swap 1.7 na 1.9

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
jac0bsen

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 06 paź 2022, 1:35
Imię: kuba
Auto: astra h 3
Silnik: z17dth
Rocznik: 2009
Województwo: pomorskie
Wdzięczny: 7 razy
Pomocny: 1 raz

swap 1.7 na 1.9

#1

Nieprzeczytany post autor: jac0bsen »

Czołem!
Wesołego po świętach ;)

Zaczynając...
Zamierzam się z podmianą mojego cudnego 1.7 z17dth na z19dth. Niestety jestem prawie zielony i mam kilka pytań odnośnie tychże planów.

Moja asterka boRZa ma już za sobą kilka modyfikacji, zanim pojawią się pytania z kategorii : anaco, apoco, przedstawie po krotce moj pomysl.

Mam caly wydech i dolot pierwszej klasy. Auto jest mega zadbane i blacharsko i "sprzetowo". Przywiazalem sie do niego i naprawde jestem zadowolony ale...brakuje troche SIŁY!

Chcialem podmienic motor na z19dth, jako, ze on wystepuje w mojej budzie "seryjnie". Opel astra h kombi z 2009 r

I teraz podstawowe pytania:

Rozumiem, ze potrzebuje sprzeglo, skrzynie i motor(z wtryskami itd) czy z tej samej budy reszta bedzie pasowac? (Mam czlowieka ktory mi to zrobi, ale musze mu dostarczyc materialy ;) )

Czy moge rozgladac sie za motorami(dawcami) w innych budach z tym samym piecem? Jak np vectra C? Czy to juz powoduje dodatkowe czesci do podmiany?

Czy warto patrzec na 2.0 cdti?(czy wejdzie i czy polecany motor?)

Co wartoby zrobic przed takim swapem? Mam na mysli roboty czy sprawdzenie na silniku np poki wyciagniety

Co warto dodać to fakt, że nie planuje GRUBEGO PROJEKTU za miliony monet. To jest moj daily tatowoz i taki zostanie, musi miec tylko troche ukrytego potencjalu :) planuje nie wiecej niz 250km/400nm raczej :)

Dzieki za odpowiedzi, pozdrawiam!

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4902
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: wesoł »