sportowy filtr powietrza

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Awatar użytkownika
cwiras25

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 21 lut 2008, 21:48
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

sportowy filtr powietrza

#1

Nieprzeczytany post autor: cwiras25 »

Witam chciałem sie dowiedzieć coś na temat sportowego filtra powietrza do astry G.
Znalazłem aukcje na allegro na której wystawiony jest ten oto filtr
[External Link Removed for Guests]

Oczywiście jest napisane ze poprawia osiągi i dzwięk silnika i inne tam ale jakoś nie za bardzo w to wieże.
Może ktoś coś o tym wie? albo ktoś używa tego samego filtra i mógłby mi coś o nim napisać.
Najbardziej zainteresowany jestem zmiana dzwięku.
Czy to działa tak jak piszą czy raczej muszę myśleć o stożku???????

tomek_07

Użytkownik
Posty: 48
Rejestracja: 01 lut 2007, 14:40
Imię: TOMASZ
Auto: 2 x Astra G Kombi
Silnik: Z16XE / Z14XEP
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: W-wa BEMOWO
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: tomek_07 »

Dźwięk ryczenia uzyskasz tylko ze stożka, a ten z aukcji będzie troszkę głośniejszy od serii. Kupiłem od tego sprzedawcy taki filtr ( wkładkę ), do ojca Astry F 1,4 8V. Niespodziewałem się przyrostu 15 KM, ale poprawiła się elastyczność, no i nie brudzi się tak szybko jak stożek.

wencik

Astro-maniak
Posty: 1334
Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
Imię: Leszek
Silnik: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: wencik »

Kod: Zaznacz cały

Filtr jest przewidziany na całe życie samochodu, bez potrzeby jego wymiany

hmmm a to jest prawdą ?
Obrazek Piszę poprawnie po polsku. ? ?
Przynajmniej się staram :)

Gość

#4

Nieprzeczytany post autor: Gość »

pewnie można go myć

dikser

Astro-maniak
Posty: 870
Rejestracja: 02 gru 2007, 23:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: radom
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: dikser »

wencik pisze:hmmm a to jest prawdą ?
nie wiem czy ten akurat ale wiekszośc markowych filtrów poprostu sie myje i podobno maja te same własności po umyciu.taki mit,ale do przyjęcia ;)
jesli wyslisz o zmianie dzwieku to myśl o stożku najlepiej ;)
btw.ja ostatnio odpaliłem na próbe moja asie po zdjeciu kopólki..... dzwiek miodzio taki żywy ryk a nie buczenie jak z filtrem filtrona ;)
nie ważne przy czym stoisz tylko jak tym jeździsz
[External Link Removed for Guests]

pers

Astro-maniak
Posty: 189
Rejestracja: 04 lut 2008, 23:29
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: pers »

cwiras25, to co jest pod linkiem to tylko wkładka w miejsce seryjnej i da to silnikowi tylko więcej powietrza, nic poza tym. Wiadomo ze im więcej zimnego powietrza tym lepiej. Ja bym jednak na Twoim miejscu zainwestował w pożądny stożek, najlepiej K&N. Jednak sam stożek niewiele daje, minimalne odczucia. Żeby efekt był odczuwalny to trzeba jeszcze ( nie wiem czy sie da w Astrze ) przyśpieszyć zapłon i najlepiej przerobić też wydech na przelotowy.
cwiras25 pisze:jesli wyslisz o zmianie dzwieku to myśl o stożku najlepiej ;)

jeśli myślisz o zmianie dzwięku to zainwestuj w wydech bo stożek niewiele daje. Już zamontowanie samej końcówki tłumika oryginalnego daje basowy dzwięk. Wiem bo tak mialem w Nissanie. Przyspawałem końcówke fi 100 jak na fotce i ładnie grało ;) a stozek miałem taki jak poniżej. Pozdr.

[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

[ Dodano: 2008-03-10, 08:46 ]
kazdy filtr bawełniany można myć . Do tego są specjalne zestawy.

deeper

Astro-maniak
Posty: 414
Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:13
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: mnie znasz?
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: deeper »

pers pisze:jeśli myślisz o zmianie dzwięku to zainwestuj w wydech bo stożek niewiele daje
:D :D :D
Moze przy 8v ale 16v na stozku rycza jak szalone, znacznie glosniej od wydechu.
Zobacz pierwszego lepszego CRX jak to pracuje standardowo, a jak ryczy ze stozkiem.

Wkladka ma te zalete, ze nie popsuje krzywej mocy/momentu,
dzieki czemu silnik dostanie wiecej powietrza na wyzszych obrotach kiedy jest zapotrzebowanie, a na niskich kultura pracy zostanie zachowana.

Stozek moze powodowac(ale nie musi) lekkie wachania obrotow na nizszych obrotach,
"dziury" na krzywej, max moment przeskoczy na wyzsze obroty i wzrosnie minimalnie moc maxymalna, oczywiscie pod warunkiem doprowadzenia powietrza z zewnatrz.

Moze tez wyraznie zamulic silnik.

Glosniej bedzie na 100%.

riko

Astro-maniak
Posty: 199
Rejestracja: 28 lut 2008, 22:41
Imię: Ryszard
Auto: Astra g kombi
Silnik: 1.6/16v lpg
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Budy Barcząckie
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: riko »

Mam osobiście wkład sportowy JR AIR FILTER.DO astry 1.4.koszt 175zł.Orginalnie nasączony olejkiem.PO ok.roku myje się go i nasącza olejkiem-tak jest w instrukcjii.Spalanie w normie a wzrost mocy//??POWIEM TAK LEPIEJ SIĘ ZBIERA. :lol:
Caravan do końca...

Awatar użytkownika
cwiras25

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 21 lut 2008, 21:48
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: cwiras25 »

Wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi!!!
Może ktoś mi teraz napisać jaki stożek wybrać no i całą resztę do niego w sumie to ogólnie wszystko co powinienem wiedzieć żeby nie spartolić roboty ze stożkiem.
Żeby wszystko grało i gwizdało. :)
Moja Astra to:
1.6 16V sport

dikser

Astro-maniak
Posty: 870
Rejestracja: 02 gru 2007, 23:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: radom
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: dikser »

biez zniżke klubowa i jedź do najblizszego intercarsu tam ci dobiora dobry stozek np.k&m z całym osprzetem ;)
nie ważne przy czym stoisz tylko jak tym jeździsz
[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ