1,7 TDS co moża zrobić ??? WIĘCEJ MOCY
- hedrox
- Posty: 11
- Rejestracja: 09 lut 2008, 8:06
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Przy okazji chiptuningu w astrach, ktoś by coś doradził do Astry G 1.7 DTI isuzu (2000).
Bo te 75 troszkę mało przy ruszaniu pod stromą górkę z czerwonego. Najlepiej opisać czy efekt bedzie warty wkładu finansowego i czy z takimi przeróbkami wiążą się jakieś konsekwencje np czestsza wymiana oleju czy większa paliwożerność? no i oczywiście jakie firmy robia to profesjonalnie z gwarancją a nie jak w warsztacie "pana józka". Z góry dziękuję.
Bo te 75 troszkę mało przy ruszaniu pod stromą górkę z czerwonego. Najlepiej opisać czy efekt bedzie warty wkładu finansowego i czy z takimi przeróbkami wiążą się jakieś konsekwencje np czestsza wymiana oleju czy większa paliwożerność? no i oczywiście jakie firmy robia to profesjonalnie z gwarancją a nie jak w warsztacie "pana józka". Z góry dziękuję.
Prowadź z wyobraźnią.. Astre masz jedną.
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
ja też tak uważam ciśnienie dać większe i będzie rakieta ale kolega nie chciał więcej dmuchać a same podkręcenie chyba da mu największy wzrost oprócz zwiększania ciśnienia, bo po co ma poakować się w wycinanie kata czy filtry stożkowe które nic nie dająMoje zdanie jest jedno : Kęcenie samej pompy nie przynosi oczekiwanego skutku a tubbo wystarczy jak zwiększysz ciśnienie o ok 0,2 bara i bedzie różnica
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 17 mar 2008, 19:18
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: RKR
- Kontakt:
co do chiptuningu to przy normalnej jeździe spalanie moze nawet nieco spaść
Ale jeśli sie pchać w chipa to nie za 200 czy 300PLN na allegro z jakiegoś indyjskiego mechanika tylko mówimy i chipie dobrej jakości o dużooo większych kwotach
[ Dodano: 2008-03-31, 22:33 ]
wycięcie kata z jednej strony jest dobte bo spaliny nie są blokowane i szybcie j uciekają co prowadzi do optymalnej pracy turba. a wystarczy nawet troche młotkiem wybić kata i będzie już ok albo np strumiennica zamiast niego filtry stożkowe ogólnie to trzeba dobrą średnice dobrać żeby było coś czuć że jest ale moim zdaniem to stożek bardziej wygląda niż działa Niech kolega sam decyduje co chce zrobić bo troche info mu wnieślismy do tematu
Ale jeśli sie pchać w chipa to nie za 200 czy 300PLN na allegro z jakiegoś indyjskiego mechanika tylko mówimy i chipie dobrej jakości o dużooo większych kwotach
[ Dodano: 2008-03-31, 22:33 ]
wycięcie kata z jednej strony jest dobte bo spaliny nie są blokowane i szybcie j uciekają co prowadzi do optymalnej pracy turba. a wystarczy nawet troche młotkiem wybić kata i będzie już ok albo np strumiennica zamiast niego filtry stożkowe ogólnie to trzeba dobrą średnice dobrać żeby było coś czuć że jest ale moim zdaniem to stożek bardziej wygląda niż działa Niech kolega sam decyduje co chce zrobić bo troche info mu wnieślismy do tematu
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 17 mar 2008, 19:18
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: RKR
- Kontakt:
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Posty: 400
- Rejestracja: 06 sty 2008, 20:08
- Imię: Damian
- Auto: Renault Megane
- Silnik: 1.9 dCi 130 km
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Sławków
- Kontakt:
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 17 mar 2008, 19:18
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: RKR
- Kontakt:
mowimy Ci że jak wszystko pokręcisz z głową to nic sie nie podzieje z niczym wiec tak proponuje najpier podkręcić pompe zeby była wydajniejsza następnie kręcisz na zaworze upustowym tak żeby turbo wiecej dał orady pompowac niewidzialem jak to wyglada w oplu wiec nie bede ci opisywał dokładnie musisz sam znaleźc info na temat turbiny i odpowiednimi rzeczami kombinowac jesli nie bedziesz miał żadnego wkażnika ciśnienia doładowania to podkręcaj stopniowo do czasu aż przestanie dymić żebyś nie przedobrzył
-
- Posty: 400
- Rejestracja: 06 sty 2008, 20:08
- Imię: Damian
- Auto: Renault Megane
- Silnik: 1.9 dCi 130 km
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Sławków
- Kontakt:
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
kyjo w tym silniku nie podkręcisz turbiny zaworem upustowym technicznie j=nie jest to możliwe trzeba się wpiąć w ten przewód pomiędzy turbiną a zaworem upustowym z mbc.
Damiano z pompy wtryskowej z jej dekielka wychodzi wężyk i idzie on do kolektora dolotowego, w ten wężyk musisz się wpiąć z trójnikiem i podłączyć do tego miernik doładowania (te tuningowe zegary)
po tej operacji będzie Ci pokazywał na tym zegarze jakie ciśnienie dmucha turbina.
potem wchodzisz pod autko i szukasz zaraz z boku turbiny gumowego przewodu idącego do west gate (zawór upustowy) który jest przykręcony do turbiny. w ten przewód wpinasz się z MBC (manual boost controler)
po tym wszystkim odszukujesz na pompie wtryskowej śrubki do zwiększania dawki, przekręcasz nią o pół obrotu zgodnie z ruchem wskazówek zegara (zaznacz sobie stan początkowy) odpalasz autko i robisz przygazówkę, jak mocno dymi to wracasz i przykręcasz śrubę w pzeciwnym kierunku niż idą wskazówki zegara i robisz to aż do takiego momentu aż będzie przy przygazówce słabo przykapcał albo wogóle
Jak już masz rozkręconą pompę wtryskową to wracasz do turbiny i lekko odkręcasz pokrętło w MBC. idziesz do kabiny i patrzysz na podłączonym mierniku doładowania jakie jest ciśnienie, regulujesz mbc takdługo aż będziesz miał takie ciśnienie jakie będziesz chciał. seryjnie jest 0.65bar a bezpiecznie by było 0.8-0.9 do 1 ciężko dojść a powyżej trzeba modyfikować pompę wtryskową
potem jedziesz na jazdę próbną i sprawdzasz czy wszystko gra, czy nie ma za dużej turbodziury, jak coś nie gra to będzie trzeba albo zmniejszyć/zwiększyć ciśnienie albo podobnie zrobić z dawką - do tego już trzeba dojść samemu
[ Dodano: 2008-04-01, 23:41 ]
a po wszystkim trzeba wyregulować wolne obroty i ssanie
[ Dodano: 2008-04-01, 23:43 ]
a tak wogóle to na 1 stronie podałem manual co i jak (w linku)
Damiano z pompy wtryskowej z jej dekielka wychodzi wężyk i idzie on do kolektora dolotowego, w ten wężyk musisz się wpiąć z trójnikiem i podłączyć do tego miernik doładowania (te tuningowe zegary)
po tej operacji będzie Ci pokazywał na tym zegarze jakie ciśnienie dmucha turbina.
potem wchodzisz pod autko i szukasz zaraz z boku turbiny gumowego przewodu idącego do west gate (zawór upustowy) który jest przykręcony do turbiny. w ten przewód wpinasz się z MBC (manual boost controler)
po tym wszystkim odszukujesz na pompie wtryskowej śrubki do zwiększania dawki, przekręcasz nią o pół obrotu zgodnie z ruchem wskazówek zegara (zaznacz sobie stan początkowy) odpalasz autko i robisz przygazówkę, jak mocno dymi to wracasz i przykręcasz śrubę w pzeciwnym kierunku niż idą wskazówki zegara i robisz to aż do takiego momentu aż będzie przy przygazówce słabo przykapcał albo wogóle
Jak już masz rozkręconą pompę wtryskową to wracasz do turbiny i lekko odkręcasz pokrętło w MBC. idziesz do kabiny i patrzysz na podłączonym mierniku doładowania jakie jest ciśnienie, regulujesz mbc takdługo aż będziesz miał takie ciśnienie jakie będziesz chciał. seryjnie jest 0.65bar a bezpiecznie by było 0.8-0.9 do 1 ciężko dojść a powyżej trzeba modyfikować pompę wtryskową
potem jedziesz na jazdę próbną i sprawdzasz czy wszystko gra, czy nie ma za dużej turbodziury, jak coś nie gra to będzie trzeba albo zmniejszyć/zwiększyć ciśnienie albo podobnie zrobić z dawką - do tego już trzeba dojść samemu
[ Dodano: 2008-04-01, 23:41 ]
a po wszystkim trzeba wyregulować wolne obroty i ssanie
[ Dodano: 2008-04-01, 23:43 ]
a tak wogóle to na 1 stronie podałem manual co i jak (w linku)