Podwyższenie Caravana?

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Bomber

Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 16 lut 2008, 20:19
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Podwyższenie Caravana?

#1

Nieprzeczytany post autor: Bomber »

Witam.

Większość ludzi obniża auta, a ja chciałbym podwyższyć Asterkę Caravan. Teraz do swojej muszę się składać. :mrgreen: Szukałem na forum i w necie jakiegoś tematu ale nie znalazłem.

Konkretnie:

- czy jest to możliwe do wykonania
- jeśli tak to o ile można max. podnieść
- jeśli tak to jakie koszty operacji
- czy na przeglądzie nie będą się czepiać

Dzięki za uwagę i pomoc

rzeka401

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 28 sty 2008, 11:57
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: torun
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: rzeka401 »

jesli masz orginalne jeszcze zawieszenieto masz pewnie wentylem z prawej strony w bagazniku wystarczy tylko podjechac gdzies pod sprezarke i pod pompowac i bedzie stała wyzej
oczywiscie tylko tył

ja takie cos mam w swojej astrze f kombi

rzeka401

JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#3

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

rzeka401 pisze:jesli masz orginalne jeszcze zawieszenieto masz pewnie wentylem z prawej strony w bagazniku wystarczy tylko podjechac gdzies pod sprezarke i pod pompowac i bedzie stała wyzej
oczywiscie tylko tył
To się zwie zawieszenie NIVO panie kolego, i on z pewnością tego nie ma...

Ja proponuje kupić takie gumowe dystanse które wciska się między springi - bo innego rozwiązania nie widzę...

Robcio

Astro-maniak
Posty: 834
Rejestracja: 05 maja 2008, 13:55
Imię: Robert
Auto: Astra F
Silnik: 1.8 16V X18XE
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Robcio »

moze jakies wieksze koła ?? np 15 calówki z profilem ok 60 ?? napewno będzie stałą wyżej :)
Moja Asterka Hachback: [External Link Removed for Guests]
Naklejki na Tylną Boczna Szybe [External Link Removed for Guests]

GG: 4248226, tel. 505-816-217

riko

Astro-maniak
Posty: 199
Rejestracja: 28 lut 2008, 22:41
Imię: Ryszard
Auto: Astra g kombi
Silnik: 1.6/16v lpg
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Budy Barcząckie
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: riko »

Witam-wystarczy włozyć spreżyny od omegi b combi i skrócic o 2 zwoje-żeby nie stał za wysoko.Próbowałem wszystkiego i to rozwiązanie jest zadowalające... :lol:

[ Dodano: 2008-05-07, 18:11 ]
Koszt na szrocie to ok.100zł za komplet...
Caravan do końca...

Bomber

Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 16 lut 2008, 20:19
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: Bomber »

rico jak próbowałeś to może masz jakieś fotki caravanika z tymi sprężynami?

Co do NIVO to mam wentylek w bagażniku z prawej strony ale rurki są tylko podwieszone, ktoś chyba wymieniał zawieszenie i obcinał koszty :cry:

riko

Astro-maniak
Posty: 199
Rejestracja: 28 lut 2008, 22:41
Imię: Ryszard
Auto: Astra g kombi
Silnik: 1.6/16v lpg
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Budy Barcząckie
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: riko »

Mam gdzies zdjęcia,a dokładnie jak nie przytniesz to wyglada jak wyzej na zdjeciu u JUNIORA,dla mnie to za wysoko,wiec skracasz.

[ Dodano: 2008-05-09, 20:53 ]
mETODA U MNIE PRÓB I BŁĘDÓW .Kupowałem 2 komplety tych spreżyn bo pierwszym razem włożyłem orginały od omegi kombi i stał porażkowo za wysoko,nie dało sie jeżdzić,więc skróciłem - wyszło, że za bardzo i siedział jak padnięta seria.Kupiłem wiec 2 komplet i obciąłem mniej niż pierwszym razem.Teraz jest ok. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 21 maja 2009, 23:23 przez riko, łącznie zmieniany 1 raz.
Caravan do końca...

Bomber

Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 16 lut 2008, 20:19
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: Bomber »

riko napisałeś:

Kupowałem 2 komplety tych spreżyn bo pierwszym razem włożyłem orginały od omegi kombi i stał porażkowo za wysoko,nie dało sie jeżdzić,

Powiedz proszę co masz na myśli pisząc, że nie dało się jeździć?
Czy chodzi Ci o względy bezpieczeństwa, czy to Twoje subiektywne odczucia?

Rozumiem że sprężyny od Omegi B kombi wchodzą bez problemu, na tył jak i na przód, jeśli możesz napisz jeszcze czy autko nie stało się twardsze na tych sprężynach?

A przegląd bez problemu przechodzisz?

riko

Astro-maniak
Posty: 199
Rejestracja: 28 lut 2008, 22:41
Imię: Ryszard
Auto: Astra g kombi
Silnik: 1.6/16v lpg
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Budy Barcząckie
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: riko »

NIE dało się jeździć ponieważ uważałem,że jest za wysoko-takie odczucie,ponadto ponad 10 cm przestrzeni między kołem a rantem błotnika to stanowczo za dużo.To prawda,że auto jest twardsze ale nie na tyle,żeby podskakiwało na dołkach.Sprężyny pasują bez problemowo i nie ma kombinowania z nimi,jedynie trzeba skrócić o kilka zwojów .Jeżeli nie skrócisz to stoi jak taczka.Tak jak sedany z włożonymi sprężynami od kombi-porażka.A przeglądy przechodzi bez problemowo bo taka przeróbka nie rzuca się w oczy. :lol:

[ Dodano: 2008-05-25, 17:00 ]
Sprawdzałem twardość auta w taki sposób,że na odkręconych amorkach bujałem autem.Dało się bujać jedną ręką więc nie jest taki twardy.Ale twardość wzrasta wraz ze wzrostem obciążenia,załadujesz do pełna i auto się nie buja na boki-jest stabilne.
Ostatnio zmieniony 21 maja 2009, 23:23 przez riko, łącznie zmieniany 1 raz.
Caravan do końca...

Bomber

Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 16 lut 2008, 20:19
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: Bomber »

riko powiedz mi jeszcze jedno, Ty dałeś sprężyny z omegi ale jest jaszcze vectra, może sprężyn od vectry nie trzeba docinać.

Sytuacje mam taką, że sam nie mam gdzie tego zrobić. Muszę dać do warsztatu a, tam kombinować z odcinaniem dwóch zwoi to trochę kłopotliwe.

ODPOWIEDZ