sportowy filtr powietrza
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 18 wrz 2007, 17:45
- Imię: Radek
- Auto: Astra BT / KIA Ceed
- Silnik: Z20LET/CRDI/250/R660
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Zamość
nie chce mi się czytac co napisaliscie w poprzednich postach, ale filtr stożkowy to kompletne gówno. Może i daje 1km przyrostu w granicach 6tys. obr/min ale spada przy tym elastycznośc i moc w dolnym zakresie obrotów. Stożki lub podobne wynalazki dają jakiś delikatny przyrost w japońcach np. evo type-r czy lacner. W takich autach jakimi my jeździmy to do takiego filtra jest konieczne strojenie kompa, wtedy jakieś zmiany(pozytywne) w mocy będą. Słyszałem też ze dobra jest strumiennica węglarskiego + stożek wtedy kilka koników przybywa.
PS
moje przekonanie o stożkach może byc mylne, wiec jeśli się myle to mnie nie zlinczujcie za to
PS
moje przekonanie o stożkach może byc mylne, wiec jeśli się myle to mnie nie zlinczujcie za to
-
- Posty: 189
- Rejestracja: 04 lut 2008, 23:29
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 19 maja 2008, 8:31
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Ustroń
- Kontakt:
Filt powietrza stożkowy w moim przypadku zaprojektowany przez Lecha Węglarskiego zwiekszył dynamike mojej astry(1.6 16v). Samochod od nizszych obrotów lepiej idzie a co wiecej jest bardzo mily dla ucha efekt wciagania powietrza przez filtr. Po zainstalowaniu nowego ukladu wydechowego(rowniez od p. Węglarskiego) dam cala relacje wraz z wykresami z hamowni co ile i w jaki sposob zmienilo parametry samochodu.
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 264
- Rejestracja: 11 cze 2007, 18:42
- Auto: Astra H, G
- Silnik: z19dth i z22se
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
to trzeba było przeczytaćkaczy pisze:nie chce mi się czytac co napisaliscie w poprzednich postach, ale filtr stożkowy to kompletne gówno. Może i daje 1km przyrostu w granicach 6tys. obr/min ale spada przy tym elastycznośc i moc w dolnym zakresie obrotów. Stożki lub podobne wynalazki dają jakiś delikatny przyrost w japońcach np. evo type-r czy lacner. W takich autach jakimi my jeździmy to do takiego filtra jest konieczne strojenie kompa, wtedy jakieś zmiany(pozytywne) w mocy będą. Słyszałem też ze dobra jest strumiennica węglarskiego + stożek wtedy kilka koników przybywa.
PS
moje przekonanie o stożkach może byc mylne, wiec jeśli się myle to mnie nie zlinczujcie za to
bo nie do konca masz racje
[ Dodano: 2008-07-28, 13:48 ]
no to czekamy na wykresik bo tylko tam widać czy dolot poposuł czy poprawił w inny spoób nie da sie tego odczućStanleyc600 pisze:Filt powietrza stożkowy w moim przypadku zaprojektowany przez Lecha Węglarskiego zwiekszył dynamike mojej astry(1.6 16v). Samochod od nizszych obrotów lepiej idzie a co wiecej jest bardzo mily dla ucha efekt wciagania powietrza przez filtr. Po zainstalowaniu nowego ukladu wydechowego(rowniez od p. Węglarskiego) dam cala relacje wraz z wykresami z hamowni co ile i w jaki sposob zmienilo parametry samochodu.
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 19 maja 2008, 8:31
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Ustroń
- Kontakt:
Witam. Obiecałem swego czasu że po dokonaniu zmian przedstawie wam wykres z hamowania mojej astry.
Powyzszy wykres przedstawia doklanie jak zmienila sie praca silnika
przybylo momentu o 18 Nm a moc zwiekszyla sie o 8 Km
Dokonane zmiany:
Dolot(filtr stozkowy wraz z ramieniem)
Kompletny układ wydechowy od kolektora wydechowego do koncowego tlumika zrobiony ze stali nierdzewnej.Zakonczony tlumikiem turystyczno-sportowym.
Zarowno dolot jak i tlumik koncowy zrobiony na zamowienie u Lecha Węglarskiego.
koszty:
Dolot - okolo 400-450 zł
Tlumik - 400 zl.
Hamownia - 0zl. moja wlasnosc
Mysle ze smialo można powiedziec ze kompletna zmianaukladu dolotowego wraz z tlumikiem daje porzadany efekt.
Oczywiscie zmainy dokonane w Astrze G 1.6 16V z przebiegiem w granicach 132 tys km.
Powyzszy wykres przedstawia doklanie jak zmienila sie praca silnika
przybylo momentu o 18 Nm a moc zwiekszyla sie o 8 Km
Dokonane zmiany:
Dolot(filtr stozkowy wraz z ramieniem)
Kompletny układ wydechowy od kolektora wydechowego do koncowego tlumika zrobiony ze stali nierdzewnej.Zakonczony tlumikiem turystyczno-sportowym.
Zarowno dolot jak i tlumik koncowy zrobiony na zamowienie u Lecha Węglarskiego.
koszty:
Dolot - okolo 400-450 zł
Tlumik - 400 zl.
Hamownia - 0zl. moja wlasnosc
Mysle ze smialo można powiedziec ze kompletna zmianaukladu dolotowego wraz z tlumikiem daje porzadany efekt.
Oczywiscie zmainy dokonane w Astrze G 1.6 16V z przebiegiem w granicach 132 tys km.
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 264
- Rejestracja: 11 cze 2007, 18:42
- Auto: Astra H, G
- Silnik: z19dth i z22se
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 19 maja 2008, 8:31
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Ustroń
- Kontakt:
-
- Posty: 264
- Rejestracja: 11 cze 2007, 18:42
- Auto: Astra H, G
- Silnik: z19dth i z22se
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
-
- Posty: 493
- Rejestracja: 02 lis 2007, 20:30
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Legionowo i Śląsk
- Kontakt:
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 19 maja 2008, 8:31
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Ustroń
- Kontakt:
Wiec tak:
1) z tego co ja widze to nie 20 a okolo 15.
2) moc podawana przez producenta w specyfikacji samochodu jest w warunkach laboratoryjnych a wiec nie na drodze tylko tynelach aredynamicznych oraz innych miejscach gdzie mozna dostosowac warunki optymalnie do samochodu.
3) zakładajac ze ten przebieg 132 tys. jest bliski prawdzie to z informacji ktore przekazane zostaly mi przez specow od silnikow i tuningu po przejechaniu okolo 100 tys kilometrow mozna spodziewac sie spadku mocy w granicach od 8-15 %.
Po za tym z doświadczenia wiem, że czesto taka specyfikacja producenta jest naciagana do czego nieoficjalnie przyznaja sie dealerzy samochodow(na przyklad toyoty.)
Jesli ktos jest z wojewodztwa slaskiego i ma mozliwosc podjechania do mnie to chetnie porownam samochody na hamowni. Idealni by bylo gdyby byla ta sama wersja silnikowa.
1) z tego co ja widze to nie 20 a okolo 15.
2) moc podawana przez producenta w specyfikacji samochodu jest w warunkach laboratoryjnych a wiec nie na drodze tylko tynelach aredynamicznych oraz innych miejscach gdzie mozna dostosowac warunki optymalnie do samochodu.
3) zakładajac ze ten przebieg 132 tys. jest bliski prawdzie to z informacji ktore przekazane zostaly mi przez specow od silnikow i tuningu po przejechaniu okolo 100 tys kilometrow mozna spodziewac sie spadku mocy w granicach od 8-15 %.
Po za tym z doświadczenia wiem, że czesto taka specyfikacja producenta jest naciagana do czego nieoficjalnie przyznaja sie dealerzy samochodow(na przyklad toyoty.)
Jesli ktos jest z wojewodztwa slaskiego i ma mozliwosc podjechania do mnie to chetnie porownam samochody na hamowni. Idealni by bylo gdyby byla ta sama wersja silnikowa.
[External Link Removed for Guests]