1,7 TDS co moża zrobić ??? WIĘCEJ MOCY

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Awatar użytkownika
hedrox

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 09 lut 2008, 8:06
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: hedrox »

Przy okazji chiptuningu w astrach, ktoś by coś doradził do Astry G 1.7 DTI isuzu (2000).
Bo te 75 troszkę mało przy ruszaniu pod stromą górkę z czerwonego. Najlepiej opisać czy efekt bedzie warty wkładu finansowego i czy z takimi przeróbkami wiążą się jakieś konsekwencje np czestsza wymiana oleju czy większa paliwożerność? no i oczywiście jakie firmy robia to profesjonalnie z gwarancją a nie jak w warsztacie "pana józka". Z góry dziękuję.
Prowadź z wyobraźnią.. Astre masz jedną. :D

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

Moje zdanie jest jedno : Kęcenie samej pompy nie przynosi oczekiwanego skutku a tubbo wystarczy jak zwiększysz ciśnienie o ok 0,2 bara i bedzie różnica
ja też tak uważam :D ciśnienie dać większe i będzie rakieta :D ale kolega nie chciał więcej dmuchać :D a same podkręcenie chyba da mu największy wzrost oprócz zwiększania ciśnienia, bo po co ma poakować się w wycinanie kata czy filtry stożkowe które nic nie dają

kyjo

Astro-maniak
Posty: 56
Rejestracja: 17 mar 2008, 19:18
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: kyjo »

co do chiptuningu to przy normalnej jeździe spalanie moze nawet nieco spaść :)

Ale jeśli sie pchać w chipa to nie za 200 czy 300PLN na allegro z jakiegoś indyjskiego mechanika tylko mówimy i chipie dobrej jakości o dużooo większych kwotach

[ Dodano: 2008-03-31, 22:33 ]
wycięcie kata z jednej strony jest dobte bo spaliny nie są blokowane i szybcie j uciekają co prowadzi do optymalnej pracy turba. a wystarczy nawet troche młotkiem wybić kata i będzie już ok albo np strumiennica zamiast niego filtry stożkowe ogólnie to trzeba dobrą średnice dobrać żeby było coś czuć że jest ale moim zdaniem to stożek bardziej wygląda niż działa :) Niech kolega sam decyduje co chce zrobić bo troche info mu wnieślismy do tematu

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

heh w takim podkręceniu też może spaść spalanie ;)

to chodzi o to że masz więcej mocy na starcie przez co żeby osiągnąć dane przyśpieszenie mniej ciśniesz autko i dzięki temu mniej spala :D , a przy pałowaniu można się spodziewać wzrostu spalania o ok litr

kyjo

Astro-maniak
Posty: 56
Rejestracja: 17 mar 2008, 19:18
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: kyjo »

dokładnie :lol:
Nowa mapa wtrysku nowy monent autko inaczej będzie sie zbierało

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

w tym wypadku tylko inna dawka i ciśnienie :D

pół godziny i autko jest dużo mocniejsze

Damiano

Astro-maniak
Posty: 400
Rejestracja: 06 sty 2008, 20:08
Imię: Damian
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 dCi 130 km
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Sławków
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: Damiano »

dobra to powiedzcie mi skoro to 30 minut to nap[aiszcie jak mam ta turbine podkrecic.. Nie chcialem bo sie boje ze przedobrze i bedzie po turbinie albo szybciej siądzie...

kyjo

Astro-maniak
Posty: 56
Rejestracja: 17 mar 2008, 19:18
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: kyjo »

mowimy Ci że jak wszystko pokręcisz z głową to nic sie nie podzieje z niczym wiec tak proponuje najpier podkręcić pompe zeby była wydajniejsza następnie kręcisz na zaworze upustowym tak żeby turbo wiecej dał orady pompowac niewidzialem jak to wyglada w oplu wiec nie bede ci opisywał dokładnie musisz sam znaleźc info na temat turbiny i odpowiednimi rzeczami kombinowac jesli nie bedziesz miał żadnego wkażnika ciśnienia doładowania to podkręcaj stopniowo do czasu aż przestanie dymić żebyś nie przedobrzył

Damiano

Astro-maniak
Posty: 400
Rejestracja: 06 sty 2008, 20:08
Imię: Damian
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 dCi 130 km
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Sławków
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: Damiano »

koledzy a może jaka konkretna porada? tzn na necie nie moge znalesc co i jak :| moze ktoś ma linka CO DOKLADNIE PODKRECIC I JAK TO ZROBIĆ bo mowie ja jestem zielooony...

Z góry dziekuje..

[ Dodano: 2008-04-01, 23:30 ]
JOszi napisz mi co i jak jak Ci sie bedzie chcialo wielkie dzieki

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

kyjo w tym silniku nie podkręcisz turbiny zaworem upustowym ;) technicznie j=nie jest to możliwe ;) trzeba się wpiąć w ten przewód pomiędzy turbiną a zaworem upustowym z mbc.

Damiano z pompy wtryskowej z jej dekielka wychodzi wężyk i idzie on do kolektora dolotowego, w ten wężyk musisz się wpiąć z trójnikiem i podłączyć do tego miernik doładowania (te tuningowe zegary)
po tej operacji będzie Ci pokazywał na tym zegarze jakie ciśnienie dmucha turbina.

potem wchodzisz pod autko i szukasz zaraz z boku turbiny gumowego przewodu idącego do west gate (zawór upustowy) który jest przykręcony do turbiny. w ten przewód wpinasz się z MBC (manual boost controler)

po tym wszystkim odszukujesz na pompie wtryskowej śrubki do zwiększania dawki, przekręcasz nią o pół obrotu zgodnie z ruchem wskazówek zegara (zaznacz sobie stan początkowy) odpalasz autko i robisz przygazówkę, jak mocno dymi to wracasz i przykręcasz śrubę w pzeciwnym kierunku niż idą wskazówki zegara i robisz to aż do takiego momentu aż będzie przy przygazówce słabo przykapcał albo wogóle

Jak już masz rozkręconą pompę wtryskową to wracasz do turbiny i lekko odkręcasz pokrętło w MBC. idziesz do kabiny i patrzysz na podłączonym mierniku doładowania jakie jest ciśnienie, regulujesz mbc takdługo aż będziesz miał takie ciśnienie jakie będziesz chciał. seryjnie jest 0.65bar a bezpiecznie by było 0.8-0.9 do 1 ciężko dojść a powyżej trzeba modyfikować pompę wtryskową ;)

potem jedziesz na jazdę próbną i sprawdzasz czy wszystko gra, czy nie ma za dużej turbodziury, jak coś nie gra to będzie trzeba albo zmniejszyć/zwiększyć ciśnienie albo podobnie zrobić z dawką - do tego już trzeba dojść samemu

[ Dodano: 2008-04-01, 23:41 ]
a po wszystkim trzeba wyregulować wolne obroty i ssanie

[ Dodano: 2008-04-01, 23:43 ]
a tak wogóle to na 1 stronie podałem manual co i jak (w linku)

ODPOWIEDZ