mocy wiecej mocy

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
wrona513

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 04 sie 2007, 23:15
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

mocy wiecej mocy

#1

Nieprzeczytany post autor: wrona513 »

witam tak jak w temaciku jak mozna podniesc moc w asterce 92 rok 1.4 :)

Gość

#2

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Proponuje zmienić świece zapłonowe ze zwykłych na sportowe – takie z trzema elektrodami do o koła słupka anody. Znacząco nie podniesie mocy poprawi trochę moment obrotowy poprzez lepsze dopalanie mieszanki poza tym będzie lepiej odpalał. Takie świece są na allegro.

[ Dodano: 2008-03-24, 10:51 ]
Możesz jeszcze zwiększyć moc silnika poprzez tuning chipa sterującego silnikiem znalazłem taki link na Allegro. Tak żeby pokazać Ci o co chodzi są jeszcze inni co się tym zajmują.

[External Link Removed for Guests]

Tucio

Astro-maniak
Posty: 184
Rejestracja: 24 wrz 2007, 19:38
Imię: Krzysztof
Auto: GsiT
Silnik: 20LET by Emu Black
Rocznik: 1994
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: Tucio »

najlepiej i najtaniej , zmiana silnika

Gość

#4

Nieprzeczytany post autor: Gość »

W pewnym sensie tak. Natomiast jest to o wiele droższe rozwiązanie – trzeba kupić silnik potem go zamontować następnie zwiększą się opłaty jeśli da się dwu litrową jednostkę ale np. 1,6 to chyba takie same opłaty jak przy jeden cztery. Tak czy siak według mnie wymianka jest droższa od wymianki świec czy chipa.

marcinpsk

Astro-maniak
Posty: 493
Rejestracja: 02 lis 2007, 20:30
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Legionowo i Śląsk
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: marcinpsk »

Oplaty od 1,6 do 2,0 sa takie same. Co do swiec to bajka jest porzadnie przedyskutowana na ktoryms tam forum. Jedynie co mozesz uzyskac dzieki nim to to ze silnik bedzie mial fabryczne parametry ale ponad serie nie wyciaga sie nic w wiekszosci wypadkow. Sam chiptuning tego silnika niewiele da. Czemu?? Bo w przypadku wiekszosci chipow zwiekszenie mocy polega na przesunieciu odciecia w wyzsza partie obrotow. Zadaj sobie pytanie kiedy jezdzisz na 6000-6500 obrotow? Zmienia sie tez mapy paliwowo-powietrzne ale z tego silnika co masz wyciagniesz samym chipem max 10 KM. Czy warto za taka kase (mysle tu o prawdziwym chiptuningu a nie o takim z allegro za 50-200 zl)?
Lepiej zrobic dolot, wydech i walki sportowe wsadzic i np. doprezyc silnik i na koniec chipowac. Tylko koszt takiego zabiegu pochlonie wiecej czasu, pieniedzy i twoich nerwow niz zwykly swap i da mniejsze rezultaty niz swap na jakies 1,8 albo 2,0

sakwa

Astro-maniak
Posty: 694
Rejestracja: 24 wrz 2007, 21:59
Imię: Paweł
Auto: c14nz/c20ne/x20xev
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: sakwa »

Kiedyś sensownie nawet było opisane to na forum elektroda.pl co prawda koszty to takie jak kupno samego większego silnika ale te 82KM goście osiągnęli. Dawno to czytałem więc nie wiem za bardzo co tam chłopaki pozmieniali ale wpisz sobie na elektroda.pl hasło c14nz i tam poszperaj w wynikach i Ci się ukaże:)
kultoweauta.blogspot.com

wencik

Astro-maniak
Posty: 1334
Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
Imię: Leszek
Silnik: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: wencik »

a ja myśle ,że najlepiej by było ten 1.4 hmm przerobić na MPI (wielopunkt 82KM) zmienić kolektor ssący , kompa i coś chyba jeszcze trzeba tam było wsadzić. 1.4 MPI kolektorów jest full na allegro

[ Dodano: 2008-03-24, 21:52 ]
Wodz pisze:Możesz jeszcze zwiększyć moc silnika poprzez tuning chipa sterującego silnikiem znalazłem taki link na Allegro. Tak żeby pokazać Ci o co chodzi są jeszcze inni co się tym zajmują.

[External Link Removed for Guests]
eeee??!
Obrazek Piszę poprawnie po polsku. ? ?
Przynajmniej się staram :)

Mamanek

V.I.P.
Posty: 978
Rejestracja: 12 mar 2008, 17:02
Imię: Adam
Auto: Opel Astra GSi
Silnik: C20XE+
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: Mamanek »

wrona513, pierwsze pytanie, czy jest sens robic cos z silnikiem 1,4 ?
Kolejna sprawa... jak juz sie upierasz, to ok... Ale na poczatek hamownia...
Potem zaczynac najtaniej, wiec, dolot, wydech...
Idzmy dalej, mozna zrobic tzw GT, czyli wypolerowac gniazda zaworowe, zawory, przepustnice zrobic na lusterko, powiekszyc kanaly dolotowe i wydechowe, planowanie glowiczki... Ewentulanie potem programowac kompa...
Zabieg taki to okolice 1500 bez programowania...

Wniosek, szkoda kasy i zachodu na taki silnik, lepiej swapowac np na 2.0... Dlaczego? Bo tuning 1.4 nawet jak sie zrobi fachowo to moze wyjdzie to 10KM na plus, co i tak nie bedzie jakos specjalnie proste, a druga sprawa, ze na swapie na wejsciu juz jest albo to 115 w przypadku np C20NE, albo 150 w przypadku C20XE.

A jak w gre wchodza oplaty, ze wyzsze czy jakies tam, to jesli zalezy Ci na niskich oplatach, to nie baw sie w tiningi... Mizerny efekt, a i tez nie wiadomo czy projekt nie wypali sie zanim zdarzy rozpalic, takze tylko SWAP :)
GSi to odwzajemniona miłość , więc jeśli nie czujesz tej miłości, to błagam Cię!
Zmień samochód!!!


M&M Team

sakwa

Astro-maniak
Posty: 694
Rejestracja: 24 wrz 2007, 21:59
Imię: Paweł
Auto: c14nz/c20ne/x20xev
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: sakwa »

Jeśli chodzi o to co pisałem wcześniej to tu jest link do tego.

[External Link Removed for Guests]

W sumie to oczywiście najlepszy SWAP ale...
1. Jeśli jestem pewny silnika który mam czyli że jest sprawny nie bierze oleju etc to szkoda mi go zamieniać na coś o czym nie mam pojęcia w jakim jest stanie /no chyba ze wiem/
2. Nie zawsze potrzeba nam 150KM, może wolałbym żeby to było jakieś 70-80 bo zależy mi raczej na tym by auto po prostu jechało sprawniej i zachowało swoją oszczędność w spalaniu
3. Jeśli Swap to nei tylko silnik ale i skrzynia, przeguby etc etc więc i koszty rosną a ...pkt2

Oczywiście Swap najlepszy ale nie ma rzeczy idealnych, tym bardziej że nie każdy ma nieograniczoną ilość funduszy:) To chyba tyle ode mnie, takie moje spostrzeżenia, że nie zawsze Swap jest najlepszym wyjściem:)
kultoweauta.blogspot.com

Usunięty użytkownik 3235

#10

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

najlepiej i najtaniej , zmiana silnika
Zgadzam się, może nie najtaniej, bo zależy to od jednostki jaką kolega wrona513 wybierze. A może N2O, co o tym sądzicie?
Pomysł może dla niektórych wydać się głupi bo to trochę jak z filmu F&F ale...
Na innym forum trafiają się nawet CC/SC z N2O :roll:
Ostatnio zmieniony 24 mar 2008, 23:08 przez Usunięty użytkownik 3235, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ