swap 1.7 na 1.9
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 06 paź 2022, 1:35
- Imię: kuba
- Auto: astra h 3
- Silnik: z17dth
- Rocznik: 2009
- Województwo: pomorskie
- Wdzięczny: 7 razy
- Pomocny: 1 raz
swap 1.7 na 1.9
Czołem!
Wesołego po świętach
Zaczynając...
Zamierzam się z podmianą mojego cudnego 1.7 z17dth na z19dth. Niestety jestem prawie zielony i mam kilka pytań odnośnie tychże planów.
Moja asterka boRZa ma już za sobą kilka modyfikacji, zanim pojawią się pytania z kategorii : anaco, apoco, przedstawie po krotce moj pomysl.
Mam caly wydech i dolot pierwszej klasy. Auto jest mega zadbane i blacharsko i "sprzetowo". Przywiazalem sie do niego i naprawde jestem zadowolony ale...brakuje troche SIŁY!
Chcialem podmienic motor na z19dth, jako, ze on wystepuje w mojej budzie "seryjnie". Opel astra h kombi z 2009 r
I teraz podstawowe pytania:
Rozumiem, ze potrzebuje sprzeglo, skrzynie i motor(z wtryskami itd) czy z tej samej budy reszta bedzie pasowac? (Mam czlowieka ktory mi to zrobi, ale musze mu dostarczyc materialy )
Czy moge rozgladac sie za motorami(dawcami) w innych budach z tym samym piecem? Jak np vectra C? Czy to juz powoduje dodatkowe czesci do podmiany?
Czy warto patrzec na 2.0 cdti?(czy wejdzie i czy polecany motor?)
Co wartoby zrobic przed takim swapem? Mam na mysli roboty czy sprawdzenie na silniku np poki wyciagniety
Co warto dodać to fakt, że nie planuje GRUBEGO PROJEKTU za miliony monet. To jest moj daily tatowoz i taki zostanie, musi miec tylko troche ukrytego potencjalu planuje nie wiecej niz 250km/400nm raczej
Dzieki za odpowiedzi, pozdrawiam!
Wesołego po świętach
Zaczynając...
Zamierzam się z podmianą mojego cudnego 1.7 z17dth na z19dth. Niestety jestem prawie zielony i mam kilka pytań odnośnie tychże planów.
Moja asterka boRZa ma już za sobą kilka modyfikacji, zanim pojawią się pytania z kategorii : anaco, apoco, przedstawie po krotce moj pomysl.
Mam caly wydech i dolot pierwszej klasy. Auto jest mega zadbane i blacharsko i "sprzetowo". Przywiazalem sie do niego i naprawde jestem zadowolony ale...brakuje troche SIŁY!
Chcialem podmienic motor na z19dth, jako, ze on wystepuje w mojej budzie "seryjnie". Opel astra h kombi z 2009 r
I teraz podstawowe pytania:
Rozumiem, ze potrzebuje sprzeglo, skrzynie i motor(z wtryskami itd) czy z tej samej budy reszta bedzie pasowac? (Mam czlowieka ktory mi to zrobi, ale musze mu dostarczyc materialy )
Czy moge rozgladac sie za motorami(dawcami) w innych budach z tym samym piecem? Jak np vectra C? Czy to juz powoduje dodatkowe czesci do podmiany?
Czy warto patrzec na 2.0 cdti?(czy wejdzie i czy polecany motor?)
Co wartoby zrobic przed takim swapem? Mam na mysli roboty czy sprawdzenie na silniku np poki wyciagniety
Co warto dodać to fakt, że nie planuje GRUBEGO PROJEKTU za miliony monet. To jest moj daily tatowoz i taki zostanie, musi miec tylko troche ukrytego potencjalu planuje nie wiecej niz 250km/400nm raczej
Dzieki za odpowiedzi, pozdrawiam!
- wesoł
- Posty: 4905
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
1.9 nie ma potencjału na 250 koni. Przykro mi bardzo.
Ja bym tego 1.7 robił na około 200 koni i tyle. W obu przypadkach i tak będziesz musiał dawać jakiś big turbo plus większy IC.
Ja bym tego 1.7 robił na około 200 koni i tyle. W obu przypadkach i tak będziesz musiał dawać jakiś big turbo plus większy IC.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 06 paź 2022, 1:35
- Imię: kuba
- Auto: astra h 3
- Silnik: z17dth
- Rocznik: 2009
- Województwo: pomorskie
- Wdzięczny: 7 razy
- Pomocny: 1 raz
A jak z tym 2.0?
1.7 przy takim wyzylowaniu to mi za dlugo nie pojezdzi
Ic juz mam, jak juz mowilem razem z calym wydechem i solidnym dolotem.
Nawet jak nie 250 to i 230 mi spasi albo i 215. To nie ma byc tor, chce miec po prostu przyjemny i solidny motor idacy w parze z zapotrzebowaniem
1.7 przy takim wyzylowaniu to mi za dlugo nie pojezdzi
Ic juz mam, jak juz mowilem razem z calym wydechem i solidnym dolotem.
Nawet jak nie 250 to i 230 mi spasi albo i 215. To nie ma byc tor, chce miec po prostu przyjemny i solidny motor idacy w parze z zapotrzebowaniem
-
- Posty: 6141
- Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
- Imię: Grzesiek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 133 razy
Nie wiem, jak w klekocie,ale w benzynie daje się kute tłoki i kute korby, żeby pobawić się mocą. I wiadroturbo.
Brałeś taką możliwość pod uwagę?
Brałeś taką możliwość pod uwagę?
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 06 paź 2022, 1:35
- Imię: kuba
- Auto: astra h 3
- Silnik: z17dth
- Rocznik: 2009
- Województwo: pomorskie
- Wdzięczny: 7 razy
- Pomocny: 1 raz
Brałem. Niemniej wydaje mi się, że po rozmowach wstępnych wyszło, że lepszy swap i te 200+ bez problemu wiekszego i specjalnych zmian.
Wiadroturbo to zapewne hybryda w tym przypadku u mnie i to akurat planowalem. Ale do mojego sie to nie oplaca niestety wiec szukam czegos mocniejszego..
Wiadroturbo to zapewne hybryda w tym przypadku u mnie i to akurat planowalem. Ale do mojego sie to nie oplaca niestety wiec szukam czegos mocniejszego..
- wesoł
- Posty: 4905
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Nie rozumiem.xo by miało nie wytrzymać w 1.7? Co niby lepiej ma ten 1.9 że tak na niego stawiasz. Kiedyś Robert w tunelu up miał astrę h z 1.9 cdti i zrobił ja na ma maksymalnie 240 koni ale gliwica ma lichy pdzedmuch i finalnie zostawił na 220 koni. Tylko jak wspomniałem przy takich mocach żadne hybrydy nie zdadzą egzaminu. Za mały przedmuch przez część gorąca na turbinie plus licha glowica to nie wiem czy by wyszło że 210 koni. Ale tak to bym nie robił. Jakbym miał zakładać turbo do 1.9 które będzie miało spory zapas a robić tylko 200-210 koni to lepiej zrobić w tym co masz już poprostu big turbo i też pęknie 200-210 koni.
Grześ w dieslu jest inaczej . Tu się nie kuje silnika. W tych akurat motorach nie ma sensu bo i tak głowica tamuje. W dieslu nie ma że tłoki popłyną czy spalania stukowego. W dieslu potrzebne powietrze, paliwo i dobre opróżnianie komory i robisz moc.
Grześ w dieslu jest inaczej . Tu się nie kuje silnika. W tych akurat motorach nie ma sensu bo i tak głowica tamuje. W dieslu nie ma że tłoki popłyną czy spalania stukowego. W dieslu potrzebne powietrze, paliwo i dobre opróżnianie komory i robisz moc.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 06 paź 2022, 1:35
- Imię: kuba
- Auto: astra h 3
- Silnik: z17dth
- Rocznik: 2009
- Województwo: pomorskie
- Wdzięczny: 7 razy
- Pomocny: 1 raz
To raczej nie jest kwestia wytrzymalosci a po prostu potencjalu i ogolnego dopasowania + ilosci wlozonych pieniedzy i czasu.wesoł pisze: ↑29 gru 2022, 15:18Nie rozumiem.xo by miało nie wytrzymać w 1.7? Co niby lepiej ma ten 1.9 że tak na niego stawiasz. Ale tak to bym nie robił. Jakbym miał zakładać turbo do 1.9 które będzie miało spory zapas a robić tylko 200-210 koni to lepiej zrobić w tym co masz już poprostu big turbo
1.9 startuje ze 150, a moj mial 100. Dolozylem mu 50%..
Wtryski sa juz srednie, podobno kanały paliwowe tez "wiecej nie uciagna", skrzynie mam jedynie 5 a przelozenie samej na 6biegowa wiaze sie z dosyc sporym kosztem. Sprzeglo mam juz do wymiany bo sie slizga, wiec przy sensownym swapie mam wszystko za jednym razem. Ponadto, nie jestem oczywiscie znawca tematu, lecz po tym co czytalem i rozmawialem, 1.9 po prostu jest wytrzymalszy i bardziej podatny na modyfikacje (tanszym kosztem wiecej mocy).