sportowy filtr powietrza

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
kaczy

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 18 wrz 2007, 17:45
Imię: Radek
Auto: Astra BT / KIA Ceed
Silnik: Z20LET/CRDI/250/R660
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Zamość

#41

Nieprzeczytany post autor: kaczy »

nie chce mi się czytac co napisaliscie w poprzednich postach, ale filtr stożkowy to kompletne gówno. Może i daje 1km przyrostu w granicach 6tys. obr/min ale spada przy tym elastycznośc i moc w dolnym zakresie obrotów. Stożki lub podobne wynalazki dają jakiś delikatny przyrost w japońcach np. evo type-r czy lacner. W takich autach jakimi my jeździmy to do takiego filtra jest konieczne strojenie kompa, wtedy jakieś zmiany(pozytywne) w mocy będą. Słyszałem też ze dobra jest strumiennica węglarskiego + stożek wtedy kilka koników przybywa.

PS
moje przekonanie o stożkach może byc mylne, wiec jeśli się myle to mnie nie zlinczujcie za to :roll:

pers

Astro-maniak
Posty: 189
Rejestracja: 04 lut 2008, 23:29
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

#42

Nieprzeczytany post autor: pers »

Szczerze powiedziawszy to silniki Opla to tandeta w porównaniu do japońskich z tamtych lat. Nie wiem jak teraz. Miałem Nissana sportowego starszego o prawie 10 lat od Astry, ale różnica w pracy silnika to przepaść. :)

Stanleyc600

Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 19 maja 2008, 8:31
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Ustroń
Kontakt:

#43

Nieprzeczytany post autor: Stanleyc600 »

Filt powietrza stożkowy w moim przypadku zaprojektowany przez Lecha Węglarskiego zwiekszył dynamike mojej astry(1.6 16v). Samochod od nizszych obrotów lepiej idzie a co wiecej jest bardzo mily dla ucha efekt wciagania powietrza przez filtr. Po zainstalowaniu nowego ukladu wydechowego(rowniez od p. Węglarskiego) dam cala relacje wraz z wykresami z hamowni co ile i w jaki sposob zmienilo parametry samochodu.
[External Link Removed for Guests]

Michal

Astro-maniak
Posty: 264
Rejestracja: 11 cze 2007, 18:42
Auto: Astra H, G
Silnik: z19dth i z22se
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

#44

Nieprzeczytany post autor: Michal »

kaczy pisze:nie chce mi się czytac co napisaliscie w poprzednich postach, ale filtr stożkowy to kompletne gówno. Może i daje 1km przyrostu w granicach 6tys. obr/min ale spada przy tym elastycznośc i moc w dolnym zakresie obrotów. Stożki lub podobne wynalazki dają jakiś delikatny przyrost w japońcach np. evo type-r czy lacner. W takich autach jakimi my jeździmy to do takiego filtra jest konieczne strojenie kompa, wtedy jakieś zmiany(pozytywne) w mocy będą. Słyszałem też ze dobra jest strumiennica węglarskiego + stożek wtedy kilka koników przybywa.

PS
moje przekonanie o stożkach może byc mylne, wiec jeśli się myle to mnie nie zlinczujcie za to :roll:
to trzeba było przeczytać :P

bo nie do konca masz racje

[ Dodano: 2008-07-28, 13:48 ]
Stanleyc600 pisze:Filt powietrza stożkowy w moim przypadku zaprojektowany przez Lecha Węglarskiego zwiekszył dynamike mojej astry(1.6 16v). Samochod od nizszych obrotów lepiej idzie a co wiecej jest bardzo mily dla ucha efekt wciagania powietrza przez filtr. Po zainstalowaniu nowego ukladu wydechowego(rowniez od p. Węglarskiego) dam cala relacje wraz z wykresami z hamowni co ile i w jaki sposob zmienilo parametry samochodu.
no to czekamy na wykresik bo tylko tam widać czy dolot poposuł czy poprawił w inny spoób nie da sie tego odczuć

Stanleyc600

Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 19 maja 2008, 8:31
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Ustroń
Kontakt:

#45

Nieprzeczytany post autor: Stanleyc600 »

Witam. Obiecałem swego czasu że po dokonaniu zmian przedstawie wam wykres z hamowania mojej astry.

Obrazek

Powyzszy wykres przedstawia doklanie jak zmienila sie praca silnika
przybylo momentu o 18 Nm a moc zwiekszyla sie o 8 Km


Dokonane zmiany:

Dolot(filtr stozkowy wraz z ramieniem)
Kompletny układ wydechowy od kolektora wydechowego do koncowego tlumika zrobiony ze stali nierdzewnej.Zakonczony tlumikiem turystyczno-sportowym.

Zarowno dolot jak i tlumik koncowy zrobiony na zamowienie u Lecha Węglarskiego.
koszty:
Dolot - okolo 400-450 zł
Tlumik - 400 zl.
Hamownia - 0zl. moja wlasnosc :)

Mysle ze smialo można powiedziec ze kompletna zmianaukladu dolotowego wraz z tlumikiem daje porzadany efekt.
Oczywiscie zmainy dokonane w Astrze G 1.6 16V z przebiegiem w granicach 132 tys km.
[External Link Removed for Guests]

Michal

Astro-maniak
Posty: 264
Rejestracja: 11 cze 2007, 18:42
Auto: Astra H, G
Silnik: z19dth i z22se
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

#46

Nieprzeczytany post autor: Michal »

to jest 1.6 16v 84 koni w serii?

Stanleyc600

Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 19 maja 2008, 8:31
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Ustroń
Kontakt:

#47

Nieprzeczytany post autor: Stanleyc600 »

Michal pisze:to jest 1.6 16v 84 koni w serii?
Jak wychodzil z fabryki to mial 101 :) po 132 tys. mialo prawo tyle uciec :)
[External Link Removed for Guests]

Michal

Astro-maniak
Posty: 264
Rejestracja: 11 cze 2007, 18:42
Auto: Astra H, G
Silnik: z19dth i z22se
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

#48

Nieprzeczytany post autor: Michal »

prawo to miało uciec góra 5-8 koni to nie jest polonez ;)
spory ubytek
nie wiem czy w 1.6. 16v sa przeplywki bo ja bym szukał braku tych koni w jakiejs awari jesli auto kompresje ma OK

marcinpsk

Astro-maniak
Posty: 493
Rejestracja: 02 lis 2007, 20:30
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Legionowo i Śląsk
Kontakt:

#49

Nieprzeczytany post autor: marcinpsk »

Przy 130 tys z tego 1,6 maprawo uciec do 5 km i to jak bylby z deka przytarty silnik ale nie prawie 20. Cos mi tu nie gra...
MOJA ASTRA:
[External Link Removed for Guests]

Stanleyc600

Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 19 maja 2008, 8:31
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Ustroń
Kontakt:

#50

Nieprzeczytany post autor: Stanleyc600 »

Wiec tak:
1) z tego co ja widze to nie 20 a okolo 15.
2) moc podawana przez producenta w specyfikacji samochodu jest w warunkach laboratoryjnych a wiec nie na drodze tylko tynelach aredynamicznych oraz innych miejscach gdzie mozna dostosowac warunki optymalnie do samochodu.
3) zakładajac ze ten przebieg 132 tys. jest bliski prawdzie to z informacji ktore przekazane zostaly mi przez specow od silnikow i tuningu po przejechaniu okolo 100 tys kilometrow mozna spodziewac sie spadku mocy w granicach od 8-15 %.


Po za tym z doświadczenia wiem, że czesto taka specyfikacja producenta jest naciagana do czego nieoficjalnie przyznaja sie dealerzy samochodow(na przyklad toyoty.)

Jesli ktos jest z wojewodztwa slaskiego i ma mozliwosc podjechania do mnie to chetnie porownam samochody na hamowni. Idealni by bylo gdyby byla ta sama wersja silnikowa.
[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ