mocy wiecej mocy

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
radekastra

Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 15 mar 2009, 11:53
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: z Polski
Kontakt:

#181

Nieprzeczytany post autor: radekastra »

zabrałem się za dopasowywanie kolektora od c20xe do c14nz. Pierwsze co zrobiłem to odciąłem satrą flansze, potem musiałem po doginać ruru bliżej siebie oraz porozciągać jest9w c20xe rury są przy flanszy spłaszczone trzeba było je nagrzać i rozgiąć(heh miałem do wyboru butle z gazem-szkoda mi było na gas, "palniki tlenowe" czy jakoś tak ale nie bardzo wiedziałem jak je uruchomić samemu, więc wybrałem metalowy baniak-drzewo-5 litrów ropy hehe). Po rozginałem rury, dopasówałem do flanszy i przyspawałem lekko (migomat). Dzis sciągnąłem stary kolektor i jak zakładałem ten 4-2-1 to się okazało ze musze jeszcze rure jedną przegiąc bo kolekotor haczy o pompę wody. Heh jutro mam nadzieje wszystko spasować i zawieść do znajomego warsztatu aby wszystko ładnie zespawali. Ps. wcale nie idzie tak plug&play, trzeba się pomęczyć. jak wszystko poskładam napisze jak efekty:)

Mamanek

V.I.P.
Posty: 978
Rejestracja: 12 mar 2008, 17:02
Imię: Adam
Auto: Opel Astra GSi
Silnik: C20XE+
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#182

Nieprzeczytany post autor: Mamanek »

radekastra pisze:pompę wody
chyba pompe wspomagania :>

Nikt nie twierdzil, ze bedzie latwo, c14nz ma calkiem innej budowy glowice, wiec trzeba troche poczaszkowac, zeby to mialo jakis sens ;)
GSi to odwzajemniona miłość , więc jeśli nie czujesz tej miłości, to błagam Cię!
Zmień samochód!!!


M&M Team

radekastra

Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 15 mar 2009, 11:53
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: z Polski
Kontakt:

#183

Nieprzeczytany post autor: radekastra »

już uporałem się z kolektorem, fakt haczył o pompę wspomagania... koszt jaki poniosłem to 120zł kolektor + 87zł flansza i mnóstwo pracy... do tego muszę doliczyć nową uszczelkę pod kolektor i inwestuję w bandaż termoodporny 10 m za 100zł, czekam na te części a i będę go zakładał i wtedy zobaczymy jak efekty. zamieszczam fotki mojego dzieła. heh gdybym wiedział ze tyle pracy mam w to włożyć to wątpię abym się za to zabrał...

ps. a może jest ktoś zainteresowny kupnem(bardzo bardzo tanio) flanszy do c20xe??

[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

ja37

V.I.P.
Posty: 6063
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 129 razy

#184

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Kup lepszy bandaż.
też kupiłem taki za 100 zł i po pół roku zaczął się sypać.
Podejrzewam, że wyniki na drodze mogą być mizerne, ten kolektor ma rury obliczone do 2,0.
Trzeba było może na wzór wyspawać kolektor z cieńszych rur?
Barany na przykład z rur 30mm, dalsze jakieś 38mm, później 40mm?

radekastra

Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 15 mar 2009, 11:53
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: z Polski
Kontakt:

#185

Nieprzeczytany post autor: radekastra »

wsumie to jeśli chodzi o średnice rur to będą takie same jak wcześniej a jesli chodzi o wynki to spodziewam sie takich jak te opisywane a forach klubów kadeta i corsy gdzie takie modyfikacje przeprowadzali i efkty były:)... praktycznie identyczne średnice są w oryginalnym kolektorze, a jak bym dał mniejsze rurki to bym miał je mniejsze niż wylot z głowicy... a jeśli chodzi o ostatnią największą rure to akurat obetnę starą przed katem i stara wejdzie w tą nową i będzie git... hehe póki co to urwałem ostatni tłumik i zaważyłem że bez tego ost lepiej astra idzie. na pewneym odcinku gdzie zawsze maks to było 160 teraz miałem ponad z 160 gdzie tłumik tylny trzymał się tylko na gumie... heh ale za głośny bez także jutro trzab bedzie spawać. PS. co do bandaża to allegro widze same po 100zł ale są jakiejś japonśkiej firmy więc może dobre będą... ale dzięki za rade i będe się za lepszym rozgląda.ł

ja37

V.I.P.
Posty: 6063
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 129 razy

#186

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Jak tak chłopaki piszą o kolektorze, to może coś w tym jest. ;)
Ja się konsultowałem kiedyś z kumatym gościem w tłumikowni, ale może mi bajki wstawiał, żeby kolektor robić - wiadomo parę niezłych PLN-ów by zarobił.

radekastra

Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 15 mar 2009, 11:53
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: z Polski
Kontakt:

#187

Nieprzeczytany post autor: radekastra »

kiedyś odwiedzałem stronę lexmaul to były do c14nz kolektory po około 300euro, wsumie do każdego silnika chyba mieli w tej cenie, na allegro były tez kiedyś po 900zł tylko innej firmy.. wiadomo że kolektor równo odległościowy i taki robiony pod silnik będzie lepszy niż ten przerabiany jak mój, ale nie ma co spekulować jak założę to się zobaczy jak efekty

ODPOWIEDZ