swap 1.7 na 1.9

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
jac0bsen

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 06 paź 2022, 1:35
Imię: kuba
Auto: astra h 3
Silnik: z17dth
Rocznik: 2009
Województwo: pomorskie
Wdzięczny: 7 razy
Pomocny: 1 raz

swap 1.7 na 1.9

#1

Nieprzeczytany post autor: jac0bsen »

Czołem!
Wesołego po świętach ;)

Zaczynając...
Zamierzam się z podmianą mojego cudnego 1.7 z17dth na z19dth. Niestety jestem prawie zielony i mam kilka pytań odnośnie tychże planów.

Moja asterka boRZa ma już za sobą kilka modyfikacji, zanim pojawią się pytania z kategorii : anaco, apoco, przedstawie po krotce moj pomysl.

Mam caly wydech i dolot pierwszej klasy. Auto jest mega zadbane i blacharsko i "sprzetowo". Przywiazalem sie do niego i naprawde jestem zadowolony ale...brakuje troche SIŁY!

Chcialem podmienic motor na z19dth, jako, ze on wystepuje w mojej budzie "seryjnie". Opel astra h kombi z 2009 r

I teraz podstawowe pytania:

Rozumiem, ze potrzebuje sprzeglo, skrzynie i motor(z wtryskami itd) czy z tej samej budy reszta bedzie pasowac? (Mam czlowieka ktory mi to zrobi, ale musze mu dostarczyc materialy ;) )

Czy moge rozgladac sie za motorami(dawcami) w innych budach z tym samym piecem? Jak np vectra C? Czy to juz powoduje dodatkowe czesci do podmiany?

Czy warto patrzec na 2.0 cdti?(czy wejdzie i czy polecany motor?)

Co wartoby zrobic przed takim swapem? Mam na mysli roboty czy sprawdzenie na silniku np poki wyciagniety

Co warto dodać to fakt, że nie planuje GRUBEGO PROJEKTU za miliony monet. To jest moj daily tatowoz i taki zostanie, musi miec tylko troche ukrytego potencjalu :) planuje nie wiecej niz 250km/400nm raczej :)

Dzieki za odpowiedzi, pozdrawiam!

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4902
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

1.9 nie ma potencjału na 250 koni. Przykro mi bardzo.

Ja bym tego 1.7 robił na około 200 koni i tyle. W obu przypadkach i tak będziesz musiał dawać jakiś big turbo plus większy IC.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

jac0bsen

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 06 paź 2022, 1:35
Imię: kuba
Auto: astra h 3
Silnik: z17dth
Rocznik: 2009
Województwo: pomorskie
Wdzięczny: 7 razy
Pomocny: 1 raz

#3

Nieprzeczytany post autor: jac0bsen »

A jak z tym 2.0?

1.7 przy takim wyzylowaniu to mi za dlugo nie pojezdzi :D

Ic juz mam, jak juz mowilem razem z calym wydechem i solidnym dolotem.

Nawet jak nie 250 to i 230 mi spasi albo i 215. To nie ma byc tor, chce miec po prostu przyjemny i solidny motor idacy w parze z zapotrzebowaniem :)

ja37

V.I.P.
Posty: 6106
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 130 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Nie wiem, jak w klekocie,ale w benzynie daje się kute tłoki i kute korby, żeby pobawić się mocą. I wiadroturbo.
Brałeś taką możliwość pod uwagę?

jac0bsen

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 06 paź 2022, 1:35
Imię: kuba
Auto: astra h 3
Silnik: z17dth
Rocznik: 2009
Województwo: pomorskie
Wdzięczny: 7 razy
Pomocny: 1 raz

#5

Nieprzeczytany post autor: jac0bsen »

Brałem. Niemniej wydaje mi się, że po rozmowach wstępnych wyszło, że lepszy swap i te 200+ bez problemu wiekszego i specjalnych zmian.
Wiadroturbo to zapewne hybryda w tym przypadku u mnie i to akurat planowalem. Ale do mojego sie to nie oplaca niestety wiec szukam czegos mocniejszego..

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4902
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Nie rozumiem.xo by miało nie wytrzymać w 1.7? Co niby lepiej ma ten 1.9 że tak na niego stawiasz. Kiedyś Robert w tunelu up miał astrę h z 1.9 cdti i zrobił ja na ma maksymalnie 240 koni ale gliwica ma lichy pdzedmuch i finalnie zostawił na 220 koni. Tylko jak wspomniałem przy takich mocach żadne hybrydy nie zdadzą egzaminu. Za mały przedmuch przez część gorąca na turbinie plus licha glowica to nie wiem czy by wyszło że 210 koni. Ale tak to bym nie robił. Jakbym miał zakładać turbo do 1.9 które będzie miało spory zapas a robić tylko 200-210 koni to lepiej zrobić w tym co masz już poprostu big turbo i też pęknie 200-210 koni.
Grześ w dieslu jest inaczej . Tu się nie kuje silnika. W tych akurat motorach nie ma sensu bo i tak głowica tamuje. W dieslu nie ma że tłoki popłyną czy spalania stukowego. W dieslu potrzebne powietrze, paliwo i dobre opróżnianie komory i robisz moc.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

ja37

V.I.P.
Posty: 6106
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 130 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

OK.
A jakby zrobić dobrze głowicę?
Porting podstawa,może większe zawory?

jac0bsen

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 06 paź 2022, 1:35
Imię: kuba
Auto: astra h 3
Silnik: z17dth
Rocznik: 2009
Województwo: pomorskie
Wdzięczny: 7 razy
Pomocny: 1 raz

#8

Nieprzeczytany post autor: jac0bsen »

wesoł pisze:
29 gru 2022, 15:18
Nie rozumiem.xo by miało nie wytrzymać w 1.7? Co niby lepiej ma ten 1.9 że tak na niego stawiasz. Ale tak to bym nie robił. Jakbym miał zakładać turbo do 1.9 które będzie miało spory zapas a robić tylko 200-210 koni to lepiej zrobić w tym co masz już poprostu big turbo
To raczej nie jest kwestia wytrzymalosci a po prostu potencjalu i ogolnego dopasowania + ilosci wlozonych pieniedzy i czasu.
1.9 startuje ze 150, a moj mial 100. Dolozylem mu 50%..
Wtryski sa juz srednie, podobno kanały paliwowe tez "wiecej nie uciagna", skrzynie mam jedynie 5 a przelozenie samej na 6biegowa wiaze sie z dosyc sporym kosztem. Sprzeglo mam juz do wymiany bo sie slizga, wiec przy sensownym swapie mam wszystko za jednym razem. Ponadto, nie jestem oczywiscie znawca tematu, lecz po tym co czytalem i rozmawialem, 1.9 po prostu jest wytrzymalszy i bardziej podatny na modyfikacje (tanszym kosztem wiecej mocy).

Awatar użytkownika
luckyboy

Astro-maniak
Posty: 893
Rejestracja: 12 paź 2008, 21:26
Imię: Łukasz
Auto: Opel Astra H 1.7 CDTI Edition
Silnik: Z17DTH
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Toruń
Pomocny: 15 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: luckyboy »

Ostatnio na jednym forum komuś korby pogięło od nadmiaru mocy...

jac0bsen

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 06 paź 2022, 1:35
Imię: kuba
Auto: astra h 3
Silnik: z17dth
Rocznik: 2009
Województwo: pomorskie
Wdzięczny: 7 razy
Pomocny: 1 raz

#10

Nieprzeczytany post autor: jac0bsen »

luckyboy pisze:
29 gru 2022, 20:03
Ostatnio na jednym forum komuś korby pogięło od nadmiaru mocy...
I to nie wszystko co może być nie tak z tego co slyszalem :D

ODPOWIEDZ