do czegokolwiek i trzymało serię mimo przebiegu 300+kkm.

jac0bsen

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 06 paź 2022, 1:35
Imię: kuba
Auto: astra h 3
Silnik: z17dth
Rocznik: 2009
Województwo: pomorskie
Wdzięczny: 7 razy
Pomocny: 1 raz

#17

Nieprzeczytany post autor: jac0bsen »

Czy możemy odstawić koszt CZĘŚĆI na bok?
Istnieje szansa ze bede mial dawce.

Pytanie podstawowe brzmi: co sie rozni w tych dwoch modelach a co bedzie pasować z mojego?

Na co zwrócic uwage i co zrobić mając juz motor na wierzchu?

Wracając do BIGTURBO.

Moj motor ma 320k nalotu. Poci mu sie cala glowica dookola, wiec pewnie uszczelka do zrobienia. Wtryski z tylu leja(minimalnie narazie ale wiadomo jak bedzie)- moze to tylko uszczelnienia..ale jak nie?
Sprzeglo sie slizga, juz sie umawialem na wymiane, ale czy nie lepiej wtedy zrobic tego swapa i tam ładować?
Koszt czesci i roboty w danym momencie to pewnie ze 3k ale kto wie co bedzie jeszcze.
To trzeba zrobic, im dłużej tym gorzej, wiec pojawila sie opcja po prostu podmiany jako coś bardziej oplacalnego z opcjami na rozwoj.

To prawda, ze to juz nie te czasy, wiec auta po 2010 mnie juz troche odrzucaja a te nowe to jak telefon. Na 2 lata i wymienić. 3x bardziej wole inwestować w starego niż brać "nowe", nie wspominając o kosztach czegokolwiek.

Rożne były opcje, ale opel wyglada solidnie( troche jak passerati ale z mniejsza szansa na TOTALNY CHŁAM)
Duzo czesci, zamiennikow, w miare kumaci ludzie, no i MNIE SIE PODOBA.

Z wielu zrodel wynika, ze 1.9 to taki flagowy motor do robótek(ok moze nie ten opla, ale ten mi przypasi bez wiekszego dlubania) a i te trafialy sie solidne, czy nie lepiej znalezc sobie taki i porobic na igle, niz bawic sie dalej z 1.7? W koncu przez cos ma mniejsza pojemnosc :>

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4902
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Jakub pocenie się z uszczelki pod głowica? Pocić to się może z pokrywy. Wtryski to nie sitko. Może się picic przelewami lub przedmuchy na podkładce ogniowej. I to i to musisz robić i w 1.7 i w 1.9. Nie wiem czemu się uparłeś jak ci mówię że to za wiele nie ma znaczenia czy 1.7 robisz na 200 koni xzy 1.9. Poza tym skoro masz 1.7 na boscha to przynajmniej plusem właśnie jego jest to że bosch jest lepszy do tuningu. Jeszcze się uparłeś żeby brać ta wersję 1.9 150 konna a tam klapy na kolektorze i dpf. Wszystko do kastracji. Większość ludzi po takich swapach potem płaczą że coś jeszcze w instalacji nie trybie że jakieś błędy są itd. W Gdańsku w tune up robi też Fiodor i ma Ibiza 1.9 ten silnik 90 konny na zwykłej pompie a już w niej parę lat temu jak byłem to miał 270 koni a teraz ma ponad 300. To żaden wyczyn. Tak jak ci .owilem i tak w tym 1.9 byś musiał zrobić upg , wtryski najlepiej na większą wydajność o ile się da no i sprzeglonajlepiej na jednomasie i skrzynie do tego F żeby czasem nie M. Z twojego auta w zasadzie nic by chyba nie pasowało. Może jakaś drobnica.
Najprisciej to w twoim pakować big turbo a wtryski wyciągnąć i wysłać na sprawdzenie to będzie wiadomo jaka wydajność jest i czy je robić. Nie wiem tylko jaka skrzynie masz w tum swoim 1.7 i jakie sprzęgło i czy da się tam coś sensownego zrobić.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

ja37

V.I.P.
Posty: 6107
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 130 razy

#19

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Wiem,że oczekujesz konkretnej odpowiedzi.
Ale tak sie nie da.
Zrób, zakładaj temat z opisem.
Będzie dla drugiego zapaleńca.

Podpowiem jedno jako benzyniak.
Seryjne nowe sprzęgło , które zapodałem przy zmianie wszystkiego nie wytrzymało.
Obite kevlarem nie wytrzymało seryjnych 240KM.
Musiałem zmienić wszystko od OPC i też obiłem kevlarem.
teraz trzymie:)
A różnica w średnicy nieduża, raptem 20mm.

jac0bsen

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 06 paź 2022, 1:35
Imię: kuba
Auto: astra h 3
Silnik: z17dth
Rocznik: 2009
Województwo: pomorskie
Wdzięczny: 7 razy
Pomocny: 1 raz

#20

Nieprzeczytany post autor: jac0bsen »

wesoł pisze:
31 gru 2022, 12:23
Jakub pocenie się z uszczelki pod głowica? Pocić to się może z pokrywy.
No tak, masz racje oczywiscie, o to mi chodzilo ale jak pisalem to mi dzieci telefon okupują, wiec czasem wychodza takie kwiatki. Na mysli mialem, ze pokrywa sie poci a uszczelka pewnie do zrobienia.

Chcialem wrzucic do siebie jednomas obity teraz jakbym wymienial, a jezeli chodzi o skrzynie...
Wg internetu to f23, 5 biegowa.
Jak narazie bez problemów, tylko troche mu ciezko wyzej bez tego 6tego...

A jak z tlokami przy tych 200 koniach?
Bo mnie strasza ciagle glownie tym np..

ODPOWIEDZ